Naše malé prohry
- nun
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 202
- Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
- Jméno a příjmení: Miloš Kowol
- Bydliště: Třinec
Re: Naše malé prohry
Akademická otázka k tématu o 1mm jiný vzorek na jedné pneu (případně více mm)
Co se stane - když bude pneu mít o 1mm více vzorku a adekvátně tomu jí zmenším tlak ?
Nebo jinak - pokud se tlak v pneu z jakéhokoliv důvodu zmenší a nevšimnu si toho dost brzo ?
Neboli otázka směřuje ke vztahu - obvod pneumatiky ve vztahu k tloušťce vzorku a huštění pneu.
Co se stane - když bude pneu mít o 1mm více vzorku a adekvátně tomu jí zmenším tlak ?
Nebo jinak - pokud se tlak v pneu z jakéhokoliv důvodu zmenší a nevšimnu si toho dost brzo ?
Neboli otázka směřuje ke vztahu - obvod pneumatiky ve vztahu k tloušťce vzorku a huštění pneu.
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Re: Naše malé prohry
Samozřejmě ve výsledku záleží jen a pouze na efektivním poloměru, tedy vzdálenost středu otáčení a povrchu, po kterém se to odvaluje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Ladaf
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1199
- Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
- Bydliště: Praha - Řepy
Re: Naše malé prohry
Krám jeden japonsko-francouzskej, už zas griluju a užívám si nouzáku, skoro půl roku vydržel od posledního smazání chyb, no nic musím zas za někým kdo mi to smaže
Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1744
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Naše malé prohry
Ve středu dopoledne a pak po třetí hodině sebudu motat kolem Motola, Jinonic a Rozvadovský spojky. Kdyby jsi chtěl na načtení a smazání.Ladaf píše:Krám jeden japonsko-francouzskej, už zas griluju a užívám si nouzáku, skoro půl roku vydržel od posledního smazání chyb, no nic musím zas za někým kdo mi to smaže
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- nun
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 202
- Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
- Jméno a příjmení: Miloš Kowol
- Bydliště: Třinec
Re: Naše malé prohry
A dokáže někdo konkrétně odpovědět na otázku -
o kolik musím změnit tlak v pneu abych eliminoval 1mm vzorku?
To pro případ např spolehlivého nouzového dojetí při výměně pneu daleko od domova např za pneu s novým vzorkem.
o kolik musím změnit tlak v pneu abych eliminoval 1mm vzorku?
To pro případ např spolehlivého nouzového dojetí při výměně pneu daleko od domova např za pneu s novým vzorkem.
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Re: Naše malé prohry
To asi záleží dost na aktuálním zatížení. Takže moje rada: Pokud to chceš řešit, tak zkontroluj, případně koriguj správný tlak na některé z původních pneu, ideálně na stejné nápravě, změř vzdálenost kolmo od země ke středu kola a pak uprav tlak v nový, aby ta vzdálenost byla stejná. Samozřejmě vše na úplné rovině.nun píše:A dokáže někdo konkrétně odpovědět na otázku -
o kolik musím změnit tlak v pneu abych eliminoval 1mm vzorku?
To pro případ např spolehlivého nouzového dojetí při výměně pneu daleko od domova např za pneu s novým vzorkem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Ladaf
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1199
- Registrován: ned črc 17, 2011 11:43 am
- Bydliště: Praha - Řepy
Re: Naše malé prohry
Moc dík za nabídku, ale středa je pro mě pasé jsem mimo Prahu, až bude čas ulovím si na to kamaráda, pokud to zas nezhasne samoCliffer píše:
Ve středu dopoledne a pak po třetí hodině sebudu motat kolem Motola, Jinonic a Rozvadovský spojky. Kdyby jsi chtěl na načtení a smazání.
Odesláno z mého E2303 pomocí Tapatalk
for fun: Subaru Legacy Turbo skoro RS-RA, MY93
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
for work: Subaru Impreza 2.0R, MY07 <= ex Subaru Impreza 2.0 Sport RS, MY05
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše malé prohry
A zrovna v případě korekce o 1mm moc nevěřím, že to bude fungovat. Že jsem se poslední dobou okolo auta s manometrem naběhal dost, tak udržet ten tlak na stanovené hodnotě moc nejde, lítá to o desetinky s teplotou dost. Stačí to nechat někde bokem ke sluníčku a rázem ta slunečná strana bude mít o kousek vyšší tlak než druhá. A u aut se senzorama co měří podezřívám, že je to udělané podobně dobře jako teploměr chladící kapaliny - ukazuje tabulkový hodnoty, když to +- sedí
Re: Naše malé prohry
Proto jsem psal, "když to chceš řešit".
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- yohn
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11958
- Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Naše malé prohry
netusite kdo byl ten nestastny ridic Outbacka vcera ?
http://www.libereckadrbna.cz/zpravy/kri ... nneho.html
http://www.libereckadrbna.cz/zpravy/kri ... nneho.html
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
- nun
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 202
- Registrován: ned dub 30, 2017 11:12 am
- Jméno a příjmení: Miloš Kowol
- Bydliště: Třinec
Re: Naše malé prohry
To je právě všechno jen pustá teorie...HonzaCZ
jen si nedokážu představit jak provést prakticky tohle měření když jde o tak malé rozdíly
Pokud dobře počítám tak -
rozdíl vzorku 1mm
udělá na délce jízdní dráhy jedné otáčky kola rozdíl cca 3 mm
což je 1,5m rozdílu jízní dráhy na 1 kilometr jízdy
takže jednu otáčku kola za minutu při rychlosti 80km/hod
Rozdíl v rychlosti otáření je 1/500 neboli při 500 otáčkách kola udělá kolo o jednu otáčku více.
Při nesprávném huštění se průměr kola možná změní klidně o více než ten rozdíl vzorku
- zvláště pak jak správně podotkl spm, když bude z jedné strany svítit slunce....
Opravdu to bude mít tak destrukční vliv na viskózní spojku ?
Přijde mi že řešíte nesmysly ale možná se těžce pletu a promluví někdo z praxe.
Subaru Outback 2,5i LPG AT 2005
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
Mazda Mx-5 NC 1,8 2006
Citroen Berlingo 1,4i 2001
EX - OctaviaII 1,6TDI FabiaII 1,6TDI FabiaII 1,6 16V FabiaI 1,9TDI SEATCordoba 1,9SDI Lada2101 Oltcit Škoda100 Škoda1203 Tatran125 ČZ175Sport
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše malé prohry
Řekl bych, že kdyby 1mm rozdíl měl destrukční vliv na viskozní spojku, tak ji maj v háji úplně všichni... Samozřejmě asi rozdíl taky bude, když to někdo pojme jako můj kolega, který na auto dá dojezdovku a najezdí s ní 10.000km než ji vymění
Re: Naše malé prohry
Znovu opakuji: Proto jsem také psal, "pokud bys to chtěl řešit". Na FB jsem psal, že když má stará guma 5,5 mm, tak bych tam dlouhodobě novou s 7,8 nedával.
Viz
Těch aut se zapečenou viskospojkou nebo MPT je poměrně dost, takže něčím to asi být musí.
Viz
Navíc tady vůbec nejde o viskózní spojku, protože "dvahrnce" má automat. Maximálně tak tu v zadní diffu, jestli jí má.No není to rozdíl 1 mm, ale spíš 2,3 mm, jestli aktuální mají 5,5 a nová 7,8. Když bude efektivní poloměr po zmáčknutí zatížené pneu třeba 300 mm, tak rozdíl otáček kol na nápravě při rovné jízdě 100 km/h je cca 7 za minutu. Nedokážu říct, jestli to tomu diffu vadí, nebo ne. Dál když vezmu, že tam je nějakej převodovej poměr na kardan kolem 4,1, tak mezinápravová spojka se bude při takový jízdě protáčet 7 / 2 * 4,1 = cca 14 ot./min. Samozřejmě čím rychleji pojedeš, tím víc se to projeví. Ale, co to bude dělat, vzhledem k životnosti fakt netroufám odhadovat. Podle mě se špatným huštěním dá dosáhnout mnohem většího průseru. Ale to neznamená, že tohle je OK. Možná bych se poptal po tom broužení pneu a nechal jí o 2 mm stáhnout, jestli to budou umět. Nebo koupit tu jetou.
Těch aut se zapečenou viskospojkou nebo MPT je poměrně dost, takže něčím to asi být musí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22730
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Naše malé prohry
Tady bych řekl, že to bude mít cosi společného s tím množstvím videí, co se v zimním období objeví na facebookové stránceHonzaCZ píše: Těch aut se zapečenou viskospojkou nebo MPT je poměrně dost, takže něčím to asi být musí.
Re: Naše malé prohry
taky myslím...