Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Uživatelský avatar
PetrAT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: pon dub 10, 2017 9:52 am
Bydliště: Beskydy

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od PetrAT »

Podařilo se někomu u SJ-éčka zvýšit brzdný účinek výměnou desek ?
plukovník

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od plukovník »

PetrAT píše:Podařilo se někomu u SJ-éčka zvýšit brzdný účinek výměnou desek ?
Vždyť to brzdí jako svině...
Tedy pokud ti nenastříkali ten mastný konzervační sajrajt, co je použit pro transport po moři i na kotouče.
Já jsem měl zasviněné pouze disky kol zevnitř.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od Traveller »

PetrAT: Já to tu pročítám celkem poctivě, ale fakt si nevybavuji, že by tu někdo o něčem takovém psal?!?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
PetrAT
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: pon dub 10, 2017 9:52 am
Bydliště: Beskydy

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od PetrAT »

plukovník píše: Vždyť to brzdí jako svině...
To auto nebrzdí, ale "přibržďuje"
Možná to je dobré někam do lesa, ale na cestě to je katastrofa
Když tomu dáš zabrat, tak jde od brzd akorát kouř a smrad :-í
Čím jsi to čistil ? Stačí sprej na kotouče ?
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od Traveller »

Můj pohled na věc je takový, že to standardně brzdí takovou silou, kterou jsou schopné ty mrzácké Geolandary přenést na vozovku. Jakmile použiješ nějaké kvalitnější gumy, tak by si to lepší brzdy zasloužilo.
Stávající stav, kdy mám čtyřpístky, kotouče DBA a desky Hawk (pouze "cestovní") a jiné gumy nebudu komentovat, protože to nesnese vůbec žádné srovnání s původním stavem. Je to zcela jiné auto a hodně se to odrazilo na rychlostním průměru..., a bohužel trochu i na spotřebě. :-DDD

A obecně, vždycky když jsem jel z prohlídky, kde provedli vyčištění brzd, byl ten rozdíl proti stavu kdy jsem jel na prohlídku tak obrovský, že se tomu ani nechtělo věřit.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
plukovník

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od plukovník »

A ta tvoje dlouhodobá kombinovaná spotřeba je pod devět, nebo nad ?
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od VDC »

plukovník píše:Tak někdy zkus přibrzdit z kopce a uslyšíš ten rachot...

Někde jsem četl, že při tomto provedení ruční brzdy se samostatným bubnem je dobré čas od času lehce probrzdit za jízdy. Řekněme tak dvakrát za sebou cca 100 metrů.
Ruční brzda je v podstatě plnohodnotná bubnová brzda, s bubnem o průmeru 170 mm a s tloušťkou obložení 3,5 mm, přičemž min. je 1,5 mm.
Tak proč ji občas nevyužít i za jízdy?

P.S.
Možná, že mě teď "cestovatel" zase přátelsky nazve chytrolínem...
Jo máš pravdu, je to celkem věcná připomínka a určitě má hlavu a patu. Schválně zkusím.
Už je to pár let, co jsem měl auto ve stavu, že mi praskla brzdová trubka a byl jsem rád že trošku brzdí. Tak jsem to pustil ze zřetele. :-)

Za takhle věcné připomínky tě chytrolínem nikdo nazývat nebude. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od spm »

Traveller píše:Já jsem třeba měl lehce zašlý a matný zadní kotouč - zřejmě od toho, jak to přes týden stojí v garáži a lehce to chytne mělkou korozi. Ale teď s přechodem na ty čtyřpístky ty brzdy fakt využívám daleko víc a intenzivněji a najednou jsou zadní kotouče pěkně lesklé.
Hmm, já normálně chytám lišku i na přední kotouče :-DDD Taky to o mě asi něco vypovídá, na deskách je 20k najeto a na výměnu to prej ještě neni (takže mi drží déle, než předsedovi :-DDD).

Jinak je fakt, že moje ručka přirezlá je... po 15 letech. A furt to auto ještě udrží. Takže mít nový auto, tak na to dlabu a po 15 letech si nechám ty brzdy vyměnit, než s tím někde nechtěně driftovat :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
plukovník

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od plukovník »

Moje teorie je, že pokud je vnitřní třecí plocha bubnů udržována občasným přibržděním "nablýskaná" opotřebení bude minimální.
Ale pokud se ruční brzda používá pouze na parkování, nebo vůbec, velmi rychle v bubnu naroste taková koroze, že bude za jízdy drhnout i v odbržděném stavu.

Jen tak mimochodem, zdvih ruční brzdy má být na 7-8 zubu pří tahu silou 200Nm (cca 20 kg)
No a pro případné seřízení délky bowdenů je nutno rozebrat půlku auta.
Tedy v případě Forestera, demontáž předních sedadel, středové loketní opěrky a kompletního obložení středového panelu.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od Traveller »

plukovník píše:A ta tvoje dlouhodobá kombinovaná spotřeba je pod devět, nebo nad ?
Teď jsem tak +- okolo 7,5l/100. Ale já to mám opravdu trochu zkreslené tím, že auto používám prakticky jen o víkendech a tímžto pouze na dlouhé trasy v řádu +-400km a více. Kdybych to používal na denní ježdění, poskakování do práce apod., tak to určitě o něco povyleze.
Ale strašně záleží jak se jede. Jezdím svižně a fakt se s tím nemažu a teď s novými brzdami o to více, protože vím, že to fakt brzdí. Takže jedu svižně jak dlouho to jde a když vidím, že to je na nějakou zatáčku moc, tak před ní ostře na brzdy..., ale jakmile je jen trochu vidět, tak se s bržděním nezdržuji.
Paradoxně, když občas jedu pomalu v rámci limitů, tak mám spotřebu o kus vyšší než když jedu svižněji. Třeba 90km/h znamená, že na 6.RS nevyjedeš prakticky nic a musíš podřazovat na hlavní silnici i do malých kopečků kvůli nízkým otáčkám s tudíž nízkému výkonu, ale když se jede svižněji a zbytečně se nebrzdí, tak na 6.RS už ledacos vyhoupneš více méně setrvačností. Takže nebát se toho a "plynu není nikdy dost". ;-D ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
plukovník

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od plukovník »

Traveller píše: Teď jsem tak +- okolo 7,5l/100. Ale já to mám opravdu trochu zkreslené tím, že auto používám prakticky jen o víkendech a tímžto pouze na dlouhé trasy v řádu +-400km a více. Kdybych to používal na denní ježdění, poskakování do práce apod., tak to určitě o něco povyleze.
Ale strašně záleží jak se jede. Jezdím svižně a fakt se s tím nemažu a teď s novými brzdami o to více, protože vím, že to fakt brzdí. Takže jedu svižně jak dlouho to jde a když vidím, že to je na nějakou zatáčku moc, tak před ní ostře na …
Tak to je dobrá spotřeba.
Já mám teď po pěti tisících dlouhodobou počítanou podle tankování do plné 7,93 (palubní počítač ukazuje rovných 8), klimatizaci jsem zapnul 20.6. a od té doby jsem ji nevypnul, start-stop jsem zapomněl zneškodnit pouze 2x, šestku moc často nepoužívám a jezdím zatím jenom na Vervu 100.
Při jízdách po Praze mám denní průměr tak 10,5.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od Traveller »

Tak to je myslím také celkem slušná spotřeba, ne?

danielo, už to máš změřené? Jak jsi dopadl? Beztak tě jen strašili a bez problémů to vydrží ještě dalších 50.000km. ;-D
I když ono fakt nejvíc záleží jak a kde jezdíš. Pokud budeš denně jezdit do práce z Ilavy přes Čičmany do Turčianských Teplic a trochu pojedeš, tak to by asi moc dlouho ty kotouče a desky nevydržely. ;-D ;-D Absolvoval jsem to po těch okreskách minulý pátek na letadla na Sliač a jelikož jsem honil čas, tak jsem trochu obarvil kotouče do modra. :-DDD :-DDD
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
danielo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od danielo »

Sorry že som sa neozval ale skolil ma nejaký bacil a ležím v posteli s horúčkamu :-( hneď ako budem fit tak to premeram a dam vedieť. Ma niekto skúsenosti s kotúčmi/doskami Zimmerman, Ferodo, Brembo... či radšej ostat pri originálnych. Mi to príde že original je dosť predražený.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Subaru Forester 2.0D Comfort MT (SJ) MY14 Obrázek
Hyundai ix35 Style 4x4 2.0 CRDi 100 kW; MT; Machine Silver...2010-2014 Obrázek
Ford Focus II kombi 1.6 TDCi...2006-2010
Opel Vectra caravan 1.6i........2004-2006
Mazda 323F 1.5i..................2001-2004
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od VDC »

Zkušenosti jsou tu s vrtanými Zimmermanny, které praskají. Takže si určitě nekupuj vrtané kotouče.
Jinak zkušeností jsou tu s kdečím. S Ferodo Premium neuděláš chybu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
danielo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 228
Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave

Příspěvek od danielo »

Tak kotúče aj dosky skontrolovane a premerane. Som na 29mm, čo je vlastne polovica z tolerancie na kotúčoch 30-28mm, lebo mam 310 mm kotúče a nie 293mm ako som si myslel. A dosky vyzerajú podobne, cca 50% z nových. Tak zatiaľ to neriešim, ešte škoda meniť. Vychádza to tak že to vydrží cca 150t km pri mojom štýle jazdenia. Takže nechám vymeniť len kompresor klimatizácie, ešte že to ide na predĺženú záruku.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Subaru Forester 2.0D Comfort MT (SJ) MY14 Obrázek
Hyundai ix35 Style 4x4 2.0 CRDi 100 kW; MT; Machine Silver...2010-2014 Obrázek
Ford Focus II kombi 1.6 TDCi...2006-2010
Opel Vectra caravan 1.6i........2004-2006
Mazda 323F 1.5i..................2001-2004
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. SJ (13-18)“