Forester XT a jeho Metuzalem
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Cas od casu do XT taky dam 100ku a rozdil mezi 95kou tam nepozoruju zadnej.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Jozifek píše:Ahoj,
olej měním na všech nových motorech po cca 3000km. Výrobce to nikde nenařizuje, ale co. U atmo jsem ho pro zajímavost dokonce přefiltroval a nikde nic
Ty měníš u obou aut olej fakt po 3000km? A důvod?
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Když jsem jezdil Vervu 100 na H6, tak jsem moc změnu výkonu nepozoroval, ale spotřeba byla o fous, tak 0,2 - 0,3 l/100 nižší, což se dalo porovnat prakticky pořád stejnou skladbou cest. Biolíh v benzínu mi nevadí, vždyť je to fajn čistič, ale v naftě mi ta bio vadí, protože tam je to super lepidlo, něco jako fritovací olej, takže s dechtem jezdím výhradně na Vervu a postřehy za posledních 5 kkm jsou, že to pocitově jede o trošku líp a spotřeba se ustálila na 6,6 oproti dřívějším 6,9 na Efektu. Na zimu je podle mě Verva diesel jasná volna a budu na ni jezdit i v létě, třeba mi ještě o fous ta spotřeba spadnemartas píše:Mira : diky za info,tak tam tedy budu taky cpat 100 at si chrochta Jsem zvedavej jestli bude nejaka zmena. Ja tankuji jen u Benziny a davam jeste aditiva.
Myslis,ze ve 100 nejsou bio sragory?
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- Jozifek
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 590
- Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
- Jméno a příjmení: Josef Lášek
- Bydliště: Praha
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Ono to vyznelo jako bych to dělal stále. Psal jsem o novych autech. Najel jsem cca 3000 a vyměnil. Dále již podle servisních intervalu
MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Jo tak to jo. To jsme na tom podobne. U noveho motoru jsem menil po 5000km a pak uz podle servisnich intervalu.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- roura74
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2017
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Ondřej Horák
- Bydliště: Ruda u Rýmařova
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Já taky teď lil 2x Verva 100 a spotřeba na Levorgu o cca 0,5 vyšší než s normální 95.Mareka píše:Přešel jsem z 95 na 100 od Benziny a jak jsem psal jinde - důvodem jsou přísady: nechci bio přísady neb auto občas déle stojí.
Vliv na výkon pociťuji nulový, spotřeba mi stoupla - ale to může být způsobeno zimou.
Neříkám že Benzina je nej, ale nějakou kvalitu drží (a myslím že zrovna vliv na kliku má kvalita paliva nulový/minimální).
Tribeca 2008 Executive
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
________&________
Toyota RAV4 PHEV 2021
EX: Levorg 2017 Sport, Forester 2007 SG, Legacy GT 2010
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2230
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Hlas lidu, hlas Boží. Jsem objednaný na výměnu oleje k Chalupom na zítřek Děkuji všem, kteří se vyjádřili a zejména pak těm, kteří doporučili výměnu oleje, protože bych k tomu nejspíš dospěl tak jako tak , jen by to asi ještě chvíli trvalo. A kdo by nechtěl slyšet potvrzení svého názoru, že.
Ohledně Vervy 100:
Spotřebu proti Efektě 95 nemůžu porovnat, protože s ní jelo auto jen tu první nádrž, pak už jen a jen Verva 100. Můj traktůrek mi po zimě taky vždycky děkuje, že do něj leju Vervu - startuje na první škrtnutí a jezdí jako drak, i když není turbo.
Důvody pro Vervu v mém případě určitě nejsou spotřeba, která při mém nájezdu nemá tu důležitost, ani nějaký nárůst výkonu, kterého mám na můj vkus až dost. Auto totiž plánuju vlastnit až do smrti, což je dost neurčitá doba vlastnictví, ale optimisticky předpokládám, že to ještě několik (a možná i víc) let bude. Vervu dávám jen kvůli tomu, že si - možná dost naivně - myslím, že tomu motoru to bude svědčit (biosložky, oktany) a současně doufám, že mu to snad neublíží. Žádné porovnání s něčím jiným se nechystám dělat, nemaje exaktně jak, neexaktně jsou výsledky spíš pocity a placebo efekt. Ono se o změnu nejspíš postará život - najednou Verva nebude a bude místo toho něco jiného a prokazatelně lepšího, ovšem zase dražšího. A zase bude co řešit
Jinak se musím přiznat, že mám při normálním provozu dost problém ten motor točit nad 2 tisíce, protože to bych musel jezdit jak zamlada - to ale byla mimo obec neomezená rychlost (a v noci i v obci) a podstatně menší provoz - teď už jezdím jak zastara, pořád transportuju buď manželku nebo manželku a nějaká ta vnoučata (mám jich 8). Když vyjímečně vyrazím sám a stejně vyjímečně není hustý provoz, tak si zkusím, jaký by to bylo, kdyby... za mnou oblako páry a adrenalin se vylévá do zkornatěných tepen, šílený stařec ve svém Subaru jenže to je (naštěstí?) opravdu málokdy
Díky všem, kteří to tady čtou a ještě větší těm, kteří sem něco napíší, mám z toho fakt radost
Ohledně Vervy 100:
Spotřebu proti Efektě 95 nemůžu porovnat, protože s ní jelo auto jen tu první nádrž, pak už jen a jen Verva 100. Můj traktůrek mi po zimě taky vždycky děkuje, že do něj leju Vervu - startuje na první škrtnutí a jezdí jako drak, i když není turbo.
Důvody pro Vervu v mém případě určitě nejsou spotřeba, která při mém nájezdu nemá tu důležitost, ani nějaký nárůst výkonu, kterého mám na můj vkus až dost. Auto totiž plánuju vlastnit až do smrti, což je dost neurčitá doba vlastnictví, ale optimisticky předpokládám, že to ještě několik (a možná i víc) let bude. Vervu dávám jen kvůli tomu, že si - možná dost naivně - myslím, že tomu motoru to bude svědčit (biosložky, oktany) a současně doufám, že mu to snad neublíží. Žádné porovnání s něčím jiným se nechystám dělat, nemaje exaktně jak, neexaktně jsou výsledky spíš pocity a placebo efekt. Ono se o změnu nejspíš postará život - najednou Verva nebude a bude místo toho něco jiného a prokazatelně lepšího, ovšem zase dražšího. A zase bude co řešit
Jinak se musím přiznat, že mám při normálním provozu dost problém ten motor točit nad 2 tisíce, protože to bych musel jezdit jak zamlada - to ale byla mimo obec neomezená rychlost (a v noci i v obci) a podstatně menší provoz - teď už jezdím jak zastara, pořád transportuju buď manželku nebo manželku a nějaká ta vnoučata (mám jich 8). Když vyjímečně vyrazím sám a stejně vyjímečně není hustý provoz, tak si zkusím, jaký by to bylo, kdyby... za mnou oblako páry a adrenalin se vylévá do zkornatěných tepen, šílený stařec ve svém Subaru jenže to je (naštěstí?) opravdu málokdy
To asi ne, ta výměna oleje je přece jen něco navíc, standardní servisní prohlídka bude po předepsaném roce nebo 15tis km, co přijde dřív (vím, že to bude podzim). A jestli je lepší měnit olej na zimu nebo na léto, to je opět věc názoru, kolem které se může hojně diskutovatPeteBiggy píše:...navíc si takhle elegantně můžeš změnit servisní intervaly na jaro...
Díky všem, kteří to tady čtou a ještě větší těm, kteří sem něco napíší, mám z toho fakt radost
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- martas
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2713
- Registrován: sob lis 06, 2010 9:22 am
- Jméno a příjmení: Martin Staněk
- Bydliště: Most,Jílové u Děčína,
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Metuzalem : trosku ti to tvoje vlakno plemenime,ale jak je videt, tak ti to vubec nevadi
Zeptej se prosim te v servisu,kdyz tam jedes na vymenu oleje, jestli neco prinese ta 100 nebo jestli to ma nejaky smysl ji tam davat.Diky a pak dej info
Zeptej se prosim te v servisu,kdyz tam jedes na vymenu oleje, jestli neco prinese ta 100 nebo jestli to ma nejaky smysl ji tam davat.Diky a pak dej info
Naposledy upravil(a) martas dne stř bře 21, 2018 10:56 am, celkem upraveno 1 x.
Martas
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
Subaru Outback 2.5 - MY 2002 - ex
Subaru Forestr 2.0D - MY 2010 - ex
Subaru Impreza Sport 2.0 - MY 2008 - ex
Subaru Impreza WRX STI 2.5 - MY 2011 - 12,8l
Subaru Forestr 2.0 XT - MY 2016 - 11,4l
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2230
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Zeptám, jen vážně pochybuju, že se dozvím nějakou relevantní odpověď. Oni ti vždycky tak nějak řeknou, co chceš slyšet - když budeš horovat pro BA95, tak snesou důvody pro, když pro Vervu, tak zase jiné důvody pro. Ale zeptám se - jen jestli nezapomenu, to víš, roztržitost s věkem roste
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1309
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Tak ono, co si budem povídat, ta první servisní prohlídka v podstatě není nic jiného než výměna oleje + optická kontrola ostatního (+ třeba vysátí vzducháče). Teda při tom našem nájezdu. Aspoň u XVčka jsem to tak po roce v 9 tis.km měl. Byl jsem samozřejmě u toho, jak jinakMetuzalem píše:To asi ne, ta výměna oleje je přece jen něco navíc, standardní servisní prohlídka bude po předepsaném roce nebo 15tis km, co přijde dřív (vím, že to bude podzim). A jestli je lepší měnit olej na zimu nebo na léto, to je opět věc názoru, kolem které se může hojně diskutovat.
No, ono u motorky nebo prostě odstaveného stroje to je samozřejmě na diskuzi, ale u auta v provozu je podle mě vždy lepší měnit olej po zimě. Teda nevnucuju, jen můj názor
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
To jsi měl tu prohlídku nějak ošizenou, ne?!?
Standard v AWD je celková prohlídka (kontrola vůlí v podvozku, poslechnutí ložisek apod.), výměna oleje, výměna všech filtrů, rozebrání a vyčištění brzd, kontrola / seřízení geometrie. No a nic moc dalšího mne nenapadá.
Standard v AWD je celková prohlídka (kontrola vůlí v podvozku, poslechnutí ložisek apod.), výměna oleje, výměna všech filtrů, rozebrání a vyčištění brzd, kontrola / seřízení geometrie. No a nic moc dalšího mne nenapadá.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1309
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
To jistěě. Ale u zánovního auta s pár tisíc km? Když není problém, tak snad není důvod, no ni Otázkou byl jen vzducháč, ale nebyl nijak hrozný, jen se vysál, a i teda kabinový no. Měnil se jen olej s filtrem...Traveller píše:To jsi měl tu prohlídku nějak ošizenou, ne?!?
Standard v AWD je celková prohlídka (kontrola vůlí v podvozku, poslechnutí ložisek apod.), výměna oleje, výměna všech filtrů, rozebrání a vyčištění brzd, kontrola / seřízení geometrie. No a nic moc dalšího mne nenapadá.
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Když myslíš?!?
Já bych řekl, že třeba to čištění brzd je u Subaru jedna z nejdůležitějších věcí a i když se tomu pravidelně věnovali, tak stejně začaly při nějakých 60.000km brzdiče klepat..., i když to je samozřejmě otázka něčeho jiného než čištění. Ale je to tu každou chvíli, že se někomu nevracejí brzdiče či pístky a kdesi cosi. Takže bych to nepodceňoval.
A rozhození geometrie je otázka jedné vymetené díry. To myslím nemá co dělat s tím, jestli je auto nové nebo staré.
Ale samozřejmě nechci malovat čerta na zeď a strašit. Ve většině případů ta výměna oleje stačí na to, aby auto fungovalo.
Já bych řekl, že třeba to čištění brzd je u Subaru jedna z nejdůležitějších věcí a i když se tomu pravidelně věnovali, tak stejně začaly při nějakých 60.000km brzdiče klepat..., i když to je samozřejmě otázka něčeho jiného než čištění. Ale je to tu každou chvíli, že se někomu nevracejí brzdiče či pístky a kdesi cosi. Takže bych to nepodceňoval.
A rozhození geometrie je otázka jedné vymetené díry. To myslím nemá co dělat s tím, jestli je auto nové nebo staré.
Ale samozřejmě nechci malovat čerta na zeď a strašit. Ve většině případů ta výměna oleje stačí na to, aby auto fungovalo.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1309
- Registrován: pát úno 10, 2017 2:56 pm
- Bydliště: Biggyho Beskydský Rajón
- Kontaktovat uživatele:
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Traveller píše:Když myslíš?!?
Já bych řekl, že třeba to čištění brzd je u Subaru jedna z nejdůležitějších věcí a i když se tomu pravidelně věnovali, tak stejně začaly při nějakých 60.000km brzdiče klepat..., i když to je samozřejmě otázka něčeho jiného než čištění. Ale je to tu každou chvíli, že se někomu nevracejí brzdiče či pístky a kdesi cosi. Takže bych to nepodceňoval.
A rozhození geometrie je otázka jedné vymetené díry. To myslím nemá co dělat s tím, jestli je auto nové nebo staré.
Ale samozřejmě nechci malovat čerta na zeď a strašit. Ve většině případů ta výměna oleje …
Já mám zkušenost většinou takovou, že vše funguje, než do toho šáhnou Jako třeba teď u Pažouta. Včera jsem jej vyzvedával ze servisu - olej, komplet filtry, výměna svíček, brzdovky a chladící kapaliny, seřízení ventilů....No a motor se nezahřívá tak jak by měl, resp. ukazuje nízkou teplotu. Předtím to bylo OK. Takže najednou při výměně kapaliny odešel termostat bo co? Bo jen nějaký kontakt? Zítra to tam vezu znova, tak jsem zvědav s čím přijdou...No a jediný problém, který byl, a sice problém startování jen při specifických podmínkách, kdy je auto "jen téměř" studené...samozřejmě nevyřešili. Už to po nich ani nechci...
Tímto samozřejmě nechci říci, že neservisovat
Alfa Romeo Stelvio Veloce 280/2023-MY 2022/ & Suzuki Swift 1.2/2022/ & KTM SMT limit. ed./2011/
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Ex AR Stelvio B-Tech 280/2020/ & Subaru Forester 2.0 XT/2018/ & Subaru XV 2.0 MT/2016/ & spousta motorek
Subaru & Alfa Romeo by Pete Biggy!!!
Re: Forester XT a jeho Metuzalem
Největší vliv na spotřebu ted u mého XT pozoruji u změny venkovní teploty. A to pokles s jarní teplotou skoro o 2 l. Musím říct, že je to jak jsem čekal=s XT se dá jezdit za stejně jako s Levorgem. U Levorga i u XT si "sedla" spotřeba okolo 13 tis km ( nebo je to jen můj pocit? ). Při stejném stylu jízdy jsem se s oteplením dostal u XT nyní na hodnotu okolo 9 l, v pohodě lze i pod. v zimě jsem jezdil za 11. Jsou to obdobné hodnoty jako jsem jezdíval se služebním 530d Xdrive. STejný výkon jen ten benzín mi sedí víc, i když 6 kýblů je taky příjemnejch
SUBARU BRZ MY 2023
SUBARU FORESTER 2.0 XT comfort MY 2017
SUBARU OUTBACK MY 2022
SUBARU Impreza 2.0R 2007
SUBARU BRZ Final Edition MY 2020 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S sport MY 2018 ex
SUBARU LEVORG 1.6 GT-S MY 2016 ex
SUBARU OUTBACK 2009 2.0D ex
SUBARU OUTBACK 2008 2.0D ex