Vybíral jsem dlouho předlouho a několikrát jsem změnil názor na to, co vlastně chci. Podmínek pro výběr nebylo moc - benzín, pětimístná čtyřkolka, víc kilowatt než má manželka v Leg(r)acy a pak už jen omezení rozpočtem. Když jsem z výběru vyřadil všechny ty Haldexy a jiné "takyčtyřkolky" a dále pak taky Legacy/Outback (protože proč mít doma dvě stejný auta, že?), najednou moc na výběr nebylo.
Očima mých koncernofilních kolegů jsem si pořídil starou jebku, s turbem (které se za chvíli vysere), v automatu (který se za chvíli rozpadne), se čtvrtmilionem na hrbu (auto před smrtí), no prostě jasná past Ale jak jsem se s tím jednou projel, věděl jsem, že tohle auto chci za kamaráda. XTčko jsem včera vzal do servisu na prohlídku, dnes jsem odsypal prodávajícímu několik měsíčních mezd a se zastávkou v práci ho vezu domů.
Co mě překvapilo:
- - aerodynamický hluk - z pohledu řidiče vlevo nahoře to dost hučí už při rychlostech nad 80 km/h, v Legacy aerodynamický hluk neexistuje
- automat - přestože jen čtyřstupňový, chová se parádně, líbí se mi
- odhlučnění - ve srovnání s Legacy je to rachot
- střešní okno - je obrovské a s otevřeným se dá jet i poměrně rychle
- ergonomie - vypínač tempomatu a ostřikovače světlometů musel umístit do oblasti levého kolene někdo s opravdu zvráceným smyslem pro humor. Zapnout za jízdy tempomat je úkon zahrnující zalomení ruky ve třech kloubech a při nastupování / vystupování si tradičně ostříknu světla
- zrcátka - jsou malý, vnější i vnitřní
- - nejde klimatizace, kompresor prý funkční, takže asi netěsný okruh (?) Uvidíme, teď na to nemám čas, na jaře vyřeším
- kosmetika - auto je po kroupách, k tomu nějaký supermarketový lišej na náraznících
- tak trochu smrdí - původní majitel v něm zcela určitě vozil nějakého většího psa - smrad jak v psinci a doprasený kufr od drápů - no snad se to časem vyvětrá
- pneu - na obou sadách kol jsou oblíbené, úžasné a milované Geolandry