LPG

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Odpovědět
Bodyšek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1706
Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13

Re: LPG

Příspěvek od Bodyšek »

VDC:Tak to je pekna cena,asi se tohle vyplati . To bych taky chtel aby mi takhle nekdo udelal radost .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

outback píše:Proč není dobré točit na LPG přes 4000 otáček - kvůli teplotě nebo ventilům nebo obojímu?
protože zhruba od 4000 rpm na plné zátěži se v mapě dostáváš na nejvyšší spalovací teploty. ECU začíná masívně obohacovat směs (lambda klidně pod 0.8) aby se odpařováním benzínu chladil spalovací prostor, ventily a katalyzátor (př. turbo). proto na vyšších zátěžích benzíny nad 4000 rpm tek žerou - benzín je používán jako chladivo. pokud máš lpg, tak tento efekt nelze aplikovat, protože plyn je již plyn a své skupenské teplo odevzdal (ochladil) v reduktoru do chladící kapaliny. proto je nad 4000 rpm riziko poškození motoru s lpg největší (sedla ventilů, písty, pístní kroužky..)
samozřejmě směs se obohacuje na plný výkon (pedál na podlaze) už od nejnižších otáček (motor má vždy nejvyšší výkon při mírně bohaté směsi), ale do těch 4000 se pořád nedostaneš na tak vysoké teploty. samozřejmě do toho vstupují další parametry, jako předstih, teplota nasávaného vzduchu apod.
prostě lpg je vždy větší tepelná zátěž pro motor ve všech režimech, od 4000 rpm ovšem extrémně. záleží pak na konstrukci a rezervě motoru toto tepelné zatížení zvládat.

momentálně je trend dělat motory na full lambda 1, tzn. žádné obohacení směsi i pro nejvyšší výkony. ale musí být uzpůsobena konstrukce motoru (např. i plánovaně masově produkovaný motor VW 1.5L 110-118kW bude mít chlazení ventilů sodíkem jak STI...)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od ybrcek »

Xhlazeni ventilu sodikem mel opel uz u caliber
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: LPG

Příspěvek od outback »

Ano, toho ochlazování obohacením směsi jsem si všimnul, jak při akceleraci, tak nad 4000 otáček, tak při vyšší zátěži (na tempomat ve stoupání padá lambda). Při zátěži padá lambda několik vteřin postupně na myslím 0.86, u těch 4000 otáček je to skokové - na 3900 na rovině ještě nic a od 4000 chladí naplno.

Otázka je, když mám chladič oleje, jestli si můžu dovolit se na to vykašlat. Když jsem držel na dálnici 170 km/h na benzín, šel olej na teploty přes 120°C a voda ke stovce, chladičem oleje srazím olej o minimálně 20°C a vodu o 10°C. Ale nevím, jak moc to pomůže pístům a ventilům.

Když je volná dálnice, tak prostě jedu svých 150 na plyn a je to v pohodě, ale když je provoz, tak mám někdy volbu buď vpravo mezi pomalými auty 130 a pořád předjíždět to co jede ještě pomaleji, nebo v levém pruhu pár kilometrů držet s ostatními rychlost kolem 150-180km/h než se dostanu tam kde je volněji. A vypínat na tyhle akce na pár minut plyn mně štve, protože to pak zapomínám vrátit zpátky a taky to dost žere.

(a pro pořádek - bavíme se o bavorských dálnicích...)
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

vena píše:ty FX?
Jo, Jet FX. Cena nového vstřiku je 520 kč, takže výměna za 240 je velmi solidní.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od dethroned »

Tak ono jde hlavně o větší zátěž. Takže dlouhá stoupání nebo přívěs. Jinak když jedu dalnici 160, tak tocim skoro 4000, ale neresim to protože je to pořád částečný zatížení.
Co se týká chladiče oleje, na ventily a sedla to má podle mě minimální vliv. Na pist nevím jestli ty motory mají spodní ostrik, to by určitě mělo pozitivní vliv.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od vena »

nedavno jsem byl na seštelování Qbox4 a ty otáčky nejsou jediný faktory,ale i podtlak,tlak ,rychlost vstřikování
třeba jízda na pětkučtyrku otáčky 1500-2000 a přidá se plyn bez podřazení,už to lítá.
nastavil mi to od 9ms výš přístřik benzínu 2ms(hodnoty vstřikovače volnoběh B 2,5ms,plyn 4,0ms)
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
nun
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
Jméno a příjmení: Miloš Kowol
Bydliště: Třinec

Re: LPG

Příspěvek od nun »

Chlapi - IMPREZA GH 2008 1994 cm3 150 hp je SOHC či DOHC neboli je vhodná na přestavbu na LPG (matičky či kalíšky motor uvnitř nebo ven)?
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005 Obrázek
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

Všechna Subaru po roce 2008 jsou myslím DOHC a ani jedno není vhodné na přestavbu na LPG. Ty motory to nevydrží
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
nun
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
Jméno a příjmení: Miloš Kowol
Bydliště: Třinec

Re: LPG

Příspěvek od nun »

Hmm - tak proč to cpali i do nových ?
Např viz - http://www.auto.cz/test-subaru-impreza-lpg-1959 - těch podobných článků z té doby je mraky...
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005 Obrázek
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: LPG

Příspěvek od jammie »

mam imprezu s tymto motorom bez orig. (teda zastavby importerom kedy by mal mat motor tvrdene sedla uz pripravene na lpg) a silno som zvazoval prestavbu kedze na 92 kw som najazdil 120tis km na lpg bez jedinej poruchy motora ci lpg a po prepocitani nakladov pri mojom najazde by som zacal jazdit za polovicu po 2 rokoch a to som tam nezapocital pripadne nastavenie ventilov a rozhodol som sa, ze radsej budem jazdit na istotu s vacsou spotrebou ako kazdych 30tis vytahovat motor (co sa realne moze stat) na nastavenie ventilov. Teraz pri normalnej jazde jazdim za 9 a urcite nie ako brzda premavky.
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: LPG

Příspěvek od sima »

A to děláš dobře,máš klid,nestojí to za ty starosti,navíc motor ven,motor zpět,udělat vůle,to taky neudělá každý servis dobře a zodpovědně.Není jiné rozumné volby,za mě ne.Teď už ne.Nehledě na osobní náhled a pocit,že motoru prospíváš a ne škodíš,někdo to neřeší a vymění nové auto za tři roky,neřeší tolik jestli motor vydrží a kolik vydrží.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

nun píše:Hmm - tak proč to cpali i do nových ?
Např viz - http://www.auto.cz/test-subaru-impreza-lpg-1959 - těch podobných článků z té doby je mraky...
To je jako kdyby ses zeptal, proč nabízeli boxer diesely ,když byly na prd. :-) Ale na začátku to nikdo nevěděl, že stojí za prd a taky se tehdy nevědělo, že ty motory se s plynem nemají moc rádi.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10622
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: LPG

Příspěvek od Mira »

Výrobce do motorů otravnej plyn nadává. To pouze lokální dovozci to nechali u nějakýho lojzy namontovat, aby zvýšili prodej. Nic víc.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od VDC »

Přesně tak. To jsem nenapsal a Míra má pravdu. Plyn nechával montovat Importér, nikoliv fabrika. A protože firma Coubal sídlí přes kopec od Freye, tak proto tam cpali to nesmyslné Viale.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Palivo“