Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 324 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Další
Stoupající otáčky volnoběhu 
Autor Zpráva
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: úte říj 26, 2010 2:20 pm
Příspěvky: 1494
No, jak jsem to tak zběžně přečetl, tak hlavní příčinou kolísání bylo přisávání falešného vzduchu.

Lawman píše:
Tak nevím, jezdím jen na benzín od Shellky (V-power), LPG nemám, najeto 146 tisíc a údržba pravidelně každých 15 tisíc v autorizáku Mija...volnoběžný ventil nový, palivové čerpadlo nové, katalyzátor a komplet výfuk nový a ten volnoběh si stejně dělá co chce. Asi je to podle počasí nebo co


Může to dělat třeba i lambda.

_________________
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98


čtv dub 20, 2017 9:37 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3183
Bydliště: Praha
Já bych se volnoběhem za jízdy, při neutrálu vůbec nezabýval. V tomto režimu si to přidává otáčky z bezpečnostních důvodů, aby fungoval posilovač řízení a brzd. Jezděte s tím jako s náklaďákem se stále zařazenou rychlostí. :-)

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


čtv dub 20, 2017 9:43 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 2773
No, ona jedna věc jsou zvýšené otáčky, druhá věc je, když to túruje 2000+rpm a ještě to kolísá. Tohle mi začal dělat maďar v těch tuhých mrazech a bylo to dost na pytel, mimo jiné s tím manuálem se pak pěkně blbě rozjíždí na ledu, když to točí okolo 2000 a furt to hamtá do plynu :-D Ale ani u něj jsem nepřišel co to bylo... symptomy byly dost podobný - studenej motor ok, jak se to začalo ohřívat, tak za jízdy na neutralu pulzující otáčky okolo 2000 rpm, při stání o něco nižší a taky to vystřelovalo. Pak se trochu oteplilo, dal jsem tomu kouř a dalo to pokoj (jenom na teplém motoru to místo 900rpm pulzuje mezi 1000-1200, ale to už mi u tohohle auta žíly netrhalo). Co to způsobovalo, těžko říct...


čtv dub 20, 2017 12:43 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4280
Bydliště: Valašsko
No mnove,ono otáčky co ti vyletí po sešlápnutí spojky a drží jak přibité,jsou dost otravné a nemilé,taky se hůře řadí,protože prostě nemají ani náznak chutě padat,je to furt jak ze studeným motorem,či vlastně ještě hůře...jako jezdit s tím jak s náklaďákem to není teda řešení,mě by to sralo taky.Občas se hodí vyřadit a jen plachtit,zbytečně brzdit motorem,proč...Taky to víc žere,co jsem se tu teda dočetl a z mých zkušeností to taky tak je.Subaru neumí skoro nulu,si teda skromně myslím,že ne B-)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


čtv dub 20, 2017 11:06 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3183
Bydliště: Praha
sima píše:
No mnove,ono otáčky co ti vyletí po sešlápnutí spojky a drží jak přibité,jsou dost otravné a nemilé,taky se hůře řadí,protože prostě nemají ani náznak chutě padat,je to furt jak ze studeným motorem,či vlastně ještě hůře

Tohle je samozřejmě chyba a řešil bych to.
sima píše:
...jako jezdit s tím jak s náklaďákem to není teda řešení,mě by to sralo taky.Občas se hodí vyřadit a jen plachtit,zbytečně brzdit motorem,proč...Taky to víc žere,co jsem se tu teda dočetl a z mých zkušeností to taky tak je.Subaru neumí skoro nulu,si teda skromně myslím,že ne

Můj motor nikdy úplně vstřikovače nezavře, ale při brzdění motorem to vstřikuje 0,26-0.51ms.
Pokud to nechám za jízdy na volnoběh, tak tam vstřikuje 3ms. Samozřejmě tam jsou větší otáčky při brzdění a tak si myslím, že ta spotřeba vyjde stejně.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


pát dub 21, 2017 5:05 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel

Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Příspěvky: 4280
Bydliště: Valašsko
Věřím,máš to změřené,pro mě dobrý poznatek =) Jen jak píšeš sám,záleží na točkách a taky jsem psal o těch úsecích kdy jedeš na neutrál a dojedeš dál,než s rychlostí,přitom nikoho zbytečně nebrzdíš.Takže asi fakt šul nul,já to střídám,dle potřeby.Ok =)

_________________
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98


pát dub 21, 2017 7:36 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 29, 2016 8:02 am
Příspěvky: 115
Bydliště: Rousínov
Trochu jsem studoval na zahraničních fórech a tam se v pátrání po stoupajících otáčkách volnoběhu často doporučuje výměna čidla neutrálu a čidla polohy škrtící klapky. Takže jako další krok postupně vyměním tyhle dvě věci.

Akorát bych potřeboval poradit s identifikací toho čidla neutrálu. Na převodovce jsem naše tři stejně vyhlížející čidla, všechny mají konektory zapojené v řadě vedle sebe pod airboxem.

Čidlo č. 1 je na převodovce shora pod airboxem.
Čidlo č. 2 a 3 ze spodu na převodovce na řidičově straně (čidlo č. 2 je na straně blíž k motoru, čidlo č. 3 na straně blíž ke kufru).

Jedno z nich bude počítám čidlo neutrálu, druhé čidlo zpátečky pro couvací světla a třetí netuším :-/
Příloha:
20170421_190007.jpg
20170421_190007.jpg [ 279.14 KiB | Zobrazeno 714 krát ]

Příloha:
20170421_185449.jpg
20170421_185449.jpg [ 287.64 KiB | Zobrazeno 714 krát ]

_________________
Forester SG 2.0i 2003

If it's stupid but it works, it isn't stupid


sob dub 22, 2017 10:56 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3183
Bydliště: Praha
Čidlo neutrálu je č.3.
Měnit to jen tak na vyzkoušení je zbytečné. Funkce čidla neutrálu a snímače polohy škrtící klapky je krásně vidět např. v RomRaideru.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


sob dub 22, 2017 11:36 am
Profil
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel

Registrován: stř zář 24, 2014 7:25 pm
Příspěvky: 1068
Bydliště: Beskydy
Tento týden byl za mnou jeden známý s imprezou 92kw chtěl pomoct se výměnou vzduch. filtru není technický typ tak jsem mu řekl není problém vyměníme to , taky mu kolísá volnoběh a teplé mu to často chcípá - při výměně toho filtru jsem si náhodou všiml že při předchozí výměně tam ten filtr někdo dal blbě a nedovřel to víko a tím pádem to sálo trochu vzduchu bokem mimo filtr což je teda pro motor celkem blbé. Ale proč to píšu po výměně toho filtru a správném nasazení to přestalo blbnout ten volnoběh a pár dnů to už neblbne takže i toto to někdy může být třeba to někomu pomůže .
Mi to blbne podobně občas a tohle mi třeba nepomohlo ;-D a už jsem to měl u kde koho a zatím nikdo nic nevyřešil ale samo se to postupně zlepšuje a už je to spíš jen výjimečně tak 5x do měsíce což se dá přežít


sob dub 22, 2017 12:15 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 11268
Bydliště: Praha
Přesně, jak píše mnov - oboje se dá krásně vyčítat přes diagnostiku přes SSM (RomRaider, FreeSSM) a v servisním manuálu jsou např. pro čidlo natočení škrtící klapky i hodnoty, kterých má v různých režimech nabývat. Taky by to čidlo mohlo být rozhozený. Vím, že jsem to na OTB jednou seřizoval. Při zavřené klapce tam má být nějaká konkrétní hodnota z daného rozsahu.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 - prodáno


sob dub 22, 2017 5:09 pm
Profil ICQ
Nováček
Nováček

Registrován: ned úno 05, 2017 10:18 am
Příspěvky: 7
Bydliště: Liberec
Dalva píše:
Tak se vracím opět se stejným problémem.
Vyměnil jsem už vše krom knock sensoru a stoupající otáčky jsou zpět.
Ale při každé výměně se to projevuje jinak.Ted jsem dal druhé čidlo kliky a vyresetoval ECU odpojením baterie na celý den.Nastartuji otáčky jdou na 2000 a pak klesnou k 750,jakmile se rozjedu tak otáčky jdou nahoru k 2000 ot/min. a drží dokud auto nezastaví,poté klesnou na 750(musím zastavit).
Pokud za jízdy vyřadím a vytočím auto do 4000ot. a víc,tak to přestane a otáčky se chovají normálně(nestoupají,po vymáčknutí spojky či vyřazení padají normálně na 1100 a pak volnoběh)
Problém je,že …

Vím, že už si problém vyřešil výměnou palivové pumpy, ale taky by mě zajímalo která součástka způsobuje reakci otáček na pohyb vozu. V tom bude zřejmě jádro pudla v mém případě.


sob dub 22, 2017 6:02 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3183
Bydliště: Praha
modrásekpafka píše:
.... taky by mě zajímalo která součástka způsobuje reakci otáček na pohyb vozu. V tom bude zřejmě jádro pudla v mém případě.

Volnoběžné otáčky si řídí ECU motoru na základě informací z různých čidel. Dělá to pomocí akčních členů což jsou vstřikovače a IACV(zde nazývaný "pindour"). :-)
Těžko tedy označit jednu "součástku", protože pohyb vozidla může mít vliv na čidla i akční členy. :-/

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


ned dub 23, 2017 6:05 pm
Profil
Nováček
Nováček

Registrován: stř pro 14, 2016 6:46 pm
Příspěvky: 6
Ještě je to na základě čidel ABS které snímají pohyb vozu.

Jinak Forester měl najeto 200 000 a čidlo polohy škrtící klapky se též měnilo těsně před úspěšnou opravou.


stř dub 26, 2017 7:13 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Uživatelský avatar

Registrován: pon srp 29, 2016 8:02 am
Příspěvky: 115
Bydliště: Rousínov
Tak detektivka pokračuje, kontroloval jsem čidlo polohy škrtící klapky a to se zdá v pořádku. Referenční vodič dává 5V, na signálním vodiči 0.49V při zavřené klapce a napětí lineárně stoupá s otvíráním klapky až do nějakých 4.9V bez výkyvů, takže tady problém nebude.

Další na řadě je čidlo neutrálu. To jsem chtěl zkontrolovat pomocí FreeSSM a laptopu s Win7, akorát se mi ho nepodařilo spojit (používám kabel VAG COM KKL - modrý). Test spojení hlásí vše v pořádku, Port mám nastavený COM1. Ale při pokusu o spuštění v režimu Engine nebo Transmission vždycky hlásí chybu "cannot connect to TCU", jedno v jaké poloze je klíček v zapalování nebo zda motor běží.

Nenapadá někoho čím by to mohlo být?

_________________
Forester SG 2.0i 2003

If it's stupid but it works, it isn't stupid


stř lis 01, 2017 7:33 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 3183
Bydliště: Praha
U manuální převodovky TCU není, tak proto se nespojí.
Připadá mi podezřelý ten port COM1. Ten většinou nebývá pro přiřazení virtuálnímu USB portu volný. Podívej se ve správci zařízení, zda je COM1 opravdu KKL kabel.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


stř lis 01, 2017 8:17 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 324 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: