Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Vibrace auta ve vyšších rychlostech 
Autor Zpráva
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
Příspěvky: 309
Bydliště: Brno-venkov
Loni jsem měl stejný problém s letními disky - několikrát převažováno, prohozeny přední/zadní a bez úspěchu (vibrace při rychlosti > 110 km/h).
Po přezutí na zimní a důkladném očištění dosedacích ploch ráfku a kotouče se vibrace nekonaly. Teď o víkendu přezuto stejným způsobem na letní (i s převážením) a vibrace zatím nikde - snad to tak bude i nadále.
Takže předpokládám, že to bylo způsoběno nějakou nečistotou na disku nebo kotouči.

_________________
Subaru Outback 3.0R 5AT 2006 Obrázek
Suzuki Ignis 1.3i 2006 Obrázek
exHonda Civic 1.5i VTEC-E 1996 (2013-2015)
exLada Samara 1.3i LPG 1989 (2007-2013)


stř dub 12, 2017 10:49 am
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 12, 2015 9:22 am
Příspěvky: 18
Díky všem za příspěvky, zkusím to popořadě.

Slavek_xxx píše:
Presne, podle meho je problem v kolech nebo pneu nebo nejaka kombinace obojiho. Nevim proc, ale Outbacky na tohle jsou obzvlast haklivy, pres vsechny generace... Pokud bude pouzitej rafek s vetsi stredovou dirou, nebo pokud neni nasazeny kolo uplne presne, nebo nebyla ocistena dosedaci plocha, fakt malickosti - tak to zkratka od dalnicni rychlosti vibruje.

Mira píše:
A jaký máš kola-resp. disky? Máš na ně správný šrouby? To je často přehlížená velmi podstatná okolnost. Zkoušel jsi vyvažování na ose? Prej to dělá někdo v kénigu, ale bližší info nemám.


Jak jsem už psal dříve, kola jsem řešil hodně intenzivně jako první věc - jednak z toho důvodu, že se problém objevil po přezutí, jednak i proto, že ten projev byl hodně podobný nevyváženým kolům, ťuklému disku apod. Pneumatiky letní i zimní jsou 215/60/R16. Původní disky na autě byly originály Subaru, 6,5x16" 5x100 ET48. Disky se stejným rozměrem (výrobce Enzo) jsem pak použil na léto. Protože jedno to Enzo bylo lehce naťuklé, navíc ty disky měly větší středovou díru (řešil jsem vloženými distančními kroužky) a ještě mě několik lidí strašilo, že neoriginální disky můžou dělat problémy, koupil jsem nakonec na léto další sadu originál disků od Subaru (stejný rozměr, jako předchozí sada), na těch jezdím teď, bohužel to opět problém nevyřešilo. Matky na obě aktuálně používané sady jsem objednával u Subaru v autorizáku, tak snad jsou OK - každopádně bez problému sedí. Takže v kolech zřejmě opravdu problém není, i když je asi pro klid duše zkusím znovu překontrolovat. Ještě jeden argument proti kolům - jak jsem už psal dříve, po zdvižení auta na zvedák dost často problém na čas (krátký) poleví, případně dojde k nějaké změně chování. Pokud by problém byl v kolech, předpokládám, že by se to chovalo pořád stejně (pokud se s nimi nic nedělá).

HonzaCZ píše:
Teda moc jsem to nečetl, ale tipuju kardan. Volný uložení prostředního ložiska nebo klepnutej nebo něco takovýho.

EDIT: Tak jsem to celý přečetl a píšeš, že byly měněný kříže na kardanu. Ale bylo taky kontrolovaný a měněný uložení kardanu, případně jeho ložisko? Co zkusit na heveru opatrně, VELICE OPATRNĚ - bez prudký akcelerace nebo brzdění, roztočit auto na rychlost, kdy to začne dělat a sledovat, co se kde klepe? Já měl auto na heveru roztočený na 120 km/h, takže to není problém. Nesmí bejt člověk zbrklej.

Jo a pravděpodobně vylítaj do řídících jednotek chyby VDC, jak se kola nebudou točit …


Auto mělo roztočená kola na zvedáku v Dobřanech, ale nevím do jaké rychlosti. Při tom objevili tu ťuklou PZ poloosu. Kardan jsem řešil v MiJa (na repasi ho posílali do Velké Bíteše, kde je firma, která se na kardany specializuje), ohledně uložení nic neříkali, předpokládal jsem, že ho kontrolovali, když kardan vytahovali (moje chyba, měl jsem se zeptat). V Dobřanech mi říkali, že v uložení je trochu vůle, ale podle jejich názoru to nebude příčina problému. Ale pokud vím, kardan vytažený neměli. Zkusím se na to ještě znovu zaměřit. Jen přemýšlím, kde to řešit a kdo bude ochotný se v tom rýpat a bádat...

Traveller píše:
Woohooo. Našel jsem to. Ale na čtení jaksi nemám čas, takže přikládám odkaz. Třeba v tom Kraťas najde něco užitečného.
viewtopic.php?f=53&t=6232


Jo, tak tenhle příběh už jsem četl dřív a podobnost je značná. Ale bohužel, řešení jsem tam nenašel (on totiž finální řešení nenašel ani autor toho článku).

_________________
Outback 3.0 H6 AT MY2006 - moje první Subaru, ale nemyslím, že poslední :-)


pon dub 17, 2017 9:05 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 5941
Bydliště: Česká Třebová
Mhm, měl jsem pocit, že to zatím ten kluk bohužel nedotáhl do konce, ale jistý jsem si nebyl.

_________________
Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


úte dub 18, 2017 5:05 am
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 12, 2015 9:22 am
Příspěvky: 18
Pánové, ještě jednou díky za odpovědi, mám pár tipů na co se zaměřit, uvidíme jestli z toho něco bude.
Teď ještě jedna otázka do pléna - kde byste podobný problém doporučovali řešit? Autorizáky nemají smysl, v AWD (i když to už je dnes vlastně taky autorizák :-D ) jsem moc nepochodil, tak teď přemýšlím kam dál. Dobřany jsou vyhlášené, ale zatím tam problém nevyřešili a ve finále mi řekli, že nedokážou jednoznačně identifikovat příčinu. A já už dříve s jinými auty v pár servisech (byť třeba jinak fungovaly k naprosté spokojenosti) narazil, když jsem chtěl řešit nějakou zapeklitou závadu - pokud to nebyla věc, kterou by znali a dokázali rychle identifikovat, dost často ztratili zájem se jí věnovat. Na jednu stranu to chápu - je to spousta práce, kde na konci může být jen výměna nějaké blbosti (takže s nejistým výdělkem) a při tom by za tu dobu mohli udělat spoustu jiných zakázek za úplně jiné peníze. Na druhou stranu jako pro zákazníka je to pro mě dost tristní.
Takže na koho z vyhlášených Subaru servismanů se obrátit? Podle mých informací má smysl uvažovat o Dobřanech, Embertovi, Bímovi a L. Lohrovi (Boxer)... Kdo z nich bude nejochotnější rýpat se v záhadném problému a hledat řešení, které třeba není na první pohled zjevné? Nebo doporučíte někoho jiného?

_________________
Outback 3.0 H6 AT MY2006 - moje první Subaru, ale nemyslím, že poslední :-)


úte dub 18, 2017 9:29 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 2995
Bydliště: Praha
Píšeš, že se problém objevil po přezutí kol. Tak bych se zaměřil na to, co se asi mohlo s autem provádět. Určitě to bylo na nějakém zvedáku. Zvedací body jsou popsány v servisním manuálu, ale pochybuji, že nějaký pneu servis toto řeší. Jedním z bodů pro zvedání je i zadní diferenciál. Tak bych se podíval zda náhodou není zdeformováno něco na zadní nápravnici, nebo utržený silentblok atd. Pokud to špatně zvednou za nápravnici a ohnou tam něco?
Já mám např. od autorizovaného servisu naprosto zdemolovaný pravý zvedací bod v prahu. Asi to zvedali kousek vedle. >:-f

_________________
Forester MY2004 2.0 LPG


úte dub 18, 2017 10:10 pm
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: pát kvě 01, 2015 10:21 am
Příspěvky: 98
Bydliště: Hutisko-Solanec
Bych se zaměřil na uložení nápravy (čepy), nebo klouby poloos, ikdyž tam se už něco řešilo a taky uložení tlumičů a tlumiče. Ono na zvedáku jak se to vyvěsí tak ty vůle nemusejí jít poznat. A samozřejmě geometrii.
Připomíná mi to DEATH WOBBLE i když je to většinou u tuhé nápravy.

_________________
Subaru Outback 2.5 115kw LPG


stř dub 19, 2017 12:09 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2011 8:16 pm
Příspěvky: 2721
Bydliště: Opava
ted me napada blbost, .... ja mel prdly antilift, ale poznat to bylo JEN na zatizenem aute ... na zvedaku to vypadalo uplne ok ...
zkousel jsi tunel a nebo tu "trepacku" na STK??

_________________
koncernová dieslová stodola ...
ex WRX 2008


stř dub 19, 2017 11:03 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Příspěvky: 340
Bydliště: Kroučová
Jak jsi psal, že jsi zkoušel různé výrobce, pneu byly šípový nebo ne? Proč se ptám. Je to možná blbost, ale měl jsem úplně stejný problém ještě na MB190, koupený nový šípový Goodyear a nedalo se s nima od 100km jet, hrozný vibrace. Řešil jsem to taky strašně dlouho, až mi jeden gumař řekl, že to někdy šípovej dezén u některých aut dělá. Tak jsem pořídil jiný typ a měl jsem pokoj, tyhle jsem dal na ozkoušení sousedovi na Alhambru a jemu to nic nedělalo. Takže tak. Asi to nebude tvůj případ,ale napsat jsem to musel. Doufám, že na to brzo přijdeš.

_________________
2015 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT Obrázek
Nissan Almera Tino 2.2Di
MB 190 2.0E
Fiat 127 Sport
Fiat 125 P 1500
Zastava 1100
Moskvič 2140


stř dub 19, 2017 2:49 pm
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 13, 2016 8:52 am
Příspěvky: 15
ahojte, potreboval by som radu. Trasie mi celé auto od cca 70kmh vyššie. Najhoršie pri 110kmh a na diaľnici. Trasie volant, sedačky, prosté celé auto pri zaradenej rýchlosti aj neutráli.

Vymenené sú predné brzdy, čapy riadenia, stabilizátory, geometria spravená, auto má čisto nové pneu Hankook a kolesá boli viackrát vyvážené

Nejaké rady čo by to mohlo byť?

Ďakujem

_________________
Subaru IMPREZA 2.0D Sport, 110kw, 12/2009


pon kvě 29, 2017 8:05 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7100
Bydliště: Nové Hrady
Kola a dosedaci plochy plus uchyceni napravy ve vsech bodech.

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


pon kvě 29, 2017 8:38 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 30, 2014 7:04 am
Příspěvky: 5941
Bydliště: Česká Třebová
trafo: A nemohlo by to být něco, co jsem psal výše?!?
Traveller píše:
Ještě k těm pneumatikám, jelikož se mi přesně taková věc stala.

Jedna věc je vyvážení, protože ono jde vyvážit ledacos tak, aby ti vyvažovačka ukazovala 0g. Ale koukali jste, jestli některá z gum není rozhozená výškově??? Můj případ byl, že zbrusu nové gumy hodily na ráfky, aniž se pozastavili nad tím, že použili cca 0,25kg závaží. Prostě to bylo vyváženo do 0g. A kdybych mu u jedné z gum nestál za zády, tak bych si ani nevšiml, že ta guma na průměru po obvodu "skákala" cca o 1cm jedna strana oproti druhé.
Prostě to blbě nazuli a guma nezapadla přesně …

_________________
Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.


úte kvě 30, 2017 5:06 am
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 13, 2016 8:52 am
Příspěvky: 15
skúšal som prehadzovať kolesá (predné do zadu, zadné dopredu + aj po stranách medzi sebou) a žiadna zmena

_________________
Subaru IMPREZA 2.0D Sport, 110kw, 12/2009


úte kvě 30, 2017 4:37 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7100
Bydliště: Nové Hrady
A presto to urcite delaji kola. V mym pripade byly na discich nanosy pisku a prachu ze zimy a chovalo se to presne takto. V 80ti zacaly vibrace a kolem 120ti byly nejsilnejsi. Jediny co jsem udelal bylo, ze jsem kola vymyl a hned potom vibrace zmizely.

_________________
Subaru Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG


úte kvě 30, 2017 5:07 pm
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 13, 2016 8:52 am
Příspěvky: 15
ďakujem za rady, určite to skúsim

aj keď mi nepríde že by to mohla spôsobovať špina na kolesách, veď to trasie jak keby sa malo rozsypať auto

_________________
Subaru IMPREZA 2.0D Sport, 110kw, 12/2009


úte kvě 30, 2017 7:14 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 03, 2016 2:19 pm
Příspěvky: 1964
No, já bych tomu i věřil... po loňských Milovicích jsem si do kol nabral blátíčko a začalo to taky vibrovat někde nad 120km/h - a když jsem to vymýval, tak v těch kolech toho bylo relativně trochu... a byli tam i jiní, kterým se to po té akce rozvibrovalo nad 60km/h, takže s nějakým větším bordelem bych se tomu nedivil...

jinak mně tam asi nějakej vodomilnej bordel zůstal taky. To auto mi občas při dálničních rychlostech vibruje taky, naposledy dneska ráno. Dělá to chvíli, vsadim se, že teď cestou domů už to bude zase ok. Přijde mi, že je to obvykle vždycky po dešti. Jako by tam někde nějakej bordel zůstal a jak se namočí vodou, tak ztěžkne a dělá bordel.


stř kvě 31, 2017 3:13 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: