Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
No, ironií, eCall GPS už u dnešních aut povinné je, ne? Zatím to teda má akorát volat IZS po havárii s polohou auta, ale ty potřebné technologie na bonzování už v tom jsou
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
To vypadá, že už si fakt nikdy nekoupím žádný jiný (novější) auto.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1883
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
- Jméno a příjmení: Jan Kotek
- Bydliště: Praha
Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Ano, eCall je povinný a jako takový vyžaduje neustále zapnutý GPS modul. Ovcím se tvrdí, že se eCall zapne až při nehodě, ale to není pravda. GPS musí být zapnutá neustále včetně sledování malé historie jízdy. Jedině tak může při havárii okamžitě poslat polohu a směr+rychlost jízdy (k tomu ta historie).
To, co zatím není povinné, pouze volitelné, je přenos rozšířených informací. Základní eCall posílá při havárii SMS s plohou, rychlostí... na nouzovou linku. Ta může zavolat zpátky na číslo automobili (eCall jednotky).
Volitelnou nadstavbou eCallu je nepřetržitý online tok informací o poloze, rychlosti... Prostě kompletní telemetrie vozu. To teče na servery automobilky a odtud třeba pojišťovně. A také státu (minimálně ta spotřeba PHM). A rozsah dat předávaných státu se kdykoliv může rozšířit.
K pojištení - Allianz nebo Uniqa již nabízí pojišťení podle toho jak moc, kde a kdy jezdíte. Nyní to řeší přes modul do OBD zásuvky, ale na 100% skočí i po tomto řešení. Automobilky si sice řeknou o svůj vejvar, ale nakonec to zaplatí řidič.
To, co zatím není povinné, pouze volitelné, je přenos rozšířených informací. Základní eCall posílá při havárii SMS s plohou, rychlostí... na nouzovou linku. Ta může zavolat zpátky na číslo automobili (eCall jednotky).
Volitelnou nadstavbou eCallu je nepřetržitý online tok informací o poloze, rychlosti... Prostě kompletní telemetrie vozu. To teče na servery automobilky a odtud třeba pojišťovně. A také státu (minimálně ta spotřeba PHM). A rozsah dat předávaných státu se kdykoliv může rozšířit.
K pojištení - Allianz nebo Uniqa již nabízí pojišťení podle toho jak moc, kde a kdy jezdíte. Nyní to řeší přes modul do OBD zásuvky, ale na 100% skočí i po tomto řešení. Automobilky si sice řeknou o svůj vejvar, ale nakonec to zaplatí řidič.
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
eCall kdysi rozebírali i na dfens stránkách, klasická salámová metoda, teď to lidi s jásotem přivítají jako prospěšnou věc pro záchranu životů, nakonec to bude príma nástroj buzerace lidí a ještě si to sami zaplatíme,,, eCall v ceně auta, jak jezdíme na pojistce a na pokutách, systém sledování kolon z daní , ...
, to propojení na stát, pojišťovny, policii, ... to je děsný fuj
mimochodem už se vyřešilo, kdo zaplatí výjezd v případě falešného eCall volání? vím, že to bylo docela pěkné issue když se o tom mluvilo před schválením
, to propojení na stát, pojišťovny, policii, ... to je děsný fuj
mimochodem už se vyřešilo, kdo zaplatí výjezd v případě falešného eCall volání? vím, že to bylo docela pěkné issue když se o tom mluvilo před schválením
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
to je otazka, jestli pujde simka vykuchat nebo to cele zneskodnit...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
pujde, nepujde, staci kontrola funkcnosti na stk a jsi nahrany
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Se to nějak vypne, vykuchá, odstíní, cokoliv... všechno jde vypnout, i vratně.
Holt hloupí lidi nepochopí, že kdyby to mělo bejt jenom pro jejich dobro, tak to nikdy nebude povinný a budou si to moc koupit jen jako doplněk... takže tomu vesele tleskají.
Holt hloupí lidi nepochopí, že kdyby to mělo bejt jenom pro jejich dobro, tak to nikdy nebude povinný a budou si to moc koupit jen jako doplněk... takže tomu vesele tleskají.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24335
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Chjo chjo,tohleto platí nejen u auta... funguje to na ovce čím dál víc spolehlivě a velmi efektivně,já to dávno beru tak,že lidi ve většině zahodili rozum a vlastní úsudek už je téměř sprostý,trestně stíhatelný pojem.Ani Žako by tak slepě nesloužil svému pánu.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Tj, ale dneska když smažeš pečený kuře, tak tě z STK stejně vyhodí, dokud nenajedeš tolik, aby si to vytvořilo readiness kódy nebo jak se tomu nadává. Takže si dovedu klidně představit, že by mohl být problém, když auto od poslední STK bude mít nahrkáno 70.000km, ale e-call systém bude mít v logu 100km
Jinak mě tahle povinnost něčeho štve u víc věcí, než blbosti typu e-call. Třeba i ESP a další... ne že bych principielně proti tomu systému něco měl, ale když si vezmu, zvlášť v segmentu třeba těch malých a levných aut, že ty auta v průběhu let stojí pořád +- inflace stejné peníze, ale najednou se do toho auta musí povinně montovat něco, co nějaké prachy stojí, tak z něčeho jiného ty peníze zmizet musí. A z odměn vedení to nebude... Pak se není čemu divit, že se na dnešní auta montují nápravy z žebřiňáku (což mi pak přijde jako daleko horší důsledek, než absence ESP / whatever).
