Objem a Objem

vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Objem a Objem

Příspěvek od vrgada »

ja bych polemizoval s nadpisem, jde jen o to spalit s primerenou ucinnosti co nejvice paliva, takze objem lze nahradit turbem, coz subaru umi velmi dobre, anebo vysokymi otackami, je s podivem, ze tohle reseni se pouziva jen u motorek, pravdepodobne kvuli zivotnosti motoru, protoze najezd motorek se preci jen predpoklada mensi nez u aut. A nastupuje druhy aspekt a to je hmotnost, protoze je zapotrebi i dobry pomer vykon/hmotnost. Protoze velkoobjemove valce se neosvedcily a ustalilo se to na cca pul litru/valec, tak vetsi objem se sebou prinasi vic valcu, takze vyrazne vetsi hmotnost agregatu, problem se zastavbou, posunem teziste vic nad predni napravu o vetsi slozitosti, vetsim treni a cene porizeni i servisu nemluve. A ac majitel postupne 4 sestivalcu, protoze opravdu je s tim prijemne jezdit, tak hlasuji pro echt subaru reseni a tim je:
...
PLOCHY (pry to neni totez, co boxer) 4 valcovy motor, kvuli nizkemu tezisti a preplnovany JEDNIM turbem
...
ale jinak at slouzi, povazuji to za povedene auto a asi si jej casem taky poridim, reaguji jen na ten hospodsky blabol :-)
...
PS este jsem zapomnel na kompresor, wankel, elektromotor, turbinu apod...
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

Zkušenosti 6 velkobjemovych atmosfer a 3 výkonná turba, já hlasuji pro turbo, ale dle vkusu každého soudruha. Ale připouštím, že s 6 válcem je takové příjemnější ježdění. A kurvitko zatím turbo nebylo, snad to vydrží i nadále. Fakt je, že jízda s turné musí být opatrnejsi, prohrát, dochladit...
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

Oprava turbem a ne turné, neví nekdo,jak na mobilu vypnout opravování textu?
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

vrgada: "objem nahradíš turbem" je pravda jenom v určitý rovině. Musíš tu rovinu, v který to myslíš, definovat. Protože obecně určitě ne. Určitě ne, co se týče spolehlivosti, co se týče projevu motoru, zejména odezvy, průběhu atd. Možná se to dá říct tak jako ve smyslu, že prostě stejný auto s menším objemem a přeplňováním může podávat podobný výkony jako s větším motorem atmosferickým, ale to je tak všechno. Jinak je všechno jinak. Zrovna včera jsem (asi poprvé?) řídil Fabii 1.2TSI (81 kW) a rozhodně bych s tím nejezdil radši, než např. se Sierrou 2.0i (88 kW, DOHC). Ten motor je jak splašená koza. Samozřejmě se na to dá zvyknout, že když šlápneš, tak se nic neděje a děje se to až po kafi, ale mluvím o přímo zprostředkovanym pocitu.

Takže ano, objem nahradíš přeplňováním, ale jenom, pokud za "nahrazení" považuješ podobný výkon a podobný krouťák. Vše ostatní počínaje průběhem těchto veličin je už jiný. Takže vyhlašovat to obecně, bez kontextu, je pěkná blbost.

PS. Pokud budeš brát rozdíl mezi plochým (flat, 180° V atd.) a boxerem, tak věř, že Subaru nepoužívá plochý motory, ale boxery. Protože boxer má na klice pro každej píst ložisko. Plochej motor má ložiska vždy na 2 protilehlé, stejně jako je to u motorů "do V". Ale já to teda rozlišuju na jiný úrovni - pro mě je plochý všechno, co má písty otočený o 180°, tedy včetně boxeru. Pro mě je to prostě množina nad.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od romull »

HonzaCZ píše: vrgada : "objem nahradíš turbem" je pravda jenom v určitý rovině. Musíš tu rovinu, v který to myslíš, definovat. Protože obecně určitě ne. Určitě ne, co se týče spolehlivosti, co se týče projevu motoru, zejména odezvy, průběhu atd. Možná se to dá říct tak jako ve smyslu, že prostě stejný auto s menším objemem a přeplňováním může podávat podobný výkony jako s větším motorem atmosferickým, ale to je tak všechno. Jinak je všechno jinak. Zrovna včera jsem (asi poprvé?) řídil Fabii 1.2TSI (81 kW) a rozhodně bych s tím nejezdil radši, než např. se Sierrou 2.0i …
Svatá pravda, ten objem tam být musí, jinak je to k prdu ......ale vhodně ho ještě doplnit třeba jen nízkotlakovým turbem je někdy taky fajn =)
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od námořník »

vrgada píše:Oprava turbem a ne turné, neví nekdo,jak na mobilu vypnout opravování textu?
V nastavení klávesnice
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
jaromir
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1078
Registrován: stř zář 09, 2009 10:41 pm
Jméno a příjmení: Jaromír
Bydliště: Úpohlavy (okr. Litoměřice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od jaromir »

vrgada píše:ja bych polemizoval s nadpisem
Názvem vlákna jsem pouze odkazoval na variantu motoru se šesti válci, neberu to jako dogma. U Subaru mám řidičské zkušenosti s jízdním projevem 2,0 atmosféry v Impreze MY 2009 (auto dcery), což je dle mého názoru při nepříliš naloženém autě příjemná jízda, která však vyžaduje držet motor ve vyšších otáčkách. Forester 2,5XT je velmi dobrý tahoun a má slušné zrychlení pro předjíždění, což velmi oceňuji. V juniorově STi (420 k, 650 Nm) jsem jel jen jako spolujezdec a je to celkem brutální výkon. No a H6 teprve vyzkouším...
Ještě k tomu označení motoru BOXER - kdysi jsem v nějakém "odborném" článku k některému z modelů Subaru četl, že správně je označení BOXER pro motor s protiběžnými písty a dvěma klikovkami. Nějak si technicky nedokážu představit, že to má hlavu či hlavy uprostřed.
Jaromír
Subaru Forester 2,5XT MY2009
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od vrgada »

