Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 199 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Novostavba - rady, tipy, informace 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 3005
Bydliště: Opava
me zpetna klapka stvala tim, ze klapala... ale .. bez klapky to asi nikdo nema, ne?? dyt by to byl mazec ...

Odesláno pomocí Tapatalk

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


sob led 13, 2018 11:57 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pát zář 09, 2011 7:39 am
Příspěvky: 2236
Bydliště: Jemnice, Vysočina
Pokud je odtah vodorovný, tak stačí 1% sklon směrem ven a kondenzátu se zbavíš a zpětná klapka zamezí nechtěnému větrání když je třeba silný vítr a fouká to zrovna tak blbě. Pokud je ale odtah svislý, tak s kondenzátem nepomůže. Jestli je ale s potrubím digestoře možné normálně pracovat a není nějak navrdo třeba v rovné střeše, tak bych ještě zkusil zařadit sběrač s odvodem kondenzátu. Je to plastová blbinka za pár korun, ale pokud se kondenzát nebude stačit odpařovat, tak je potřeba sběrač ještě napojit na kanalizaci a to už není jen tak když nejde o dům ve výstavbě.

_________________
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT .......malá lokomotiva :-)


sob led 13, 2018 2:10 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: úte kvě 16, 2017 7:13 am
Příspěvky: 202
Bydliště: České Budějovice
romull píše:
U té vaty tam vznikne mezera, ale tohle už jsem popisoval v dřívějších příspěvcích.
Právě proto ve střešní konstrukci nevěřím ničemu jinému než foukané ("sypané") izolaci vodorovně uložené, tam, řekl bych, toho hrozí nejméně.

romull píše:
a vzduch jako dobrý izolant? I tak se to dá říci třeba ve srovnání s kamenem nebo betonem. Vzduch funguje jen chvilku a stěny mezi kterými je vzduchová mezera jsou zprvu v pohodě, ale po chvilce když je za jednou +22°C a za tou druhou -15°C

Ale vzduch JE izolant, jen musí být uzavřený v malých komůrkách bez možnosti proudění. To je podstata vaty, ale i polystytenu a pěny. A v podstatě i Porothermu (kde ale kvůli únosnosti musí být ta mřížka hodně hrubá a proto izoluje blbě, dále se izolaci pomáhá přimícháváním pilin do hlíny, při vypalování opět vznikne po pilině dutinka naplněná produkty hoření a vzduchem, protože cihla je pórovitá) nebo Ytongu (což, pokud se nepletu, je velmi podobný materíál jako VPC, jen je v pozdější fázi výrobního procesu napěněn = naplněn vzduchem), to jsou ale "izolanty" nedobré, protože materiál s požadavky na únosnost i tepelnou izolaci zpravidla dělá obojí mizerně. I pěnosklo je jen mřížka držící vzduch bez možnosti proudění, všechny izolační materiály fungují takhle (analogicky vakuové desky, ale neslyšel jsem, že by to někdo reálně u RD používal). Rozdíl u vaty je jen v tom, že vzduch není držen pevně na své pozici, může tedy proudit, jak píšeš...ale proč by to při uložení na parozábranu dělal? Přes parozábranu proudit nebude a že by si jen tak ve velkém proudil skrz vatu sem a tam...to asi ne. Určitý vliv bude mít snaha ohřátého vzduchu stoupat vzhůru, ale sama struktura vaty tomu proudění z velké části brání. Ono kdyby to bylo jinak, tak by vata jako izolant prostě nefungovala, což ovšem víme že funguje. V horkém létě navíc faktor stoupání ohřátého vzduchu na straně interiéru na transportu tepla nepodílí, protože teplejší vzduch je v exteriéru. Pokud má někdo v podkrové zatepleném 40 cm vaty problém s přehříváním, viděl bych to opravdu na nedostatky v provedení, případně se tam teplo dostává jinudy (střešní okna například).

VDC píše:
Jestliže máte pasiv, kdy zevnitř máte nějaký ten vápenopísek nebo beton a nemáte to z vnitřní strany napajcovaný asfaltem nebo ten beton kletovaný, tak vám ta zeď prostě dýchá, protože nějakou vzdušnou vlhkost pojímá a zase uvolňuje. To je přirozené chování jakékoliv zdi. Když tam poběží rekuperace, bude to množství vodních par marginální, ale prostě z podstaty tam schopnost absorbovat vlhkost je.

Zděná stavba oblepená polystyrenem kladeným do celoplošně taženého lepidla, z obou stran znovu natažená lepidlem a zvenku pak ještě natažená akrylátovou fasádou, toho moc nenadýchá. Ano, zeď není parotěs, je to parobrzda, ale prostup vlhkosti přes stěnu se zde, řekl bych, ve velkém konat ani nemůže. Tím spíš, pokud se dobře větrá. Přínos cihly oproti sendviči je právě v té akumulaci (což sám píšeš), a to jak tepelné, tak vlhkosti. To zvýší setrvačnost při výkyvech (vaření apod.). Bohužel koupelna bývá až po strop oblepená obkladem a strop SDK, tam to nepomůže.

VDC píše:
Jo možná, když si to dělá někdo svépomocí a fakt všechno poctivě přelepí. Ale žádné firmě bych nevěřil. Vůbec žádné.

A to jsi uhodil hřebíček na hlavičku. Žádné firmě rozhodně NEVĚŘIT! Neříkám, že si to musí každý úplácat svépomocí, ale tyhle kritické detaily je potřeba především KONTROLOVAT. Oni v tom bydlet nebudou a záruční dobu přežije bez zjevných problémů kdejaké provedení. Kdo firmě VĚŘÍ, že to udělá správně, je jednoduše hazardér. Ten nejposlednější kopáč to třeba nevodrbe schválně, třeba to udělá nesprávně z neznalosti, nebo opravdu upřímně věří, že takhle malá dírka přece nevadí, to nemůže nikdy dělat problémy (třeba by si to stejně udělal i na svém), stavbyvedoucí by to měl v ideálním světě ohlídat, ale bohužel vím, kde je realita. Po pravdě řečeno nevím, v čem spočívá zásadní výhoda dřevostaveb (pro trvalé bydlení). Ano, je to rychleji postavené. Ano, dá se to rychle zbourat a z velké části zrecyklovat. Ale jinak je to za cca. stejné peníze (má-li to být udělané pořádně), nesrovnatelně náročnější na pečlivé provedení, na ekologický zázrak v případě dřevotřísek, OSB desek a moderních izolací taky nevěřím, akumulaci to nemá nebo se horko těžko dohání těžkými podlahami a třeba cihelnými obklady stěn a riziko poškození konstrukcí hmyzem a škůdci bych taky nepodceňoval (viz sousední vlákno o myších).

Levap píše:
S větráním digestoře bych potřeboval poradit, protože se mi na trubce kondenzuje vlhkost a kape ni to na linku (trubka u stropu). Díky

V podstatě vše už bylo řečeno. Jestli odtah z digestoře, ze kterého kape voda, dělala firma, tak ať si to přijedou opravit. Jinak přes stěnu vyspádovat ven, odtah nahoru přes střechu jedině vybavit odvaděčem kondenzátu a zavést do odpadu. Pomoct by mohlo i obalit trubku vatou v půdním prostoru, pokud je to tenhle případ (to by se mělo udělat vždy už jen kvůli tepelným ztrátám). Jestli nejde vyřešit stavebně, tak díru ucpat izolací, digestoř provozovat recirkulačně a vlhkost vždy vyvětrat okny.

_________________
Forester 2.0 XT ('04) Obrázek


pon led 15, 2018 9:56 am
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 20412
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Tapan píše:

Zděná stavba oblepená polystyrenem kladeným do celoplošně taženého lepidla, z obou stran znovu natažená lepidlem a zvenku pak ještě natažená akrylátovou fasádou, toho moc nenadýchá. Ano, zeď není parotěs, je to parobrzda, ale prostup vlhkosti přes stěnu se zde, řekl bych, ve velkém konat ani nemůže.


Já jsem samozřejmě nemyslel prostup stěnou, to je jasný, že to není možné. Měl jsem napsat akumulace vlhkosti, ne difuze. Nicméně dřevostavba nemá do čeho akumulovat, proto difuze.

Tapan píše:
Po pravdě řečeno nevím, v čem spočívá zásadní výhoda dřevostaveb (pro trvalé bydlení). Ano, je to rychleji postavené. Ano, dá se to rychle zbourat a z velké části zrecyklovat. Ale jinak je to za cca. stejné peníze (má-li to být udělané pořádně), nesrovnatelně náročnější na pečlivé provedení, na ekologický zázrak v případě dřevotřísek, OSB desek a moderních izolací taky nevěřím, akumulaci to nemá nebo se horko těžko dohání těžkými podlahami a třeba cihelnými obklady stěn a riziko poškození konstrukcí hmyzem a škůdci bych taky nepodceňoval (viz sousední vlákno o myších).


To je jako s preferencí aut. :-) Jestliže tě to apriori neoslovuje, těžko tě nějaké argumenty přesvědčí. :-)
Navíc dřevostavba je všeobjímající název pro mnoho konstrukčních systémů. A konstrukčních materiálů je stejně široká škála jako u staveb zděných.
Takže se to těžko jednoduše shrnuje. :-)

_________________
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon led 15, 2018 9:26 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 199 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: