Vaření piva
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24443
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Vaření piva
Za 4 dny 60 pív se dá,jen čék musí mít volno,ani se nijak nemusím namáhat Ale je fakt,že jsem už zvolnil,jen by mě to prostě nedělalo problém,jakože ve stylu,že bych byl druhý den nepoužitelný,jen se tam nesmí zamíchat darebák!Slivku myslím,to stačí i kolikrát jen jedna,při takovém množství pív je to zrádná kombinace,zabiják
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- dulas
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 533
- Registrován: čtv lis 24, 2011 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Radovan Drahorád
- Bydliště: Alšovice
Re: Vaření piva
No dá se to vypít. Ale naraženej soudek v chladu vydrží klidně i týden bez zkažení. V létě jsou to max 4 dny. A tlačím to komprďákem. COčko nebrat.
ex2x Subaru Legacy 2.0 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG
ex Subaru Impreza 1.6 LPG
exSubaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG
ex Subaru Impreza 1.6 LPG
exSubaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10662
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Vaření piva
No pokud to tlačíš jen luftem, to pivo se rychleji kazí. Za 2-3 dny je to o ničem. Proto na bečku co se hned nevypije jedině CO nebo ten hnací plyn. Pak si sice nafukuješ, ale je to mnohem pitelnější. Hlavně s bečkou nehejbat, jinak je za 2 dny zkažený. Letitý zkušenosti. Zkuste si druhej den půl bečky hnaný jen luftem odrazit, převézt autem pár km a znovu narazit. Rovnou to vzdejte, to se nehodí dopíjet, pokud nejste úplní alkáči. A to máme chlaďák úzkostlivě čištěnej, tím to není. A neudělalo nám to jen jedno pivo, ale různý značky. Takže vždy je na prvním místě ošetření a uchovávání piva. Rozhodně neštěrchat a pro delší životnost ne pouze luft, prostě vám to zvětrá.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- dulas
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 533
- Registrován: čtv lis 24, 2011 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Radovan Drahorád
- Bydliště: Alšovice
Re: Vaření piva
to máš velice zajímavé poznatky
I když to ženu luftem, tak o zvětrání se nedá ani mluvit (a to kolikrát jsme po dopití sudu ihned naráželi novej a pivo furt stejný ) hold zde na horách máme asi lepší luft než u vás
Jediný kdy se to pozná, tak když jsou vedra (ale těch moc u nás není a hlavně sud je schovanej v chladu, tak je to opravdu jen v pařácích)
Nebo možná už jsem alkáč
Co se týče převozu moc zkušeností nemám, protože tak kde se sud narazí většinou i padne ,
ale vím že Krakonoš cestu snese. Jen ke konci tak cca 6- 5 piv před koncem sudu už je to na vylití. Což třeba Rohozec neudělá. A pak je tu jedno speciální pivo a to se kolikrát vylejvá už hned po naražení, tím jsou Svijany nestíhaj vyrábět a občas se jim to nepovede
A co se týká čištění chláza, tak to je základ. Občas se na pívec staví kámoš co čistí v putikách pro Svijany a veme hadice tou houbičkou ať jsou jak nový.
I když to ženu luftem, tak o zvětrání se nedá ani mluvit (a to kolikrát jsme po dopití sudu ihned naráželi novej a pivo furt stejný ) hold zde na horách máme asi lepší luft než u vás
Jediný kdy se to pozná, tak když jsou vedra (ale těch moc u nás není a hlavně sud je schovanej v chladu, tak je to opravdu jen v pařácích)
Nebo možná už jsem alkáč
Co se týče převozu moc zkušeností nemám, protože tak kde se sud narazí většinou i padne ,
ale vím že Krakonoš cestu snese. Jen ke konci tak cca 6- 5 piv před koncem sudu už je to na vylití. Což třeba Rohozec neudělá. A pak je tu jedno speciální pivo a to se kolikrát vylejvá už hned po naražení, tím jsou Svijany nestíhaj vyrábět a občas se jim to nepovede
A co se týká čištění chláza, tak to je základ. Občas se na pívec staví kámoš co čistí v putikách pro Svijany a veme hadice tou houbičkou ať jsou jak nový.
ex2x Subaru Legacy 2.0 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG
ex Subaru Impreza 1.6 LPG
exSubaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG
ex Subaru Impreza 1.6 LPG
exSubaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
- Tomáš1002
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2649
- Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš Raška
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaření piva
Provozujem hasičskou klubovnu, otevřeno pá - ne a uchovávání naraženého piva přes týden byl fakt problém. Pořídili jsme hnací plyn a hodně to pomohlo.
Rozhodně nepozoruju, že by to nějak víc "nadýmalo". Náklady cca 1 Kč/pivo, takže pokud se podaří tímto zachránit více, než 5 piv ze sudu, je to i finančně výhodné.
Jako výčepák - začátečník natahuju všechny zkušenosti a experimentuju, ale stoprocentně poznat docházející sud se dá podle toho, že se v pivu pod pěnou vytvoří taková jakási smetanová "podpěna", která se tak zvláštně pohybuje a mizí tak 30 vteřin. Ta je jasným důkazem toho, že je konec sudu. Naštěstí k nám chodí jeden "alkáč", který tahle piva klidně vypije a je mu to jedno .
O vlastním vaření piva jsem taky uvažoval, ale pak jsem usoudil, že poměr úsilí/efekt je neuspokojivý a tak raději dále pilně konzumuji produkci těch, kteří to umí .
Rozhodně nepozoruju, že by to nějak víc "nadýmalo". Náklady cca 1 Kč/pivo, takže pokud se podaří tímto zachránit více, než 5 piv ze sudu, je to i finančně výhodné.
Jako výčepák - začátečník natahuju všechny zkušenosti a experimentuju, ale stoprocentně poznat docházející sud se dá podle toho, že se v pivu pod pěnou vytvoří taková jakási smetanová "podpěna", která se tak zvláštně pohybuje a mizí tak 30 vteřin. Ta je jasným důkazem toho, že je konec sudu. Naštěstí k nám chodí jeden "alkáč", který tahle piva klidně vypije a je mu to jedno .
O vlastním vaření piva jsem taky uvažoval, ale pak jsem usoudil, že poměr úsilí/efekt je neuspokojivý a tak raději dále pilně konzumuji produkci těch, kteří to umí .
Subaru Forester 2,5XT 2011
Re: Vaření piva
Já mám to doma uvařený pivo naražený klidně půl roku. A to se jedná o živý pivo, žádnej pasterovanej či jinak zabitej mok
CO2 je na to nejlepší. Jen dostalo špatnou pověst kvůli hospodám, které to hnali cočkem ze sklepa a aby jím to nahoře teklo, tak museli nacpat daleko větší tlak, než má bejt a tím z piva udělali nepitelnou sodovku.
Správně má pivo bejt nasicené CO2 aby mělo říz. Uchovává se kolem 0,9bar. Někde na to mám dokonce tabulky kde se vybere požadované nasycení a podle teploty se nastaví správný tlak. Moc to neřeším, udržuju to kolem 0,9 až 1 bar a je to tak akorát.
Klidně degustovací a dronovací seanci můžem udělat. Ale to nejdřív až na podzim. Momentálně to mám rozebraný a nic se nevaří :(
CO2 je na to nejlepší. Jen dostalo špatnou pověst kvůli hospodám, které to hnali cočkem ze sklepa a aby jím to nahoře teklo, tak museli nacpat daleko větší tlak, než má bejt a tím z piva udělali nepitelnou sodovku.
Správně má pivo bejt nasicené CO2 aby mělo říz. Uchovává se kolem 0,9bar. Někde na to mám dokonce tabulky kde se vybere požadované nasycení a podle teploty se nastaví správný tlak. Moc to neřeším, udržuju to kolem 0,9 až 1 bar a je to tak akorát.
Klidně degustovací a dronovací seanci můžem udělat. Ale to nejdřív až na podzim. Momentálně to mám rozebraný a nic se nevaří :(
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)