Převodový olej pro manuální převodovku
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
No tak extrémní používání si žádá zvýšený servis.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
no je to radost tady číst , na začátku vlákna se doporučovalo do převodovky GL 4 a teď zase se doporučuje GL 5 já tam dával myslím nějaké GL 4+ a funguje to až na to typické tuhé řazení jedničky a dvojky u studeného auta , tak co tam teda sakra dávat
jen prosím nevzpomínejte ty super nano kosmické oleje od MO za ty se mi platit nechce ti mají i oleje GL 4,5 - takže užasně maže a zároveň synchrony asi ví že mazat moc nesmí
jen prosím nevzpomínejte ty super nano kosmické oleje od MO za ty se mi platit nechce ti mají i oleje GL 4,5 - takže užasně maže a zároveň synchrony asi ví že mazat moc nesmí
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte říj 02, 2012 12:11 pm
- Jméno a příjmení: Andrej Meszaros
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
Zdravim, ohladom vhodnosti GL4, GL5 a neprijemneho radenia za studena som nasiel nasledovny link. Mozno niekomu pomoze, je to ale v anglictine.
http://benmlee.com/4Runner/Transmission_Oil.htm
V kazdom pripade by sa dalo povedat, ze do nasich aut by mal patrit olej danej vykonovej specifikacie a viskoznej triedy, no zaroven co najmenej viskozny pri 40°C, tzn. API GL5 75w90, kde pri 40°<100cSt, pripadne okolo 80cSt, v ziadnom pripade nad 100cSt.
Respektive si dovolim jednu citaciu z Ford fora:
"Bohuzel se ukazalo, ze olej Millers 75w90 z meho minuleho prispevku je velmi nevhodny pro provoz v teplotach vic pod nulou. Auto po vyjeti z teply garaze radilo bez problemu, ale jakmile jsem vyjizdel s promrzlym autem, tak byl problem s razenim predevsim druheho stupne. A to ze jako hodne.
Proto jsem se nakonec priklonil k rade Pitrise a dal tam Fuchs 75w80 z jeho prispevku. Mel jsem to udelat rovnou :oops:
Nicmene teprve pri surfovani ohledne Fuchs 75w80 jsem pochopil celou problematiku a pokud to nekoho zajima, tak zde je vysvetleni, proc Millers 75w90 neni dobry napad, ackoliv originalni Ford olej ma taky viskozitni tridu 75w90..
Jeste ohledne ATF oleje. Vzhledem k tomu, ze se jedna uz o hodne ridke oleje, trosku jsem se obaval mozneho prehrivani oleje v letnim pocasi. Preci jen automaticke prevodovky maji chladic oleje, jimz klasicka manualni prevodovka nedisponuje, jest tomu tak? Toto mi ale bylo vyvraceno jak Jesterem zde v diskuzi, tak i clovekem, ktery mi auto servisuje. Tak nevim.. 8)
Viskozitni trida 75w90 urcuje pouze maximalni, resp. minimalni viskozitu. Jinymi slovy, olej 75w90 musi mit viskozitu maximalne 150000mPas (milipascalsekunda) pri -40 stupnich Celsia. Naopak pri +100 stupnich Celsia musi byt minimalne 13,5 a maximalne 24 mm2/s. To je ale skutecne velky prostor, ktery ve finale znamena dramaticke rozdily mezi vlastnostmi oleju stejne nebo sousedici tridy. Predevsim v hodnotach viskozity pri teplotach pod nulou. Zde je porovnani trech oleju, dva z nich jsem pouzil a zduvodneni, proc muj prvni vyber byl tak spatny. Castecne vynato z meho rozhovoru s technikem olejarske firmy:
1) Kinematicka viskozita je dynamicka viskozita zavisla na hustote, je to pravda?
Odpoved:Ano
2) Proc se u teploty -40 stupnu uvadi dynamicka viskozita a u teplot +40 a +100 stupnu kinematicka?
Odpoved:Závislost dynamické a kinematické viskozity jste popsal správně, při velmi nízkých teplotách je tekutost oleje malá, a jeho průtok silou gravitace je nepatrný, proto se měří dynamicky – rotačním viskozimetrem, nejčastěji Brookfieldovým. Jednotky cP (centipoise) a mPas (milipascalsekunda) jsou totožné.
3) Je Brookfield viskozita totozna s dynamickou viskozitou?
Odpoved:Vyplyva z odpovedi 2)
4) Priklad srovnani tri oleju:
Millers EE Transmission 75w90 Nano (http://www.millersoils.cz/377--ee-trans ... 75w90.html)
Kinematicka viskozita pri +100 stupnich: 17.85cSt (neboli mm2/s ?)
Kinematicka viskozita pri +40 stupnich: 108cSt (mm2/s ?)
Brookfield viskozita pri -40 stupnich: 48,000 cP (neboli 48000 mPas?)
Millers TRX Synth 75w80 GL5 (http://www.millersoils.cz/387--trx-synth-75w80-gl5.html)
Kinematicka viskozita pri +100 stupnich: 8.7cSt (neboli mm2/s ?)
Kinematicka viskozita pri +40 stupnich: 46.0cSt (mm2/s ?)
Brookfield viskozita pri -40 stupnich: 133,000 cP (neboli 133000 mPas?)
Fuchs Titan SINTOFLUID 75w80 (http://www.oleje-fuchs.cz/zbozi/titan-sintofluid-75w-80)
Kinematicka viskozita pri +100 stupnich: 9.4 mm2/s
Kinematicka viskozita pri +40 stupnich: 49.8 mm2/s
Dynamicka viskozita pri -40 stupnich: 37,000 mPas
5)Jak je mozne, ze Millers TRX 75w80 ma pri -40 stupnich v podstate trojnasobne vetsi viskozitu nez Fuchs 75w80 kdyz pri teplotach +40 a +100 jsou na tom vicemene stejne. A souvisejici otazka, jak to, ze Millers 75w90 Nano muze mit pri -40 stupnich skoro stejnou viskozitu jako Fuchs 75w80 kdyz pri teplotach +40 a +100 jsou na tom uplne jinak?
Odpoved:
Nesoulad mezi „logikou“ viskozit při běžných a velmi nízkých teplotách je dán recepturou produktů – konkrétně použitými základovými oleji a kombinací aditiv (tzv. Pour point depressants – snižovačů bodu tuhnutí). Z hodnoty viskozity při -40 °C nelze odvozovat chování oleje při 40 a 100 °C a naopak.
Muj osobni zaver:
Pri vyberu prevodoveho oleje je samozrejme nejlepsi se drzet normy vyrobce auta. Pokud zacnete vybirat jiny olej, nelze se drzet udaje vyskozitni tridy, ale je potreba se primo podivat na udaje o viskozite pri jednotlivy teplotach -40, +40 a +100 stupnu. Dalsi nemene dulezitou vlastnosti je take vykonova trida."
http://benmlee.com/4Runner/Transmission_Oil.htm
V kazdom pripade by sa dalo povedat, ze do nasich aut by mal patrit olej danej vykonovej specifikacie a viskoznej triedy, no zaroven co najmenej viskozny pri 40°C, tzn. API GL5 75w90, kde pri 40°<100cSt, pripadne okolo 80cSt, v ziadnom pripade nad 100cSt.
Respektive si dovolim jednu citaciu z Ford fora:
"Bohuzel se ukazalo, ze olej Millers 75w90 z meho minuleho prispevku je velmi nevhodny pro provoz v teplotach vic pod nulou. Auto po vyjeti z teply garaze radilo bez problemu, ale jakmile jsem vyjizdel s promrzlym autem, tak byl problem s razenim predevsim druheho stupne. A to ze jako hodne.
Proto jsem se nakonec priklonil k rade Pitrise a dal tam Fuchs 75w80 z jeho prispevku. Mel jsem to udelat rovnou :oops:
Nicmene teprve pri surfovani ohledne Fuchs 75w80 jsem pochopil celou problematiku a pokud to nekoho zajima, tak zde je vysvetleni, proc Millers 75w90 neni dobry napad, ackoliv originalni Ford olej ma taky viskozitni tridu 75w90..
Jeste ohledne ATF oleje. Vzhledem k tomu, ze se jedna uz o hodne ridke oleje, trosku jsem se obaval mozneho prehrivani oleje v letnim pocasi. Preci jen automaticke prevodovky maji chladic oleje, jimz klasicka manualni prevodovka nedisponuje, jest tomu tak? Toto mi ale bylo vyvraceno jak Jesterem zde v diskuzi, tak i clovekem, ktery mi auto servisuje. Tak nevim.. 8)
Viskozitni trida 75w90 urcuje pouze maximalni, resp. minimalni viskozitu. Jinymi slovy, olej 75w90 musi mit viskozitu maximalne 150000mPas (milipascalsekunda) pri -40 stupnich Celsia. Naopak pri +100 stupnich Celsia musi byt minimalne 13,5 a maximalne 24 mm2/s. To je ale skutecne velky prostor, ktery ve finale znamena dramaticke rozdily mezi vlastnostmi oleju stejne nebo sousedici tridy. Predevsim v hodnotach viskozity pri teplotach pod nulou. Zde je porovnani trech oleju, dva z nich jsem pouzil a zduvodneni, proc muj prvni vyber byl tak spatny. Castecne vynato z meho rozhovoru s technikem olejarske firmy:
1) Kinematicka viskozita je dynamicka viskozita zavisla na hustote, je to pravda?
Odpoved:Ano
2) Proc se u teploty -40 stupnu uvadi dynamicka viskozita a u teplot +40 a +100 stupnu kinematicka?
Odpoved:Závislost dynamické a kinematické viskozity jste popsal správně, při velmi nízkých teplotách je tekutost oleje malá, a jeho průtok silou gravitace je nepatrný, proto se měří dynamicky – rotačním viskozimetrem, nejčastěji Brookfieldovým. Jednotky cP (centipoise) a mPas (milipascalsekunda) jsou totožné.
3) Je Brookfield viskozita totozna s dynamickou viskozitou?
Odpoved:Vyplyva z odpovedi 2)
4) Priklad srovnani tri oleju:
Millers EE Transmission 75w90 Nano (http://www.millersoils.cz/377--ee-trans ... 75w90.html)
Kinematicka viskozita pri +100 stupnich: 17.85cSt (neboli mm2/s ?)
Kinematicka viskozita pri +40 stupnich: 108cSt (mm2/s ?)
Brookfield viskozita pri -40 stupnich: 48,000 cP (neboli 48000 mPas?)
Millers TRX Synth 75w80 GL5 (http://www.millersoils.cz/387--trx-synth-75w80-gl5.html)
Kinematicka viskozita pri +100 stupnich: 8.7cSt (neboli mm2/s ?)
Kinematicka viskozita pri +40 stupnich: 46.0cSt (mm2/s ?)
Brookfield viskozita pri -40 stupnich: 133,000 cP (neboli 133000 mPas?)
Fuchs Titan SINTOFLUID 75w80 (http://www.oleje-fuchs.cz/zbozi/titan-sintofluid-75w-80)
Kinematicka viskozita pri +100 stupnich: 9.4 mm2/s
Kinematicka viskozita pri +40 stupnich: 49.8 mm2/s
Dynamicka viskozita pri -40 stupnich: 37,000 mPas
5)Jak je mozne, ze Millers TRX 75w80 ma pri -40 stupnich v podstate trojnasobne vetsi viskozitu nez Fuchs 75w80 kdyz pri teplotach +40 a +100 jsou na tom vicemene stejne. A souvisejici otazka, jak to, ze Millers 75w90 Nano muze mit pri -40 stupnich skoro stejnou viskozitu jako Fuchs 75w80 kdyz pri teplotach +40 a +100 jsou na tom uplne jinak?
Odpoved:
Nesoulad mezi „logikou“ viskozit při běžných a velmi nízkých teplotách je dán recepturou produktů – konkrétně použitými základovými oleji a kombinací aditiv (tzv. Pour point depressants – snižovačů bodu tuhnutí). Z hodnoty viskozity při -40 °C nelze odvozovat chování oleje při 40 a 100 °C a naopak.
Muj osobni zaver:
Pri vyberu prevodoveho oleje je samozrejme nejlepsi se drzet normy vyrobce auta. Pokud zacnete vybirat jiny olej, nelze se drzet udaje vyskozitni tridy, ale je potreba se primo podivat na udaje o viskozite pri jednotlivy teplotach -40, +40 a +100 stupnu. Dalsi nemene dulezitou vlastnosti je take vykonova trida."
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: úte říj 02, 2012 12:11 pm
- Jméno a příjmení: Andrej Meszaros
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
Zdravim, ohladom problematiky API GL4 a GL5 som nasiel nasledovny link
http://benmlee.com/4Runner/Transmission_Oil.htm
V kazdom pripade by sa dalo ale povedat ze do nasich aut patri olej, ktory splna vykonnostnu a viskozitnu triedu predpisanu vyrobcom, no bude zaroven co najmenej viskozny. Teda API GL5 75w90, kde pri 40°C by mala byt viskozita menej ako 100cSt. (ci nizsia, tym lahsie radenie za studena)
http://benmlee.com/4Runner/Transmission_Oil.htm
V kazdom pripade by sa dalo ale povedat ze do nasich aut patri olej, ktory splna vykonnostnu a viskozitnu triedu predpisanu vyrobcom, no bude zaroven co najmenej viskozny. Teda API GL5 75w90, kde pri 40°C by mala byt viskozita menej ako 100cSt. (ci nizsia, tym lahsie radenie za studena)
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
Kamarádovi s Foresterem už potřetí začal zlobit synchron 5. V Olomouckém servisu mu doporučili a i vyměnili olej za hustší. Je pravda, že za studena to jde ztuha řadit. Ale synchron 5 zlobí méně.
Možná později zjistím, co je to za olej, má to napsané u motoru.
Možná později zjistím, co je to za olej, má to napsané u motoru.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
Tak to jsem z toho jelen. Tady se tvrdí, že 5 je mazaná rozstřikem, tudíž by měl být vhodnější řidší olej a najednou zas hustší? No ono, řidší je lépe čerpatelný, dříve maže, ovšem hustší má asi silnější film a zase déle ulpí na mazaných součástech, nesteče tak rychle. Tak co je lepší? Hlavně teda na tu 5. To co snáze a dříve stříká nebo to, co to bude šplíchat za delší dobu, ale zase líp namaže než ta "vodička"?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
No typ oleje bude vždy diskuse na dlouho (a každý řekne něco jiného).
Ohledně toho mazání pětky ostřikem (neb jsem opravdu ten, co ho to zadření pětky potkalo): myslím že rozhodující bude dostatek oleje - v mém případě došlo k tomu, že jsem odsál olej (po konzultaci v autorizovaném servisu) a výsledek byl: výměna kol na pětce.
Mimochodem: dodnes vlastně nevíme, proč měrka ukazovala, že je oleje nad rysku maxima. Každopádně po opravě a kontrole Nowak prostě konstatoval: chybějící olej. Jaký olej v tom byl, bylo naprosto podružné.
Ohledně toho mazání pětky ostřikem (neb jsem opravdu ten, co ho to zadření pětky potkalo): myslím že rozhodující bude dostatek oleje - v mém případě došlo k tomu, že jsem odsál olej (po konzultaci v autorizovaném servisu) a výsledek byl: výměna kol na pětce.
Mimochodem: dodnes vlastně nevíme, proč měrka ukazovala, že je oleje nad rysku maxima. Každopádně po opravě a kontrole Nowak prostě konstatoval: chybějící olej. Jaký olej v tom byl, bylo naprosto podružné.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
Tak ono platí to samé, co u motoru. Podstatné je, aby tam byl oleje dostatek. A teprve pak lze řešit, jestli je lepší takový nebo makový olej.
Ono nemusí vždycky pomoct řidší olej. Evidentně záleží na tom, co je v převodovce opotřebeno a jak. Když jsem míval Aro, jedna z převodovek blbě řadila, protože byly ochozené synchrony. Tam se naopak problém vyřešil olejem PP 44. Ten je za studena téměř nečerpatelný, hustý jako vazelína.
Bylo to tehdy takové to řešení, jako nasypat do převodovky dubové piliny. Ale pomohlo to.
Ono nemusí vždycky pomoct řidší olej. Evidentně záleží na tom, co je v převodovce opotřebeno a jak. Když jsem míval Aro, jedna z převodovek blbě řadila, protože byly ochozené synchrony. Tam se naopak problém vyřešil olejem PP 44. Ten je za studena téměř nečerpatelný, hustý jako vazelína.
Bylo to tehdy takové to řešení, jako nasypat do převodovky dubové piliny. Ale pomohlo to.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
Nevím co máte furt s tím ostřikem, pětka je mazaná úplně stejně jak jakejkoliv jinej kvalt.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3137
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
na olej v převodovce bacha, asi tomu navíc nesvědčí pravidelné parkování z kopce
dopadá to takto:
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... ry#p114214
tehdy zadřené kluzné ložisko na pětce; Als (v Dobřanech) mi to dal dokupy ...
dopadá to takto:
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... ry#p114214
tehdy zadřené kluzné ložisko na pětce; Als (v Dobřanech) mi to dal dokupy ...
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
- PetrC
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 510
- Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
- Jméno a příjmení: Petr Celnar
- Bydliště: Bučovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
No uplne stejne mazana prece neni, je pravda ze je tam stejna hladina oleje ale 1 az 4 jsou oddeleny v predni casti skrine a 5 je spolecne s mezinapravou.Juras píše:Nevím co máte furt s tím ostřikem, pětka je mazaná úplně stejně jak jakejkoliv jinej kvalt.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
No a co že je to v druhé části, je to propojené, je tam stejná výška hladiny oleje jak jinde.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
já to tentokrát vidím na ten total co zkoušel Sima a psal že mu to maká dobře, je to levný a dobrý olej tak snad si bude rozumět i s mým autem třeba se ten frantík s japoncem domluví, ten castrol co jsem tam lil posledně je o 100kč na litru dražší , na těch olejích je psáno že vydrží 300000km furt zvažuju jestli ty výměny neprotáhnout aspoň na 100000km i když finančně je to skoro jedno jen se mi nějak do toho nechce
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
A proč ten převodový olej neměnit preventivně každý rok, rovnou i s výměnou motorového oleje. Cena za 3.3 litru je zanedbatelná oproti ceně za opravu jakékoliv lapálie.petr píše:já to tentokrát vidím na ten total co zkoušel Sima a psal že mu to maká dobře, je to levný a dobrý olej tak snad si bude rozumět i s mým autem třeba se ten frantík s japoncem domluví, ten castrol co jsem tam lil posledně je o 100kč na litru dražší , na těch olejích je psáno že vydrží 300000km furt zvažuju jestli ty výměny neprotáhnout aspoň na 100000km i když finančně je to skoro jedno jen se mi nějak do toho nechce
Když to někdo umí, má to kde zrealizovat a disponuje ořechem gola torx T70, tak kde je problém.
Co víc se pro to aby převodovka, snad!!!, makala jak má, dá udělat?
Na tuto operaci snad člověk nemusí být ani ten "kamikadze"
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Převodový olej pro manuální převodovku
tak můžeš ho měnit každý měsíc třeba to bude ještě lepší nebo týdně to víš že to nakonec stejně nevydržím a vyměním ho raději po těch 50 - 60 tis. km když jsou na ty oleje subara tak háklivá . ale měnit ho každý rok jako motorový to už mi přijde jako úchylka