Starší Forester na LPG?
Starší Forester na LPG?
Zdravím všechny.
V horizontu cca jednoho roku budu muset koupit auto pro sebe a rodinu. Po dlouhých výběrech jsem se rozhodl, že to bude starší Forester (2.0 - tzn bez turba), pokud by byla nějaká zajímavá nabídka přemýšlel bych i o i Legacy/Outback, ale Forester je číslo 1. Chtěl bych koupit staršího, ideálně už s namontovaným (nebo originálním) systémem LPG v cenovém rozmezí 250 - 300 tisíc. Teď ale to proč píšu. Na několika diskuzích, třeba tady (a dokonce i v nějakém článku) jsem čet, že se musi každých 30 tisíc KM ,provádět seřízení ventilových vůlí, kvůli kterému musí motor ven. Co jsem se četl názory lidí v diskuzi na kterou dávám odkaz, tak většina na tyto prohlídky kašle. Pročetl jsem si FAQ na subaru.cz ale tam sem se nic nedozvěděl. Chci se proto zeptat lidí co s tím mají zkušenost (tzn jezdí na LPG už třeba 100 tisíc km na jednom voze) jak to je tedy s nutnosti vyhazování motoru. Plánuji si koupit sice starší auto, ale na delší dobu (tzn aspoň 5 - 10 let) a nechtěl bych zanedbat údržbu, ale zas toto bych řešit každých 30 tisíc nechtěl a poohlédnul bych se po jiném voze, nebo hold koupit benzinovou verzi.
Díky všem za odpovědi
V horizontu cca jednoho roku budu muset koupit auto pro sebe a rodinu. Po dlouhých výběrech jsem se rozhodl, že to bude starší Forester (2.0 - tzn bez turba), pokud by byla nějaká zajímavá nabídka přemýšlel bych i o i Legacy/Outback, ale Forester je číslo 1. Chtěl bych koupit staršího, ideálně už s namontovaným (nebo originálním) systémem LPG v cenovém rozmezí 250 - 300 tisíc. Teď ale to proč píšu. Na několika diskuzích, třeba tady (a dokonce i v nějakém článku) jsem čet, že se musi každých 30 tisíc KM ,provádět seřízení ventilových vůlí, kvůli kterému musí motor ven. Co jsem se četl názory lidí v diskuzi na kterou dávám odkaz, tak většina na tyto prohlídky kašle. Pročetl jsem si FAQ na subaru.cz ale tam sem se nic nedozvěděl. Chci se proto zeptat lidí co s tím mají zkušenost (tzn jezdí na LPG už třeba 100 tisíc km na jednom voze) jak to je tedy s nutnosti vyhazování motoru. Plánuji si koupit sice starší auto, ale na delší dobu (tzn aspoň 5 - 10 let) a nechtěl bych zanedbat údržbu, ale zas toto bych řešit každých 30 tisíc nechtěl a poohlédnul bych se po jiném voze, nebo hold koupit benzinovou verzi.
Díky všem za odpovědi
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starší Forester na LPG?
Je tu toho o LPG napsáno spousta, stačí hledat :4690:
....ale fakt sem si nefšim, že by někdo pro seřízení ventilů tahal z forestříka motor ven....ale :845:, ono zaleží i na servisu, dyž si cou přivydělat, tak pude ven určite i převodovka, že... ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Seřízení po cca 30 tis. km ale jo - otázka jednoho dne v servisu - seřizuje se za studena. Dle stavu těsnění pod víkem a svíčkami, se dá nové nebo nechá staré.
Na LPG i 200 tis. km bez problémů ...záleží na mezičlánku, systému použitého LPG a servisu.
No a kupovat to s LPG, může být pěkně o hubu ...necu se rozčilovat :839:
....ale fakt sem si nefšim, že by někdo pro seřízení ventilů tahal z forestříka motor ven....ale :845:, ono zaleží i na servisu, dyž si cou přivydělat, tak pude ven určite i převodovka, že... ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:
Seřízení po cca 30 tis. km ale jo - otázka jednoho dne v servisu - seřizuje se za studena. Dle stavu těsnění pod víkem a svíčkami, se dá nové nebo nechá staré.
Na LPG i 200 tis. km bez problémů ...záleží na mezičlánku, systému použitého LPG a servisu.
No a kupovat to s LPG, může být pěkně o hubu ...necu se rozčilovat :839:
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: Starší Forester na LPG?
Zdravím. Zatím jenom v krátkosti. Mám forestra 2008 (poslední model ze starší řady) se systémem vstřikování LPG v kapalné fázi Vialle. Podle čísla motoru bych měl mít tvrzená sedla ventilů (až budu mít víc času upřesním to). Najeto 80tKm, 2x kontrola vůle ventilů a zatím v normě. Při kontrole nemusí motor ven ale v servisu chtějí auto den předem, aby vocaď odkapal volej a nemuseli se v tom sajrajtu hrabat. Jestli při seřízení musí motor ven nevím, ale je to asi na dýl, protože se prý musí objednat podle těch vůlí podložky.
Subaru zdar, Forestrům zvlášť !
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Subaru Forester 2.0X Comfort WP 116KW 5MT MY08 - LPG Vialle
Re: Starší Forester na LPG?
OK. Díky. Čili je to tak jak jsem si myslel. Je to předepsáno, ale není to nutné.Dadid píše:Zdravím. Zatím jenom v krátkosti. Mám forestra 2008 (poslední model ze starší řady) se systémem vstřikování LPG v kapalné fázi Vialle. Podle čísla motoru bych měl mít tvrzená sedla ventilů (až budu mít víc času upřesním to). Najeto 80tKm, 2x kontrola vůle ventilů a zatím v normě. Při kontrole nemusí motor ven ale v servisu chtějí auto den předem, aby vocaď odkapal volej a nemuseli se v tom sajrajtu hrabat. Jestli při seřízení musí motor ven nevím, ale je to asi na dýl, protože se prý musí objednat podle těch vůlí podložky.
Re: Starší Forester na LPG?
S tím vyndáváním motoru se to snad týká jen Legacy/Outback s 2.5l motory.
A ani tam se tuším nevyndává, ale jen přizvedne. Je to proto, že ventilové
vůle jsou nastavené vymezovacími podložkami a protože mezi hlavami motoru
a podélníky karoserie není moc místu, musí se uvolnit silentbloky a motor jeřábkem
trochu povytáhnout a natočit. Ale nevím přesně - mám Forester 98 2.0/92kW.
U mojeho motoru a myslím že je to tak až do roku 2005 bylo seřizování ventilové
vůle klasicky šroubkem. Pokud se mylím, ať mě někdo s tím rokem opraví. Každopádně
já to tak mám a seřizuju to tak jednou za rok po cca 35tis. Za tu dobu se to ale skoro
nehne (vetšinou tak o 0.05mm, maximální odchylku jsem měl na jednom válci 0.1mm).
Seřizuju si to sám a jde to. A to mám na LPG najeto posledních 100.000km. I LPG jsem
si montoval sám a sám si ho i kalibruju a servisuju, takže vím vo čem to je:)
S montáží LPG je tu spousta příspěvků, stačí hledat. Pokud chceš koupit Forester už
s namontovaným LPG systémem třeba z Holandska nebo z Německa, tak si nejdřív ověř,
jestli má systém platnou homologaci i pro ČR a jestli ti na to někdo udělá STK+ME.
Ne všude to dělaj a někde za to chtěj dost peněz navíc. Pokud zvolíš český systém
LovTec Magic (http://www.hlpropan.cz) tak ten umí skoro každá STK.
Každopádně doporučuju system typu SGI, což znamená vstřikování planné fáze LPG.
Ten se dá pořídit včetně montáže za cca 20-25tis Kč. Sice musíš každých ujetých
10.000 km na kontrolu, seřízení a výměnu filtrů (cena bývá kolem 500,-Kč), ale je to
jednoduchý systém, má levné díly, všude to umí servisovat a je levný.
Pokud chceš systém LPI (vstřikování kapalné fáze LPG), počítej s tím, že to bude
stát od 50.000,-Kč výš, nedělá to leckdo a po cca 50-70tis km se serou čerpadla).
Každopádně to chce velmi dobře volit montážníka. Hovado ti dokáže zmrvit i dobrý systém,
a naopak dobrý montážník ti zabuduje a seřídí i levný systém k naprosté spokojenosti...
A ani tam se tuším nevyndává, ale jen přizvedne. Je to proto, že ventilové
vůle jsou nastavené vymezovacími podložkami a protože mezi hlavami motoru
a podélníky karoserie není moc místu, musí se uvolnit silentbloky a motor jeřábkem
trochu povytáhnout a natočit. Ale nevím přesně - mám Forester 98 2.0/92kW.
U mojeho motoru a myslím že je to tak až do roku 2005 bylo seřizování ventilové
vůle klasicky šroubkem. Pokud se mylím, ať mě někdo s tím rokem opraví. Každopádně
já to tak mám a seřizuju to tak jednou za rok po cca 35tis. Za tu dobu se to ale skoro
nehne (vetšinou tak o 0.05mm, maximální odchylku jsem měl na jednom válci 0.1mm).
Seřizuju si to sám a jde to. A to mám na LPG najeto posledních 100.000km. I LPG jsem
si montoval sám a sám si ho i kalibruju a servisuju, takže vím vo čem to je:)
S montáží LPG je tu spousta příspěvků, stačí hledat. Pokud chceš koupit Forester už
s namontovaným LPG systémem třeba z Holandska nebo z Německa, tak si nejdřív ověř,
jestli má systém platnou homologaci i pro ČR a jestli ti na to někdo udělá STK+ME.
Ne všude to dělaj a někde za to chtěj dost peněz navíc. Pokud zvolíš český systém
LovTec Magic (http://www.hlpropan.cz) tak ten umí skoro každá STK.
Každopádně doporučuju system typu SGI, což znamená vstřikování planné fáze LPG.
Ten se dá pořídit včetně montáže za cca 20-25tis Kč. Sice musíš každých ujetých
10.000 km na kontrolu, seřízení a výměnu filtrů (cena bývá kolem 500,-Kč), ale je to
jednoduchý systém, má levné díly, všude to umí servisovat a je levný.
Pokud chceš systém LPI (vstřikování kapalné fáze LPG), počítej s tím, že to bude
stát od 50.000,-Kč výš, nedělá to leckdo a po cca 50-70tis km se serou čerpadla).
Každopádně to chce velmi dobře volit montážníka. Hovado ti dokáže zmrvit i dobrý systém,
a naopak dobrý montážník ti zabuduje a seřídí i levný systém k naprosté spokojenosti...
Re: Starší Forester na LPG?
Atmosferický 2.5 (115 kW, jiný neznám) v Legacy/Outback má 2x 1 vačku a vahadla a klasicky se seřizuje šroubkem. A není potřeba vyndavat.RallyCAD píše:S tím vyndáváním motoru se to snad týká jen Legacy/Outback s 2.5l motory.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Starší Forester na LPG?
A nnebo tak, no... ::-DDD:
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Starší Forester na LPG?
Doplnim, ze timto zpusobem by se mely serizovat vule i na 2.0 motoru 92kW (jak je to u prvniho 90kW Forestera nevim). Starsi 85kW mely hydrostely a naopak novejsi 2.0R 116kW maji podlozky a rizeny casovani/zdvih ventilu a u tohoto motoru musi motor pro serizeni ven (stejne jako u 3.0R 180kW, pokud vim).HonzaCZ píše:Atmosferický 2.5 (115 kW, jiný neznám) v Legacy/Outback má 2x 1 vačku a vahadla a klasicky se seřizuje šroubkem. A není potřeba vyndavat.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 94
- Registrován: pon dub 26, 2010 12:20 pm
- Jméno a příjmení: Dušan Šťastný
Re: Starší Forester na LPG?
Bych to kupoval bez LPG a az pak bych si ho tam nechal namontovat sam. Nevis jak s tim kdo
jezdil na plyn. Pokud to hodne tocil a jezdil "rally" na lpg, tak motor a hlavy na motoru dostaly
zabrat a aby te pak necekala vymena cele hlavy....
Subarka maj mekci ty ventolove sedla, takze urcite jednou za cas je potreba si to nechat
prekontlovat... Na druhou stranu pokud s tim jezdis hlavou, tak se to da serizovat az treba
po 50-60tisic km. Zkusenost nekterych plynaru u nas na diskuzi a i jinych lidi...
Od roku 2006 se tam zacly montovat tvrdsi sedla, ale to podle me davali jenom do aut,
kde se montoval plyn? Rikam to dobre kuci? Samotneho by me to zajimalo...
Jak rika rallycad, bych si tam nechal namontovat to sgi...
Ja mam landi renzo, mam to na XTecku a za rok sem na aute nalital 34tisic km, beru si
uctenky o benzinu, takze vim, ze z toho cca 6tisic km sem nalital na benzin. Az tam budu
okolo 35-40tisic km na plyn, tak si to taky necham seridit....
Ja sem slysel, ze u tech 2,5litru legacy/outback se udajne nemusi davat motor ven...
Se o to zajimam, jelikoz me to bude taky prave cekat a jsou ruzne nazory na todle...
Udajne muj motor musi ven na ponk a sundat vacky atd....
jezdil na plyn. Pokud to hodne tocil a jezdil "rally" na lpg, tak motor a hlavy na motoru dostaly
zabrat a aby te pak necekala vymena cele hlavy....
Subarka maj mekci ty ventolove sedla, takze urcite jednou za cas je potreba si to nechat
prekontlovat... Na druhou stranu pokud s tim jezdis hlavou, tak se to da serizovat az treba
po 50-60tisic km. Zkusenost nekterych plynaru u nas na diskuzi a i jinych lidi...
Od roku 2006 se tam zacly montovat tvrdsi sedla, ale to podle me davali jenom do aut,
kde se montoval plyn? Rikam to dobre kuci? Samotneho by me to zajimalo...
Jak rika rallycad, bych si tam nechal namontovat to sgi...
Ja mam landi renzo, mam to na XTecku a za rok sem na aute nalital 34tisic km, beru si
uctenky o benzinu, takze vim, ze z toho cca 6tisic km sem nalital na benzin. Az tam budu
okolo 35-40tisic km na plyn, tak si to taky necham seridit....
Ja sem slysel, ze u tech 2,5litru legacy/outback se udajne nemusi davat motor ven...
Se o to zajimam, jelikoz me to bude taky prave cekat a jsou ruzne nazory na todle...
Udajne muj motor musi ven na ponk a sundat vacky atd....
Subaru Forester 2.0 XT, MT, MY 03
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99
SUbaru Impreza 1.6, MT, MY 99
Re: Starší Forester na LPG?
Pánove děkuji. To jsou přesně ty informace co jsem chtěl slyšet. Jen se v těch motorech přestávám trochu orientovat. Abych to teda shrnul. U Foresterů se to týká motorů 2.5 (115 kW) , 2.0R (116kW) a 3.0R (180kW) ano? Já pravě uvažuji nad rokem 2004 - 2006.
Re: Starší Forester na LPG?
Ten 2.5/115kW se snad do Forestera nedával, resp. ne pro Evropskou verzi.
Bylo to 2.0/92kW nebo později 2.0/116kW. Ten silnější je ale dražší na údržbu.
Má čtyři vačky a blbě se k tomu může. Nikdy jsem v tom nejel a tak nemůžu
srovnávat s 92kW, ale podle křivky výkonu se přidávalo hlavně ve vyšších otáčkách
a nárust krouťáku nebyl oproti předchozí verzi nijak dramatický.
92kW při 5600ot/min a 176Nm při 4000ot/min
116kW při 6400ot/min a 185Nm při 3200ot/min
Já bych asi volil těch 92kW. Není to sice trhač asfaltu, ale je to ověřený držák.
Pokud chceš závodit, jdi do turba. Ale to pak víc žere a na LPG se musí jezdit hodně
s rozumem, tzn. netočit do červenýho. Což by se teda nemělo ani u atmosféry.
U turba ale nejsou redukce převodovky a to je výborná věc...
Bylo to 2.0/92kW nebo později 2.0/116kW. Ten silnější je ale dražší na údržbu.
Má čtyři vačky a blbě se k tomu může. Nikdy jsem v tom nejel a tak nemůžu
srovnávat s 92kW, ale podle křivky výkonu se přidávalo hlavně ve vyšších otáčkách
a nárust krouťáku nebyl oproti předchozí verzi nijak dramatický.
