Přestat brzdit to může, protože začne vařit kapalina.VDC píše:Ani to nemůže přestat brzdit.
Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22755
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Že nejde sundat kolo je ještě dobrý... já když viděl následek toho, když na koncernu jedno kolo trochu přibržďovalo po 20km jízdy, tak jet s tím někam dál, tak by to snad podpálilo celý auto...
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19151
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
no dyt jasne ... paska se shrne nebo pri vyssi zatezi brzd priskvari a jen to muze trochu spatne chodit ...
ono se vlastne vubec nic nedeje ...
...
ja nevim, neda se to treba vyvlozkovat? proste opravit normalne? ...
Odesláno přes Tapatalk
ono se vlastne vubec nic nedeje ...
...
ja nevim, neda se to treba vyvlozkovat? proste opravit normalne? ...
Odesláno přes Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Přesně tak předsedo,
pokud by byl vodící čep přirezlý v díře, tedy třmen by "neplaval", přibržďovala by jenom vnitřní deska.
Pokud je zdroj "klepání" opravdu kotoučová brzda, myslím, že příčinou je buď nadměrná radiální vůle ve vedení desek, nebo zvlněný kotouč, případně obojí.
Myslím, že volný vodící kolík je pouze druhotná příčina.
Utěsněním kolíku na něj jenom přeneseme namáhání z jiných podnětů, které mu nepřísluší, takře to na čas může přestat.
Tuto konstrukci brzd znám jako své boty a naposledy jsem s tím měl problém u Renaulta 21 před dvaceti lety.
Chce to jen každoročně vyčistit vedení brzdových destiček a rozhýbat brzdový píst jeho zatlačením nadoraz dovnitř pomocí vhodné svěrky a opětovným vysunutím tlakem na pedál.
Tím se vymezí předepsaná přirozená vůle mezi plochou brzdové desky a činnou plochou brzdového kotouče 0.1 mm, daná pružností pryžového pístního kroužku.
Nevím jestli to v servisu dokáží stihnout v rámci dvouhodinnové garanční prohlídky.
Já se s tím obvykle seru dva dny
pokud by byl vodící čep přirezlý v díře, tedy třmen by "neplaval", přibržďovala by jenom vnitřní deska.
Pokud je zdroj "klepání" opravdu kotoučová brzda, myslím, že příčinou je buď nadměrná radiální vůle ve vedení desek, nebo zvlněný kotouč, případně obojí.
Myslím, že volný vodící kolík je pouze druhotná příčina.
Utěsněním kolíku na něj jenom přeneseme namáhání z jiných podnětů, které mu nepřísluší, takře to na čas může přestat.
Tuto konstrukci brzd znám jako své boty a naposledy jsem s tím měl problém u Renaulta 21 před dvaceti lety.
Chce to jen každoročně vyčistit vedení brzdových destiček a rozhýbat brzdový píst jeho zatlačením nadoraz dovnitř pomocí vhodné svěrky a opětovným vysunutím tlakem na pedál.
Tím se vymezí předepsaná přirozená vůle mezi plochou brzdové desky a činnou plochou brzdového kotouče 0.1 mm, daná pružností pryžového pístního kroužku.
Nevím jestli to v servisu dokáží stihnout v rámci dvouhodinnové garanční prohlídky.
Já se s tím obvykle seru dva dny
Naposledy upravil(a) plukovník dne stř zář 06, 2017 11:21 pm, celkem upraveno 2 x.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Já osobně bych tam to klepání nechal a byl bych rád, že se mi brzdy krásně vrací a nepřibrzďují.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Hamoune,
víš při jaké teplotě se začíná škvařit TPFE, neboli teflon ?
Při 327 stupních. Shrnout se může jen těžko, protože axiální pohyb kolíku je v desetinách mm, podle postupu opotřebení desek.
A k tomu, aby se ti začala vařit brzdová kapalina DOT4 s teplotou varu 265 stupňů by musela teplota kotoučů přesáhnout 400 stupňů a to je temně rudý žár.
víš při jaké teplotě se začíná škvařit TPFE, neboli teflon ?
Při 327 stupních. Shrnout se může jen těžko, protože axiální pohyb kolíku je v desetinách mm, podle postupu opotřebení desek.
A k tomu, aby se ti začala vařit brzdová kapalina DOT4 s teplotou varu 265 stupňů by musela teplota kotoučů přesáhnout 400 stupňů a to je temně rudý žár.
