Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 980 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 66  Další
Motorový olej - nikdy nekončící téma 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv dub 07, 2011 8:57 pm
Příspěvky: 607
Na mém WRX byly po koupi s původním olejem 5W-40 lehce orosené víka ventilů, nalili jsme 10W-60, od té doby najeto 5 tis. km a už je naprosto sucho. Spotřeba oleje neměřitelná. Najeto 175 tis. km.

_________________
MY2001 Impreza WRX RS

v rodině: MY2016 Levorg GT-S, MY2005 Outback 3,0R, MY2006 Impreza 2,0R


ned čer 18, 2017 12:29 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Příspěvky: 458
emve píše:
Na mém WRX byly po koupi s původním olejem 5W-40 lehce orosené víka ventilů, nalili jsme 10W-60, od té doby najeto 5 tis. km a už je naprosto sucho. Spotřeba oleje neměřitelná. Najeto 175 tis. km.


Tak ze je to mnohem lepsi ta 10W-60 nez s tou 5w-40?Co starty v zime?Od koho to je ten olej?Ci je to vyrobek?


Sent from my iPhone using Tapatalk


ned čer 18, 2017 6:21 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2651
A už je to tu zas :-DDD Já bych 10W-60 do atmosféry nelil, notabene, jestli ti to nijak zvlášť ten olej nežere.


ned čer 18, 2017 7:23 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11160
Bydliště: Praha
Do atmosféry klidně, pokud se její provoz bude skládat z ohřejvání před jízdou a jízdy ve vysoký zátěži. Pokud nebudou převažovat běžný cesty nebo dokonce krátký městský cesty. Pak se dělají úsady - vím, co bylo u OTB, který jezdil na 10w60 v motoru. Na 5w50 už to tam nebylo. Všechno je o viskozitě za studena a viskozitě za provozu.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


ned čer 18, 2017 8:41 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Příspěvky: 458
spm píše:
A už je to tu zas Já bych 10W-60 do atmosféry nelil, notabene, jestli ti to nijak zvlášť ten olej nežere.



.Co delat pri nedeli vecer.Sranda musi byt.Ja jsem v robote .


Sent from my iPhone using Tapatalk


ned čer 18, 2017 8:50 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4037
Bydliště: Valašsko
Přesně jak ty kritéria volby popsal Honza!

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


ned čer 18, 2017 9:13 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: ned črc 09, 2017 12:27 pm
Příspěvky: 13
Subaru Forester 2001 (2.0 atmosfera, 92kW), prvni vymena oleje po koupi.

Po precteni (mimo jine) celeho zdejsiho vlakna jsem se v navaznosti na uziti auta (rodinny vuz, okresky, spise couracky po meste nez delsi trasy) rozhodl drzet se puvodni specifikace a pouzit 5W30 (pripadne jiny overeny 5Wxx). Prechod na 10Wxx pote pouze pripadne, pokud by se olej rychle stracel.

Auto jsem sice koupil bez manualu, ale dle toho co jsem nasel na netu tak je pro SF1 doporucena 5W30 ACEA level A1,A2, nebo A3. Tady me akorat me prekvapilo, ze v mazacim planu napr. Millner oils na me vyskocily i oleje se specifikaci A5 (i.e. XF Longlife ECO 5w30, EE Longlife ECO 5w30), s A3 je tam jedine TRIDENT 5w30 Semi Synthetic..

Dle meho porozumneni by ACEA tridy mely byt dodrzeny, ptz snizena HTHS viskozita (trida A5) nekterym motorum nedela dobre.. vite nekdo jak je na tom SF1 - resit / neresit?

Jinak samozrejme pocitam s vyplachem motoru, co tam bylo predtim nevim.

Diky za jakekoliv rady/komentare


ned črc 09, 2017 12:55 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11160
Bydliště: Praha
Já vždycky tu kvalitu bral spíš podle API. Což u Forestera tohoto ročníku bude něco jako SJ, SL? Myslím, že třeba MO Trident má něco takovýho. Ale nejsou jenom MO oleje. 5w30 je OK, možná bych se nebál 5w40, jestli to občas proženeš po dálnici.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


ned črc 09, 2017 7:48 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: pon srp 10, 2015 2:37 pm
Příspěvky: 1862
Bydliště: Hradec Králové
Tak já to např. po dálnici neprohháním. Důvěřoval jsem odborníkům z BxA, kteří mi tam dali MO 5W40, tak snad nějakou fatální chybu neudělali.

_________________
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.


ned črc 09, 2017 7:55 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2651
Podle mě i podle té API specifikace to moc sehnat nejde... BE/BH Outback tam má SH / SJ a když jsem sháněl flašku na docmrndání, tak to moc nebylo, samý SN, SM, ...


ned črc 09, 2017 8:06 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19766
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
DavidLesnik píše:
...Prechod na 10Wxx pote pouze pripadne, pokud by se olej rychle stracel....

Diky za jakekoliv rady/komentare


Stejně je to hrozná legrace, jak se ve volbě motorového oleje hledá furt nějaká alchymie... :-DDD
A trošku se z toho vytrácí selský rozum... :-)
5W-30 a 5W-40 je normální olej pro 90% uživatelů. Kdybys už náhodou jezdil takovou kudlu, že bys potřeboval olej hustější, tak pak se řeší vyšší to druhé číslo, ne to první. První hodnota je tzv. zimní číslo. Čím nižší to číslo je, tím lepší je čerpatelnost oleje za studena. Takže když už, tak řešit to druhé číslo, takže třeba olej 5W-50. Ale osobně, kdyby mi to žralo olej, naleju do toho častěji levnější olej, než bych se snažil mechanické opotřebení motoru řešit nějakým laborováním s hustějším olejem...

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


ned črc 09, 2017 8:57 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11160
Bydliště: Praha
spm píše:
Podle mě i podle té API specifikace to moc sehnat nejde... BE/BH Outback tam má SH / SJ a když jsem sháněl flašku na docmrndání, tak to moc nebylo, samý SN, SM, ...
Nevím, jak je to u ACEA, ale u API mám pocit, že by to mělo být zpětně kompatibilní. Tedy SN, SM by mělo zahrnovat i SL, SJ... http://www.api.org/products-and-service ... b_gasoline

VDC píše:
Takže když už, tak řešit to druhé číslo, takže třeba olej 5W-50.
Jasně, ale proto je důležitý typ provozu. Nesmyslně zvyšovat letní číslo taky není dobře. Pak ten olej běhá pod svojí pracovní teplotou, což nemusí být ideální.

Ale máš pravdu, že se to hrozně řeší. Obecně ale lidi dost nechápou ty základy, tak z toho dělaj děsnou vědu. :-D

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


ned črc 09, 2017 9:47 pm
Profil ICQ
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 19766
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
HonzaCZ píše:

Nesmyslně zvyšovat letní číslo taky není dobře.



Bez diskuse, to byla jen poznámka k větě...
DavidLesnik píše:
. Prechod na 10Wxx pote pouze pripadne, pokud by se olej rychle stracel.

_________________
https://vdcmonstersubaru.tumblr.com/
https://www.youtube.com/user/VDCmonstersubaru/videos
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Justy 1.0 ´92 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97- rekonstrukce Toyoty
Subaru-Robin Generator 3 kW


pon črc 10, 2017 6:14 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Nováček
Nováček

Registrován: ned črc 09, 2017 12:27 pm
Příspěvky: 13
Diky vsem za rychle odpovedi.

- Do diskuse 5Wxx Vs 10Wxx se poustet nebudu, na to ani dotaz nesmeroval (Jak jsem psal vyse, s ohledem na provoz se momentalne divam se po 5W30 [eventualne 5W40]. Tu 10Wxx v pripade problemu doporucili v AWD, ale souhlas ze budu radsi dolivat).

- Na MO jsem se podival jako na vychozi volbu, pouzival jsem je dlouhodobe do Mitsi Delica Space Gear a spokojenost (ale to je jiny pribeh :-) ). Ale jsem samozrejme otevren i jinym znackam. Jenom me prekvapilo, ze MO ktere povazuju za lidi co vi co delaj doporucujou mimo jine ACEA A5 oleje, to je jadro pudla. Ptz v ACEA Engine Oil Sequences se pise:

ACEA A5/B5 Stable, stay-in-grade Engine Oil intended for use at extended Drain Intervals in Passenger Car & Light Duty Van Gasoline & Diesel Engines designed to be capable of using Low Viscosity Oils with HTHS Viscosity of 2.9 to 3.5 mPa*s. These Oils are unsuitable for use in certain Engines - consult vehicle-OEM’s owner’s manual/handbook in case of doubt.

http://www.oilspecifications.org/acea.php

A v manualu na Forestra je doporuceno ACEA A1,A2, A3. Je mozne, ze to A5 da bez problemu, ale taky mozna ne. Proto jsem zde.

- HonzaCZ - ano, dle manualu je ACEA A1,A2, A3 ekvivalent API SJ.


pon črc 10, 2017 11:21 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1464
Ja leju do SF 90kw ten polosyntetickej trident od MO a jsem spokojenej. Nežere to, maze to, mám vnirni pocit ze mu dělám dobře. Ale asi by to jelo i na starline z kaufu....

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


pon črc 10, 2017 4:15 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 980 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 66  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: