Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 192 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Další
Nabíjení baterie 
Autor Zpráva
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 983
plukovník píše:
Důležité je, že nemusíš rozpojit měřený obvod.

(...)

Jinak s DC klešťákem se kolem auta užije hodně zábavy a získá dost poznatků.
Člověk zjistí, že klasické rady, jako že baterie 12,7V=100% , 12,5V=50% , 12,2V=25% nabití (změřeno multimetrem za stovku) u baterií Start-Stop tak úplně neplatí a to jestli baterie je skoro vybitá nelze tak snadno určit podle jejího napětí naprázdno.



Ty procenta co udáváš, platí pro baterku, co se nachází minimálně několik hodin zcela bez zátěže. To snad bez odpojení měřit nelze...nějak mi unikl kontext.

Klešťák je super hračka, ale na tři základní úkony na desetiletém autě stačí můj multimetr za tři kila:

- stav vybití baterky (startuju a zároveň měřím napětí nebo zapnu zapalování po nastoupení a srovnám napětí s hodnotou co si pamatuju z minula po nabití)
- stav dobíjení (měřím napětí)
- vybíjení naprázdno nezbedným spotřebičem (u odstaveného auta odpojím baterku, připojím přes ampérmetr a počkám čtvrt hodiny)

Asi by šlo posoudit i celkový stav baterky (po značně delší jízdě nebo nabití nabíječkou startuju a měřím napětí), ale to jsem nepotřeboval, na to jsem použil řízenou zátěž co měří přímo kapacitu (v práci, protože stojí tisíc euro).

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


úte úno 13, 2018 8:05 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 983
námořník píše:
Už jsem se ptal v sekci Levorg. V souvislosti s tím článkem. Rád bych napojil baterku v autě bez odpojení na tu dobu co nejsem doma na nabíječku. Protože se v tom vůbec neorientuju tak mám dotaz, je k tomu vhodná pouze nabíječka Victron na kterou odkazujou v článku a pokud ano, tak každý model? Samozřejmě že bych do ní rád investoval pouze nezbytně nutnou částku.


Vhodná asi je, levněji to určitě řešit jde, klidně mi zítra přes den zavolej.

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


úte úno 13, 2018 8:07 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Příspěvky: 2928
Bydliště: Baldov u Štatlu
námořník píše:
Už jsem se ptal v sekci Levorg. V souvislosti s tím článkem. Rád bych napojil baterku v autě bez odpojení na tu dobu co nejsem doma na nabíječku. Protože se v tom vůbec neorientuju tak mám dotaz, je k tomu vhodná pouze nabíječka Victron na kterou odkazujou v článku a pokud ano, tak každý model? Samozřejmě že bych do ní rád investoval pouze nezbytně nutnou částku.
Ma to start/stop? Je tam agm baterka?

_________________
Tribeca 3,6
ex.Forester XT SG9
ex VeCe GTS
ex VeBe CC
ex Kadett GSi
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR


úte úno 13, 2018 8:07 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 983
ybrcek píše:
Ma to start/stop? Je tam agm baterka?


start stop tam ma, modul na desktivaci jsem mu postavil a bude se teprve montovat...

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


úte úno 13, 2018 8:10 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 1737
Bydliště: Most
Díky Láďo, zítra ti brnknu.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


úte úno 13, 2018 8:16 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Příspěvky: 2169
Bydliště: Ostrava
outback píše:

Vhodná asi je, levněji to určitě řešit jde, klidně mi zítra přes den zavolej.
Prosím o veřejnou diskusi - také se chci něco dozvědět.

_________________
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)


úte úno 13, 2018 8:51 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Příspěvky: 2928
Bydliště: Baldov u Štatlu
Ja mam webasto a tak sem tam necham aku nabit.
V 3bece je rok stara vasrta blue tusim.
Nabijim to invertorovou nabijeckou co používám i na moto kde mam LiFePOL aku a vše funguje jak ma . Zkusím najit tu nabijecku. Stala kolem litru.
Edit mam starsi model tady je cena trosku výš, ale je to dobrý kup.
Nekolik moznosti napojeni CL,krokodyl na aku plus konektor (ten mam na moto)
Je vodotesna a moto na ni mam napojenou celou zimu.

https://www.schinkmann.cz/nabijecka-bat ... harger-9-0

Popr. Lacinejsi s nizsim proudem ale stacit na auto bude taky

https://www.schinkmann.cz/nabijecka-bat ... harger-5-3

_________________
Tribeca 3,6
ex.Forester XT SG9
ex VeCe GTS
ex VeBe CC
ex Kadett GSi
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR


úte úno 13, 2018 9:03 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 1737
Bydliště: Most
Výslede diskuse s Láďou zveřejním, pokud tomu budu rozumět :-D .

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


úte úno 13, 2018 10:19 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 5777
Bydliště: Valašsko
V tom článku je shodný způsob ověření baterie,jaký jsme tu psali.Taky zmiňuje konečně někdo ideální a jedině prý dobrou hodnotu udržovacího napětí,což mě teda zajímalo.Tvrdí,že 13,5V je moc,že to má většina nabíječek a že prýýý jediná nabíječka na trhu-Victron umí 13,1V.Záleží jestli zas nechválí své zboží,podobně jako v tom článku hodnocení autobaterií.
https://simasubaru.rajce.idnes.cz/meren ... 3-2506.jpg
Mimochodem vůbec jsem nevěděl,že Duracell dělá taky autobaterie,v životě jsem je neviděl :-) exide chválí taky,tj dobře ;)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř úno 14, 2018 1:18 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Příspěvky: 2928
Bydliště: Baldov u Štatlu
zkusím doma změřit kolik sype ta moje nabíječka co jsem tu postoval
taky má při konzervaci pokles napětí viz diagram


Přílohy:
20091120115400907406087.jpg
20091120115400907406087.jpg [ 19.24 KiB | Zobrazeno 277 krát ]

_________________
Tribeca 3,6
ex.Forester XT SG9
ex VeCe GTS
ex VeBe CC
ex Kadett GSi
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
stř úno 14, 2018 1:27 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 1737
Bydliště: Most
Tak po rozhovoru s Outbackem jsem se rozhodl přímo pro tuhle

https://www.battery-import.cz/nabijecky ... -12v-3-8a/

Odkaz je na obchod kde vyšla nejlevněji. V článku píšou o Victronu 13,1V a v manuálu je 13,2V.
Ještě jsem se zeptal v technika v tom obchodu a ten mi doporučil taky CTEK. Jediný co jsem našel že CTEK nedokáže nabít úplně vybitou baterku vož Victron umí.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


stř úno 14, 2018 3:50 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 5777
Bydliště: Valašsko
V manuálu čeho,Cteku je 13,2V???Rozdíl jeden volt už snad není tak zásadní,spíš aby to odpovídalo realitě,vždyť to je tak malá hodnota.To myslím teď na obě nabíječky,však určitě námořníku poměříš co a jak ;)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


stř úno 14, 2018 4:00 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 10, 2016 7:43 am
Příspěvky: 1737
Bydliště: Most
Victronu. U Certeku píšou jenom max a dál se nerozepisujou.

_________________
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat


stř úno 14, 2018 4:22 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Příspěvky: 2928
Bydliště: Baldov u Štatlu
Úplně vybitou aku neumí nabít skoro žádná chytrá nabíječka.
Ale stačí ji podstrčit z jiného zdroje kolem 12ti voltů a nabíjení se spustí a pak už to lze odpojit.
Otázka je jestli hluboko vybite aku ma smysl nabijet

_________________
Tribeca 3,6
ex.Forester XT SG9
ex VeCe GTS
ex VeBe CC
ex Kadett GSi
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR


stř úno 14, 2018 4:34 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 23132
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
To je jasný, že má. Mívali jsme v Justy nějakou noname 44 A.h. baterku, ta byla za svých asi 5 let životnosti vybitá hluboce mnohokrát a fungovala furt. To bylo mladýho auto a když se s ním přestalo jezdit pravidelně, dýl stálo a zapomněl sundat pól z baterky, tak to zřejmě rádio vyžralo do mrtě. Takže jednorázový hluboký vybití tu baterku nezabije. Samozřejmě nehodlám tvrdit, že to baterce svědčí, spíš mě překvapilo, že na to jakej dostávala kotel, vydržela tak dlouho. ;-D

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř úno 14, 2018 5:06 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 192 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: