Nafta bez bioslozky

Pohonné hmoty, spotřeby, alternativní paliva, čerpací stanice, kvalita, modifikace motorů, aditiva.
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22545
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od spm »

Tohle mi přijde jako celkem blbost... O2 1.9TDi doma máme, něco jsem s tím najezdil, k tomu teď 3.0 154kW (která na tom se spotřebou bude asi dost podobně s 3.0R). 3.0 nemá PP, takže spotřebu vidím až po dotankování, nicméně vždycky jsem byl pod 11 (a to ikdyž jsem si myslel, že jsem s tím jel celkem dost rychle). Naproti tomu 5 litrů u okty odpovídalo na trase po okreskách, kde byla semtam nějaká vesnice, takovému normálnímu ne moc pomalému ježdění. Pokud bych na to šlapal tak, aby H6 jela za 12, tak budu i u tý octávie dost přes 6 litrů. A tomu prostě nevěřím, že jiná nafta udělá 50% rozdíl na spotřebě... Naproti tomu čemu jsem si u tohohle auta všiml je, že tu spotřebu dosti ovlivňuje počasí a pozapínaný spotřebiče. Ačkoliv je v tom jenom manuální klimatizace, tak při velkém vedru to žere opravdu o hodně víc, než když se to zapne při 27 stupních. Stejně tak když je zima - jak se to déle ohřívá, leze to dost nahoru. Upřímně z toho co jsem najezdil mi přišlo, že na stejné trase se stejnou naftou a stejným jízdním stylem se ta spotřeba liší klidně až o 1,5 litru - právě podle toho jak moc je vedro, zima a podobně. Nechci hodnotit kultivovanost a podobný věci, ale kdyby to na tu zázračnou biosložku najednou začalo žrát pětinu, tak tam do toho nikdo tu naftu ani nebude míchat...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
emve
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1585
Registrován: čtv dub 07, 2011 9:57 pm

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od emve »

Ano, neříkám, že 4,6l u 1.9 TDI odpovídá 12l u 3,0R ve všech režimech. Dálniční cestování stejným stylem je 3,0R za 12l a 1.9 TDI za 6-6,5l, což odpovídá tomu, co píšeš. Já jen popisuju realitu na dané trase (25 km okresek přes kopečky a vesnice do města se studeným startem a zpět, tyto spotřeby jsem zaznamenal v průběhu jednoho týdne za obdobných podmínek). Ty popisuješ nějaké domněnky na základě zkušeností s jiným autem s jinou motorizací bez palubního počítače.

Musím podotknout, že 1.9 TDI je po repasi vstřiků (najeto 235k) a takhle málo nikdy nežrala. Už těch předchozích rekordních 5,0l jsem moc nechápal a teď těch 4,6l s Maxxmotionem už vůbec ne. Jízdní styl byl podobný, jezdím pořád stejně.

Velmi dobré dojmy a výsledky (vlastně nejlepší) jsem měl s Aral/BP Ultimate dieselem v naloženém S-maxu s rakví (v jednom případě byly jízdní průměry úplně mimo obvyklé hodnoty), na trase kterou jezdím každoročně asi 7 let na různé paliva. Maxxmotion je v tomto ohledu pro mě dlouhodobě nafta číslo 2 a teď po tom updatu složení jsem opravdu poznal rozdíl oproti běžné naftě na 2 autech, takže jsem chtěl doporučit k vyzkoušení. To byla hlavní myšlenka.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
Uživatelský avatar
Subaru70
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4010
Registrován: pát led 31, 2014 10:58 am
Bydliště: Praha

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od Subaru70 »

..já jsem Maxx tankoval cestou jen když jsem jel do Chorvatska a zásadní rozdíl jsem neviděl proti EO. Spotřeba byla cca stejná stejně jako kultivovanost motoru.Po dálnici jsem se nedostal přes 6,8 a to jsem byl full naloženej až po střechu a tempomat na 140. průměr jsem tam měl tuším na konci dovolený někde mezi 6,4-6,6. Ale jako ,,dvojka" nafta proč né..
Jinak tady v ČR na EO při pohodové jízdě na chalupu (klobouk) jedu za cca 5,4 a když se chci bavit tak cca do 6l. Jinou naftu jsem tam zatím nezkoušel..radši >:(
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od Slavek_xxx »

Ja tankuju ropu Benzinu obyc nebo Cepro bez bio nebo ONO a spotreba je na nafte absolutne nezavisla. Daleko vic se projevujou kratky trasy a jejich profil a teplota vzduchu, ale dalnice napriklad skoro vubec (jezdim tacho 140). O2 1.6TDI DSG. Prumer mam v lete 5.5, v zime kolem 6ti.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od Mareka »

Já do pracovní 2.0 TDi tankuju (už 100 tis. km) jen Benzina Verva Diesel, Čepro Eurooil bez bio a MOL Evo Diesel.
Jízdní charakteristiky a hlučnost hodnotím nastejno, u spotřeby je to trochu jinak:
Benzina dlouhodobě 5,7, Čepro spotřeba stejná ale při ustálené a dlouhé jízdě (klidně i dálnice 130 dle GPS) nižší spotřeba o 0,3-0,5l. MOL vždy nižší spotřeba o 0,3-0,5l bez ohledu na typ jízdy (ale je pravda že délku jízdy mívám málokdy pod 20 km).
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od racmaster »

ahojte, cely zivot jazdim na benzine a mam uz otestovane rozne, vratane ich vplyvov... teraz som vsak presedlal na prvy diesel, tak som z toho trochu neisty. precital som si to vlakno a zaznamenal tu rozne veci, ako bio, bez bio, s aditivami takymi, onakymi, cetan vyssi, nizsi... mohli by ste mi to niekto nejak celistvo zhrnut, aby som sa pre zaciatok zorientoval a vedel rozhodnut, ako krmit toho mojho noveho ropaka? na co si dat pozor, co sa oplati, co je placebo atd apod...? :-/
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od quickly »

Racmaster : pokud máš blízko Eurooil, tak doporučuji tam brát dehet, protože tam nejsou biosracky. Pokud nemáš blízko Eurooil, tak je dobré jezdit tam, kde je dobrá výtoč. Značková pumpa neznamená, že ti dehet nezadela vstriky. Já jsem jezdil k Tesco pumpě a plná spokojenost.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6320
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od cleo »

Než jsem pořídil forejse, měl jsem 9 let Nissana v ropě a až na výjimky jsem celou dobu tankoval u TankOna a bez jediného problému.

Odesláno z mého SM-G920F pomocí Tapatalk
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od Juras »

Já tankuju taky hlavně ono a přilejvám vif a taky bez problémů.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od racmaster »

ten vif som uz pozeral, len este mi neni jasne to davkovanie. taky klasicky vif ma pol litra a stoji nejakych 7-8 eur. podla pomeru 1:1000 by to malo stacit na 500 litrov nafty, spravne? cize to proste dajak od oka nalejete pred tankovanim do nadrze?

a co tie premiove paliva, do tych tiez, ci tie maju uz aditivum v sebe? co som zatial nasiel, tak nas slovnaft evo diesel ludia chvalia, aj testy ma velmi dobre, ale to asi nebudete poznat...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od quickly »

racmaster: aditiva od MO mají lahvičku a plná malá nádržka odpovídala 60 l dehtu (=1 celá nádrž), takže dávkování bylo v pohodě. Na forestíka v benzínu jsem nejdřív bral normální N95 + aditiva od MO, jak Tesco začalo prodávat Ultra95 (N95+aditiva), tak jsem přešel jen na Ultra95 a u EuroOilu beru taky jejich aditivovaný benzín. Je pravda, že u již aditivovaných PHM nevíš, jak se to tam promíchá, ale Tesco má dost velkou výtoč, tak si myslím, že promíchání bude dostatečné.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
pavelotb2016
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 201
Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm

Re: Nafta bez bioslozky

Příspěvek od pavelotb2016 »

Za mne EuroOil Optimal Plus z paterni distribucni site se slusnou vytoci. Je bez Bio slozky, aditivovany, nemichany v cisterne...pro mne nejlepsi alternativa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odpovědět

Zpět na „Palivo“