Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od spm »

ti nechci kazit radost, ale az ho za tech 15, 20 let budes potrebovat, tak to nahradni bude uz v prdeli taky :-DDD

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
plukovník

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od plukovník »

spm píše:ti nechci kazit radost, ale az ho za tech 15, 20 let budes potrebovat, tak to nahradni bude uz v prdeli taky

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Jak to myslíš, že mi nechceš kazit radost?
Tomu nerozumím.
Plukovníkovi dělá radost, když může hromadit, mít všechno do zásoby.
Jak věci pro případ nouze, tak to, co už třeba v budoucnu nebude.
Takže vedle toho že v autě vozí, např. víčko, řemen, avomet, určité nářadí, sekeru, benzínový vařič Coleman pro přežití, výkonný kompresor, láhev s vodou, KDP...atd.,
tak má doma ještě třeba náhradní pískovou filtraci k bazénu, dvě náhradní kalová čerpadla, dva náhradní vysavače 2200 W (už se nebudou smět vyrábět)...atd.

...a že to třeba nebude za 15-20 let ani potřebovat a že se to znehodnotí?
Třeba to tak bude.
No a co. Tak to potom vyhodí a koupí si třeba něco jiného.
Třeba toho medvídka mývala....
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od mnov »

To opravdu vozíš v autě DU 10ku?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od spm »

No, spíš jsem narážel na to, že když ti to originální víčko po x letech odejde, protože zpuchří, tak to v kufru bude zpuchřené skoro stejně, pač ty léta bude mít taky :-) Takhle jsem si velice užil s rock'n'roll ovladačem na garminu, kde na něm ta guma asi po 8 letech praskla, koupil jsem náhradní díl a na něm rupla za pár dní... tak se ten náhradní díl párkrát povyměňoval a všechny skončily stejně - prostě ty ND na to byly zhruba stejně staré jako ta navigace a všechny se únavou materiálu po létech úplně stejně posraly :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
plukovník

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od plukovník »

mnov píše:To opravdu vozíš v autě DU 10ku?
Ten ne,
vozím stejnosměrný klešťový multimetr.
Značku si teď z hlavy nepamatuji, ale stál pár korun, něco přes dva tisíce a dá se s ním kromě napětí a odporu měřit proud, a to i bez rozpojení obvodu.
Takže změřím jak malé únikové proudy v instalaci, tak hodnotu dobíjení baterie, případně startovací proud v řádu stovek A.
Samozřejmě to chce vozit sebou i štos servisní dokumentace.
Jen tak pro jistotku...

spm:
vím jak to myslíš, mám doma spoustu již spuchřelých ND na auta co jsem kdysi vlastnil a co mi jsou už k hovnu, včetně těch na Škodu 100 a Citroëna DS
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4034
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Doro »

sima píše:Počkej Doro,to chceš říct,že jsi nezkusil před výměnou motoru jen obyčejnou výměnu víčka chladiče?Tomu se mě nechce snad ani věřit,ty zkušený jezdec a majitel forejse (navíc špatné víčko expanzky je docela běžná závada u všech povozů,těsnění dostane léty zabrat-tlaky,teploty,případně agresivnější kapalina...) jestli je tomu tak,říkám stane se,jen,že já bych určo zkusil víčko,stejně jako jsem myslel,že i ty
No hlavně,že máš vyřešeno!!!
Jo a před motorem tedy smekám ještě víc
Jak to bylo u Nowáka, tak měl současně měnit i víčko chladiče. Ale když pak říkal (jak sem se ptal, jestli ho měnil), že víčko je ještě dobré a netřeba ho měnit, tak jsem to bral, že to tak bude. Bo test u něho byl OK a vše fungovalo, až když sem s tím jel, tak problém.
Ono, dyž ony ty příznaky vad sou podobné....a gdo se v tom má pak vyznat, wee >:-& >:-&
K tomu před odjezdem dom eště v medvědišti v horách v Bosně začal téct olej z filtru.... Teď sem ho měnil a byla prasklá těsnící guma (ten typ filtru už nebudu kupovat, bo už předtím se mi nelíbil, ale jiný zrovna nebyl).
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od sima »

Díky za osvětlení situace Doro =) hlavně,že zas spokojeně jezdíš =)
Edit-jen se opět potvrdilo,že souhra náhod zatají i tak typickou závadu-y-jako je třeba špatné víčko a neodhalí to ani zkušený mechoš.Mohlo to být za pár korun a bez starostí a času,ale je zase fakt,že sere na to pes,máš druhý motor a jsou podstatně horší věci co se stávají =)fakt sere pes...to myslím vážně,bez ironie,tak jen jezdi =) (*_^) |,,,,
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
ježišek
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 173
Registrován: pát kvě 01, 2015 11:21 am
Jméno a příjmení: Pavel Pařenica
Bydliště: Hutisko-Solanec

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od ježišek »

Mě třeba ten super mechanik opravil vadné těsnění hlavy výměnou víčka chladiče, takže sem si to udělal sám a tam mě už nikdo neuvidí.
Kdybych měl kvůli víčku dělat těsnění a pak měnit motor tak mu to omlátím o hlavu.
Subaru Outback 2.5 115kw LPG
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Slavek_xxx »

Mezi nami, neverim, ze by jen netesnici vicko chladice udelalo takovej problem, ze by po par kilometrech byla teplota v cervenym. Ten vzduch/plyn v systemu se tam musel od nekud dostat a jsou jen 2 mista odkud to je mozny (pokud pominu prorezlej chladic nebo radiator topeni) - reduktor LPG (to ale Doro vyloucil tim ze jel na benzin) a nebo motor = tesneni pod hlavou nebo hlava.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od HonzaCZ »

Kolik je červený? Tím, že to neudrželo tlak, tak prostě byla teplota varu níž, tak se tam dostal plyn uvařením? Nebo to je blbost?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18905
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od hamoun »

podle me je při normálním jezdeni celkem jedno, v jakem stavu je vicko ...
teplota se drzi kolem 90, max, vystoupa tesne pod 100 nekde při trochu delsim stani na křižovatce .. a nevari ...

jakmile se ale nekde jede pomalu dlouho nebo nastoupi teren, je to v haji, protože teplota yleze nad 100 - třeba 105 se ještě na budiku neprojevi ... normalne by to diky zvednutému tlaku u spravne fungujícího vicka nevadilo. zvýšila by se účinnost chladice (vyssi teplotni rozdil) a vetraky by to podrzely na této teplote ... ale když nemame tlak, zacne to bublat, pokud se varenim snizi účinnost pumpy (bubliny se spatne honi .. ), je to uz v haji, protože to prestava kolovat a prehriva se to mistne vic a vic ... az to klekne ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Klop
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: stř srp 08, 2012 11:29 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Klop »

Tak hlavně pára má 10x větší objem než kapalné skupenství.
Tj, litr vypařené vody ti vytlačí 10 litrul zbývyjící vody. Vyzkoušeno. V mém případě mrtvý termostat.
Proto důsledně odvzdušňovat chladící okruh!
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od Slavek_xxx »

S netesnym vickem se okruh odvzdusnuje dokonale ;-D Ale je fakt, jestli nedrzi tlak, tak ze teplota varu (sice ne vody, ale chladici kapaliny) muze byt diky atmo tlaku nizsi a muzou se udelat bubliny, ktery se odvzdusnit uz nestaci... Mne se taky podarilo oddalit potize s fouklym tesneni pod hlavou jen tim, ze jsem vymenil vicko. Kdyz mi zacaly praskat hadice, uz mi to bylo vic podezrely ;-D
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od mnov »

Podle mého názoru ten vliv bodu varu a tlaku nemá moc význam, protože bod varu nemrznoucí kapaliny za normálního tlaku bude někde okolo 110 °C. Termostat naplno otvírá při 95 °C.
Dle servisního manuálu je přepouštěcí tlak víčka cca jedna atmosféra. Tento tlak je tam asi potřeba, aby chladící kapalina dostatečně cirkulovala systémem. Pokud by byl systém otevřený, tak výkon čerpadla by kapalinu tlačil ven tou nejsnazší cestou a nedostala by se všude kam má. [?]
Jen mi připadá divné, že tlaková zkouška dle manuálu se dělá nasazením přípravku místo víčka chladiče. Co si tak pamatuji z jiných manuálů, tak se to právě měřilo i s víčkem. [?]
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Vyházení vody z expanzky a vaření EJ20

Příspěvek od sima »

To teda nevím,ale mě kdysi dělali na xantii tlakovku a napojili to právě místo víčka,myslel jsem,že se to ani jinak nedělá.Šlo tehdy jen o malý únik kapaliny,nikde nic nebylo dohledatelné,viditelné.Ůnik byl tehdy hlavně přes vodní pumpu a taky mírně přes těsnění termostatu.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Motor“