Spojka a setrvačník
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20787
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Spojka a setrvačník
Zkus tam vyměnit náplň. Je tam brzdová kapalina. Přece jenom po nějaké době zvodnatí a pak nefunguje jak by měla. Práce na pár minut a na YouTube najdeš jak se to dělá.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Spojka a setrvačník
Ano, je to většinou vypínací axiální ložisko spojky. Ještě je tam jedno malé ložisko primární hřídele v setrvačníku, které se otáčí také pouze při sešlápnuté spojce. Ale většinou tento hluk dělá to vypínací. Vyměň obě až budeš dělat spojku. Není to uplně kritické, já s tím jezdil ještě rok co to začlo být hlučné za studena.authorgang píše:Trošku oživím téma, když sešlápnu spojku pouze u studeného motoru něco píská jako kdyby prokluzovaly řemeny. Je to vadné spojkové ložisko?, po ujetí pár km to přestane.
A ještě jedna věc s tím související, auto mám asi 3/4 roku a už když sem ho koupil tak spojka zabírala hned od podlahy, kolikrát se mi stalo, když jsem chtěl přeřadit, že jsem spojku uplně nedošlápl a nešlo zařadit až když jsem došlápl poslední cca cm tak šlo hladce to asi taky nebude normální. Omlouvám se, že se ptám tak blbě ale je to moje první auto.
Re: Spojka a setrvačník
authorgang: jak říká námořník - vyměň kapalinu, nebo to může i netěsný hlavní spojkový válec. Ale jak kapalina, tak válec se projevují až při pořádným zahřátí. Za studena moc ne.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon čer 19, 2017 7:15 pm
Re: Spojka a setrvačník
Koukal jsem do nádobky a kapalina je tmavě hněda, na videa na youtube jsem se díval, ale měli tam na odvzdušnění nějaký připravek napojený na kompresor bez něho to nejde odvzdušnit?námořník píše:Zkus tam vyměnit náplň. Je tam brzdová kapalina. Přece jenom po nějaké době zvodnatí a pak nefunguje jak by měla. Práce na pár minut a na YouTube najdeš jak se to dělá.
-
- Nováček
- Příspěvky: 26
- Registrován: pon čer 19, 2017 7:15 pm
Re: Spojka a setrvačník
No rád bych to dělal společně se spojkou, ale spojka i setrvačník se zdají být v pořádku, tak nwm jestli to ložisko do té doby vydrží. Vlastně ani nwm jestli je tam ještě původní dvouhmota. Najeto mám 188tis a zatím žádné příznaky škubání nebo nějaké hrozivé zvuky.dethroned píše:
Ano, je to většinou vypínací axiální ložisko spojky. Ještě je tam jedno malé ložisko primární hřídele v setrvačníku, které se otáčí také pouze při sešlápnuté spojce. Ale většinou tento hluk dělá to vypínací. Vyměň obě až budeš dělat spojku. Není to uplně kritické, já s tím jezdil ještě rok co to začlo být hlučné za studena.
Na hlavní válec i hadice jsem se už díval a žádné netěsnosti jsem nenašel a kapalina neubývá.yeti píše:authorgang: jak říká námořník - vyměň kapalinu, nebo to může i netěsný hlavní spojkový válec. Ale jak kapalina, tak válec se projevují až při pořádným zahřátí. Za studena moc ne.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Spojku na Forestru jsem neodvzdušňoval, ale předpokládám, že je tam běžný odvzdušňovací šroub. Pak to lze odvzdušnit třeba pomocí jednoduchého přípravku z uni-maxu, který už několik let úspěšně používám na brzdy. https://www.uni-max.cz/sada-na-odvzdusn ... ds-free/d/
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20787
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Spojka a setrvačník
Odvzdušnění není žádný problém, já vysál z nádobky, nalil novou, vyšrouboval šroub na pomocným válečku a až začala téct čistá kapalina tak jsem ho dal zpátky. Pak můžeš odvzdušnit jako brzdy. Bez přípravku ve 2, s pripravkem sám. Není to žádná věda.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- maniosa
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 287
- Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
- Jméno a příjmení: Matěj Petrů
- Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina
Re: Spojka a setrvačník
Ahoj, mám takové podezření, že se mi začala ozývat dvouhmota. Většinou je to kňučení slyšet když si nedám pozor a rozjíždím se z nízkých otáček a nedávno i jednoho chladnějšího rána za studena čistě jen při vyšlápnutí spojky na místě (viz. https://youtu.be/EoK7KvwXjDQ ) Myslíte, že to je ten zatracený dvouhmoťák nebo by to mohlo být ještě něco jinýho? Spojka prý byla měněna při 160k, momentálně najeto 237k.
Díky, M.
Díky, M.
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
Re: Spojka a setrvačník
ne, pokud je to "za studena čistě jen při vyšlápnutí spojky na místě" tak je to vypínací ložisko spojky. začne to u legáčů spolehlivě kolem 150 tkm. mění se komplet se spojkou. dvouhmotu poznáš tak, že píská při podtočení při rozjezdu apod.
podle mě slyšíš oboje -dvouhmotu při rozjezdu z nízkých otáček, ložisko za studena při sešlápnuté spojce.
podle toho videa ti to ložisko kvičí už hodně, takže tě brzká výměna spojky nemine. uvažoval bych o náhradě za obyčejný setrvačník, viz:
https://subarufanclub.cz/wiki/navody/pr ... _dvouhmoty
je to vyzkoušený, jediný co musím ještě vyzkoumat, je výměna harmonic balancer (hlavní řemenice), jelikož si myslím, že auta bez dvojhmoty mají větší (plný) typ.
podle mě slyšíš oboje -dvouhmotu při rozjezdu z nízkých otáček, ložisko za studena při sešlápnuté spojce.
podle toho videa ti to ložisko kvičí už hodně, takže tě brzká výměna spojky nemine. uvažoval bych o náhradě za obyčejný setrvačník, viz:
https://subarufanclub.cz/wiki/navody/pr ... _dvouhmoty
je to vyzkoušený, jediný co musím ještě vyzkoumat, je výměna harmonic balancer (hlavní řemenice), jelikož si myslím, že auta bez dvojhmoty mají větší (plný) typ.
- maniosa
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 287
- Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
- Jméno a příjmení: Matěj Petrů
- Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina
Re: Spojka a setrvačník
S výměnou za jednohmotu už tak nějak počítám, pročítal jsem fóra a různé diskuze a asi není o čem přemýšlet, spíš jsem chtěl ujistit Jsem objednanej do servisu kvůli airbagu, tak se tam s domluvím nejspíš rovnou i na toto.
Díky za rychlou odpověď
Díky za rychlou odpověď
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
Re: Spojka a setrvačník
Ahoj,
pročetl jsem komplet celou tuto diskuzi.
Jsem nový majitel subaru legacy 2006 2,0R 121 Kw + LPG najeto 270 000 Km -loni dovoz Nizozemí.
na jedničku, ne za studena ale až po nějaké době při rozjezdu se mi auto celé roztřese, rozcuká- (ve chvíli kdy už je spojka skoro puštěná) dělá to nejvíce ve městě, když se často rozjíždím- a při rozjezdu na dvojku to nedělá).
je jasné, že je to dvouhmota ? žádné pískání co spousta lidí říkala nepozoruju, a to mám rádio často vypnuté, a to mě mate
pročetl jsem komplet celou tuto diskuzi.
Jsem nový majitel subaru legacy 2006 2,0R 121 Kw + LPG najeto 270 000 Km -loni dovoz Nizozemí.
na jedničku, ne za studena ale až po nějaké době při rozjezdu se mi auto celé roztřese, rozcuká- (ve chvíli kdy už je spojka skoro puštěná) dělá to nejvíce ve městě, když se často rozjíždím- a při rozjezdu na dvojku to nedělá).
je jasné, že je to dvouhmota ? žádné pískání co spousta lidí říkala nepozoruju, a to mám rádio často vypnuté, a to mě mate
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Spojka a setrvačník
Není to dvouhmota, úplně stejně se mi chovala Impreza 2.0, která má obyčejnou spojku. Ale nikdy jsem úplně nepřišel na to, čím to bylo, začalo to po výměně spojky u Freye (originální díly), ale odstranit se to ani po reklamaci nepovedlo. Jezdil jsem s tím dalších 130 tisíc km.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24526
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Spojka a setrvačník
Subaru efekt,tak jsem se dočetl zde a tak mě to bylo i řečeno v subaru znalém servisu,hilhoder mám seřízený dobře...zajímavé,že kdysi mě to dělalo taky,dost často a zmizelo to.Dělá ti to pořád,bez vyjímek a jak dlouho už?
Mám taky obyč spojku.
Mám taky obyč spojku.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Slávku a zkoušeli měnit i setrvačník? Občas se mě to po výměně taky stalo, někdy si to po čase "sedlo" samo, ale většinou pomohlo až když se vyměnil i setrvák.Slavek_xxx píše:Není to dvouhmota, úplně stejně se mi chovala Impreza 2.0, která má obyčejnou spojku. Ale nikdy jsem úplně nepřišel na to, čím to bylo, začalo to po výměně spojky u Freye (originální díly), ale odstranit se to ani po reklamaci nepovedlo. Jezdil jsem s tím dalších 130 tisíc km.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24526
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Spojka a setrvačník
Pomohla výměna setrvačníku vždy a nafurt?Protože tohle mě přijde jako stěžejní,aby se něco neměnilo zbytečně.Cena prosím přibližná?
Neuvažuji zatím o tom,ale zkušenosti se hodí
Neuvažuji zatím o tom,ale zkušenosti se hodí
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98