zahrada, pěstování, chovatelství atp.
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Díky Doro za rady. Bez ohledu na poničení trávníku, na cenu, na jiné využití atd ... S čím mám dle tvého názoru větší šanci, že vycouvám do kopce? Zmíněné řetězy s hroty výše nebo takovéto šípáky?
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Pokud bys chtěl řetězy, pak třeba "sněhové řetězy kolpin", ty mají velkou styčnou plochu. Na trávě potřebuješ chytit co nejvěčí plochu a tyto řetězy ti trávu nepřeseknou a zaberou v opravdu velké ploše, dokud se tráva neutrhne. Jinak bych stejně šel raději cestou kvalitních gum.
Rozdím mezi těma origoš pneu, co máš a šípákama je dost brutální. Dybych ty řetězy kolpin sehnal (nepodařilo se, bo mi poslali různé délky a mosel sem je vrátit), tak bych ti to hned testnul a podal report...zatím sem je nesehnal, takže nic.
Osobně si myslím - nevím jistě, bo co vozidlo, to to může fungovat jinak, tak lepší budou dobré pneu než tam nacpat příčný řetěz. Co mám třeba odzkoušeno, bo tyto příčné řetězy mám na předku, tak občas se stane, že se řetěz posune a vznikne věčí mezera mezi příčnými články - to pak jedechvíli spíše po gumě, než po řetězu. No ale ve sněhu je to něco jiného.
Taky je rozdíl, když dám řetězy ještě na šípáky, to jede zase o trochu líp (to teď myslím na přední nápravu a po trávě). Jednoznačně to ale s řetězy líp drží ve svahu - ty hroty sou poznat, že tam sou.
Koukni se na videa na netu. Není ani náhodou, že všade uvidíš šípáky na zadku.
A poslední, hmotnost stroje - pokud to váží tak málo, že se hrana šípového vzorku nedokáže aspoň trochu vmáčknout do země a budeš klouzat jen po trávě, pak ty řetězy (i ty příčné) pomůžou líp, bo hroty se do trávy kousnou určitě.
Rozdím mezi těma origoš pneu, co máš a šípákama je dost brutální. Dybych ty řetězy kolpin sehnal (nepodařilo se, bo mi poslali různé délky a mosel sem je vrátit), tak bych ti to hned testnul a podal report...zatím sem je nesehnal, takže nic.
Osobně si myslím - nevím jistě, bo co vozidlo, to to může fungovat jinak, tak lepší budou dobré pneu než tam nacpat příčný řetěz. Co mám třeba odzkoušeno, bo tyto příčné řetězy mám na předku, tak občas se stane, že se řetěz posune a vznikne věčí mezera mezi příčnými články - to pak jedechvíli spíše po gumě, než po řetězu. No ale ve sněhu je to něco jiného.
Taky je rozdíl, když dám řetězy ještě na šípáky, to jede zase o trochu líp (to teď myslím na přední nápravu a po trávě). Jednoznačně to ale s řetězy líp drží ve svahu - ty hroty sou poznat, že tam sou.
Koukni se na videa na netu. Není ani náhodou, že všade uvidíš šípáky na zadku.
A poslední, hmotnost stroje - pokud to váží tak málo, že se hrana šípového vzorku nedokáže aspoň trochu vmáčknout do země a budeš klouzat jen po trávě, pak ty řetězy (i ty příčné) pomůžou líp, bo hroty se do trávy kousnou určitě.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Takže opravdu lehký.Zajímá mě to,kdo ví jestli ho jednou nebudu potřebovat,tak rád příležitostně čtu-sbírám zkušenosti,je třeba řádně si to rozmyslet.Zatím zůstávám určitě u klasické sekačky,možná za ní aj raz padnu na věčnost Ale kdo ví co bud za rok,za pár let,může se potřeba,změnit,otočit.VDC píše:
Šímo traktůrek má podle mě tak 2 metráky.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Tohle vidím jako největší problém. Odlehčené kolo se klouže po trávě a stojím. Tam, kde jsem si vyjezdil výjezdy na hlínu, tam to drží pěkně i na origo pneu. Vzal jsem tedy šípáky a kdyžtak zkusím vymyslet jak to přitížit. Tak jsem zvědavý na testDoro píše:A poslední, hmotnost stroje - pokud to váží tak málo, že se hrana šípového vzorku nedokáže aspoň trochu vmáčknout do země a budeš klouzat jen po trávě, pak ty řetězy (i ty příčné) pomůžou líp, bo hroty se do trávy kousnou určitě.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Tak pak dej Radku report.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Tak dávám tedy report - žádná sláva se nekonala . Vycouvat do kopce bez šance a dost jsem to rozrajtoval. Každopádně když jsem si stoupl na tažné a přidal plyn klackem, couvalo to krásně.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Nějak nejsem úplně překvapenej.
To jsi tu gumu takhle svlíknul ?
To jsi tu gumu takhle svlíknul ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Klockem no vidím,že u mě na zahradě bych měl kolikrát problém,ale celkově by se to dalo zvládnout,jen musí být základ-sucho a chtělo by to nejspíš jiný stroj.Přijde mě,že to tam máš nějaké mokvavé
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Guma se mi začala protacet na ráfku už ve výjezdu a nahoře jsem to svlékl úplně . V manuálu psali min 0,4baru,tak jsem dal 0,2 :D. Každopádně jsem to dofoukl a frcelo to dál.
Simo, ono možná nebylo nejchytřejší vyjet hned po dešti :D.
Simo, ono možná nebylo nejchytřejší vyjet hned po dešti :D.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Foukl na 0,2
No po dešti vyjet co pak chceš řešit Já se taky musím přispůsobovat dle počasí,když chsi něco svézt,či vyvést,ale holt hranice postupně posunujem,musí se to zkusit a co za sucha to takhle zkusit,prostě regulérně,šak tu skoro nikdy neprší
No po dešti vyjet co pak chceš řešit Já se taky musím přispůsobovat dle počasí,když chsi něco svézt,či vyvést,ale holt hranice postupně posunujem,musí se to zkusit a co za sucha to takhle zkusit,prostě regulérně,šak tu skoro nikdy neprší
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
To víš, že za sucha by to bylo lepší. Ale tak pneu byly nazuté, zrovna přestalo pršet a škoda to nezkusit .
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Cukalo ti co
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Jak tak koukám na ten stroj..... si říkám, čím uvažoval projektant ...tedy hnaná náprava má být ta přední a řízená ta zadní. Ono je to naopak?
Pokud řešíš hlavně couvání, trochu eště pomože otočit šípáky.
Až to testneš na suchu, tak se poděl, bo na mokru je těžko pro každý stroj.
Pokud řešíš hlavně couvání, trochu eště pomože otočit šípáky.
Až to testneš na suchu, tak se poděl, bo na mokru je těžko pro každý stroj.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Řízená i hnaná náprava je ta zadní. Pak dělají i awd ridery, ale to je o jiných penězích.. Zítra proběhne test za sucha a přitížením 43kg zadních kol (9kg vody v jednom kole a 25kg Ičko) . Tak jsem zvědavý . Otočit sipaky taky vyzkouším.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4049
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: zahrada, pěstování, chovatelství atp.
Si osobně myslím, že projektant je asi blbec, bo dává pohon na nezatíženou nápravu (to mi hlava nebere, jaký je k tomu důvod).
Na test su zvědavý. To přitížení je dost zásadní, ale zhorší se ti řízení a ovladatelnost. Budeš v tom moset najít nějaký ideální kompromis.
Mě by teda štvalo, že si koupím drahou věc, která není funkčně dořešena .
Na druhou stranu, je to aj zábava, hledat řešení a zkoumat možnosti.
Na test su zvědavý. To přitížení je dost zásadní, ale zhorší se ti řízení a ovladatelnost. Budeš v tom moset najít nějaký ideální kompromis.
Mě by teda štvalo, že si koupím drahou věc, která není funkčně dořešena .
Na druhou stranu, je to aj zábava, hledat řešení a zkoumat možnosti.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)