Opravná sada na místo rezervního kola

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od mari75 »

Šímo,kdybych mohl rezervu nějak slušně v kufru přichytit,tak bych to ani neřešil. Měl jsem jí taky různě přikurtovanou u zadního podběhu,ale furt se to povolovalo. A jak vozit volně hozenou rezervu,tak to raději nevozit nic-z hlediska bezpečnosti
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od sima »

námořník píše:
Přesně.
Hoši vy furt přesně přesně,ale tohleto je dle mě jen zjednodušený výklad jak to pasuje vám,nic proti tomu,proti vám...nikoho nezajímá,že máte lpg nádrž,jednou je auto homologované s rezervou tak by tam měla být a když půjde do důsledku hrozí postih.To že se může za určitých přesně daných podmínek využít prostor rezervy skrz montáž lpg nádrže je jasné.Rezerva se musí upevnit,jeho problém,jak to už je na majiteli.Mari já vím,je to otravné a když není upevněna není to správně skrz vlastní bezpečí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od námořník »

sima píše:Mmt mmt pokud je auto homologované s rezervou,tak by jsi jí měl mít v autě,s tím nemá LPG nádrž nic společného.A žádná opravná sada ti nenahrazuje rezervu,to si jen lidi zjednodušují pravidla,já to chápu,ale v pořádku to není.Mluvíme teď o starších autech,nebo o autech kde je jednoduše rezerva od výroby,ale hlavně má auto homologované s rezervou.
Osobně jsem vždy tu rezrevu v kufru měl,hlavně skrz sebe,opravná sada vyřeší jen některé defekty,taky trochu skrz cajty za čárou a jejich možné mastné pokuty.Měl jsem ji upevněnou kurtnou,opět skrz sebe,šlo by to sotisfikovaněji,ale účel to splnilo.Není pravda,že by rezerva …

Napiš si na ministerstvo dopravy. Já ti vysvětlil proč tam být nemusí. Dokazovat ti nic nebudu. O tom co někdo říká diskutovat taky nemám chuť. Můj známej taky tvrdí že nás práškujou a taky mu nevěřím. Jestli chceš vozit rezervu a jestli je lepší než lepící sada je úplně jiná věc Nikdo ti to nezakazuje a co člověk to jinej názor. Hlavně záleží kde jezdíš. Najezdím +50t ročně a za posledních 5 let jsem nepichnul.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od sima »

O možnosti volby vozit rezervu není třeba mluvit,tj jasné,je to na každém jak se s tím popasuje,mimochodem já píchl v životě snad jen dvakrát,jezdím 30 let.
Mě přijde,že jsem tě snad nasral,či co,já vím,že mě nic dokazovat nemusíš,já chtěl jen tu formuli,nic víc,když to tak přesvědčivě víš,mě by to opravdu zajímalo jak to správně je.Takhle to právě vypadá na to,že tohle taky jen tak někdo povídal,podobně jako s tím práškováním.Prostě když to tvrdíš,že to tak určitě je,myslel jsem,že je normální případně na dotaz uvést zdroj a přesnou citaci,já na tom nevidím nic špatného :-/
A jestli dovolíš zjistím si to jak a kde budu chtít já,nemusíš mě někam odkazovat,v klidu ;)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
mari75
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3400
Registrován: pon říj 31, 2016 10:47 am

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od mari75 »

Hele,chlapi,v klidu :-| =) . Zas tak o moc nejde ;-D
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od námořník »

Určitě nenasral :-). Zdroje jsem ti uvedl. Odkázal jsem tě na MD protože tam by to měli vědět líp než plynař, když o tom rozhodují.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od spm »

S tim píchnutím je to asi taky karma či co... já nepíchnul zatím nikdy. Teda tak, že bych musel to kolo měnit. Měl jsem nějaký ucházející kola, který jsem řešil, ale všechno to bylo že to pomalu ucházelo, takže se to dofouklo a dva dny byl pokoj. A pak mám zase kolegu, kterej je schopnej píchnout 3x do měsíce. Nebo prorazit gumu až na ráfek nebo něco podobnýho :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od sima »

Námořníku =) Ptal jsem se zatím známého technika na DI a on sám si není jistý,i když o tomhle problému ví,ale neví jak to má přesně být,spíš se přiklání k nutnosti mít rezervu,když je auto s ní homologované,ale zas by měla být připevněna a bla bla...On sám tenhle problém nikdy nemusel zatím řešit.Takže zbývá jen to MD :-) na stk nemá cenu se ani ptát,ne tu kde jen buzerují,přesně ví a jsou schopni doložit leda tak hovno a buzerovat chtějí za každou cenu,tam to nemá fakt smysl.
Spm fakt asi karma,já píchl s prvním autem tj už 25 let a to byl jen plíživý defekt a pak cirka před 15 lety s pežotem,ale tam to bylo výživné v kopci v Makově,při návratu ze slovenska,místa málo a auto začlo ujíždět z heveru,podložka nestačila 8() no dobře to nakonec dopadlo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od námořník »

