Vezmi šupleru (posuvné měřítko) a změř tloušťku. Jestli jsou rovné a v toleranci, není důvod je měnit.danielo píše:Dosky neriešim ale kotúče sa mi nezdajú na výmenu.
Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob bře 29, 2014 6:52 pm
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
A tie údaje čo som vygooglil sú OK? Hrúbka nových kotúčov 24mm a minimálna 22mm?VDC píše:
Vezmi šupleru (posuvné měřítko) a změř tloušťku. Jestli jsou rovné a v toleranci, není důvod je měnit.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Jo, takže cokoliv nad 22mm je v pořádku a není třeba je měnit.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Ano, ano!!! 22mm je min. tloušťka.
Ale pro zajímavost, když jsem to kdysi probíral s klukama z AWD, tak mi řekli, že když to má trochu méně, tak se není třeba ničeho obávat.
Ale pro zajímavost, když jsem to kdysi probíral s klukama z AWD, tak mi řekli, že když to má trochu méně, tak se není třeba ničeho obávat.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19120
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
když je to na hrane u minima, rychleji se to zahriva a ma to tendenci se kroutit ...
ale při zpusobu jizdy na pohodu je to asi uplne ok ..
jinak .. když se to meri suplerou, je potřeba merit ciste kotouce - ne přes tu hranu, která tam byva ...
takze to zmer přes třeba 2 desetikacky (kazdou z jedne strany) a pak odecti jejich tloušťku
ale při zpusobu jizdy na pohodu je to asi uplne ok ..
jinak .. když se to meri suplerou, je potřeba merit ciste kotouce - ne přes tu hranu, která tam byva ...
takze to zmer přes třeba 2 desetikacky (kazdou z jedne strany) a pak odecti jejich tloušťku
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Hamoune, kde by vzal na Slovensku desetikačku, neřku-li dvě.
Jedině že by vyrazil k nám na Západ.
Jedině že by vyrazil k nám na Západ.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Pánové, a jaké jsou vaše zkušenosti s ruční brzdou.
Probržďujete ji občas za jízdy, nebo necháváte zadní bubny a pakny vesele zareznout a nebo dokonce zkorodovat?
Probržďujete ji občas za jízdy, nebo necháváte zadní bubny a pakny vesele zareznout a nebo dokonce zkorodovat?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49183
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Já nechávám ručku zareznout, respektive zkorodovat a za jízdy za ní netahám. Ale visí to na ní při každém zastavení, tak to asi tak hrozný nebude.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Tak někdy zkus přibrzdit z kopce a uslyšíš ten rachot...
Někde jsem četl, že při tomto provedení ruční brzdy se samostatným bubnem je dobré čas od času lehce probrzdit za jízdy. Řekněme tak dvakrát za sebou cca 100 metrů.
Ruční brzda je v podstatě plnohodnotná bubnová brzda, s bubnem o průmeru 170 mm a s tloušťkou obložení 3,5 mm, přičemž min. je 1,5 mm.
Tak proč ji občas nevyužít i za jízdy?
P.S.
Možná, že mě teď "cestovatel" zase přátelsky nazve chytrolínem...
Někde jsem četl, že při tomto provedení ruční brzdy se samostatným bubnem je dobré čas od času lehce probrzdit za jízdy. Řekněme tak dvakrát za sebou cca 100 metrů.
Ruční brzda je v podstatě plnohodnotná bubnová brzda, s bubnem o průmeru 170 mm a s tloušťkou obložení 3,5 mm, přičemž min. je 1,5 mm.
Tak proč ji občas nevyužít i za jízdy?
P.S.
Možná, že mě teď "cestovatel" zase přátelsky nazve chytrolínem...
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Ja mam teraz cca 12K a zacalo mi robit to, ze pri prudsom zatoceni a sucasnom pribrzdeni sa mi spredu, asi od kotucov, ozyvaju take "suchave" svuky. Nie priamo skripot, ale je tam nieco pocut. Pri priamom brzdeni ziaden taky problem. A sa mi aj zda, ze su kotuce trochu ryhovane, nie je tam uplne hladka obrusena plocha.
Bud tam je nejaky bordel stale chyteny, alebo neviem. Blatickom som pred casom chodil.
Idem teraz o par dni na prehliadku, tak im poviem, nech na to radsej pozru.
Resp. o chvilu sa budu menit gumy, tak pozriem aj vtedy na kotuce detailnejsie.
Co viem, tak brzdy dostali poriadne zabrat len v centre bezpecnej jazdy, bohvie, aky vplyv ma pribrzdovanie vnutorneho kolesa v zatackach.
Bud tam je nejaky bordel stale chyteny, alebo neviem. Blatickom som pred casom chodil.
Idem teraz o par dni na prehliadku, tak im poviem, nech na to radsej pozru.
Resp. o chvilu sa budu menit gumy, tak pozriem aj vtedy na kotuce detailnejsie.
Co viem, tak brzdy dostali poriadne zabrat len v centre bezpecnej jazdy, bohvie, aky vplyv ma pribrzdovanie vnutorneho kolesa v zatackach.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19120
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Traveller píše:Hamoune, kde by vzal na Slovensku desetikačku, neřku-li dvě.
Jedině že by vyrazil k nám na Západ.
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Euromincí je víc, než těch českých.
Však si také obyvatelé eurozóny museli po zrušení národních měn znovu pořizovat tobolky...
Však si také obyvatelé eurozóny museli po zrušení národních měn znovu pořizovat tobolky...
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Také se mi tam sem tam něco ozývalo, než jsem dal ty čtyřpístky. Občas tam něco křoupalo či lupalo, hlavně při dobržďování až do zatáčky. Ale rozhodně ne po 12.000km. Každopádně si nemyslím, že by to mělo být něco vážného.
Ono občas neuškodí to pořádně probrzdit. Já jsem třeba měl lehce zašlý a matný zadní kotouč - zřejmě od toho, jak to přes týden stojí v garáži a lehce to chytne mělkou korozi. Ale teď s přechodem na ty čtyřpístky ty brzdy fakt využívám daleko víc a intenzivněji a najednou jsou zadní kotouče pěkně lesklé.
Takže fakt to chce aspoň jednou za čas ty brzdy trochu víc prošlápnout, aby se všechno "očistilo" apod.
PS: Plukovníku, nebuď chytlavej.
Ale někdo pozorný tě tu určitě důrazně upozorní skrz ruční brzdu a její používání v zimě na sněhu, kvůli odtržení zadní části auta..., protože pak trpí mezinápravový dif.
Ono občas neuškodí to pořádně probrzdit. Já jsem třeba měl lehce zašlý a matný zadní kotouč - zřejmě od toho, jak to přes týden stojí v garáži a lehce to chytne mělkou korozi. Ale teď s přechodem na ty čtyřpístky ty brzdy fakt využívám daleko víc a intenzivněji a najednou jsou zadní kotouče pěkně lesklé.
Takže fakt to chce aspoň jednou za čas ty brzdy trochu víc prošlápnout, aby se všechno "očistilo" apod.
PS: Plukovníku, nebuď chytlavej.
Ale někdo pozorný tě tu určitě důrazně upozorní skrz ruční brzdu a její používání v zimě na sněhu, kvůli odtržení zadní části auta..., protože pak trpí mezinápravový dif.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
No vidíš, a na to je plukovník alias "smartest" připraven a opáčí, že v případě, pokud nebude vypnutý stabilizační program, zasáhne v takovém případě elektronika VDC/TCS a k zablokování zadní nápravy by nemělo dojít.Traveller píše:
Ale někdo pozorný tě tu určitě důrazně upozorní skrz ruční brzdu a její používání v zimě na sněhu, kvůli odtržení zadní části auta..., protože pak trpí mezinápravový dif.
Tedy pokud páka ruční brzdy nebude nastavena trubkou.
Ale driftovat s Forestrem nemíním.
P.S
Cestovateli,
domysli si tam všude smajlíky, klofu to do mobilu a jsem na cestách.
Bez smajlíků by to mohlo vypadat, že jsem snad chytlavej, nebo snad dokonce nedůtklivej.
Ale ve skutečnosti si z věcí rád dělám prdel (tedy pokud mě něco opravdu nenasere)
Naposledy upravil(a) plukovník dne úte srp 29, 2017 11:33 am, celkem upraveno 1 x.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11890
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Zivotnost origo kotucov a dosiek na prednej naprave
Praxe tě naučí, že když na ledíku zatáhneš ručku, tak elektronika-neelektronika pojedeš jak sáňky se zablokovanými (nebo skoro zablokovanými) všemi čtyřmi koly. Ale vše samozřejmě záleží na konkrétním typu podkladu. To každopádně.
Ale pravda určitě je, že tyto nové stroje se už na nějaké driftování moc nehodí a ta elektronika do toho furt kecá, ať je vypnutá nebo ne - jediný rozdíl je, že to ve vypnutém stavu neomezí výkon motoru..., ale kola to přibržďuje stále. Což ovšem při standardním používání auta opravdu vůbec není na škodu a funguje to bezvadně. No však sám uvidíš.
Ale pravda určitě je, že tyto nové stroje se už na nějaké driftování moc nehodí a ta elektronika do toho furt kecá, ať je vypnutá nebo ne - jediný rozdíl je, že to ve vypnutém stavu neomezí výkon motoru..., ale kola to přibržďuje stále. Což ovšem při standardním používání auta opravdu vůbec není na škodu a funguje to bezvadně. No však sám uvidíš.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.