Jistě vás nepřekvapí konstatování, že pohon 4x4 lze u aut řešit různými způsoby. Že jen Subaru dnes používá pod stejným jménem čtyři různá řešení, by ale mohlo. | ||
Články o SUBARU
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3139
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Články o SUBARU
Není pohon všech kol jako pohon všech kol. Jen u Subaru skrývá tyto 4 systémy
více na http://www.autoforum.cz/technika/neni-pohon-vsech-kol-jako-pohon-vsech-kol-jen-u-subaru-skryva-tyto-4-systemy
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Re: Články o SUBARU
Jsem to tam okomentoval, tak si dovolím dát kopii i sem.
Asi zatím nejlepší článek o pohonech subaru v češtině, co se týče malého počtu faktických chyb. Teda ono je to asi díky tomu, že je to převzaté z toho Engineering Explained. Otázka, jestli chyby měl i tam nebo se nějaké vytvořily v překladu.
ad 1)
Začal bych tím, že na fotce k ad 1 nehledě na komentář právě ten středový diferenciál chybí. Jeho umístění je na koaxiální hřídeli vzadu, jak jsou 2 tisícihrany za sebou. Vnější hřídel ze soustavy pohání klec diferáku, vnitřní je pak výstup na přední nápravu - koaxiálně vede skrz sekundární hřídel v převodovky k přednímu diffu a na druhou stranu by byl výstup na zadní nápravu. Bohužel na fotce to není - je tam pak takový batoh, kde je právě diferák a výstup na kardan s ložišky.
Ještě bych podotknul, že diferenciál viskózní není, nereaguje na žádné rozdíly, diferenciál je úplně normální, s kuželovými soukolími a je osazen viskózní spojkou s vlastní náplní, která "reaguje" a řeší tu svornost při rozdílech otáček.
ad 2)
Ono tady to úplně není o posílání momentu na nápravu s větší trakcí, protože přední náprava je napevno spojená s výstupem z převodovky. Ono tedy jde spíše o to, že když přední náprava nemá trakci, tak to posílí přenos momentu na tu zadní. Asi tak. Ono se to, jak moc se přenáší dozadu, průběžně mění, v závislosti na jízdních podmínkách. Když se hodně řízne zatáčka, tak to trochu ubere, aby se mohly vyrovnat rozdíly otáček přední a zadní nápravy, naopak, když se na to pořádně šlápne, tak se to zase víc uzavře, aby to nehrabalo předkem. Těch vstupů je tam samozřejmě víc a záleží na všem možném od rozdílů otáček po to, jestli se aktivuje ABS...
ad 3)
Spojka na VTD se nespíná podle toho, kam chce kdo posílat více momentu, to jaksi není fyzikálně možné. Spíná se podle toho, zda je potřeba přenášet moment z jedné nápravy na druhou, typicky při prokluzu jedné z nich nebo preventivně při prudké akceleraci, silném bzrdění atd. Ale není možné určovat, kam. To je dáno fyzikálními okolnostmi.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6345
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Články o SUBARU
WRX STI Type RA NBR - video z Nürburgringu
https://www.novinky.cz/auto/449454-suba ... minut.html
https://www.novinky.cz/auto/449454-suba ... minut.html
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20634
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Články o SUBARU
cleo píše:WRX STI Type RA NBR - video z Nürburgringu
https://www.novinky.cz/auto/449454-suba ... minut.html
To je mazec .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Články o SUBARU
Není to úplně článek o Subaru, jen mě to pobavilo :D
http://navolnenoze.cz/blog/penize/
Vaše nové plechové tepláky, jak s nadsázkou říkám modrému Subaru Impreza se zlatými disky, samozřejmě udělají patřičný dojem na kolegy a přátele. Ale pokud nejste automobilový závodník, schválně si spočítejte, kolik vás stojí jedno driftování s novými pneumatikami, pokud vůbec nějaké podniknete.
http://navolnenoze.cz/blog/penize/
Vaše nové plechové tepláky, jak s nadsázkou říkám modrému Subaru Impreza se zlatými disky, samozřejmě udělají patřičný dojem na kolegy a přátele. Ale pokud nejste automobilový závodník, schválně si spočítejte, kolik vás stojí jedno driftování s novými pneumatikami, pokud vůbec nějaké podniknete.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 321
- Registrován: ned úno 28, 2016 10:10 am
- Jméno a příjmení: Karel
- Bydliště: Bílovice n. Sv.
Re: Články o SUBARU
Subaru WRX STI 2017
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
Subaru Outback 2,5 CVT 2014
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3139
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Články o SUBARU
Nový koncept od Subaru je předzvěstí autonomního sportovního sedanu
více na https://www.autorevue.cz/novy-koncept-od-subaru-je-predzvesti-autonomniho-sportovniho-sedanu
Zbytek se všichni dozvíme 25. října, kdy začínají novinářské dny letošního autosalonu v Tokiu. | ||
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Články o SUBARU
To mě děsí. Autonomní sportovní automobil, ve kterém hraje řidič druhé housle. To je proti celému konceptu sportovního automobilu, ne? Sportovní auta jsou o emocích. Jaké emoce asi vyvolá auto, které mě někam samo veze? Světu fakt hrabe!
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6345
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Články o SUBARU
Nic s tím nenaděláme a bude hůř
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22744
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Články o SUBARU
To je těžký... třeba v tom blogu, co linkoval Radek, je to jasně vysvětleno, jaká je úplná blbost si kupovat auto, který žere a člověk ho nepotřebuje
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3139
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Články o SUBARU
Subaru poodhaluje Viziv Performance Concept a další novinky pro Tokio
více na http://www.auto.cz/subaru-poodhalilo-viziv-performance-concept-dalsi-novinky-tokio-110149
Automobilka Subaru si pro autosalon v Tokiu připravila světovou premiéru nového konceptu sportovního sedanu a představí i několik dalších novinek na základech aktuálních sériových modelů. | ||
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
- puschpull
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3913
- Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
- Jméno a příjmení: Petr Püschel
- Bydliště: Most, Korozluky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Články o SUBARU
Tento článek mi nějak uniknul:
https://echo24.cz/a/ikcSP/subaru-xv-dobre-zkombinujte
https://echo24.cz/a/ikcSP/subaru-xv-dobre-zkombinujte
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Re: Články o SUBARU
Je škoda, že jinak skvělé a promyšlené auto kazí stále stejné nedostatky ...
Re: Články o SUBARU
já ted jezdím s XV před faceliftem (jako náhradní auto) a právě ta převodovka se mě zdá famózní. manuální řazení páčkama pod volantem jsem si vyzkoušel, ok, ale proč se okrádat o komfort? nechápu automat u BRZ, ale tady? skvělý! a rozhodně to není "mixér"..."Sešlápnete, motor se rozječí, uberete, ztichne" je nesmysl, převodovka si upravuje plynule převodový poměr podle zatížení motoru (poloha plynu/otáčky). ano, plyn na podlahu znamená, že to CVT hodí do otáček nejvyššího točivého momentu, ale to je vlastně v pořádku. a dynamika na tento druh auta (!) naprosto dostačující. jediné, co mě neskutečně vytáčí, je autorádio. však až to vrátím, tak sepíšu nějaké hodnocení.
- puschpull
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3913
- Registrován: pát dub 21, 2017 5:49 pm
- Jméno a příjmení: Petr Püschel
- Bydliště: Most, Korozluky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Články o SUBARU
XV mě hodně zajímá. Jsem zvědav na model 2018. Rozhodně se s ním chci párkrát projet. Pak si udělám nějaký obrázek sám....
Subaru XV 2,0i Executive CVT (MY 2018)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)
Subaru Forester 2.0x SG (MY 2004)
Škoda Fabia Combi (2004)