Už jsem tam psal, pak to sem postnu. Uvidíme co vyplodí :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od sima »

Výborně,nemusím to plodit já (*_^) |,,,, snad se konečně dočkáme jasné odpovědi :-) :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Lawman
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
Jméno a příjmení: Petr Mach
Bydliště: Rousínov

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od Lawman »

Já už to sice psal do jinýho vlákna, ale než si, pánové, roztrháte občanky, tak to plácnu i sem >:-@

"Nová" vyhláška 341/2014 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel
na pozemních komunikacích, příloha 12, část B), odst. 1 písm. e) ve spojení s odst. 2 písm. c) stanoví:

B) Technické požadavky na povinnou výbavu vozidel:
1. Vozidla kategorií M a N musí být vždy vybavena:
...
e) náhradní kolem, tedy ráfkem s pneumatikou, které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.

2. Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se nevztahuje na
...
c)
vozidla, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí; u vozidel kategorie N2, N3, M2 a M3 vybavení prostředky pro bezdemontážní opravu může být nahrazeno patřičným smluvním vztahem, na jehož základě bude zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území České republiky; toto ustanovení platí pro vozidla kategorie Mi a Ni uvedená do provozu před 15. září 2009 pouze se souhlasem výrobce nebo pro vozidla kategorie Mi a Ni stejného typu jako vozidla, která se uvádí na trh jako nová bez náhradního kola v souladu s touto vyhláškou. Toto ustanovení platí obdobně i na přípojná vozidla v jízdní soupravě s vozidly kategorie M a N.

Takže pokud máš sadu na opravu pneu (neřku-li nasmlouvanou non stop havarijní službu), rezervní kolo není (z právního hlediska) potřeba.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG

If it's stupid but it works, it isn't stupid
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od sima »

Tu přeci píšou:
toto ustanovení platí pro vozidla kategorie Mi a Ni uvedená do provozu před 15. září 2009 pouze se souhlasem výrobce nebo pro vozidla kategorie Mi a Ni stejného typu jako vozidla, která se uvádí na trh jako nová bez náhradního kola v souladu s touto vyhláškou.

Pak to přeci úplně odporuje tomu co jsi lawmane napsal ne?Máš staré SG,dávno před rokem 2009,je od výrobce jasně homologováno s rezervou,tak tam musí po správnu být ne?Subaru vyjímku nedalo,nebo tobě jo,ty jsi ji někde našel?
Co to označení Mi a Ni,to znamená jen zase M a N?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od Mira »

Já teda nechápu, vo co gou? Komu z vás kontrolovali poliši zda máte v autě rezervu? A bude při silniční kontrole ověřovat, zda má mít auto rezervu nebo opravnou sadu? Vážně myslíte, že jo?
Je to o tom, zda když někde píchnete, aby jste se odsud dostali. A kolik % řidičů si s defektem vůbec poradí? Většina zvedá telefon, protože od toho jsou asistenční služby, neboť sami netuší co kde v autě mají. Tzn. nenajdou ani rezervu, páč v kufru není a že ji mají pod autem nevědí. A kde je šikovně skovanej hever už vůbec ne.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Opravná sada na místo rezervního kola

Příspěvek od sima »

Míro o tohle vše právě nejde.Jen se snažíme dopátrat jak se věci správně mají.Takže nejde o nic :-)Jen taková řeč a snaha o dopátraní se jak to ouřada vlastně vymyslel.Jako kolikrát zde v jiných tématech...
Jak a kdo řeší defekt a co s sebou vozí je každého věc,stejně jako je každého věc,zda má ostatní povinnou výbavu,či v jakém má auto stavu,či cokoliv jiného,každý bere vždy riziko jen na sebe.
No jinak má žena dokázala vyměnit rezervu,sotva měla řidičák,za silné asistence její mámy-jen zdatného teoretika :-) a dokonce aj dojela pak dom a vše bylo v cajku.Tomu jsem nechtěl věřit.Samozřejmě nevěděli kde je klíč,hever nic,ale zvládli to,to jsem tehdy smekl hluboce =) :-) a klíč klasika jen obyč origo krátká fajka.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“