Kopani automaticke prevodovky
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Kopani automaticke prevodovky
ouback: já myslím, že do jara toho najezdíš dost na to, aby se to dalo nějak zhodnotit.. PS: mohu poprosit o kontakt kde byla repase měniče realizována?
Jinak s tím režimem SPORT - záleží jakým stylem se jezdí a jak je zrovna převodovka "naučená". Někdy to v těch 60km/h se zamčeným měničem na 4.r.s rovnou podřadí na 3 (pokud je převodovka naučená sportovnější styl jízdy), jindy to měnič plynule odemkne a nepodředí (pokud se jezdí styl klobouk). Samo také záleží na tom, jak moc chce člověk na konci obce akcelerovat a jak moc na ten plynový pedál šlápne..
sima: jj, díky za toto forum a lidičky kteří umí poradit
Jinak s tím režimem SPORT - záleží jakým stylem se jezdí a jak je zrovna převodovka "naučená". Někdy to v těch 60km/h se zamčeným měničem na 4.r.s rovnou podřadí na 3 (pokud je převodovka naučená sportovnější styl jízdy), jindy to měnič plynule odemkne a nepodředí (pokud se jezdí styl klobouk). Samo také záleží na tom, jak moc chce člověk na konci obce akcelerovat a jak moc na ten plynový pedál šlápne..
sima: jj, díky za toto forum a lidičky kteří umí poradit
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23054
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kopani automaticke prevodovky
Asi i záleží jak se s tím jezdilo. Já mám třeba aktuálně 297k km a furt to řadí ok. Ale zase to auto nemá ani kouli, takže nikdy nic netahalo Ale tohle jsou jinak celkem potěšující zprávy. Čekal jsem ty ceny za repase o hodně horší. Tohle jinak za investici stojí. Teda, uvidíme jak se repas osvědčí časem, ale držím palce s tím, že to bude ok
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kopani automaticke prevodovky
Repasi Láďovo měniče dělala firma http://www.kaps.cz
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kopani automaticke prevodovky
Ani jsem nevěděl,že kaps je ta známá firma tu od Kojetína.Slyšel jsem o nich už před mnoha léty,prýýý umí.Jak jsem slyšel tak přepouštím dál.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Kopani automaticke prevodovky
Tak moje auto mělo kouli když jsem ho koupil, rozhodně bych nevyloučil že tahalo třeba koně, a moje tahání obytného přívěsu hodně tisíc kilometrů ročně včetně Brenneru, Rusel atd. mu taky asi moc nepomohlo, ale to zatěžuje hlavně motor a převodovku. Paradoxně nejhorší pro měnič je pomalé táhnutí se v hustém provozu na normální silnici mimo obec - jak to pořád zpomaluje a zrychluje, pustíš plyn / přidáš plyn - to jsi v prokluzu zamykací spojky měniče každou chvilku, a když je optřebený, tak kope.
(edit kurzívou)
(edit kurzívou)
Naposledy upravil(a) outback dne stř črc 19, 2017 3:19 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Kopani automaticke prevodovky
Jako prokluz měniče sám o sobě nevadí a nic se neopotřebovává - tedy ano, olej se degraduje, zahříváním a třením. Problém nastane, když to začne furt na střídačku zamykat a odemykat a ještě to zamyká třeba do kopce v zatížení, kdy ta spojka musí vyrovnat rozdíl otáček. To pak samozřejmě dostává na prdel.outback píše:Tak moje auto mělo kouli když jsem ho koupil, rozhodně bych nevyloučil že tahalo třeba koně, a moje tahání obytného přívěsu hodně tisíc kilometrů ročně včetně Brenneru, Rusel atd. mu taky asi moc nepomohlo, ale to zatěžuje hlavně motor a převodovku. Paradoxně nejhorší pro měnič je pomalé táhnutí se v hustém provozu na normální silnici mimo obec - jak to pořád zpomaluje a zrychluje, pustíš plyn / přidáš plyn - to jsi v prokluzu měniče každou chvilku, a když je optřebený, tak kope.
Jak moc to v tvém případě zamyká v nižších rychlostech? Já vím, že se to v průběhu vývoje tohohle modelu celkem měnilo. Někomu u starších verzí (1999, 2000) to třeba zamykalo jenom na 3. a 4. stupeň nebo dokonce jenom na 4. U 2001 to už zamykalo i jedničku, když se to hodilo (třeba při sjezdovém režimu) nebo při hodně prudké akceleraci.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
Sorry, myslel jsem ne prokluz měniče ale prokluz zamykací spojky měniče - opravil jsem to.
Ta spojka má tři stavy, mezi kterými přechází: odemčená (5%), zamčená (95%), polozamčená umožňující prokluz (asi 40% duty cycle). Když je zamčená a jedu pod plynem tak je obvykle 95%, pustím plyn - duty cycle spadne na 40% ale podle otáček pořád drží sepnutá, zase přidám - před opravou kopanec, po opravě cítím jak prokluzla a pak sepne hned až do 95%.
Zamyká na 4 obvykle když se dostanu přes 70, odemkne pod 60 nebo když má jiný důvod, někdy vyjímečně sepne i na 2 a 3 (táhlý stoupák, přívěs atd.), na jedničku jsem to nikdy neviděl ale těch příležitostí tolik nebylo.
Ta spojka má tři stavy, mezi kterými přechází: odemčená (5%), zamčená (95%), polozamčená umožňující prokluz (asi 40% duty cycle). Když je zamčená a jedu pod plynem tak je obvykle 95%, pustím plyn - duty cycle spadne na 40% ale podle otáček pořád drží sepnutá, zase přidám - před opravou kopanec, po opravě cítím jak prokluzla a pak sepne hned až do 95%.
Zamyká na 4 obvykle když se dostanu přes 70, odemkne pod 60 nebo když má jiný důvod, někdy vyjímečně sepne i na 2 a 3 (táhlý stoupák, přívěs atd.), na jedničku jsem to nikdy neviděl ale těch příležitostí tolik nebylo.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kopani automaticke prevodovky
Je vidět, jak je to jinak nastaveno u H6. Mě zamyká čtyřka při 50km/h, motor v tu chvíli točí asi 1300 otáček. Trojku a dvojku taky občas zamyká, jak píše Láďa, v táhlých stoupáních.
Jedničku to prostě na D nezařadí. To jsem opět ověřil na Balkáně, že jí to tam prostě nedá, pokud je auto stále v pohybu. Když jsem chtěl 1, musel jsem jí tam dát manuálně. Jinak mě teda těší, že se mi převodovka chová přesně tak, jako Láďovi po repasi. Doufám ,že jí to ještě dlouho vydrží.
Jedničku to prostě na D nezařadí. To jsem opět ověřil na Balkáně, že jí to tam prostě nedá, pokud je auto stále v pohybu. Když jsem chtěl 1, musel jsem jí tam dát manuálně. Jinak mě teda těší, že se mi převodovka chová přesně tak, jako Láďovi po repasi. Doufám ,že jí to ještě dlouho vydrží.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Kopani automaticke prevodovky
Jj, tak to jo. Zajímavý je, že to tedy přepíná jen mezi těmi 3 režimy. U 5AT to dělá plynule. Ještě by mě zajímalo, jak se to chová u modernějších 4AT.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Sz9F2muI8hk[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Sz9F2muI8hk[/youtube]
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23054
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kopani automaticke prevodovky
A ještě k tomu závisí i na teplotě. V zimě mi to zamykalo až někde při 80km/h a to ještě až po pár km jízdy, když to bylo alespoň trochu teplé. Zatímco třeba dneska ráno to zamklo při padesátce v podstatě hned, jak se to na tu rychlost dostalo Zamykání na jiných stupních, než na 4 jsem si zatím nevšiml. Ale nemám to taky moc jak zjistit, display ještě není (kde mám teď s čím prudit a popohánět to? ) a otáčkoměrem a pocitově to prostě nepoznám od přeřazení (u 4ky je to jasný - když už to 3x zařadilo a zase padly otáčky, tak to nic jinýho být nemůže ).VDC píše:Je vidět, jak je to jinak nastaveno u H6. Mě zamyká čtyřka při 50km/h, motor v tu chvíli točí asi 1300 otáček.
Re: Kopani automaticke prevodovky
[quote="HonzaCZ"]Jj, tak to jo. Zajímavý je, že to tedy přepíná jen mezi těmi 3 režimy. U 5AT to dělá plynule. Ještě by mě zajímalo, jak se to chová u modernějších 4AT.
No já to trochu zjednodušil - opravdu to u mne přechází plynule, pokud se pamatuju tak přechod 5% na 95% trvá déle než vteřinu. Ale stabilní hodnoty jsou jen tyto tři, mezi nimi se "spojitě přechází".
No já to trochu zjednodušil - opravdu to u mne přechází plynule, pokud se pamatuju tak přechod 5% na 95% trvá déle než vteřinu. Ale stabilní hodnoty jsou jen tyto tři, mezi nimi se "spojitě přechází".
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Kopani automaticke prevodovky
Jo takhle, tak to jo. Ale nedivil bych se ani kdyby to skákalo. Ono ty starší automaty obecně se s tím moc nemazlily.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Kopani automaticke prevodovky
A co se týče displeje, dnes jsem mluvil s Georgem, ptal se mne mimo jiné kde to vázne, a dost se divil, když zjistil, že u něj. Plán je teď, že do konce příštího týdne dodělá návrh a v srpnu se vyrobí plošňáky. Jestli chcete někoho prudit, tak se optejte předsedy, kde váznou krabičky.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23054
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Kopani automaticke prevodovky
Hmm, neměl jsem je tisknout já nebo takněco? Ale myslim že definitivní zadání jsem nedostal
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kopani automaticke prevodovky
Krabičky váznou u Kolbena, páč je ještě nenamaloval....
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97