Jinak mě tahle povinnost něčeho štve u víc věcí, než blbosti typu e-call. Třeba i ESP a další... ne že bych principielně proti tomu systému něco měl, ale když si vezmu, zvlášť v segmentu třeba těch malých a levných aut, že ty auta v průběhu let stojí pořád +- inflace stejné peníze, ale najednou se do toho auta musí povinně montovat něco, co nějaké prachy stojí, tak z něčeho jiného ty peníze zmizet musí. A z odměn vedení to nebude... Pak se není čemu divit, že se na dnešní auta montují nápravy z žebřiňáku (což mi pak přijde jako daleko horší důsledek, než absence ESP / whatever).
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Tak se tam ty data nějak vygenerujou. Nebojim se, že by se to nedalo nějak oblbnout, ale je to další zbytečný sraní.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Readiness vacsina je po par minutach spat. Ako si matne pamatam, tak 1-2 potrebuju dlhsi cas, ale to tak radovo dni a da sa tomu pomoct vhodnym stylom jazdy.spm píše:Tj, ale dneska když smažeš pečený kuře, tak tě z STK stejně vyhodí, dokud nenajedeš tolik, aby si to vytvořilo readiness kódy nebo jak se tomu nadává. Takže si dovedu klidně představit, že by mohl být problém, když auto od poslední STK bude mít nahrkáno 70.000km, ale e-call systém bude mít v logu 100km
Jinak mě tahle povinnost něčeho štve u víc věcí, než blbosti typu e-call. Třeba i ESP a další... ne že bych principielně proti tomu systému něco měl, ale když si vezmu, zvlášť v segmentu třeba těch malých a levných aut, že ty auta v průběhu …
Isto nepostaci na parkovisku pred STK inicializovat readiness.
A pamat chyb RJ sa dala aspon na Octavii mazat nezavisle od readiness kodov.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Jasně, nakonec to zaplatí řidiči. Nějaký nástroj, jak to z nich dostat se vymyslí. Zvýší se dálniční poplatky, znevýhodní se starší auta, vymyslí se silniční daň plošná.... Uvidíme.Levap píše: mimochodem už se vyřešilo, kdo zaplatí výjezd v případě falešného eCall volání? vím, že to bylo docela pěkné issue když se o tom mluvilo před schválením
Netěším se na to, protože to všechno budu řešit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Tak !HonzaCZ píše:Tak se tam ty data nějak vygenerujou. Nebojim se, že by se to nedalo nějak oblbnout, ale je to další zbytečný sraní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Segry znamemu to automaticke tisnove volani zachranilo zivot. Rozhodne bych tuhle ficuru neztracoval a netrpel predsudky. Myslim si ze to je velmi dobra a uzitecna vec. Jinak falesne vyjezdy nebudou, je videt ze moc nevite jak ten system funguje. Paklize nekdo odmackne tlacitko nouzoveho volani (a tohle uz je za priplatek, to s tim tlacitekm) tak se hovorem overi o co jde. Pokud si takhle nekdo neopravnene nekoho zavola tak si to zaplati. Ten povinny Ecall bez tlacitka funguje uplne jinak a vzdy se volanim overuje co se deje. Samo sebou pokud operator dostane info, ze jsou pytle venku, ze v aute sedelo 5 lidi a na zpetne volani nikdo nereaguje, tak se asi o zbytecny vyjezd jednat nebude.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Kdo nebo co vám nadzvedlo mandle?
Jo, když je to tak užitečný a suprový, tak si to snad dá každej dobrovolně jako příplatek do svýho auta, rozjede se trh s aftermarket dostavbama do starších aut a podobně. Lidi ty výrobce rozsápou, jak moc to budou chtít.... nebo ne a stát nám to musí vnutit, protože buzerace, velkej bratr, další kolečko salámu svobody?Kolben píše:Segry znamemu to automaticke tisnove volani zachranilo zivot. Rozhodne bych tuhle ficuru neztracoval a netrpel predsudky. Myslim si ze to je velmi dobra a uzitecna vec.
Elektroniku konstruuje jenom člověk a programuje jí taky jenom člověk. Takže když se to zblázní, pošle to polohu, pytle venku, auto plně obsazený, někde z auta zaparkovanýho na kraji silnice, nikdo neodpovídá na volání... ? Takže to jako není falešnej poplach? Navíc polohu to může poslat úplně jinou, než svojí aktuální... nebo se to nějak ověřuje aspoň ještě přes BTS? Jinak bych docela chtěl vidět, jak někdo v týhle zemi platí zbytečnej výjezd... to se fakt děje? Photo or didn't happenKolben píše:Jinak falesne vyjezdy nebudou, je videt ze moc nevite jak ten system funguje. Paklize nekdo odmackne tlacitko nouzoveho volani (a tohle uz je za priplatek, to s tim tlacitekm) tak se hovorem overi o co jde. Pokud si takhle nekdo neopravnene nekoho zavola tak si to zaplati. Ten povinny Ecall bez tlacitka funguje uplne jinak a vzdy se volanim overuje co se deje. Samo sebou pokud operator dostane info, ze jsou pytle venku, ze v aute sedelo 5 lidi a na zpetne volani nikdo nereaguje, tak se asi o zbytecny vyjezd jednat nebude.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno