chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Prosm pomoc. Stáhnul sem už asi 3 verze servisních manuálů pro Legacy 96, ale ani v jedné znich nemůžu najít pasáž o správné montáži čidla klepání. Sem blbej, nebo jen slepej? :D
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Tak sem dneska ladil zase čidlo klepání na MY96, zlobí to už dlouho, ale konečně sem se k tomu dostal.
sehnal sem si jiné. Já mám to s konektorem ve spod, ale co jsem koupil, tak má jinakčí konektor jako to na fotce nahoře. Přehodil sem konektory. Jsou tyhle čidla záměný? Starý má rozpraskaný obal. To nový vypadá v pořádku.
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 993#p98604
Vyměnil sem ho, dal pod úhlem 45 stupňů a dotáhnul momenťákem.
Taky sem vyměnil svíčky. Starý byly pěkný, čistě opálený, jen měli už větší odtrh.
Proměřil zapalovací kabely. Podle servisního manuálu by měli mít odpor od cca 7 kOhm do 12kOhm. Mám na všech cca 10kOhm.
Dále sem podle servisního manuálu proměřil zapalovací cívku. Mám 22kOhm mezi měřícími body. Ale podle manuálu by to mělo mít okolo 12kOhm. Nejsem si jistý, jestli sem stáhnul správný manuál.
Nicméně, odpojil sem baterku, po připojení vyblikal závady a bylo prázdno. Po krátky zkušební jízdě, to začlo opět pocukávat a rozsvítilo se pečený kuře. Opět chyba 22. Dvakrát dlouze, dvakrát krátce. Jiná chyba tam není. Ale check engine svítí jen někdy. Někdy to jede normálně. Tak fakt nevím. Silentbloky motoru motoru by měli být snad ok, nikde nic nemlátí, ale nevím jak to na 100% poznat.
sehnal sem si jiné. Já mám to s konektorem ve spod, ale co jsem koupil, tak má jinakčí konektor jako to na fotce nahoře. Přehodil sem konektory. Jsou tyhle čidla záměný? Starý má rozpraskaný obal. To nový vypadá v pořádku.
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 993#p98604
Vyměnil sem ho, dal pod úhlem 45 stupňů a dotáhnul momenťákem.
Taky sem vyměnil svíčky. Starý byly pěkný, čistě opálený, jen měli už větší odtrh.
Proměřil zapalovací kabely. Podle servisního manuálu by měli mít odpor od cca 7 kOhm do 12kOhm. Mám na všech cca 10kOhm.
Dále sem podle servisního manuálu proměřil zapalovací cívku. Mám 22kOhm mezi měřícími body. Ale podle manuálu by to mělo mít okolo 12kOhm. Nejsem si jistý, jestli sem stáhnul správný manuál.
Nicméně, odpojil sem baterku, po připojení vyblikal závady a bylo prázdno. Po krátky zkušební jízdě, to začlo opět pocukávat a rozsvítilo se pečený kuře. Opět chyba 22. Dvakrát dlouze, dvakrát krátce. Jiná chyba tam není. Ale check engine svítí jen někdy. Někdy to jede normálně. Tak fakt nevím. Silentbloky motoru motoru by měli být snad ok, nikde nic nemlátí, ale nevím jak to na 100% poznat.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Zdravím,
motor netáhne a cuká okolo cca 2tis ot. Kvůli tomuhle vláknu jsem nahrál signál knock sensoru během jízdy (RomRaider) – viz příloha. Jestli to chápu, tak má ten sensor pořád mlčet, když je vše ok… což nedělá. Kuře nesvití. Je to na výměnu? Naměřil někdo podobná data?
motor netáhne a cuká okolo cca 2tis ot. Kvůli tomuhle vláknu jsem nahrál signál knock sensoru během jízdy (RomRaider) – viz příloha. Jestli to chápu, tak má ten sensor pořád mlčet, když je vše ok… což nedělá. Kuře nesvití. Je to na výměnu? Naměřil někdo podobná data?
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
No knock sensor nemusí "mlčet". Je to zpětná vazba. ECU zvyšuje předstih, kvůli výkonu a pokud motor klepne (detonační spalování), tak předstih ubere. Samozřejmě celý tento mechanismus může být něčím nakopnutý... ať už závadou čidla nebo tím, že motor klepe jinak než detonačně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
krispyn> Nebyla nastavována vůle ventilů? Připadá mi dost velká hodnota předstihu. Já mám tak o 10° menší hodnotu v těch maximech a podobných otáčkách. Takovéto hodnoty předstihu jsem viděl u motoru, kde byla špatně nastavená vůle ventilů. Mělo to cca 3x větší vůli, než je předepsaná.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
mnov > vůle se nedělali, prý je ještě brzo (165 tis) asi se za to budu muset primluvit a nedalo by se to odhalit měřením ještě něčeho jiného, třeba čidlo klykovky?
Když resetuju ECU mám asi na 100 km klid.
Když resetuju ECU mám asi na 100 km klid.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Jaké jsou hodnoty předstihu po resetu ECU?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Zvládnu to namerit až tak o víkendu nicméně, kdyby to byli vůle ventilů, neprojevoval by se špatný chod pořád? Mě to natáhne 'jen' mezi 2 a 2.5 tis. ot...?
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Já ty vůle ventilů uváděl jen, že se to auto tenkrát chovalo stejně. Netáhlo to v nízkých otáčkách a předstih si to nastavovalo velký. Ovšem u Tebe by ventily asi vůli neměly, když nebyly nastavovány. Ventily bych stejně nechal přeměřit, protože je to myslím předepsáno stejně jako u mého motoru po 100k.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Ahoj, tenhle problém se objevuje velmi často, i po seřízení ventilů, řešil jsem to s Bímem, v PASu v Liberci, v Ilosu .... dozvěděl jsem se, že je to nějaká duchařina a že vlastně ani v Subaru pořádně nevědí, co s tím. U některých modelů se to údajně dá řešit změnou SW, potom knock s. tolik neposlouchá a nestahuje předstih.
Mě to dělalo uplně stejný věci, po hrozných lapáliích a pokusech se ( na radu Alse ) zjistilo, že jsme udělali v dobré víře trochu větší vůle na ventilech a KS to slyšel jako detonace a stahoval předstih ( hlavně 2-3 tis. otáček ). Po resetu pár km klid, ale postupně se to vracelo. Dokonce jsem uvažoval o přemístění knock senzoru, našel jsem pár odkazů, kde se to někomu povedlo a problém to vyřešilo, ale jestli je to bezpečné pro motor.....
Po novém seřízení klid a jede to normálně.
To asi nebude Tvůj případ ale KS tam prostě něco slyší ( je to vlastně kond. mikrofon), ale stejně bych prubnul ty ventily a možná i rozvody.
Howg!
Mě to dělalo uplně stejný věci, po hrozných lapáliích a pokusech se ( na radu Alse ) zjistilo, že jsme udělali v dobré víře trochu větší vůle na ventilech a KS to slyšel jako detonace a stahoval předstih ( hlavně 2-3 tis. otáček ). Po resetu pár km klid, ale postupně se to vracelo. Dokonce jsem uvažoval o přemístění knock senzoru, našel jsem pár odkazů, kde se to někomu povedlo a problém to vyřešilo, ale jestli je to bezpečné pro motor.....
Po novém seřízení klid a jede to normálně.
To asi nebude Tvůj případ ale KS tam prostě něco slyší ( je to vlastně kond. mikrofon), ale stejně bych prubnul ty ventily a možná i rozvody.
Howg!
Outback 2,5 2017
Forester 2.0X 2006
Forester 2.0X 2006
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Jo, přesně např. tohle jsem myslel tím mýmmajkl73 píše:... že jsme udělali v dobré víře trochu větší vůle na ventilech a KS to slyšel jako detonace a stahoval předstih...
HonzaCZ píše:...nebo tím, že motor klepe jinak než detonačně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
To by se určitě dalo. Nastuduj, jak se to má dělat třeba na fóru RomRaideru a pak nás to můžeš naučit.krispyn píše:nedalo by se to odhalit měřením ještě něčeho jiného, třeba čidlo klykovky?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Už jsem třikrát mazal chybu prvního čidla klepání, po pár set kilometrech se vždy ozve znovu , naposledy to hlásilo "příliš vysoká hodnota", po nastartování to pokaždé nahodilo VDC OFF a po pár set metrech VDC OFF zmizelo a zůstalo jen pečené kuře...kde to čidlo je, jaký je tam přístup a kolik asi stojí? BH 2.5i, jinak kromě svítící kontrolky zbytek v pohodě jako vždy.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1711
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Zeptam se hloupe!Je mozne aby cidlo bylo spatne a na palubni desce neblikalo nic, a neukazovalo ale zaroven to fakticky klepalo a navic to jeste dodatecne od delalo lambda sondu?Diagnostika v poradku-motor lehce klepe porad po serizeni ventilu,svicky vymeneny,rozvody oleje filtry a porad to klepe na jedne strane prave,hure startuje a jeste to oddela lambda sondu je to mozne?Vecinou za tepla nebo po zahrati.O dva litry to zere vice.Diky
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: úte pro 14, 2021 5:32 pm
- Bydliště: Kamenice nad Lipou
Re: chybovy kod 22 - Knock sensor or circuit (cidlo klepani)
Ahoj jaká je osvědčená značka senzoru klepání? Forester sg 2.0 92kw