Naposledy upravil(a) plukovník dne stř zář 06, 2017 11:39 pm, celkem upraveno 2 x.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19151
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
plukovnik: to chce bud brzdit vic a kazdy rok menit brzdy nebo si poridit 4pisty ... pak to vsechno odpada
Odesláno přes Tapatalk
Odesláno přes Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
4písty tam normálně nepasují, musí se to znásilnit a proč tam cpát něco, co přísluší k jinému typu auta.hamoun píše:plukovnik: to chce bud brzdit vic a kazdy rok menit brzdy nebo si poridit 4pisty ... pak to vsechno odpada
Odesláno přes Tapatalk
A co se týče způsobu brždění, stačí se řídit nepsanými pravidly, ale podobné věci se učily v autoškolách tak před čtyčiceti lety.
Potom stačí každý rok rozhýbat, po 80 000 km vyměnit desky a po 160 000 kotouče.
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Jak na kterej model, někde se 4-písty rozhodně znásilňovat nemusí. A 80.000 km desky a 160.000 kotouče? Tak málo nebrzdím ani já. Natož v dnešním provozu a automatů.plukovník píše:
4písty tam normálně nepasují, musí se to znásilnit a proč tam cpát něco, co přísluší k jinému typu auta.
A co se týče způsobu brždění, stačí se řídit nepsanými pravidly, ale podobné věci se učily v autoškolách tak před čtyčiceti lety.
Potom stačí každý rok rozhýbat, po 80 000 km vyměnit desky a po 160 000 kotouče.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Nevím co bych tam měl "rozhýbat".?plukovník píše:
Potom stačí každý rok rozhýbat....
Přední brzdy jsem dělal před cca třemi roky a zatím jsem žádné "rozhýbání" nepotřeboval.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19151
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
aha ... mi 4 pisty sly kus za kus ...
... a kazdy jezdime jinak a podle toho potrebujeme a menime brzdy ...
... a autoskolu jsem delal pred 25 lety ... tak me asi to nejdulezitejsi minulo
Odesláno přes Tapatalk
... a kazdy jezdime jinak a podle toho potrebujeme a menime brzdy ...
... a autoskolu jsem delal pred 25 lety ... tak me asi to nejdulezitejsi minulo
Odesláno přes Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Ale potřeboval, jenomže jsi to nevěděl a když jsi brzdy dělal (nebo si "nechal udělat"?) před třemi roky, tak zřejmě asi nevíš, že každé dva roky se má měnit brzdová kapalinamnov píše: Nevím co bych tam měl "rozhýbat".?
Přední brzdy jsem dělal před cca třemi roky a zatím jsem žádné "rozhýbání" nepotřeboval.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11895
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
plukovníku, kdo ti nakukal, že standardní prohlídka trvá 2 hodiny?!? Tedy, někde možná ano, ale určitě jsou i servisy, kde trvá dvojnásobek. Ono záleží jak zodpovědně k tomu přistupují.
No a jinak myslím, že pravděpodobnost, že budeš klepat je nadprůměrná. Uvidíš sám. Podle mě to spíš není otázka jestli, ale kdy. Takže pak budeš mít možnost se předvést a případné klepání odstranit.
Nemysli si, že nějaké čištění apod. na to má vliv. Já měl brzdy dělané 3x do roka a stejně to bylo prd platné.
No a jinak myslím, že pravděpodobnost, že budeš klepat je nadprůměrná. Uvidíš sám. Podle mě to spíš není otázka jestli, ale kdy. Takže pak budeš mít možnost se předvést a případné klepání odstranit.
Nemysli si, že nějaké čištění apod. na to má vliv. Já měl brzdy dělané 3x do roka a stejně to bylo prd platné.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11895
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
Jo a abych nezapomněl a abychom tu řešili také něco důležitého..., Hamoun má dneska narozky. Tak hodně zdravíčka.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Klepání od nápravy - volné brzdové čepy
No tak to ti Hamoune také srdečně gratuluji.Traveller píše:Jo a abych nezapomněl a abychom tu řešili také něco důležitého..., Hamoun má dneska narozky. Tak hodně zdravíčka.
Jsme na tom totiž tak nějak skoro stejně.
Já se totiž právě teď tak trochu probírám z kocoviny.
Včera jsem totiž také slavil, a to už po šedesáté...