koupě Outback II. nebo III. generace

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
lavender
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 15, 2017 2:31 pm
Jméno a příjmení: Jan Janecký

koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od lavender »

Zdravím,

Chtěl bych pořídít outbacka a mám dilema. Chci benzín v pěkném stavu s jasnou historií a km 150-200tis. Aby auto sloužilo tak 5 let a dalších 100tis.
bez vážnějších bezproblému najelo. Možná i uvažuju o dodatečné přestavbě na lpg.
Líbí se mi jak II. tak III. generace, estetiku neřeším. Jel jsem akorát s III., II. jsem nezkoušel. S III. jsem byl pocitově nadšený.

Pro II. generaci hraje, že za cenu 100-130 by to mohl být teoreticky pěkný kus. Co jsem četl, tak co se týče bytelnosti a dilenské kvality mi přijde II. solidnější. A možná servisně jednodušší. Ale to je jen muj subjektivní pocit, který může být mimo realitu. Proti hraje možná spotřeba a dostupnost náhr.dílů. A stáří a s tím související riziko koroze.

Např. tento se zdá být celkem pěkný. Akorát je to H6 a trochu se bojím té spotřeby oproti 2,5. Ale jezdím 90% okrsky a dálky, tak by to nemusel být tak velký rozdíl.
https://auto.bazos.cz/inzerat/73009963/ ... 0-2003.php

U III. genarace si myslím, že, aby to byl pěkný kus, adekvátní II. gen., tak budu muset dát 200-250tis., aby ten stav byl cca srovnatelný.
Např. tady u Carpentera se zdá být pěkný kus http://www.tipcars.com/basic/karta.php? ... 1490772922

Je III.gen. stejně solidně postavená jako II. ? Je servisně náročnější ?

Otázka je jak velký kvalitativní skok je mezi II. a III. a jestli vůbec stojí za to dát těch cca 100tis. navíc...

Děkuji za postřehy
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od dracekvo »

Pokud uvažuješ o LPG, tak určitě by bylo vhodné vyloučit všechny 6 válcové motory. Nevím jak II, ale u III se 6válci je výhoda toho, že má AT převodovka 5 stupňů. S AT4 se taky nechá pohodlně jezdit, ale není to ono. Přece jen ten kvalt tam občas chybí.

Mám II outbacka a jediné co mi na něm vadí je, že nemá ovládání rádia na volantu a neumí MP3. Občas se u něj trošku peru s převodovkou, že mi z nějakého důvodu těsně před horizontem podřadí, nebo někdy zase zamkne trojku a dlouho jí trvá než jí odemkne a přeřadí na čtyřku. Naučil sem se to šéfovat pomocí tlačítka hold (ale jen na určitejch místech, né pokaždý).
Jak se chová převodovka u novejší verze netuším, tam je zase pro změnu možnost řadit + -.

Za tu trojkovou vezi bych teda 280 tis nedal. Ta cena mi příde ukrutně přestřelená.

Jo u dvojky na LPG se pomalu blížím k hranici 350 tis km a krom současné závady v elektrice furt jezdí. Olej dolévám tak litr max dva mezi výměnou. Takže když se o auto člověk stará, tak mu věrně slouží dlouhou dobu.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od Slavek_xxx »

O H6 je tu cely vlakno. A II. generaci Outbacku H6 se 154kW tu mame asi 4 v plynu a jezdi to bez vyraznych problemu. Ventily se musi serizovat jednou tak za 50 tisic, pokud nejezdis po dalnici tak jeste za dyl. Prevodovka je 4 rychlostni a kvalty jsou samozrejme dlouhy. Ale jako celek je to auto trvanlivy - snad s vyjimkou po cca 250 tisicich km profouklyho tesneni pod hlavama.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od spm »

Převodovka starší H6 oproti novější je 4kvalt (nicméně novější má 5kvalt taky jenom v H6 - novější 2.5ky jsou taky jenom 4). Nicméně nevím, jestli se liší proti té co je v 2.5ce, ale mně přijde, že se chová hodně rozumně a ty problémy nepozoruju. Jinak jo, kvalty jsou delší, ubírá to asi hlavně nejvíc na dynamice - i ta H6 potřebuje otáčky, aby jela hodně jela, takže občas se stává, že na to šlápnu, podřadí a vyletí, občas se naopak trochu loudá, než nabere dech (typicky v nízkých rychlostech, protože strašně nerada podřezuje na jedničku, takže paradoxně ze stání umí vyrazit o dost rychlejš, než z malé rychlosti).

Co se týče spotřeby, tak bych řekl, že 2.5 a H6 budou v tomhle hodně podobné. Zvlášť na okreskách - rozdíl by byl asi město, kde ten 6 válec bude užírat mnohem víc, na okreskách to bude jezdit podobně. Ale i tak je potřeba u obou počítat s tim, že to bude 10l / 100km :-) Já když jezdím dlouhé trasy dálnice / okresky někdy o víkendech, když není moc provoz, tak jsem v tom typicky za 9,něco. Co se týče dalších rozdílů, tak 2.5 má řemen, co se musí měnit, 3.0 řetěz. 2.5ky v těhlech ročnících byly celkem vyhlášený žrout oleje, 3.0 si ho obvykle moc nevezmou.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od dracekvo »

Já myslel, že 2.5 žralo olej jen za začátku produkce, a že 07 by už mělo mít jiný pístní kroužky nebo co a mělo by žrát oleje o hodně méně.

Dneska sem studoval návod pro III generaci a nepochopil sem jednu věc. Píše se tam, že třeba při jizdě do kopců je dobrý zamknout 4 rychlostní stupeň. To u II verze udělám jednoduše voličem. Ale tady u III tam nic takovýho nevidím a z manuálu sem to vůbec nepochopil. Jak se to dělá?

A ještě dotaz. Umí III věci jako zavření oken pri zamknutí auta, při podržení klíčku odemknutí stáhnutí všech oken a automatické zamykání dveří za jízdy?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od suubaru »

U outbacka III máš tiptronic a tedy zvolíš rychlost, kterou chceš.

Nic z toho okna v subaru neumí.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od spm »

07 nevim, ale III. generace začíná 04 (nebo možná už 03?) a tam to IMHO trpělo na to stále...

Ty novější už nemají blokování vyšších stupňů (teda to, co u starého Dx udělá, že to řadí max do x), ale zase mají možnost manuálního řazení. Funguje to nějak tak, že se ta páka dá do boku a pak tou pákou nahoru/dolů manuálně řadíš vyšší/nižší stupeň. Teda v rámci toho, co ti to dovolí (pořád tě to nenechá přetočit přes omezovač). Takže nefunguje to už jako automat do max několikátého stupně, ale můžeš si tam ručně podřadit, když chceš. Co se týče ježdění do kopců, tak nevím, jestli ta EAT5 se chová už nějak jinak, ale u té mojí staré H6 s EAT4 mi přijde, že podřazuje agresivně až dost. Konkrétně do kopců kde bych to s manuálem klidně rval na 5ku si ona podřadí.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od dracekvo »

Jo, tyhle stavy, když převodovka podřadí dřív, nebo se ji nechce přeřadit na vyšší stupeň se nechá skvěle šéfovat tlačítkem hold. Nevím, jestli ho H6 má taky.

A u 3 generace se o té blokaci 4 stupně píše v manuálu. Strana 7-16. Jen tam není popsáno, jak toho dosáhnout.
Nefunguje to tak, že si v manuálu dám 3 stupeň, a když když mám manuál, tak si převodovka sama podřadí dolu, ale nikdy nezařadí víc, než mám navoleno?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
lavender
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 15, 2017 2:31 pm
Jméno a příjmení: Jan Janecký

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od lavender »

Děkuji za odpovědi.

S H6 si to asi nebudu komplikovat.
Automat rozhodně chci a 4kvalt mi nevadí. Jsem takový poklidný okrskový kochající se řidič bez ambicí :-)

No a myslíte, že je velký kvalitativní skok mezi II. a III. a stojí za to dát těch cca 100tis. navíc...??

u Carpentera se mi ten Outback hodně líbí, ale myslím, že real je max do 250tis. Podle toho co jsem tam skouknul jak se cenově pohybujou.
No kdybych slevil na Legacy 2.0, tak ty koukám, že jsou v DE s těma kilometrama za hodně dobrý peníz.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Ale ta II. je prostě taková klasika...
Třeba v DE se dají sehnat i pěkné...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od spm »

Jj, H6 tam má kolíbkovej přepínač, kdy to přehazuje mezi normal, hold a power. U Poweru naopak začne podřazovat už celkem brzo jak jde plyn dolů a v podstatě točí do 6,5k i ve chvíli, kdy ten plyn není ani na doraz. Je to dost návykový, stačí za odbočkou ten plyn trochu přišlápnout, ozve se vruuuum, zarazí to člověka do sedačky a jede :-D

Jo, v tom manuálním režimu se to bude snažit držet ten navolený kvalt, pokud to půjde. Pokud to hodně podtočíš, tak imho podřadí stejně a stejně tak nedovolí podřadit, pokud by to šlo přes omezovač.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od dracekvo »

Aha,
tak to mi u starší verze teda příde líp vyřešený. Když sem jel z vozejkem serpentýnama, tak sem tam lupnul trojku a řadilo si to hezky samo v rozmezi 1 až 3. Nebo v terénu s károu klidně i na max dvojku.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od spm »

Zase pokud chceš nějakou rychlejší jízdu, tak tim manuálnim řazenim udržíš to auto kde chceš, ta sekvence u starší ti bude pořád minimálně podražovat. Ne že bych to teda někdy potřeboval, já i to power použil za ten necelý rok co to mám 2x :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1712
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od Cliffer »

dracekvo píše:Já myslel, že 2.5 žralo olej jen za začátku produkce, a že 07 by už mělo mít jiný pístní kroužky nebo co a mělo by žrát oleje o hodně méně.
spm píše:07 nevim, ale III. generace začíná 04 (nebo možná už 03?) a tam to IMHO trpělo na to stále...
Koumal jsem tenhle problém před koupí. Vyzjistil sjem že tenhle problém by do roku 2006 včetně. Mám teď 08 a zásadní žrout oleje to není.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
lavender
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: stř bře 15, 2017 2:31 pm
Jméno a příjmení: Jan Janecký

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od lavender »

nebyl jste se náhodo někdo podívat na tento kousek?

https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... oFrom=list
fajfka
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 166
Registrován: pát črc 13, 2012 7:07 pm
Bydliště: Praha

Re: koupě Outback II. nebo III. generace

Příspěvek od fajfka »

Změna motoru k lepšímu nastala po FL v r. 2006. Takže může to být i konec roku 2006, jednoduše se pozná podle toho,že má pádla
fajfka

Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Odpovědět

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“