Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

Tak to tedy gratuluji ke stříbrňákovi. :-) To je hezký, že jsi tak nadšen do značky, že ti jedno nestačí. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Ahojda lidi!
Na stříbrném SF se nám stále povolují matky na kolech, originál plecháčích. Při prvním zjištění už chyběl jeden upevňovací šroub, při preventivním dotahování se ulomil další, naštěstí na druhém zadním kole.

Máte někdo zkušenost nebo radu???
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mnov »

Dej sem fotku matek. To je jediné co mě napadá, že matky nejsou určeny pro disky.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Takže fotku kluk nedodal, ale matky byly stejné, jako mám na SG pro origo plecháče. Ty co mám na sadu hliníků, nesednou přesně do zahloubení na disku.

Horší je, že se při utahování ulomil jeden šroub, pak na druhé straně a při přípravě na delší cestu jsme zjistili, že sám z ničeho nic upadl další.
Tak jsme sehnali nové šrouby a kluk vymontoval z auta (hliníkový) díl, ve kterém ty šrouby byly, vyrazil jsem je na svěráku a pochvaluju si, jak je to konstrukčně pěkně udělané, že to jde tak pěkně vyměnit bez rozebírání bubnu, ložisek pérek v brzdách. No a šrouby tam nepasovaly. V dílně nebyl signál na mobil, tak jdu ven a koukám, brzdový buben vypadá, jako když se z něj nic nesundalo! Oni to jsou podložky! Tak 20mm.

Dotazy:
u SF, které je trochu zvedlé (nevím kolik), má smysl mít podložky na rozšíření auta?
Když je rozchod kol vpředu větší (podložky zůstaly) a vzadu menší, může to mít horší jízdní vlastnosti?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

Jo, takže problém bude v těch podložkách. Podložky nech buď všude, nebo nikde. Mít je na jedné nápravě je hovadina. Podložky jsou neodpružená hmota navíc. Kdybych chtěl mít auto s širším rozchodem, dám tam kola s menším ET, ale ne podložky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak mám další dotaz,
spodní kulák na rameni přední nápravy (u SF) se mění jak? Je to výměnný díl na nýty/šroubky jako u Škodovek nebo se musí měnit s celým ramenem?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
mišus
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1478
Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od mišus »

Jestli mluvíš o svislym čepu ramene, tak ten je vloženej do těhlice staženej šroubem přes cipant. Jistě se musí odpojit kost stabilizátoru. Po vytažení závlačky a povolení korunkový matice srazíš rameno, povolíš a vyšroubuješ šroub na těhlici, co přes cipant drží kulák a kulák vytáhneš ven. Když nepujde lehce, což je dost pravděpodovný do cipantu vložíš malej sekáč a opatrně ho pomocí kladiva a sekáče rozevřeš, pak by měl jít zlehka. Hodně štěstí ;)
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

OK, takže stačí objednat jen kulák a ne celé rameno, ufff.
Je to tak?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak se furt na něj chodím do toho bazaru koukat, a furt tam stojí....
A to už s ním rok a půl jezdím... :-DDD
https://mapy.cz/s/1scJz
Přílohy
bazar2.jpg
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od VDC »

;-D (*_^) |,,,,
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak jsem přišel na to, jak snížit spotřebu!

Promazat brzdy! >B-)

Teď vážně. Rozhejbal jsem čepy uložení plovoucích třmemů. Horní jsou shodné konstrukce, jaké znám z Fav/Felicie, tyčka se sraženou "hranou". Spodní mají zápich, na kterém je navlečená gumová hadička. To je originál???
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od u-geen »

je to original
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od SCOOTER »

Jj to je originál a právě ta většinou zlobí! !!...časem nabyde na objemu a má za následek to že třmeny nemají pohyb...jsou tam hlavně z důvodu aby plovoucí třmen neklepal při brzdění.
Osobně u každého auta preventivně před a po zimě dělám očistu třmenů a čepů.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Tak už máme taky SUBARU stáj

Příspěvek od ok1mpx »

Tak hlásím, že jsem se zbláznil a pořídil další kasičku....

Cena 15000,- odpovídá stavu. Půl roku bez TK, děravé prahy a příčka pod chladičem, prohnilý výfuk.

Nejhorší je, že blbě řadí. 1, 2 tam jde jakžtakž, 3 počítá zuby a musí se přidržet, po uvolnění pedálu plynu vyskočí, po zařazení zpět obvukle vypadne ze záběru redukce (pomalá nejde zařadit ani při stojícím autě), 4 jsem tam nedostal, ale na 5 to jede pěkně, tiše a s dlouhým dojezdem na volnoběh. Původní majitel to odhadoval na silentbloky uložení motoru. Tomu by napovídal i pohyb řadičky podle plynu, ale podle zvuku z převodovky podobnému Š100 na zpátečku soudím, že nás čeká hodně práce...

Rozbitou zadní lampu jsem měnil ve frontě na STK, ale díra v tlumiči výfuku zhatila všechno snažení jet domů s papíry v pořádku. Jen má z celé stáje nejlepší výbavu, vyhřívání sedaček a okna a velký elektrický šíbr.

Celá ta taškařice je kvůli tomu, že výměna motoru, převodovky a zadního difu na stříbrňákovi mi přišlo na zimu moc práce....
Přílohy
IMG_20171224_122922.jpg
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1344
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak prosím o radu:
SG 2.0, 320tis. km:

stále to cuká, i při klidné jízdě. Pak se ozve rána, nedaří se mi identifikovat, zda do sání nebo do výfuku a jede to dál.
Dnes jsem zkusil OBD-2 kabel a SSM free. Žádná závada. Svíčky jsou nové, kabely nové před 40t km, vypadají OK.

Nějaký nápad?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“