LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG

Příspěvek od sima »

Zdravím tě Lawmane.Přeji a věřím bezproblémovému ježdění,SG polkne všechno :-) poreferuj časem co a jak,nájezdíš toho fest.Kdyby se mě fest zvětšil nájezd,byl bych plyn holt musel dát taky.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Lawman
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
Jméno a příjmení: Petr Mach
Bydliště: Rousínov

Re: LPG

Příspěvek od Lawman »

Bodyšek píše:Lawman-Tak to ma byt! Spokojenost na obou stranach je zaklad . Hlavne at slouzi a jezdi. Ty za dva tydny najedes 1000km? . Slusny vykon .

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo ale jen proto, že v tom je návštěva u rodičů, což je hned 650 pryč :)
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG

If it's stupid but it works, it isn't stupid
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

Tak problém (cukání, hlučnost vstřikovačů a nepravidelný volnoběh za studena) vyřešen celkovou repasí reduktoru, a hlavně výměnou membrány, která byla už ztvrdlá. Takže po 80 000 km investice 3500,-
Takže když vezmu náklady na palivo uplně se vším všudy (LPG + benzín + údržba týkající se systému LPG), tak to vychází na 1,68 Kč / km. Čistě na benzín by to bylo 2,45 Kč / km při prům. ceně benzínu 29,50 a spotřebě 8,2.
Tzn. úspora na 1 km je 0,77 Kč.
Každý si tedy může spočítat, jestli se to vyplatí.
Na benzínce to vypadá od dost líp, když berete za 14 Kč litr, ale rozdíl se pak částečně smazává o 2,5 litru větší spotřebou LPG a dodatečnými náklady jako je aditivum, pravidelné revize a údržba.
Všechny data beru ze svého spritmonitoru.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

dethroned píše: ... dodatečnými náklady jako je aditivum, pravidelné revize a údržba.
.
Tak 3500 není žádný dramatický náklad.

Jinak dodatečné náklady které zmiňuješ jsou silně individuální.
Previa, která má tupý, ale zcela bezúdržbový STAG 300, má na tenhle systém najeto 118000 km a údržba stála za celou tu dobu 1000 Kč, za dvojí výměnu fitrů.
Ani korunu navíc. A funguje pořád bez problémů.

Outback má na Magic4 najeto 66000 a tam je to ve 30000 filtr, což mi připomíná, že bych ho měl vyměnit. Obrázek A 5x ucpaný vstřik á 250 kč.

Samozřejmě nezpochybňuju vyšší spotřebu oproti benzínu, kontrolu těsnosti před technickou a jedny emise navíc.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

Co tam máš za reduktor? Ten co mám já stojí nový 1800 Kč. Cena za výměnu membrán mi tedy připadá dost vysoká.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

Prins. Je to drahý na údržbu. Priste bych sel do neceho lidovejsiho. Ale zas je to takovy profi vsechno, proto se me to libilo.
Ten příspěvek nebyl proti lpg, spíš jen konstatování faktů. Pořád me to zaplatí všechny náklady na auto za rok... alespon ten minulý to tak bylo.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od vena »

dethroned má ale Prinse.x násobně dražší věci než Lovtec.
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

Já se ptám a Ty to máš i v podpisu. :-)
Tak to je luxusní systém, tam stojí opravná sada membrán 1500 Kč, což je skoro cena mého reduktoru. :-)
Já jsem na tom s výdaji za údržbu LPG asi stejně jako psal předseda. Mám i stejný nájezd, ale při poruše jednoho vstřikovače jsem je dal všechny nové a tak mám nyní náhradní a na pokusy k čištění. Samozřejmě nemám tolik vstřikovačů jako předseda, to bych si nedovolil. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: LPG

Příspěvek od mnov »

VDC píše:
Outback má na Magic4 najeto 66000 a tam je to ve 30000 filtr, což mi připomíná, že bych ho měl vyměnit.
To je dobré připomenutí, jsem na tom stejně. Pokud to jede, tak se nic neřeší a pak to začne pouštět bordel do vstřikovačů a je hned problém, co se musí řešit.
Jdu kouknout na ten odstředivý filtr, že bych ho tam při výměně rovnou přidal.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Horyna74
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: pát bře 11, 2016 7:49 pm

Re: LPG

Příspěvek od Horyna74 »

Na LPG Magic 4 najeto za 4r. 165.000km, reduktor původní, vstřiky nové ve 150ti. Pravidelně filtry a seř. vent. vůlí., podtlakový přímaz JLM. celkem najeto 325tkm, furt jede >B-) .
Uživatelský avatar
Lawman
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 213
Registrován: pon srp 29, 2016 9:02 am
Jméno a příjmení: Petr Mach
Bydliště: Rousínov

Re: LPG

Příspěvek od Lawman »

Zatím jsem nalítal 1200 km, jede to pěkně - jak jsem říkal, nepoznám rozdíl mezi jízdou na LPG a benzin.

Jen mi přijde, že to toho plynu žere nějak moc :-/ Normálně jezdím za 9-10 l benzinu a teď za 12-13l plynu. No v týdnu to zavezu na seřízení tak uvidíme, jestli to pak klesne.
Forester SG 2.0X 2005 116kw
Forester SG 2.0i 2003 92kw LPG

If it's stupid but it works, it isn't stupid
Uživatelský avatar
ladis77
Strážce pokladu
Strážce pokladu
Příspěvky: 6133
Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: LPG

Příspěvek od ladis77 »

To je podle me normal. Na plyn to bude vzdycky brat vic
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG

Příspěvek od sima »

To by mohlo být tím seřízením.Mám za to,že to nutné první seřízení by mohl ještě spotřebu stáhnout.O až 3lt plynu na nové kvalitní LPG zástavbě se mě zdá už moc.Takový rozdíl jsem neměl ani u předpotopního lpg.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

Jo jinak jsem během prosince dostal od kamaráda tip na dalšího plynaře přímo v Plzni, protože kolegyně potřebovala oservisovat plyn v Sanderu a někoho přímo v Plzni sháněla. Přijela nadšená, že pán je příjemný a že jako super.
Tak jsem se tam objednal na výměnu filtrů v Previi, jako pokusný průzkumný úkon.
Budu měnit v Toy nádrž, tak jsem průzkum potřeboval.
Pan Meister na mě působí dobře, vypadá, že ví co říká.
Bavili jsme se o Magic4, který také montuje a o tom, že se mi občas ucpávají vstřiky. A on říkal, že záleží na tom, jak jsou namontovány.
Povídal mi, aniž tu moji montáž v OTB viděl, že mám určitě lišty se vstřiky na ležato. A že tehdy se to ucpává.
Že když jsou Jet FX vstřiky namontovány na stojato, že se neucpávají.
To je pro mě zajímavá informace a příležitostně ho asi nechám, aby to upravil.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

Lawman píše:Zatím jsem nalítal 1200 km, jede to pěkně - jak jsem říkal, nepoznám rozdíl mezi jízdou na LPG a benzin.

Jen mi přijde, že to toho plynu žere nějak moc Normálně jezdím za 9-10 l benzinu a teď za 12-13l plynu. No v týdnu to zavezu na seřízení tak uvidíme, jestli to pak klesne.
...neklesne ;-D
Důvod je také v tom, že s plynem se okažitě přestaneš soustředit na úspornou jízdu. Vidím to na sobě, jak to neřeším, plnej kde to jde, brzda plyn...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Palivo“