SPM - Outback H6
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Jinak teda zrovna teď jsem otevřel facebook a jsou tam ve skupině nějaký zrzavý fotky Imprez. Proti tomu teda zlatej nereznoucí Outback (dívat se doporučuji jen těm se silným žaludkem )
Re: SPM - Outback H6
klobouk dolu, ale je mi z toho smutno, kdyz jsem pred mesicem kupoval to twinturbo, bylo v predavacim protokolu napsano koroze, s poznamkou do mailu, ze jinak by byla cena mnohem vyssi...
tak ted uz mam presnou predstavu, co tim mysleli
tak ted uz mam presnou predstavu, co tim mysleli
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
Děkuji za ocenění. Opakovaně mi činí radost, že se vám to líbí.
Marku pokud dílnu vytápím, což teda teď v teplotách kolem bodu mrazu činím, tak jí vytápím plynovým fukarem, viz. obrázek. Kdysi jsem si to koupil na stavbu, když jsem dělal barák a od tý doby to používám. Už ho mám asi 10 let. Má to 10kW, takže s tím není problém udělat trenýrkovku, ale nemá to žádnou regulaci výkonu, což byl dlouho problém.
Náhoda tomu chtěla, že jsem jednou potřeboval zatopit a neměl jsem plyn, tak jsem si půjčil německou lahev ze ségry karavanu. A německý lahve mají jiný ventil a nejde na ně nasadit český redukční ventil. A já někde tenkrát vyštrachal v zásobách německý ventil, ovšem s jiným výstupním tlakem, menším. Díky tomu se mi takhle náhodou podařilo výkon topidla zregulovat cca na půlku.
A to je přesně ten výkon, který mi tu dílnu ohřeje na příjemnou pracovní teplotu, při rozumné spotřebě plynu. Flaška mi vydrží cca týden. Plyn si do flašky plním u pumpy, takže mě těch 10kg plynu vyjde na 200. Ségra má v karavanu atypické 5kg lahve a ty nelze nikde vyměnit a musí se plnit, tak máme vyrobenou plnící redukci.
No a když potřebuju fakt trenýrkovku, třeba až budu barvit, tak tam dám ten originál redukčák a pustím to na plný pecky.
Kdysi jsem přemýšlel o nějakých kamnech, ale postupem času jsem to zavrhnul. Zabere to místo, musí se do toho přikládat, takže řešit otop, musí se tomu postavit komín, bude to smrdět sousedům atd. Tady pusím lahev, zapnu fukar, ten jede okamžitě a hned, bez čekání, až se ro rozhoří, jdu si uvařit kafe a mezi tím se mi to tam orazí. Vyhovuje mi to. Navíc topím fakt jen když je kolem bodu mrazu, jak bude +5 a víc, tak topit nebudu. Jsem zvyklej se oblíct.
Jo a asi nefuním, s tím jsem nikdy neměl problém, že bych si zafuněl zorník v kukle.
Co se váhy týče, nemusíš mít Honzo strach, ubylo bláto a rez, takže váha zůstane i při silnějším plechu přibližně na svejch.
Ano, další auto které kuchnu je moje. Už to potřebuje. Moje auto mělo podvozek ošetřený v době, kdy ho vlastnil Parabol. Já jsem trošku kovářova kobyla a lempl a za ty 4 roky, co ho mám, jsem to neošetřil. Takže to opravdu bude celkem slušný důkaz, zda to má smysl. Ale já vím, že má.
Marku pokud dílnu vytápím, což teda teď v teplotách kolem bodu mrazu činím, tak jí vytápím plynovým fukarem, viz. obrázek. Kdysi jsem si to koupil na stavbu, když jsem dělal barák a od tý doby to používám. Už ho mám asi 10 let. Má to 10kW, takže s tím není problém udělat trenýrkovku, ale nemá to žádnou regulaci výkonu, což byl dlouho problém.
Náhoda tomu chtěla, že jsem jednou potřeboval zatopit a neměl jsem plyn, tak jsem si půjčil německou lahev ze ségry karavanu. A německý lahve mají jiný ventil a nejde na ně nasadit český redukční ventil. A já někde tenkrát vyštrachal v zásobách německý ventil, ovšem s jiným výstupním tlakem, menším. Díky tomu se mi takhle náhodou podařilo výkon topidla zregulovat cca na půlku.
A to je přesně ten výkon, který mi tu dílnu ohřeje na příjemnou pracovní teplotu, při rozumné spotřebě plynu. Flaška mi vydrží cca týden. Plyn si do flašky plním u pumpy, takže mě těch 10kg plynu vyjde na 200. Ségra má v karavanu atypické 5kg lahve a ty nelze nikde vyměnit a musí se plnit, tak máme vyrobenou plnící redukci.
No a když potřebuju fakt trenýrkovku, třeba až budu barvit, tak tam dám ten originál redukčák a pustím to na plný pecky.
Kdysi jsem přemýšlel o nějakých kamnech, ale postupem času jsem to zavrhnul. Zabere to místo, musí se do toho přikládat, takže řešit otop, musí se tomu postavit komín, bude to smrdět sousedům atd. Tady pusím lahev, zapnu fukar, ten jede okamžitě a hned, bez čekání, až se ro rozhoří, jdu si uvařit kafe a mezi tím se mi to tam orazí. Vyhovuje mi to. Navíc topím fakt jen když je kolem bodu mrazu, jak bude +5 a víc, tak topit nebudu. Jsem zvyklej se oblíct.
Jo a asi nefuním, s tím jsem nikdy neměl problém, že bych si zafuněl zorník v kukle.
Co se váhy týče, nemusíš mít Honzo strach, ubylo bláto a rez, takže váha zůstane i při silnějším plechu přibližně na svejch.
Ano, další auto které kuchnu je moje. Už to potřebuje. Moje auto mělo podvozek ošetřený v době, kdy ho vlastnil Parabol. Já jsem trošku kovářova kobyla a lempl a za ty 4 roky, co ho mám, jsem to neošetřil. Takže to opravdu bude celkem slušný důkaz, zda to má smysl. Ale já vím, že má.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- ybrcek
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5315
- Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Vetyška
- Bydliště: Půlpánov u Štatlu
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
to říkám že nefuní
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R
http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Re: SPM - Outback H6
jeden muj znamy vytapi autodilnu vyjetym olejem, zni to priserne, ale z komina pohledove vychazi jen para a ani kdyz se otoci vitr, tak neni z toho zadny zapach, kamna maji spoustu certifikatu o ekologicnosti, coz je samozrejme s otaznikem a osobne si myslim, ze to asi nebude u nas v EU dovolene, tezko rici. Nicmene otop je zadarmo v ramci provozu dilny a zpratelenych dilen menicich olej, pravda je to spinave, musi se to cistit. Druha dilna, kam jezdim ma pritapeni klimatizaci a pro vetsi zimu akumulacky, coz je druhy extrem jak cistoty, tak ceny. Nicmene maji na zimu zastenu zakryvajici zvrchu polovinu vrat, takze pri najezdu auta se omezi vymena vzduchu. Jinak je mi tech mechaniku lito. Zvlast, kdyz jsou venku snehovy sracky a nekdo prijde, vymente mi olej, strasne specham a ted ty kusy zmrzle solanky padaji za krk z auta na zvedaku. Uz aby bylo jaro
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4329
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: SPM - Outback H6
VDC:
Tomasi, jak je to tedy s tou frontou u tebe? Stihl bys do zimy 2018/2019 omrknout a pripadne osetrit i moje auto?
Nechal jsem delat dutiny hned po koupi, a garazovany MY2006 by snad tolik reznout nemusel, ale to uz je taky nejaky ten rok a nerad bych to podcenil. Diky!
Tomasi, jak je to tedy s tou frontou u tebe? Stihl bys do zimy 2018/2019 omrknout a pripadne osetrit i moje auto?
Nechal jsem delat dutiny hned po koupi, a garazovany MY2006 by snad tolik reznout nemusel, ale to uz je taky nejaky ten rok a nerad bych to podcenil. Diky!
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: SPM - Outback H6
za to my běloši-přes centi funíme,nemáme na nefunění figuru.ybrcek píše:to říkám že nefuní
To topidlo za dvě kilča na týden-nad něčím takovým jsem přemýšlel jako nouzovka na terasu,trochu to tam taky v zimě ovlažit,na těch pár dní v roce se mě to jinak neoplatí řešit.Jen jaký zvolit výkon,teď už vím čím topí předseda=10kW je se čeho chytit
Vrgada tu topí vyjetým olejem hodně dílen,někdo to má dělané jednoduše doma na koleně,nic na tom není ,někdo má kupované,známý má grátis tyhle kamna za odběr dílů od kelly.Ty jsou ale určitě už homologované.Topí to jak ďas a nechce to žádnou obsluhu,jen mít trochu přísun oleje.Tohle ale nejspíš není problém,já kdysi třeboval vyjetý olej,došel mě,zajel jsem náhodně do jedné dílny a tam mě nabídl hned 200 l oleje,s tím už něco vytopíš.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
Ondřeji není problém. Ošetřit podvozek není žádný velký projekt. Domluvíme se.
Topení vyjetým olejem je běžné a znám spoustu autařů, co tím topí. Ale mám dojem, že dneska už to pořídit nelze. Dalo by se to postavit, na YT jsou desítky videí, není to nic složitýho a znám i lidi, co si to postavili. Ale to není řešení pro mě. Tolik toho oleje ze svejch aut nevygeneruju, měnit oleje nikomu nehodlám a tím pádem bych musel vyjetej olej shánět a to je stejný, jako shánět jakejkoliv jinej otop. A furt je to topidlo, který zabere místo, musí mít komín a musí kolem něj být nějaká bezpečná vzdálenost. Tenhle fukar si postavím tam, kde se mi zrovna neplete a od jara do podzimu je sklizenej úplně. A protože celej život dělám venku, tak fakt topím až když je kolem bodu mrazu. +5 není teplota, kvůli který bych mrhal otopem.
Topení vyjetým olejem je běžné a znám spoustu autařů, co tím topí. Ale mám dojem, že dneska už to pořídit nelze. Dalo by se to postavit, na YT jsou desítky videí, není to nic složitýho a znám i lidi, co si to postavili. Ale to není řešení pro mě. Tolik toho oleje ze svejch aut nevygeneruju, měnit oleje nikomu nehodlám a tím pádem bych musel vyjetej olej shánět a to je stejný, jako shánět jakejkoliv jinej otop. A furt je to topidlo, který zabere místo, musí mít komín a musí kolem něj být nějaká bezpečná vzdálenost. Tenhle fukar si postavím tam, kde se mi zrovna neplete a od jara do podzimu je sklizenej úplně. A protože celej život dělám venku, tak fakt topím až když je kolem bodu mrazu. +5 není teplota, kvůli který bych mrhal otopem.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4329
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: SPM - Outback H6
Super! Tak az ti to bude zapadat do rozvrhu, dej prosim vedet! Dekuji!
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: SPM - Outback H6
A nemáš Tomáši problém s čerstvým vzduchem u této turbíny? Nebo je dílna tak netěsná, že to není znát?
Teď používám v dílně krbovky, ale vercajk je teplej prakticky až když skončím s prací .
Teď používám v dílně krbovky, ale vercajk je teplej prakticky až když skončím s prací .
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: SPM - Outback H6
To je mě jasné,že na takové využití je přenosné plyn topidlo nej nejlevnější a nejpohodlnější řešení.A právě ta mobilnost a bezobsluhovost mě láká.
Radku no píšou,že turbína není vhodná do uzavřených prostor,ale co je tím myšleno?To by jsi snad musel dát do jedné místnosti,neprodyšně ji uzavřít a topit s tím pěkně dlouho,aby to sežralo všechen vzduch.Na takovou netěsnou dílnu,či na staré stavby je to dle mě OK.
Rade a neměl by jsi lepší staré dobré petry,které okamžitě vydávájí teplo,nahážeš pár briket či dřevo,mají fakt rychlý nástup a na inzerátech jich je hodně,nebo běžně je má soused někde zašité,nepotřebné,dřív byly pomalu v každé chalupě.Sám mám jedny funkční a jedny rezerevní v šopě
Sorry za tu se to ale snad ztratí.
Jo včil vidím,že se to ještě vyrábí
https://www.google.cz/search?q=plynov%C ... X_UsdAb70M:
Jak je to s bombami,jejich cenou,pamatuju jak jsme měnili bomby kdysi dávno,ale jak to chodí dnes nevím.První musíš koupit a pak výměnným způsobem a jaká je cirka cena?
Radku no píšou,že turbína není vhodná do uzavřených prostor,ale co je tím myšleno?To by jsi snad musel dát do jedné místnosti,neprodyšně ji uzavřít a topit s tím pěkně dlouho,aby to sežralo všechen vzduch.Na takovou netěsnou dílnu,či na staré stavby je to dle mě OK.
Rade a neměl by jsi lepší staré dobré petry,které okamžitě vydávájí teplo,nahážeš pár briket či dřevo,mají fakt rychlý nástup a na inzerátech jich je hodně,nebo běžně je má soused někde zašité,nepotřebné,dřív byly pomalu v každé chalupě.Sám mám jedny funkční a jedny rezerevní v šopě
Sorry za tu se to ale snad ztratí.
Jo včil vidím,že se to ještě vyrábí
https://www.google.cz/search?q=plynov%C ... X_UsdAb70M:
Jak je to s bombami,jejich cenou,pamatuju jak jsme měnili bomby kdysi dávno,ale jak to chodí dnes nevím.První musíš koupit a pak výměnným způsobem a jaká je cirka cena?
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22756
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: SPM - Outback H6
Já si taky říkal, že se jenom vyvaří lemyOZP píše:Super! Tak az ti to bude zapadat do rozvrhu, dej prosim vedet! Dekuji!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: SPM - Outback H6
Radku problém s kyslíkem nemám, ano, je to plynový topidlo a žere to kyslík. Řeším to tak, že vždycky na chvíli vyvětrám, pustím tam čerstvou dávku vzduchu otevřenými dveřmi. Respektive pohybuju se mezi malou a větší dílnou, takže když jdu do malý, nechám otevřeno do velký a naopak. Nikdy netopím v obou najednou.
Šímo výměna plynové 10kg lahve stojí obvykle 390-450 Kč. To už je dost. Naplněním u pumpy mě to vyjde na půlku.
Šímo výměna plynové 10kg lahve stojí obvykle 390-450 Kč. To už je dost. Naplněním u pumpy mě to vyjde na půlku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: SPM - Outback H6
To je dost velký rozdíl.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: SPM - Outback H6
no s tim vzduchem opatrne, je to propanbutan, bude to mit podobny jako benzin a auto na 1kg je zapotrebi 14,7kg vzduchu a na energoportalu jsem nasel na 1kg hnedeho uhli 4,3 m3 vzduchu, asi by se po chvili googleni nasely i kubiky vzduchu na spaleni 1l LPG. Takze vzit hodinovou spotrebu LPG plynoveho fukaru a k tomu adekvatni spotrebu v kubicich vzduchu, odhadnout kubaturu mistnosti a zamyslet se. Dilna samozrejme neni vzduchotesna a otevreni vrat, aby vjelo-vyjelo auto asi staci ke komletni obmene vzduchu... Ale i tak, pripady kdy se lidi otravili karmou, protoze nebylo dost kysliku k poradnemu horeni je dost a dost. A pokud jste to meli nekdy doma na ohrev vody, tak si asi pamatujete, ze ve dverich do koupelny mely byt diry pro prisun vzduchu.