Ahoj, rozhodl jsem se v mé Impreze 2007 vyměnit to předpotopní rádio z výroby a dal jsem tam nový kenwood. Jak je většině asi známo, rádio se tam připojuje přes jakousi redukci. Každopádně, přestože jsem to dělal úplně poprvé, vše se povedlo hned na první pokus a funguje jak má, dokonce je teď i mnohem lepší příjem rádia než dříve (zaznamenal jsem tu opačné zkušenosti řady lidí...).
Jediné, co bych asi chtěl poladit, je rozdíl proti defaultnímu rádiu, které šlo zapnout i při vypnutém autě (včetně stavu s vytaženým klíčkem). Nové rádio je pod proudem jen v polohách klíčku 1 a dále, tedy stejně jako řada dalších okruhů (zásuvka/zapalovač, hodiny atd.). Původní rádio asi mělo nějaký bypass tohoto okruhu.
Netušíte, jestli se nějakou nepříliš invazivní technikou dá zařídit, aby nové rádio bylo pod proudem i bez aktivace zbytku vnitřního okruhu klíčkem? Pro mě by bylo úplně ideální, kdyby se podobná změna dala provést i na okruh 12V zásuvky, jak jsem na to byl zvyklý z Forda...
Moc díky za rady / tipy
Nové autorádio-napájení při vypnutým autě?
-
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: úte črc 19, 2016 5:23 pm
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22768
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nové autorádio-napájení při vypnutým autě?
V tom ISO konektoru (nebo jak se jim nadává), co mají normální rádia (a tedy co máš na výstupu z té redukce) jsou dva +12V dráty. V jednom je napětí trvale v druhém při zapnutí klíčku. Takže dá se to udělat tím, že si do toho pinu pro spínané napětí přitáhneš také trvalé. Nicméně v tu chvíli se rádio přestane vypínat po vytažení klíčku (protože to prostě nezjistí) anebo taky může vytřískat baterku v autě, protože může žrát, když si myslí, že má zapnutý klíček...
Re: Nové autorádio-napájení při vypnutým autě?
Jestli je ještě nemáš, tak si kup dobrý startovací kabely - s udaným solidním průřezem, ne ty co na nich udávají milon ampér a ten kabel se pak skládá ze směšné trošky mědi obalené šíleně tlustou izolací. A to myslím vážně.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Nové autorádio-napájení při vypnutým autě?
Ano, je to přesně jak píšeš.spm píše:V tom ISO konektoru (nebo jak se jim nadává), co mají normální rádia (a tedy co máš na výstupu z té redukce) jsou dva +12V dráty. V jednom je napětí trvale v druhém při zapnutí klíčku. Takže dá se to udělat tím, že si do toho pinu pro spínané napětí přitáhneš také trvalé. Nicméně v tu chvíli se rádio přestane vypínat po vytažení klíčku (protože to prostě nezjistí) anebo taky může vytřískat baterku v autě, protože může žrát, když si myslí, že má zapnutý klíček...
Rádio (audiosystém) má dvojí napájení.
Jedno, to trvalé napají pouze pamět.
To druhé, které je připojeno pouze pří "klíčku" v poloze jedna, napájí všechny ostatní obvody audiosystému.
Jenomže tento druhý napájecí obvod má v moderních audiosystémech odběr i když je tento audiosystém, i jeho displej vypnutý!!!
Vzhledem k tomu, že tento odběr je i ve vypnutém stavu cca 1,2 A, nelze audiosystém připojit tak, aby hrál i v případě, že bude "zamčen volant".
V takovém případě dojde k vybití akumulátoru zhruba za dva dny !
A to platí i v případě, že v garáži, nebo na zahradě necháte vozidlo s klíčkem v poloze 1, tedy nikoliv v poloze Lock (zamčený volant), nebo "klíček do kapsy".
Snadno se potom stane, že si někdo stěžuje, že mu odešla nová baterka.
Ona neodešla, jenom se vybila a jelikož byla konstrukce Start-stop, která nesnáší hluboké vybití, odkráčela do bateriového ráje...
Re: Nové autorádio-napájení při vypnutým autě?
No, ale to hlavní jste mu nenapsali. Řešení je mnohdy úplně jednoduché, protože na proprietárním přívodním kabelu k rádiu ("redukce" ISO-rádio) jsou většinou tyto 2 uvedené vodiče (značené většinou ACC a B+, barvy žluté a červené) připojené přes rozdvojky a dá se tedy plně nakombinovat všechny možné kombinace. Dělá se to tak nejenom z důvodu, aby si to člověk nakonfiguroval, jak chce, ale zejména protože některé automobilky tyto vodiče mají (mívaly?) prohozené.
Ale rozhodně bych si nejdřív změřil, kolik to rádio žere vypnutý (při aktuálním zapojení v poloze klíčku ACC), protože to fakt může žrát nesmysl. Ono teda nesmysl může žrát i jen přes to napájení udržování paměti, ale to už se většinou jedná o závadu v rádiu.
Ale rozhodně bych si nejdřív změřil, kolik to rádio žere vypnutý (při aktuálním zapojení v poloze klíčku ACC), protože to fakt může žrát nesmysl. Ono teda nesmysl může žrát i jen přes to napájení udržování paměti, ale to už se většinou jedná o závadu v rádiu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 42
- Registrován: úte črc 19, 2016 5:23 pm
Re: Nové autorádio-napájení při vypnutým autě?
Díky všem za odpovědi. V papírech k rádiu jsem odběr proudu ve stand-by režimu nenašel, ale dost by mě překvapilo, kdyby to žralo takhle moc...
Asi tedy nezbyde, než to preventivně ručně přeměřit, než se bude to napájecí schéma obcházet...
Asi tedy nezbyde, než to preventivně ručně přeměřit, než se bude to napájecí schéma obcházet...