Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Nabíjení baterie 
Autor Zpráva
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 17, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 5677
Bydliště: Brno
Bezůdržbové mají odvětrávání z obou stran. Některé se prodávají i s ucpávkou, aby vám odvětrávala jen na jednu stranu od motoru.

_________________
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem - RIP : bohužel ji někdo rozmlátil.


úte pro 05, 2017 9:27 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 777
sima píše:
Jak jsem psal v tomto vlákně,tak jsem změřil...moje jednoduchá nabíječka einhell po nabití baterie ukazuje dle integrovaného ampérmetru nulu.Rozpětí zobrazovaných hodnot na displeji je opravdu dost velké.Přesto jsem naměřil stále 0,6A.Měřil jsem jen pár vteřin,baterku jsem nenechal déle na nabíječce.Při tomto stavu jsem ji odpojoval,byla vždy už nabitá.Nevím nakolik by mohl ohrozit baterku tenhle proud a hlavně jak dlouho bych ji tam musel nechat,aby došlo ke zničení baterky,či ještě k horšímu...Pár hodin se nikdy nic nestalo,mám za to,že i bezůdržbová má odvětrávání,musí snad mít.Zničení střev je jiná věc.Každopádně reálná nula dobíjecí …


Můj neojbyčejnější digitální multimetřík skáče zmateně mezi 0.07 a 0.01 A, spíš většinou nízko - takže velmi hrubý odhad je, že efektivní hodnota proudu asi nepřeskočí 20-30mA - nic, čeho je třeba se bát. Pětiampérový CTEK.

EDIT:akumulátor má 60Ah

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


Naposledy upravil outback dne úte pro 05, 2017 9:54 pm, celkově upraveno 1



úte pro 05, 2017 9:47 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3183
Bydliště: Praha
Já bych se u 60 Ah akumulátoru nebál ani těch Šímových 600 mA. :-)

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


úte pro 05, 2017 9:52 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4295
Bydliště: Valašsko
Díky outbacku,tj "zbytkáč",nula,není co řešit.Mnove já se toho taky ani nebojím,potom co jsem to změřil a nabil takto ixkrát baterku.Samozřejmě to tam nenechám ix dní,na udržovací nabíjení,jako v případě ctek nabíječky.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


úte pro 05, 2017 10:22 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 245
outback píše:

Můj neojbyčejnější digitální multimetřík skáče zmateně mezi 0.07 a 0.01 A, spíš většinou nízko - takže velmi hrubý odhad je, že efektivní hodnota proudu asi nepřeskočí 20-30mA - nic, čeho je třeba se bát. Pětiampérový CTEK.

EDIT:akumulátor má 60Ah


CTEK má řízený udržovací dobíjecí mód.
V případě, že akumulátor je plně dobitý, tj, jeho napětí je cca 12,6V, je dobíjecí proud blízký nule, tedy max těch pár mA jak píšeš.
V případě, že napětí poklesne pod hodnotu 12,4V, nebo klesá s počáteční hodnoty rychleji než je "záhodno", potom začne dobíjet a zároveň je vyhodnoceno, zda akumulátor toto nabíjení "přijímá".
Pokud je akumulátor zralý na odpis, rozsvítí se červená kontrolka s vykřičníkem. ;-D


stř pro 06, 2017 1:29 pm
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am
Příspěvky: 777
Protáhl jsme 4 roky starou baterku tím desulfatačním režimem, docela jsem se lekl, že by mohl být malér když jsem to tu pak četl, ale 24 hodin po odpojení mi na studeném balkóně ukázala 12.84 V, tak snad zatím dobrý. Ještě zkusím nějaký zátěžový test, nevíte, jak na to, aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu? Odebírat konstatní proud, konstantní výkon, nebo zatížit konstatním odporem? Má 60Ah, napadlo mne ji zatížit třeba konstantním odběrem 6A a po hodině sledovat napětí...to by mohlo mít nějakou vypovídací hodnotu....po pěti hodinách odpojit, nechat 12 hodin odpočinout a vidělo by se.

_________________
Subaru Outback BH 2.5 4AT r.v.2001
Dethleffs Camper 460 r.v.1994


čtv pro 07, 2017 6:38 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4295
Bydliště: Valašsko
Hm,právě zvažuju co se starou baterkou Vartou z Forestra,vždy jsem baterku prodal do sběru,ale tato je zatím ještě živá.Hm,snad ji nechám ve sklepě a po delším čase ji nechat zkusit dobít a přeměřit podobně jako ty.Co se týče umělé zátěže,nic takového jsem zatím nezkoušel,seč mě to lákalo.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


čtv pro 07, 2017 6:44 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3183
Bydliště: Praha
Na to zatěžování trvalým odběrem nejsou startovací akumulátory stavěné, tak bych to tak netestoval. Pro trvalý odběr se používají trakční akumulátory.
Osobně to zkouším připojením 1Ω odporu na cca 5 min. Sleduji jak klesá napětí a případně to porovnám s jiným akumulátorem.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


čtv pro 07, 2017 6:54 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4295
Bydliště: Valašsko
To teda zkusím =)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


čtv pro 07, 2017 6:57 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3183
Bydliště: Praha
Vyzkoušej, ale chce to dostatečně dimenzovaný rezistor. Používám tento
Obrázek
a sneslo by to klidně větší. Musím ho podkládat např. cihlou.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


čtv pro 07, 2017 7:13 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4295
Bydliště: Valašsko
Právě jsem si myslel na to,co používáš,tohleto samozřejmě nemám,ale mám spoustu kámošů KMP či elektroniků,ti mají ledaco.Něco snad vyštrachají.

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


čtv pro 07, 2017 7:50 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: