hamoun píše: mi se libi, jak pejsan okamzite pozna, ze budes couvat a prcha ...
ema pracant - UTV 4x4
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: ema pracant - UTV 4x4
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Malá probléma u emy - normálně se ukroutila torzní tyč předního stabilizátoru....viz foto. Visela dolů, jak spadla na rameno a předtím ještě stihla polechtat chladič, ale naštěstí chladič neteče, jen je z boku pomačkaný. Ideální stav, když se to stane doma kousek od chalupy.
Už delší dobu mi při pravém náklonu a z kopce (zatížení na pravé přední kolo) dřela přední pneu (nejdříve jen sněhový řetěz, pak i pneu) o přední plast nárazníku. Teď už vím proč - tyč stabilizátoru se ukroutila postupně. Je vidět kousek rezavého místa, pak čistý lom uhlíkové oceli. Celou sestavu stabilizátoru sem sundal a na asfaltě je to bez toho fakt dost nestabilní, v terénu sem změny nepozoroval, nebo spíše, že se líp kříží na hrbech.
Tyč praskla jednoznačně kvůlivať sváru opěrného plechu a je to vidět i na lomu. Nějak mi uniká, proč na pružinovou ocel někdo něco vaří . Co se stane v místě sváru je snad zřejmé a je to jen otázka času.
Pak pár foto z vození dřeva - spousta ulehčené práce .
Už delší dobu mi při pravém náklonu a z kopce (zatížení na pravé přední kolo) dřela přední pneu (nejdříve jen sněhový řetěz, pak i pneu) o přední plast nárazníku. Teď už vím proč - tyč stabilizátoru se ukroutila postupně. Je vidět kousek rezavého místa, pak čistý lom uhlíkové oceli. Celou sestavu stabilizátoru sem sundal a na asfaltě je to bez toho fakt dost nestabilní, v terénu sem změny nepozoroval, nebo spíše, že se líp kříží na hrbech.
Tyč praskla jednoznačně kvůlivať sváru opěrného plechu a je to vidět i na lomu. Nějak mi uniká, proč na pružinovou ocel někdo něco vaří . Co se stane v místě sváru je snad zřejmé a je to jen otázka času.
Pak pár foto z vození dřeva - spousta ulehčené práce .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
To je teda závada. Máš pravdu, že to postrádá logiku, svár na pružině. Ale holt to číňan nedomýšlí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Jelikož je třeba spěchat, bo celý týden má být bouřkově a s deštěm, zahájil sem vyprošťovací akci nadnes. Předchozí zetnutí sůšky je toťkaj https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... &start=990.
Včil bylo třeba dostať ju dolů pod lůku k cestě.
Předem jeden rychlý pohled do údolí - ...jj, krása vůkol, prostě Valašsko. Ale včil do akce...
Ponajprf sa odřezala špica a vrzla pod vyvážačku - to šlo jak po másle, ema si ani nebrábla a směle do kopca klocky neklocky. Pak nastal čas vyndat kladky a tahať to navrch, bo jak by to ujelo dolů....to by bylo pravda ináč veselo. Prvé pokusy s taháním emou za tažné - moc sem s tým nehnul a 2x za zahrabal skoro do půl kola. Ony ty pohnité hromady klocků za bořily aj pod botů, ale ani na hlině to nebylo lepčí. Tož otočiť a zapřáhnůť naviják. Po cca 0,5m se kola zakůsly aj s utrhlými drny a už jel kmeň navrch. Naviják je sice pomalý, ale ani na celé navinutí lana sa nezahřál a to ani napodruhůc. Pak sem pilů uvalil další kus špice a odtah dolů k cestě. To už ema hrabala a do kopca to nešlo (zase to vypadalo na důry na půl kola), tak sem táhnul bokem mírně navrch k cestě a dolů pod lůku. Zbytek zas křes kladky s navijákem, zapřáhnůť do vyvážečky a ven z lesa.
Poslední kus do cca 6 m sem zapřáh a zkusil vytáhnout v celku. Moc sem s tím nehnul, zato zaoral sem sa jak sfiňa, fréza hadr, až byla hlina aj na vedlajším sedadle . Tož co už, zbaběle sem poslední kus rozpůlil - na řezu to bylo přes 50 cm v průměru a krátký kus v pohodě odtáh pryč. Poslední zbytek s oddenkem přes 60 cm sem si zase kus přitáh, zapřáhnul do vyvážečky a s hrabáním tahal, ale jen proto, aby sa ně potvora kůsla za poslední pěň kůsek před cestů. Odpojení vyvážečky, najetí z jiného úhla, zapojiť a šup z tým ven. Pak foto na závěr, úklid nářadí a foto výbavy.
Tož to je tak šecko
Nové zjištění, už znova ověřené:
- ema je lehká a potřebuje zatížit, takže při cca 250 kg i se mnou by to mohlo být lepčí a meněj by se hrabalo
- k vyvážečce je třeba dodělat aj druhou nápravu, aby sa dal kus přizvednout aj na konci - pak pude výtahnout podstatně víc a aj rychlejš
- zvolené pneu Duro Buffalo je k těmto účelům hodně dobrá guma
- bude nutné dodělat další kladky, ať sou min. 3, bo se třema při tažné síle do 0,5t se dá vyháhnout už ledacos...je to rychlejší než naviják
Včil bylo třeba dostať ju dolů pod lůku k cestě.
Předem jeden rychlý pohled do údolí - ...jj, krása vůkol, prostě Valašsko. Ale včil do akce...
Ponajprf sa odřezala špica a vrzla pod vyvážačku - to šlo jak po másle, ema si ani nebrábla a směle do kopca klocky neklocky. Pak nastal čas vyndat kladky a tahať to navrch, bo jak by to ujelo dolů....to by bylo pravda ináč veselo. Prvé pokusy s taháním emou za tažné - moc sem s tým nehnul a 2x za zahrabal skoro do půl kola. Ony ty pohnité hromady klocků za bořily aj pod botů, ale ani na hlině to nebylo lepčí. Tož otočiť a zapřáhnůť naviják. Po cca 0,5m se kola zakůsly aj s utrhlými drny a už jel kmeň navrch. Naviják je sice pomalý, ale ani na celé navinutí lana sa nezahřál a to ani napodruhůc. Pak sem pilů uvalil další kus špice a odtah dolů k cestě. To už ema hrabala a do kopca to nešlo (zase to vypadalo na důry na půl kola), tak sem táhnul bokem mírně navrch k cestě a dolů pod lůku. Zbytek zas křes kladky s navijákem, zapřáhnůť do vyvážečky a ven z lesa.
Poslední kus do cca 6 m sem zapřáh a zkusil vytáhnout v celku. Moc sem s tím nehnul, zato zaoral sem sa jak sfiňa, fréza hadr, až byla hlina aj na vedlajším sedadle . Tož co už, zbaběle sem poslední kus rozpůlil - na řezu to bylo přes 50 cm v průměru a krátký kus v pohodě odtáh pryč. Poslední zbytek s oddenkem přes 60 cm sem si zase kus přitáh, zapřáhnul do vyvážečky a s hrabáním tahal, ale jen proto, aby sa ně potvora kůsla za poslední pěň kůsek před cestů. Odpojení vyvážečky, najetí z jiného úhla, zapojiť a šup z tým ven. Pak foto na závěr, úklid nářadí a foto výbavy.
Tož to je tak šecko
Nové zjištění, už znova ověřené:
- ema je lehká a potřebuje zatížit, takže při cca 250 kg i se mnou by to mohlo být lepčí a meněj by se hrabalo
- k vyvážečce je třeba dodělat aj druhou nápravu, aby sa dal kus přizvednout aj na konci - pak pude výtahnout podstatně víc a aj rychlejš
- zvolené pneu Duro Buffalo je k těmto účelům hodně dobrá guma
- bude nutné dodělat další kladky, ať sou min. 3, bo se třema při tažné síle do 0,5t se dá vyháhnout už ledacos...je to rychlejší než naviják
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
...pokračování
Udělal sem aj kousky videa a taky zjistil, že mám špatně nastavený foťák, takže mi to sázelo vždy min 3 fotky najednou a ještě tam zůstalo jen 5Mp.... .
Udělal sem aj kousky videa a taky zjistil, že mám špatně nastavený foťák, takže mi to sázelo vždy min 3 fotky najednou a ještě tam zůstalo jen 5Mp.... .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Krása !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Mám dotaz na naše místní hlavní vařiče ..... myslíte, že to pude zavařit tak, aby to bylo částečně funkční? Tedy, aby se to necvaklo znovu v tom samém. To je i otázka vhodné elektrody.
Napadlo mě to řádně bodnout z více stran, pak rozbruškou podélně naříznout cca 5-10 mm do hloubky přes spoj, provařit a obrousit.
.... novou tyč neseženu, vyrobit mi to nikdo nece (samé výmluvy - rozměr je přitom jen 20x955 mm)
.... další variantu už mám a to tyč např. na ochcávku, která je rovná a na koncích podobné ohnutá, tu uprostřed říznout, zkrátit a spojit.... ideálně průměr 19 mm, bo bude více pružit, 21 mm už mi příjde moc.
Napadlo mě to řádně bodnout z více stran, pak rozbruškou podélně naříznout cca 5-10 mm do hloubky přes spoj, provařit a obrousit.
.... novou tyč neseženu, vyrobit mi to nikdo nece (samé výmluvy - rozměr je přitom jen 20x955 mm)
.... další variantu už mám a to tyč např. na ochcávku, která je rovná a na koncích podobné ohnutá, tu uprostřed říznout, zkrátit a spojit.... ideálně průměr 19 mm, bo bude více pružit, 21 mm už mi příjde moc.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Re: ema pracant - UTV 4x4
Doro, myslím, že to doma nesvaříš. Lidi jsou sice děsně šikovní a elektrody různě speciální, ale tam je to asi dost dynamicky namáhaný a i když to vydrží svár, tak to prdne vedle :o(
Možná to zkusit nějakou lepší elektrodou (třeba CHEM-WELD 7018). Možná na to ještě před vařením navlíknout kousek tenké trubky se stejným průměrem jako je ta tyčka a po svaření ten kousek převlíknout přes svár a buď jen propájet, nebo nabodovat. Prostě udělat ještě přes to takovou "dlahu".
EDIT: Tak mě ještě napadá - dyť ono je to tam vlastně na prd - co kdyby sis to zkusil naohýbat z roxoru o příslušné tloušťce?
Možná to zkusit nějakou lepší elektrodou (třeba CHEM-WELD 7018). Možná na to ještě před vařením navlíknout kousek tenké trubky se stejným průměrem jako je ta tyčka a po svaření ten kousek převlíknout přes svár a buď jen propájet, nebo nabodovat. Prostě udělat ještě přes to takovou "dlahu".
EDIT: Tak mě ještě napadá - dyť ono je to tam vlastně na prd - co kdyby sis to zkusil naohýbat z roxoru o příslušné tloušťce?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Nebo si to nechat vyrobit v pérovně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Právě mi to necou udělat, bo věčina dělá jen dráty do 8 mm, někdo do 12 mm a ti co dělají více asi nemají zájem řešit.
Pokud někdo máte na někoho kontakt, kdo to udělá, budu rád. Je to průměr 20 mm, délka 955 mm.
Výkres mám nachystaný, ale je mi zatím k ničemu .
.....
Myšlenka nacpat tam nějakou stejně ohlou kulatinu, kterou třeba zakalím mě napadlo taky, ale?... právě to ale.
Co se týče nutnosti předního stabilizátoru u UTV, tak je to jako u auta, ale tadyk je to zatraceně velký rozdíl, který by poznal fakt každý. Málem sem bez tyče nedal doma zátáčku, bo je to dost nestabilní (u auta to každý možná nepozná, bo nejede na limitu, kdy to ta tyč už začíná řešit). Tadyk je to na asfalt hold spíše nutnost. Ikdyž, jasně, de to i bez tyče, ale opatrně. Pokud by na to sed někdo, kdo o tom neví, ale umí na UVT jezdit, tak vcelku rychle končí v příkopě.
No a dodavatel do ČR z Číny to nesežene ( http://ctyrkolky-hsun.cz/eshop/?o-nas-a-kontakt,2 ).
Pokud někdo máte na někoho kontakt, kdo to udělá, budu rád. Je to průměr 20 mm, délka 955 mm.
Výkres mám nachystaný, ale je mi zatím k ničemu .
.....
Myšlenka nacpat tam nějakou stejně ohlou kulatinu, kterou třeba zakalím mě napadlo taky, ale?... právě to ale.
Co se týče nutnosti předního stabilizátoru u UTV, tak je to jako u auta, ale tadyk je to zatraceně velký rozdíl, který by poznal fakt každý. Málem sem bez tyče nedal doma zátáčku, bo je to dost nestabilní (u auta to každý možná nepozná, bo nejede na limitu, kdy to ta tyč už začíná řešit). Tadyk je to na asfalt hold spíše nutnost. Ikdyž, jasně, de to i bez tyče, ale opatrně. Pokud by na to sed někdo, kdo o tom neví, ale umí na UVT jezdit, tak vcelku rychle končí v příkopě.
No a dodavatel do ČR z Číny to nesežene ( http://ctyrkolky-hsun.cz/eshop/?o-nas-a-kontakt,2 ).
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: ema pracant - UTV 4x4
Doro: kluci z myho skoda fora si nechali delat stabiky nekolikrat, zjistim kontakty
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Dík za ochotu, já vím, že to někdo dělá a taky vím, že se dělají různé náhrady apod. úpravy, ale nemám tucha, kde si to nechávají dělat.
No a teď dělám dvojmontáž na zadní nápravu ....se bude přecedovi líííbit (pokud se to povede ). Předek už je rozšířen o 5 cm (nutnost kvulivať řetazom na zimu).
No a teď dělám dvojmontáž na zadní nápravu ....se bude přecedovi líííbit (pokud se to povede ). Předek už je rozšířen o 5 cm (nutnost kvulivať řetazom na zimu).
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: ema pracant - UTV 4x4
Doro: tak nikoho specialniho jsem nesehnal, ale zkus napsat do https://www.invelplus.cz/produkty-a-slu ... e-pruziny/ ... a uvidis, podle me by to meli zvladnout.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Zrovna jsem chtěl napsat odkaz na Invel, na ten jsem myslel, když jsem psal "nechat to vyrobit".
Tam umí kde co. Oni určitě nemají problém to i poslat, ale kdyby, tak je to plzeňská firma, tak to můžu zprostředkovat.
Na dvojmontáž jsem samozřejmě velmi zvědav !!
Tam umí kde co. Oni určitě nemají problém to i poslat, ale kdyby, tak je to plzeňská firma, tak to můžu zprostředkovat.
Na dvojmontáž jsem samozřejmě velmi zvědav !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Dotaz už sem tam poslal, tak uvidíme. Tuto firmu sem nějak nenašel, jak sem hledal.
Disky už mám doma, zítra to vybalím a v rámci nějaké chvilky dokončím výkres na propojení. Vhodnou trubku asik neseženu, tak spíše to vypadá na svařenec z rovných dílů, lisnutých na lejzru. (1600,- za oba disky)
https://www.vdz.cz/ATV-Disk-TYP-B-METAL-d41.htm
Disky už mám doma, zítra to vybalím a v rámci nějaké chvilky dokončím výkres na propojení. Vhodnou trubku asik neseženu, tak spíše to vypadá na svařenec z rovných dílů, lisnutých na lejzru. (1600,- za oba disky)
https://www.vdz.cz/ATV-Disk-TYP-B-METAL-d41.htm
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)