Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 283 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
Stoupající otáčky volnoběhu 
Autor Zpráva
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1333
No, jak jsem to tak zběžně přečetl, tak hlavní příčinou kolísání bylo přisávání falešného vzduchu.

Lawman píše:
Tak nevím, jezdím jen na benzín od Shellky (V-power), LPG nemám, najeto 146 tisíc a údržba pravidelně každých 15 tisíc v autorizáku Mija...volnoběžný ventil nový, palivové čerpadlo nové, katalyzátor a komplet výfuk nový a ten volnoběh si stejně dělá co chce. Asi je to podle počasí nebo co


Může to dělat třeba i lambda.

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


čtv dub 20, 2017 9:37 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 2957
Bydliště: Praha
Já bych se volnoběhem za jízdy, při neutrálu vůbec nezabýval. V tomto režimu si to přidává otáčky z bezpečnostních důvodů, aby fungoval posilovač řízení a brzd. Jezděte s tím jako s náklaďákem se stále zařazenou rychlostí. :-)

_________________
Forester MY2004 2.0 LPG


čtv dub 20, 2017 9:43 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 1773
No, ona jedna věc jsou zvýšené otáčky, druhá věc je, když to túruje 2000+rpm a ještě to kolísá. Tohle mi začal dělat maďar v těch tuhých mrazech a bylo to dost na pytel, mimo jiné s tím manuálem se pak pěkně blbě rozjíždí na ledu, když to točí okolo 2000 a furt to hamtá do plynu :-D Ale ani u něj jsem nepřišel co to bylo... symptomy byly dost podobný - studenej motor ok, jak se to začalo ohřívat, tak za jízdy na neutralu pulzující otáčky okolo 2000 rpm, při stání o něco nižší a taky to vystřelovalo. Pak se trochu oteplilo, dal jsem tomu kouř a dalo to pokoj (jenom na teplém motoru to místo 900rpm pulzuje mezi 1000-1200, ale to už mi u tohohle auta žíly netrhalo). Co to způsobovalo, těžko říct...


čtv dub 20, 2017 12:43 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 3303
Bydliště: Valašsko
No mnove,ono otáčky co ti vyletí po sešlápnutí spojky a drží jak přibité,jsou dost otravné a nemilé,taky se hůře řadí,protože prostě nemají ani náznak chutě padat,je to furt jak ze studeným motorem,či vlastně ještě hůře...jako jezdit s tím jak s náklaďákem to není teda řešení,mě by to sralo taky.Občas se hodí vyřadit a jen plachtit,zbytečně brzdit motorem,proč...Taky to víc žere,co jsem se tu teda dočetl a z mých zkušeností to taky tak je.Subaru neumí skoro nulu,si teda skromně myslím,že ne B-)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


čtv dub 20, 2017 11:06 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 2957
Bydliště: Praha
sima píše:
No mnove,ono otáčky co ti vyletí po sešlápnutí spojky a drží jak přibité,jsou dost otravné a nemilé,taky se hůře řadí,protože prostě nemají ani náznak chutě padat,je to furt jak ze studeným motorem,či vlastně ještě hůře

Tohle je samozřejmě chyba a řešil bych to.
sima píše:
...jako jezdit s tím jak s náklaďákem to není teda řešení,mě by to sralo taky.Občas se hodí vyřadit a jen plachtit,zbytečně brzdit motorem,proč...Taky to víc žere,co jsem se tu teda dočetl a z mých zkušeností to taky tak je.Subaru neumí skoro nulu,si teda skromně myslím,že ne

Můj motor nikdy úplně vstřikovače nezavře, ale při brzdění motorem to vstřikuje 0,26-0.51ms.
Pokud to nechám za jízdy na volnoběh, tak tam vstřikuje 3ms. Samozřejmě tam jsou větší otáčky při brzdění a tak si myslím, že ta spotřeba vyjde stejně.

_________________
Forester MY2004 2.0 LPG


pát dub 21, 2017 5:05 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 3303
Bydliště: Valašsko
Věřím,máš to změřené,pro mě dobrý poznatek =) Jen jak píšeš sám,záleží na točkách a taky jsem psal o těch úsecích kdy jedeš na neutrál a dojedeš dál,než s rychlostí,přitom nikoho zbytečně nebrzdíš.Takže asi fakt šul nul,já to střídám,dle potřeby.Ok =)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


pát dub 21, 2017 7:36 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 29, 2016 8:02 am
Příspěvky: 92
Bydliště: Rousínov
Trochu jsem studoval na zahraničních fórech a tam se v pátrání po stoupajících otáčkách volnoběhu často doporučuje výměna čidla neutrálu a čidla polohy škrtící klapky. Takže jako další krok postupně vyměním tyhle dvě věci.

Akorát bych potřeboval poradit s identifikací toho čidla neutrálu. Na převodovce jsem naše tři stejně vyhlížející čidla, všechny mají konektory zapojené v řadě vedle sebe pod airboxem.

Čidlo č. 1 je na převodovce shora pod airboxem.
Čidlo č. 2 a 3 ze spodu na převodovce na řidičově straně (čidlo č. 2 je na straně blíž k motoru, čidlo č. 3 na straně blíž ke kufru).

Jedno z nich bude počítám čidlo neutrálu, druhé čidlo zpátečky pro couvací světla a třetí netuším :-/
Příloha:
20170421_190007.jpg
20170421_190007.jpg [ 279.14 KiB | Zobrazeno 284 krát ]

Příloha:
20170421_185449.jpg
20170421_185449.jpg [ 287.64 KiB | Zobrazeno 284 krát ]

_________________
Forester SG 2.0i 2003

If it's stupid but it works, it isn't stupid


sob dub 22, 2017 10:56 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 2957
Bydliště: Praha
Čidlo neutrálu je č.3.
Měnit to jen tak na vyzkoušení je zbytečné. Funkce čidla neutrálu a snímače polohy škrtící klapky je krásně vidět např. v RomRaideru.

_________________
Forester MY2004 2.0 LPG


sob dub 22, 2017 11:36 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř zář 24, 2014 7:25 pm
Příspěvky: 1006
Bydliště: Beskydy
Tento týden byl za mnou jeden známý s imprezou 92kw chtěl pomoct se výměnou vzduch. filtru není technický typ tak jsem mu řekl není problém vyměníme to , taky mu kolísá volnoběh a teplé mu to často chcípá - při výměně toho filtru jsem si náhodou všiml že při předchozí výměně tam ten filtr někdo dal blbě a nedovřel to víko a tím pádem to sálo trochu vzduchu bokem mimo filtr což je teda pro motor celkem blbé. Ale proč to píšu po výměně toho filtru a správném nasazení to přestalo blbnout ten volnoběh a pár dnů to už neblbne takže i toto to někdy může být třeba to někomu pomůže .
Mi to blbne podobně občas a tohle mi třeba nepomohlo ;-D a už jsem to měl u kde koho a zatím nikdo nic nevyřešil ale samo se to postupně zlepšuje a už je to spíš jen výjimečně tak 5x do měsíce což se dá přežít


sob dub 22, 2017 12:15 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 10520
Bydliště: Praha
Přesně, jak píše mnov - oboje se dá krásně vyčítat přes diagnostiku přes SSM (RomRaider, FreeSSM) a v servisním manuálu jsou např. pro čidlo natočení škrtící klapky i hodnoty, kterých má v různých režimech nabývat. Taky by to čidlo mohlo být rozhozený. Vím, že jsem to na OTB jednou seřizoval. Při zavřené klapce tam má být nějaká konkrétní hodnota z daného rozsahu.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


sob dub 22, 2017 5:09 pm
Profil ICQ
Nováček
Nováček

Registrován: ned úno 05, 2017 10:18 am
Příspěvky: 7
Dalva píše:
Tak se vracím opět se stejným problémem.
Vyměnil jsem už vše krom knock sensoru a stoupající otáčky jsou zpět.
Ale při každé výměně se to projevuje jinak.Ted jsem dal druhé čidlo kliky a vyresetoval ECU odpojením baterie na celý den.Nastartuji otáčky jdou na 2000 a pak klesnou k 750,jakmile se rozjedu tak otáčky jdou nahoru k 2000 ot/min. a drží dokud auto nezastaví,poté klesnou na 750(musím zastavit).
Pokud za jízdy vyřadím a vytočím auto do 4000ot. a víc,tak to přestane a otáčky se chovají normálně(nestoupají,po vymáčknutí spojky či vyřazení padají normálně na 1100 a pak volnoběh)
Problém je,že …

Vím, že už si problém vyřešil výměnou palivové pumpy, ale taky by mě zajímalo která součástka způsobuje reakci otáček na pohyb vozu. V tom bude zřejmě jádro pudla v mém případě.


sob dub 22, 2017 6:02 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 2957
Bydliště: Praha
modrásekpafka píše:
.... taky by mě zajímalo která součástka způsobuje reakci otáček na pohyb vozu. V tom bude zřejmě jádro pudla v mém případě.

Volnoběžné otáčky si řídí ECU motoru na základě informací z různých čidel. Dělá to pomocí akčních členů což jsou vstřikovače a IACV(zde nazývaný "pindour"). :-)
Těžko tedy označit jednu "součástku", protože pohyb vozidla může mít vliv na čidla i akční členy. :-/

_________________
Forester MY2004 2.0 LPG


ned dub 23, 2017 6:05 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: stř pro 14, 2016 6:46 pm
Příspěvky: 6
Ještě je to na základě čidel ABS které snímají pohyb vozu.

Jinak Forester měl najeto 200 000 a čidlo polohy škrtící klapky se též měnilo těsně před úspěšnou opravou.


stř dub 26, 2017 7:13 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 283 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: