LPG nastavení svépomocí
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24411
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG nastavení svépomocí
Dracu,takový test dělám i já :850:Je to hodně speciální atest,ale funguje dobře
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: LPG nastavení svépomocí
O spojeni strach nemam, toho cinu jsem tam naplacal hafo :845: Ale mam strach, ze jsem ty smrstovaci buzirky pri tom natahovani poskodil. Plusovej kabel jsem delal asi 5x :839: Furt to bylo tlusty a nesla mi tam ta buzirka zaboha pretahnout.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49291
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG nastavení svépomocí
Je to nutný atest. Není nic horšího, než když se atest neudělá a pak se to ve smršťovačce rozpadne.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- draconis
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5219
- Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: České Budějovice
Re: LPG nastavení svépomocí
Mě naučilo "testovat" zaměstnání. Moje spoje zatím nikdy nepovolily, ale zkouším to vždycky jako první, když mi přijede auto a je tam kdekoli na kabelech viditelný spoj, jako první zkusím zatáhnout. Asi tak 80% "spojů" jsou dva drátky promotané do sebe, schované pod izolačkou, takže to povolí hned. Letované spoje (zbylá minorita cca 20%) tak ve třech případech z pěti nedrží a povolí taky.
Ale to už se pozná většinou okem, když se to odkryje. Když je cín hezky lesklý a hladký, dělal to někdo, kdo tuší jak to má vypadat. To je totiž známka dobře prohřátého spoje. Když je cín jakoby hrbolatý a není úplně lesklý, je to studeňák nebo prostě obecně spoj na prd...
Jediné, kde se toho vystříhám je když se jedná opravdu o vodiče s pidiprůřezem (<0.5mm), kde hrozí vytržení. Resp. zatáhnu za to stejně, ale s citem 8)
Ale to už se pozná většinou okem, když se to odkryje. Když je cín hezky lesklý a hladký, dělal to někdo, kdo tuší jak to má vypadat. To je totiž známka dobře prohřátého spoje. Když je cín jakoby hrbolatý a není úplně lesklý, je to studeňák nebo prostě obecně spoj na prd...
Ani ne, naučili mě ho kluci, co dělali dřív desítky let techniky v elektroservisu...sima píše:Je to hodně speciální atest,ale funguje dobře
Jediné, kde se toho vystříhám je když se jedná opravdu o vodiče s pidiprůřezem (<0.5mm), kde hrozí vytržení. Resp. zatáhnu za to stejně, ale s citem 8)
To ještě neznamená, že to je dobře udělanéSlavek_xxx píše:O spojeni strach nemam, toho cinu jsem tam naplacal hafo
Tak to prostě přejeď ještě nějakou kvalitní izolačkou, dělalo se to tak dřív taky a funguje to. Já používám Würth, 3M nebo TESA. Hlavně ne takové ty levné, ty zanedlouho úplně ztvrdnou, spadnou a zbyde tam z nich jen to lepidlo. Kdybys sem měl cestu, tak tě klidně vybavím zdarma dobrou PVC a taky FLEECE izolačkou...Slavek_xxx píše:Ale mam strach, ze jsem ty smrstovaci buzirky pri tom natahovani poskodil.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24411
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG nastavení svépomocí
Draku,já si tenhle test zataháním za dráty našel snad sám,ono by to napadlo i amatéra Jinak nepájel jsem už nějaký ten rok a jooo,hlavní je přiměřeně kalafuny,cín pak prohřát ve spoji řádně,ale zase nepřepálit.Pak je vidět jak píšeš,už jen pohledem na spoj jak to dopadlo Ale to už člověk vidí i při pájení,že to není ono.
Je toho víc,co dělá spoj dobrým spojem.
Jestli je nějaký nový způsob pájení nevím,neřeším mě stačí na to teď už moje mimořádně pájení něčeho tyhle staré jednoduché,osvědčené a pak ve finále krom pohledu na spoj,zatahat za dráty :850:
Je toho víc,co dělá spoj dobrým spojem.
Jestli je nějaký nový způsob pájení nevím,neřeším mě stačí na to teď už moje mimořádně pájení něčeho tyhle staré jednoduché,osvědčené a pak ve finále krom pohledu na spoj,zatahat za dráty :850:
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
Hlavně pájení není mechanický spoj. Mělo by to být nějak mechanicky zajištěno. Pájený licna kabel je choulostivý na otřesy a proto se v autech používá krimpování a nic se neletuje. Já samozřejmě letuji.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24411
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG nastavení svépomocí
::-DD: taky letuješ.Já zase nepoužívám smršťovačku,jen izolačku,ale měl bych jí používat,je to super věc.
Jinak je pravda,že ty otřesy ten spoj teprvě prověří,taky jsem už po sobě dřív něco předělával a to na elektrice od LPG,když jsem to pak udělal co nejlíp jsem uměl,tak už s tím byl pokoj.Takže i ten dobrý spoj snad dostačuje.
Jinak je pravda,že ty otřesy ten spoj teprvě prověří,taky jsem už po sobě dřív něco předělával a to na elektrice od LPG,když jsem to pak udělal co nejlíp jsem uměl,tak už s tím byl pokoj.Takže i ten dobrý spoj snad dostačuje.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
Ještě si to chce dát pozor na pájku (ne páječku). Ty dnešní bezolovnaté pájky jsou k ničemu. Je to jen zdroj problémů u veškeré elektroniky. :666:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
Ta smršťovačka dokáže spoj mechanicky udržet. Jinak u auta jsou ty otřesy minimální. Já jsem se to učil na modelech letadel se spalovacím motorem a tam se to klepe celkem dost.sima píše:::-DD: taky letuješ.Já zase nepoužívám smršťovačku,jen izolačku,ale měl bych jí používat,je to super věc.
Jinak je pravda,že ty otřesy ten spoj teprvě prověří,taky jsem už po sobě dřív něco předělával a to na elektrice od LPG,když jsem to pak udělal co nejlíp jsem uměl,tak už s tím byl pokoj.Takže i ten dobrý spoj snad dostačuje.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24411
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: LPG nastavení svépomocí
Dokáže spoj mechanicky udržet :670: No ale to je spíš už pak o náhodě ne,spoj už je načlý a sem tam může vyplivnout,ale jo no,chápu co jsi chtěl tímto říct,fixace tam nějaká je :850: Já káblíky když to šlo a bylo třeba zamocaaaal ::-DD: a pak pocínoval,tohle drželo vždy jak židovská víra,jen se to muselo trochu jinak pájet.Taková náhražka smršťovačky...ale je furt nej výhoda smršťovačky její dobrá těsná,časově a okolí odolná izolace ne?
Tak to věřím,že na těch letadýlkách to byla kuaaa dobrá škola ::-DD:
Tak to věřím,že na těch letadýlkách to byla kuaaa dobrá škola ::-DD:
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: LPG nastavení svépomocí
Ahoj, co si myslíte o tomto nastavení LPG? Snažil jsem se naladit LPG podle obecných rad RallyCADa ze začátku tohohle vlákna a tohle mi vychází tak nějak jízdně nejlíp. Ale vadí mi ten záporný náklon. Tlak mám 1.1 a trysky 2.1. Motor 90Kw (swiňa).
Dále bych se chtěl zeptat, jak zapojit snímač otáček - mám to nezapojeno a vypadá to, že si LPG domýšlí otáčky jak se mu zlíbí. Předpokládám, že nakrimpuju drát ze snímače klikovky někam na připravenej drát do LPG ale netuším kam. To polský schema je pro mě jak zimbabwština :o( Jak jsem pochopil, tak ten snímač otáček nemá zapojeno víc lidí, ale nechápu proč.
Dále bych se chtěl zeptat, jak zapojit snímač otáček - mám to nezapojeno a vypadá to, že si LPG domýšlí otáčky jak se mu zlíbí. Předpokládám, že nakrimpuju drát ze snímače klikovky někam na připravenej drát do LPG ale netuším kam. To polský schema je pro mě jak zimbabwština :o( Jak jsem pochopil, tak ten snímač otáček nemá zapojeno víc lidí, ale nechápu proč.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
K tomu nastavení takto těžko něco říct. To by chtělo vidět, jak je s tím spokojena benzínová jednotka. Nastavoval jsi to ručně, nebo je to co si nastavila jednotka sama?
Snímání otáček se připojuje k zapalovací cívce na jeden ze spínacích vodičů a pak je potřeba nastavit typ zapalovací cívky a vlastně i to, že je kabel připojen. Jinak ona si jednotka žádné otáčky nedomýšlí. Vypočte je z kmitočtu vstřikovacích impulzů.
Snímání otáček se připojuje k zapalovací cívce na jeden ze spínacích vodičů a pak je potřeba nastavit typ zapalovací cívky a vlastně i to, že je kabel připojen. Jinak ona si jednotka žádné otáčky nedomýšlí. Vypočte je z kmitočtu vstřikovacích impulzů.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: LPG nastavení svépomocí
Model si nastavila jednotka. Jen ten náklon byl hodně do mínusu, tak jsem ho snížil. Pak jsem nasbíral mapu na LPG a laicky mi přišlo, že se ty body celkem slušně překrývají. Jen je tam část, která jde lehce do bohata a ten konec lehce do chuda. Tak nevím, jestli je to OK, nebo to mám ještě ladit (jak?).
S těma otáčkama jsem překvapenej. Na cívku? Máš to zapojený? Můžeš to ofotit? Mám pocit, že si moje jednotka ty otáčky vymýšlí (= nepřesně detekuje), protože jsem nastavil přepínání na benzín ve 4500 ot, ale mám pocit, že se to přepíná jak podle plotu. Občas opravdu na 4500, občas níž... Tak nevím. Možná to značí nějaký problém...?
S těma otáčkama jsem překvapenej. Na cívku? Máš to zapojený? Můžeš to ofotit? Mám pocit, že si moje jednotka ty otáčky vymýšlí (= nepřesně detekuje), protože jsem nastavil přepínání na benzín ve 4500 ot, ale mám pocit, že se to přepíná jak podle plotu. Občas opravdu na 4500, občas níž... Tak nevím. Možná to značí nějaký problém...?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7833
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: LPG nastavení svépomocí
Nemám s modelování na 90kW motoru žádnou zkušenost, ale měl jsem auto jiné značky se stejným systémem řízení a tam jsem to nastavoval ručně, aby to co nejlépe jelo a co nejméně žralo. Podle lambda regulace se mi to tam nikdy automaticky nepodařilo nastavit.
Snímání otáček mám zapojené, nafotit to mohu, ale SG a SF nemají stejné cívky v té VN části, tak nevím jak je to s podobností NN konektoru.
Snímání otáček mám zapojené, nafotit to mohu, ale SG a SF nemají stejné cívky v té VN části, tak nevím jak je to s podobností NN konektoru.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: LPG nastavení svépomocí
Zdravím .Mám takoví základní dotaz stahl jsem si z netu program Megic 2 propojil s autem a nic se neděje žádná komunikace .mohl by mi někdo poradit jak to oživit .Kabel k propojení jsem si koupil origo.
Díky za pomoc
Díky za pomoc