Jo, argumenty je třeba opakovat, názory tříbit a pravdy opevňovat. Jen v jediném ses spletl, pokud to bylo (i) na mě. Já si z toho žádné vrásky ani stres nedělám. To, že to napíšu je právě jenom vytříbení těch názorů, mohl bych zmáčknout po napsaní "cancel". Pro mě je přínos to napsat, stejně, jako když někomu vysvětluju něco technickýho - člověk si rovná myšlenky. Může se stát, že při tom narazí na nové otázky a "díry" v těch svých názorech, či znalostech. A náležitě je podle toho může pak upravit nebo zacelit.Tomáš1002 píše:Ještěže ty rychlostní limity máme! Vždyť bez nich by nebylo .možné pravidelné omílání stokrát omletých argumentů, tříbení již dokonale vytříbených názorů a opevňování tvrdým betonem dávno opevněných pravd. Dnes bude hic, pozor na mozkové cévky a jezděte inteligentně-)
Já taky beru následky. Ale jenom následky, když něco opravdu spáchám. Když mě změřej, jak jedu v poledne kolem základky obklopený dětmi 80, tak klidně pokutu zaplatím, to je opravdu nebezpečný a budu za to tlouct hlavou do zdi ještě mnohem dřív, než nějaká blbá pokuta přijde. Ono se to ale nestane. Ale když pojedu v noci po 3proudový spojce v Praze 130 (stejnej rozdíl +50 km/h), nikde ani živáčka, tak to už smysl nedává. A pokuta může přijít tak jako tak, se stejným trestem, přitom zcela vůbec proporcionálně neodpovídá spáchanému přestupku. Ale jo, jak jsem psal, když myslíš, že systém je takhle nastaven správně, tak prosím.davidherda píše:Honzo nepovažuji to za zaplacení morálního dluhu, ale třikrát jsem napsal že beru následky a je to tak. Poruším pravidla vyatavuji se riziku pokuty.
Pravidla beru jako nástroj k usměrnění davu. Jestli chceš aby to tu vypadalo jako v Kocourkově MajlJePán tak já tedy ne!
Neříkám, že nemají být žádná pravidla, to zase prrr. A s MajkJePan na mě nechoď. To je normální kokot.
Jo, děti, to je na dlouhý diskuze. Co děti, hlavně jejich rodiče. Tam to všechno začíná. Jen malý příklad - dítě má špatný známky. Co bys řekl? Asi se blbě učí, rodiče se mu málo věnují, neučí se s ním, sami to neumí, protože se blbě učili. A kdo za to může? Samozřejmě, že učitelka. Přeci moje dokonalé dítě není blbý, ta učitelka ho to špatně učí. A co si z toho to dítě vezme za ponaučení? Je to jeho chyba? Ne. Vždycky všechno je chyba ostatních. Tak tenhle materiál je dneska úplně běžný a mám to z první ruky. To je ten přístup rodičů, moje děti jsou nejdokonalejší a dám jim to pořádně najevo. Pak rostou rozmazlený, namyšlený, arogantní fracci, co si ničeho nevážej, protože maj od malička všechno. Pak to dopadá, jak to dopadá.davidherda píše:Jinak v tom co jsi napsal se můj názor shoduje, jenom si nemyslím že je na to dnešní společnost připravená.
Ať už kažením výchovy dětí které nemusí dodržovat žádná pravidla slušného chování, nebo právě neúměrným postihům za různý trestní čin či přestupek. Muselo by se začít z bodu 0, což asi není tak úplně jednoduché pokud je du 11 000 000 oveček nebo kolik.