Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
z kopce snizovat tak, aby se nemuselo stat na brzde, do kopce je to podle me jedno. ta prevodovka neni blba, neprislo mi, ze by se tam snazila rvat rychlost, na kterou to neda. jinak hold+2 dela jeste to, ze to krom dvojky na nic jineho nejede, zkousel jsem to na mokre louce, kde se podemnou trhala trava a s timhle stylem se to rozjizdelo hladce bez hrabani.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Kurňa to jsou starosti. Není automat automatem proto, aby na tyhle věci nemuseli lidi myslet?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ale nene. Teda možná u H6? Nebo u nějakých starších převodovek, resp. jejich řídících jednotek?VDC píše:...protože na D převodovka nikdy sama na jedničku nepodřadí a drtí to furt na dvojku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 577
- Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Romana Malá
- Bydliště: Sýkořice
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
ok, tak 2 budu dávat až pojedu Davidovi na kafe křivoklátskými serpentýnami
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Ale tak jo i ne. Automat sám řadí a celkem slušně funguje v D režimu, teda aspoň u Subaru, ale nějakou obsluhu to taky může vyžadovat. Resp. ne vyždavat, protože on se s tím popere i na D, ale pro jízdní komfort nebo zamezení zbytečnému nesmyslnému chování mu můžeš pomoct.yeti píše:Kurňa to jsou starosti. Není automat automatem proto, aby na tyhle věci nemuseli lidi myslet?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No, ono moc není kam snižovat, kór u 4AT. Pořád lepší si občas přibrzdit, než s kopce přidávat na nižší stupeň, aby to jelo požadovanou rychlostí.spm píše:z kopce snizovat tak, aby se nemuselo stat na brzde
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 577
- Registrován: pát črc 17, 2015 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Romana Malá
- Bydliště: Sýkořice
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
tak jsem to myslelaHonzaCZ píše:Ale tak jo i ne. Automat sám řadí a celkem slušně funguje v D režimu, teda aspoň u Subaru, ale nějakou obsluhu to taky může vyžadovat. Resp. ne vyždavat, protože on se s tím popere i na D, ale pro jízdní komfort nebo zamezení zbytečnému nesmyslnému chování mu můžeš pomoct.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No, nevim jestli úplně nikdy, ale je fakt, že na jedničku zpátky to řadí hodně nerado (asi k tomu má i důvod, jednou jsem tam 1 dal manuálně při hodně nízké rychlosti a i tak to bylo jako kdybych přidupnul brzdu). Ale asi jsem zase nikdy nejel v takovém marastu, aby to muselo na jedničku podřazovat v případě, že na dvojku to už zase nechtělo jet...HonzaCZ píše:Ale nene. Teda možná u H6? Nebo u nějakých starších převodovek, resp. jejich řídících jednotek?
Celkem je Ona zase v D režimu při puštění plynu nevim co přesně udělá, ale jede to skoro jak manuál na neutral. Ale 3ka se dá použít i ve vyšších rychlostech, ve městě při 50kách funguje i dvojka dobře. Samozřejmě že tam nenarvu jedničku a pak to budu dohánět plynem Ale na běžné kopce, když se člověk nechce mermomocí držet konkrétní rychlosti, to funguje solidně. Další výhoda je, že narozdíl od zmáčknutí brzdy tohle řazení nevypíná tempomatHonzaCZ píše:No, ono moc není kam snižovat, kór u 4AT. Pořád lepší si občas přibrzdit, než s kopce přidávat na nižší stupeň, aby to jelo požadovanou rychlostí.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Musíš si v mozku povolit instrukci "plný plyn" (včetně prošlápnutí kickdown spínače). Pak to tam tu jedničku poměrně ochotně dá.
No teda dvojku jsem dával už s hodně velkýho kopce. A snížení na trojku je právě to "není moc kam".
Jinak na D to nedělá nic zvláštního, jen tam je prostě převod hodně do rychla, tak to ochotně "plachtí".
No teda dvojku jsem dával už s hodně velkýho kopce. A snížení na trojku je právě to "není moc kam".
Jinak na D to nedělá nic zvláštního, jen tam je prostě převod hodně do rychla, tak to ochotně "plachtí".
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22872
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jo, plný plyn jsem se trochu proti srsti i naučil, ale je fakt, že i tam mi přijde, že to tu jedničku dává dost neochotně a při dost malých rychlostech. Paradoxně mi pak třeba přišlo, že prudká akcelerace z nějakých cca 30km/h je pomalejší, než ze stání (pač při týhle rychlosti už se mu na jedna nechce, takže to rve na dvojku, dokud to nevytočí, naproti tomu ze stání tu jedničku vytočí až kamsi do výše a to auto pak letí jako splašený).
Dvojku dávám spíš po tom městě. Občas třeba při tom sjezdu od okruhu přes Barrandov na jižní spojku - tam kde je pak padesátka pro osobáky, takže při nějakých lehce přes 40km/h tam jde). Nebo od jížní spojky ze zahraďáku dolů do záběhlic. Ono to na ní lehce zpomaluje, ale jelikož je dole stejně křižovatka, tak je to fuk. Jako kloboučníkovi mi to žíly netrhá, že jedu něco pod 50 Točí to okolo 2000 rpm.
Jinak mě teda přijde, že když v těch nižších rychlostech pustím plyn, tak ty otáčky klesají pozvolna dolů... Ale nevím, možná je to tím, že v tom záběru tomu prokluzuje měnič a když se pustí plyn, tak se to srovná s rychlostí kol? (Nebo to taky nemusí v tu chvíli jet na 4ku a prostě řadí víc, ale přijde mi, že to padá hodně plynule na to, aby řadil).
Dvojku dávám spíš po tom městě. Občas třeba při tom sjezdu od okruhu přes Barrandov na jižní spojku - tam kde je pak padesátka pro osobáky, takže při nějakých lehce přes 40km/h tam jde). Nebo od jížní spojky ze zahraďáku dolů do záběhlic. Ono to na ní lehce zpomaluje, ale jelikož je dole stejně křižovatka, tak je to fuk. Jako kloboučníkovi mi to žíly netrhá, že jedu něco pod 50 Točí to okolo 2000 rpm.
Jinak mě teda přijde, že když v těch nižších rychlostech pustím plyn, tak ty otáčky klesají pozvolna dolů... Ale nevím, možná je to tím, že v tom záběru tomu prokluzuje měnič a když se pustí plyn, tak se to srovná s rychlostí kol? (Nebo to taky nemusí v tu chvíli jet na 4ku a prostě řadí víc, ale přijde mi, že to padá hodně plynule na to, aby řadil).
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
No nejenom, že se srovná, ale může klouzat na druhou stranu. Jako měnič a hlavně ty děje v něm nejsou úplně triviální a při záběru se to chová jinak než při vleku a při větším rozdílu jinak než při malém atd...¨
Jinak to u H6 může být jinak nalazené. Přecijen jí stačí nižší otáčky, aby něco utáhla a má jiný momentový průběh... Takže co dělá 2.5 nemusí dělat H6.
Jinak to u H6 může být jinak nalazené. Přecijen jí stačí nižší otáčky, aby něco utáhla a má jiný momentový průběh... Takže co dělá 2.5 nemusí dělat H6.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Jenom bacha pri podrazovani na nizsi stupne, kdyz pri tom lehce brzdite a proklouznou kola, jednotka to vyhodnoti tak, ze je potreba spustit ABS a prevodovku na chvili odpoji. Nekolikrat jsem si to vyzkousel pri sjezdu na ujezdenym snehu z Kaunertalu...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Slavek: To není úplně odpojení převodovky, spíš jako vypnutí sjezdovýho režimu, kterej převodovka aktivuje při prudkym sjezdu v nižších rychlostech. Pokud to bylo ve vyšších rychlostech, tak při aktivaci ABS odemyká měnič.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
HonzaCZ> nevim co to bylo, nemel jsem cas moc sledovat jiny veci nez silnici. Akorat jsem si vsimnul, ze pri manualnim podrazeni na 2 nebo i na 1 kdyz zadrncelo ABS, tak brzdna sila prevodovky byla uplne pryc a otacky spadly na volnobeh. Jakmile ABS prestalo kopat, prevodovka se "chytla" a otacky okamzite vylitly zpet ke 4 tisicum.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49362
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Honzo na silnici tam jedničku prostě nedá. Sólo auto u H6 ta situace v podstatě nenastane, že by to dvojka neutáhla, ale když třeba jedu s naloženým vlekem, jakože fakt naloženým a v prudkém stoupání to dvojka v podstatě nebere, tak tam tu jedničku musím vrazit manuálně, jinak to míchá furt na dvojku.HonzaCZ píše:Ale nene. Teda možná u H6? Nebo u nějakých starších převodovek, resp. jejich řídících jednotek?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97