2 Jaromir
ja jsem si taky vzdycky myslel, ze subaru ma boxer, ale je to jen vidlicovy motor s extemne velkym uhlem rozevreni 180 stupnu, boxery s vybuchem uprostred a dvema klikovkami na koncich opravdu existovaly a litali s tim napriklad nemci za druhe svetove valky.
...
Aktualne mam twin turbo, kde kazda strana motoru pohani jeden kousek. Jedno je mensi a ma vylepsovat chod motoru pri nizkych otackach a vetsi turbo se chopi prace pri vyssich. Ale na forech se kritizuje prave prechod mezi obema turbv, dokonce to oznacuji jak udoli smrti a jsou i prestavby ze sekvencniho dvojturba na jedno vetsi single a i subaru tuto koncepci nakonec vzdalo, takze asi to neubde optimalni reseni, mozna by lepe vysla kombinace kompresor/turbo, tezko rici. Kazdopadne je to zbytecne slozite ale zni to dobre twin... turbo...
...
nejsem motorar, jen fanda a proste si myslim, ze motor ma by vykonny a lehky, takze mi vychazi 4valec s turbem jako optimalni reseni a automat s hydromenicem to zehli do sametoveho tahu
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od spm »

Jste moc velký :-DDD Já si v pohodě lehnu jenom přes kufr + sklopené zadní sedačky.

Jinak tahle generace měla paměť na sedačku? Jsem myslel že ne... nedá se to dodělat do BE/BH? :-DDD

Jinak Subaru Boxer má: https://cs.wikipedia.org/wiki/Boxer_(motor) (a není to V se 180° úhlem). Ten popis s dvěma klikovými hřídeli pak sedí na motor s protiběžnými písty: https://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_p ... p%C3%ADsty
Naposledy upravil(a) HonzaCZ dne pon bře 19, 2018 7:00 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: úprava odkazu
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

vrgada píše:ja jsem si taky vzdycky myslel, ze subaru ma boxer, ale je to jen vidlicovy motor s extemne velkym uhlem rozevreni 180 stupnu, boxery s vybuchem uprostred a dvema klikovkami na koncich opravdu existovaly a litali s tim napriklad nemci za druhe svetove valky.
Ale prdlačky. Vidlicový motor má, jak už jsem psal, na klice ložiska vždy pro 2 ojnice. Tedy např V8 má 5 hlavních ložisek kliky. Kdežto boxer u Subaru má pro každou ojnici svoje ojniční ložisko a klika má N+1 hlavních ložisek (N = počet válců). Proto jsou taky řady válců u motorů Subaru podélně posunutý o půl válce. Tedy ještě jednou: Subaru = klika zalomená pro každý píst zvlášť; 180° vidlicový motor = klika zalomená vždy pro protilehlou dvojici pístů. Si najdi nějaký obrázky. V dnešní době těhlech internetů to není zase tak složitý. ;)

Tady máš nějaký čtení... https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_engine

To, co je podle tebe boxer, tedy jeden spalovací prostoru uprostřed a písty z obou stran, tomu se říká "motor s protilehlými písty". Tady taky nějaký čtení... https://en.wikipedia.org/wiki/Opposed-piston_engine
vrgada píše:mozna by lepe vysla kombinace kompresor/turbo, tezko rici. Kazdopadne je to zbytecne slozite ale zni to dobre twin... turbo...
To dělal VW a možná další, neosvědčilo se to a upustili od toho.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:Jinak tahle generace měla paměť na sedačku? Jsem myslel že ne... nedá se to dodělat do BE/BH?
Jj, dokonce 2. :-P
spm píše:Jinak Subaru Boxer má: https://cs.wikipedia.org/wiki/Boxer_(motor) (a není to V se 180° úhlem). Ten popis s dvěma klikovými hřídeli pak sedí na motor s protiběžnými písty: https://cs.wikipedia.org/wiki/Motor_s_p ... p%C3%ADsty
Kua, než jsem k těm odkazům dopsal vlastní bláboly :-S , tak jsi mě předběhl. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od spm »

Vypadáme, jak kdyby nás wikipedie za to linkování platila :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:Vypadáme, jak kdyby nás wikipedie za to linkování platila
Jj, akorát tebe platí česká divize a mě anglická. :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od spm »

Jsem ty anglický články měl otevřený a naházený v odpovědi. Pak jsem to přehodnotil, pač tady ne všichni AJ zvládají :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Objem ničím nenahradíš - H6

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:Jsem ty anglický články měl otevřený a naházený v odpovědi. Pak jsem to přehodnotil, pač tady ne všichni AJ zvládají
To jo, ale ty český jsou zase dost často mnohem horší, zjednodušený, míň obsáhlý... :) A kliknout vlevo na "Čeština" snad dokáže každý. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Žvanírna“