92kW při 5600ot/min a 176Nm při 4000ot/min
116kW při 6400ot/min a 185Nm při 3200ot/min
Já bych asi volil těch 92kW. Není to sice trhač asfaltu, ale je to ověřený držák.
Pokud chceš závodit, jdi do turba. Ale to pak víc žere a na LPG se musí jezdit hodně
s rozumem, tzn. netočit do červenýho. Což by se teda nemělo ani u atmosféry.
U turba ale nejsou redukce převodovky a to je výborná věc...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Starší Forester na LPG?
2.5ka se davala do americkyho Forestera, ale nemela tam 115kW nybrz 123kW. A pokud vim, manualu bylo vyrobeny minimum a ani nemely redukci.RallyCAD píše:Ten 2.5/115kW se snad do Forestera nedával, resp. ne pro Evropskou verzi.
Bylo to 2.0/92kW nebo později 2.0/116kW. Ten silnější je ale dražší na údržbu.
Má čtyři vačky a blbě se k tomu může. Nikdy jsem v tom nejel a tak nemůžu
srovnávat s 92kW, ale podle křivky výkonu se přidávalo hlavně ve vyšších otáčkách
a nárust krouťáku nebyl oproti předchozí verzi nijak dramatický.
Ja jsem zase nejel s Foresterem 92kW, ale jel jsem se 116kW. Nejelo to spatne, ale co bylo tragicky byla odezva na plyn - elektronickej namisto puvodniho mechanickyho lankovyho otevirani klapky. :839:
Jinak od MY2010 se dela novej Forester 2.5X jak s MT tak s AT i pro Evropu. Ten by se mi liiiibil :850:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Starší Forester na LPG?
Já bych právě chtěl buď 2.0 (92kW) nebo 2.0 (116 kW). Je mi to celkem fuk - budu vybírat starší kousky a vezmu co momentálně bude. Čili jestli Vas dobře chápu tak u těchto je to štelovatelné normálně šroubovákem jo?
Edit: Měly by to být roky 04 - 06
Edit: Měly by to být roky 04 - 06
Re: Starší Forester na LPG?
No to právě nevím. U 92kW to je na 100% štelovatelné šroubovákem.
Teda šroubovákem.... Na šroubovák tamnení moc místa. Já to dělám tak, že si
vezmu nástavec z goly a zasunu do něj plochej bit. Je tam místa cca 6cm,
takže normální šroubovák tam nedostaneš.
Ono obecně - kromě výměny svíček a štelování ventilů, kteréžto úkony se
provádějí v dost stísněných podmínkách je naopak všechno ostatní líp přístupný
než u jiných motorů. Veškeré příslušenství motoru je nahoře (servo, altík, klimakompresor,
elektrika, čidla, hadičky a trubičky). Pod motorem jsou pouze svody výfuku. Obecně se
na Subaru dělá všechno líp než na jinejch autech, ke všemu je lepší přístup a spojovací
materiál je velmi kvalitní a nerezaví. Já si auto kompletně dělám sám a jsem pořád nadšený,
jak maj všechno domyšlený do konce...
Teda šroubovákem.... Na šroubovák tamnení moc místa. Já to dělám tak, že si
vezmu nástavec z goly a zasunu do něj plochej bit. Je tam místa cca 6cm,
takže normální šroubovák tam nedostaneš.
Ono obecně - kromě výměny svíček a štelování ventilů, kteréžto úkony se
provádějí v dost stísněných podmínkách je naopak všechno ostatní líp přístupný
než u jiných motorů. Veškeré příslušenství motoru je nahoře (servo, altík, klimakompresor,
elektrika, čidla, hadičky a trubičky). Pod motorem jsou pouze svody výfuku. Obecně se
na Subaru dělá všechno líp než na jinejch autech, ke všemu je lepší přístup a spojovací
materiál je velmi kvalitní a nerezaví. Já si auto kompletně dělám sám a jsem pořád nadšený,
jak maj všechno domyšlený do konce...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Starší Forester na LPG?
RallyCAD> coz tveho :845: zamestnavatele jiste tesi ::-DDD:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG