tak som dnes absolvoval 2hodinovu skusobnu jazdu na jeep cherokee KJ-Liberty, 2.5crd, 105kW, command trac, bez uzavierok, bez elektroniky, bez medzinapravoveho difu, napevno pripojeny predok...
aby som sa uistil, ze nerobim prilis velku chybu, predavajuceho sa mi podarilo prehovorit, aby s jeepom dosiel priamo na miesto k nasej chate, cize tam, kde ho budem vlastne potrebovat. mal som teda moznost vyskusat ho na trase, ktoru poznam ako vlastnu dlan do poslednej skalky a porovnat tak s forestom SF 90kW uplne objektivne.
tak som vsetko presne skusal na skusobnej jazde. zobral som KJ na luku, nekosenu, zarastenu, krtince, jamy, diery a vsetko to do hladka zafukane zmrznutym stvrdnutym snehom, taky ten typ hore chrusta, dole prasan... islo, kusalo sa driapalo, bojovalo a preslo...
bolo velmi citit vyhodu vysokeho podvozku, proste tie jamy by ma na foreste dostali, brucho a cau parky...
vsetko v roznych naklonoch, svahoch. a to ten KJ mal M+S goodyear wrangler ultragrip myslim, cestny dezen max 5mm !!!, na dotyk tvrda zmes... navyse nie velmi podarena vzorka dezenu, podla mojho nazoru. ale hrabal sa pucil, isiel. miestami ostal vysiet, ale zasa treba povedat, ze som robil vsetko naschval zle, aby som videl, co dokaze auto, nie ja... fakt je, ze z tej konkretnej luky by som sa asi s tym mojim forestom nedostal.
dalsia obrovska vyhoda, ta redukcia, ktora bola pre mna najvacsim lakadlom a zaroven asi najvacsim minusom forestra. v podstate sa da povedat, ze liberty v redukovanej trojke ide asi tak rychlo a asi aj tak malo brzdi, ako forester v redukovanej jednotke. redukovana dvojka je uplny ideal do mojich kopcov. no a jednotka je uz uplny masaker, to proste to auto na volnobehu v tejto rychlosti ide uplne samo do akehokolvek kopca, ziadnu spojku clovek nepotrebuje, proste ide kym moze a potom nezdochne, ale ostane stat a hrabe na mieste. vsetko bez plynu, bez spojky. to auto proste na redukovanej jednotke nezdochne. obrovska vyhoda pre moju manzelku, ktorej forest furt scipol, alebo skakal vpred.
dalsia vec, co som skusal, a to musim povedat ze hlavne kvoli tomu, ze ste ma tu na to upozornili vy. mna to sameho nenapadlo. a sice fakt, ze ked to uz zastane a nejde dalej, hrabe vo svahu, kvoli absencii medzinapravoveho difu by ho malo zacat vynasat, vykrucat a kadejak vzhladom na miestne uzucke zavozy nebezpecne krutit, priecit jak kamion na horskom prechode...
skusal som to niekolko razi v druhom najprudsom useku, aky tu mam, pekne zastat v polke a skusat ist hore, dole. pucil som to na jednotke, dvojke, trojke a zas a znova az chudak chlap uz znacne protestoval
nuz ale co uz, na to to auto potrebujem, mna nezaujima ako sa sprava na dialnici a pri nakupoch v shopping centre...
vsyledok bol, ze auto drzalo prekvapivo dobre stopu, nekrutilo sa, neutekal zadok. pripisujem to prave tomu cestnemu vzorku dezenu, kde su 4 hlboke ulicky po celom obvode...
na druhej strane, s forestom som chodil po ceste z cisteho ladu, ked na cestu prerazal potok a kadejake pramienky ju plnili celu zimu, az na jar cesta bola pod polmetrom ladu, na ktorom sa nohami nedalo ani chodit, ledva tak stat. a forest po nom na starych vysuchanych gumach michelin alpine 4x4 isiel hore na chatu 2km do kopca a nazad, este horsie, dole z chaty uplne v pohode. najprv som isiel len akoze vyskusam, pokade dojdem, ak zastanem, dam retaze a idem dalej, ale nakoniec som retaze nedal celu cestu, proste forest isiel jak nic. jeepa som skusal na zamrznutom znehu, cize vlastne najlepsom moznom...
to sa zas bojim, ci tieto 2 vysoke tony hojdajucej sa ocele zvladnu aj uplny lad na tom istom useku. a ked, tak ake mam na lad hladat gumy...?
kedze to liberty nakoniec vsetko dobre zvladol, rozhodol som sa ho zobrat. aj preto, ze som v tej cene nenasiel ziadneho poriadneho foresta. na slovensku su vzacne a dovoz sa u nas predrazi kvoli clu o 700 eur...
aj ked ten lad ma este stale trapi, ale vsetko sa asi osetrit neda, kusok rizika musim asi podstupit. kazdopadne, privitam este dobru radu, ake pneu na lad? klasicke zimne, AT, MT...?