Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Odpovědět

ktore zo spomentych aut zvladne klzky svah minimalne tak dobre, ako Forester I?

mensi Cherokee, Liberty +500 kg, zamknuty medzin. dif.
3
27%
Grand Vitara, zamknuty medzin. dif.
4
36%
Pajero, Pinin, zamknuty medzin. dif., zriedka aj zadny
0
Žádná hlasování
ziadne
2
18%
ine
2
18%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
yohn
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11958
Registrován: stř črc 13, 2011 5:58 am
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od yohn »

Vsak jo.
ex. Subaru Crosstrek 2.0i r.2018
ex. Subaru Forester 2.0X r.2006
ex. Subaru Outback 3.0R r.2006
ex. Subaru Outback 3.0 H6 r.2000
ex. Subaru Forester 2.0X r. 2003
ex. Subaru Forester 2.0X r.1999
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od M a r c e l »

racmaster píše: len aby sme nezabudli, stale tu porovnavame forestra 1, nie dvojku, co ma vyssi podvozok, samosvor, lepsi motor a par kil menej. verim, ze ten je na tom podstatne lepsie ako jednotka SF... btw, ako je to v tomto smere s faceliftami jednotky okolo roku 2002? niekde som pocul, ze tie uz mali podvozok dvojky ale nic oficialne som nenasiel. naoko ale vyzeraju vyssie...
mam SF poface (rv. 12.2000) a SG predface (rv. 2004?)

SF před a poface mají naprosto totožný podvozek, alespoň co jsem měl možnost porovnat, ale třeba se pletu
rozdíly jsou v motorech v řádu jednotek kW a v interieru a exterieru, v pro tvoje požadavky nepodstatných drobnostech, jednoduše řečeno: přechodem z SF předface na SF poface si nijak nepomůžeš

SG už má podvozek krapet jinačí, zběžným pohledem rozdíl mezi SF a SG je celkem patrný, co do subtilnosti...

rozdílná výška jednotlivých aut stejné řady je dána podle mně spíš opotřebením a úpravami jednotlivých kusů

a co se týče užitnosti lehkého (forester) oproti těžkému (jeep a podobné) autu, hlasuju pro lehké.

Nicméně třeba zmiňovaná opravdu "malá lehká" auta (samurai a podobná) mají asi nevýhodu v nedostatečném výkonu motoru, to bude jejich největší slabina...

jo a ještě k AT verzus MT, tohle mám také možnost hodnotit vzhledem k vlastnictví a testování obojího u turboverzí forestera (ačkoliv MT mám poněkud nestandartní), AT vyjede hodně a značně pohodlně, především proto, že prostě "jenom" plynem koriguješ co a jak, MT vyjede hodně, troufám si říct, že o trochu víc, než AT, ale strašně moc záleží na řidiči, pokud je řidič dobrý a umí, je MT podle mého soudu lepší, v mezních situacích se s tím prostě dá víc pracovat, je tam víc možností, co s tím dělat, dá se to víc oblbnout, je víc prostoru pro využití výkonu motoru, to AT nedovolí a výkon "krade".
MT výrazně více "brzdí motorem" než AT. A to až tak, že bys byl, pokud ti nevyhovuje brždění motorem se zařazenou redukcí u SF, velice zklamaný, bez ohledu na zvoleném režimu na voliči AT (power - A/T - hold), ani jedna z těchto variant u AT nebrzdí tak, jako redukovaná MT, ono popravdě, ani jako neredukovaná.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od VDC »

Majer píše:Tak u jeepky je to jak u suba tedy více typů pohonu...
Jo to já vím. Ale 3 špéry v sérii ? To má některý z modelů ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od Juras »

PetrC píše:Druhou zkušenost máme s Jeep Cherokee MY03 a ten, když nám zapadla nízká impreza ve sněhu, se horko těžko dostával k autu ale nakonec se povedlo.
To je sice fakt, že měl problém se ke mě dostat, je ale taky fakt, že tam měl celkem nahovno a dost sjetý gumy.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od racmaster »

dajte si do youtubu vyhladat jeep command trac

neni to preklep je to trac

su tam krasne animacie podvozku, krok po kroku vysvetleny princip. ten system sa vola brake log differential BLD a je napriklad do cherokee liberty montovany od 2006.

jedna sa o jednoduche elektronicke senzormi merane pohybovanie kolesa a nasledne abs dobrzdovanie s cielom dosiahnut tocenie oboch kolies uplne rovnakou rychlostou. neni to kolik medi zubmi, ale vysledok by mal byt ten isty akurat s vyhodou nepolamania zamknuteho difu... cize stredny dif zamknuty mechanicky a zvysne dve BLD.

a chce to silnejsi motor, kedze musi pretlacit odpor navyse... co ale neni problem pri redukcii 2.75:1... ale realne som videl videjka s tymto systemom sneh svah, co by som na mojom konkretnom forestri nedal ani nahodou. samozrejme, zasa vsetky tie dalsie faktory...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Stefan
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 258
Registrován: čtv srp 04, 2016 8:34 am
Jméno a příjmení: Štefan Cimbalík
Bydliště: SK, BB, LC

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od Stefan »

To racmaster: Áno Jeep má toľko druhov systémov pohonov a ich kombinácií, že v tom už aj Jeep má zmätok. Ale na Tvojom mieste by som prínos tej superelektroniky nepreceňoval! A nielen u Jeepa.
Vlastná skúsenosť : Toyota LC 90 3.0 TD, stály pohon 4x4, redukcia, špéra medzinápravového a zadného diffu, obuté Bridgestone Blizzak LM 25. Porovnávaný kopec vyšla s uvaretím medzinápravovky bez najmenších problémov plynulou jazdou na prvý šup.
Jeep GCH WJ 3.0 CRD Quadra Drive II, obuté Toyo Open Country H/T. Ten kopec som jednoducho, ani s rozbehom nedal. Skúšal som všetko až do prehrievania sa kotúčov, čo som našťastie včas zbadal.
A to je to, čo sa u týchto pribrzďovacích systémoch stáva, keď auto dlho morduješ v ťažkom teréne, že sa ti kotúče prehrejú doslova až do žeravenia a myslím, že možné dôsledky tu netreba vysvetľovať.
Sú to výborné veci pre bežného vodiča, ktorý nemá offroadové ambície, uľahčujú mu život v bežnej premávke, ale na tie veci, načo Ty to auto potrebuješ, si myslím, že by to nepostačovalo.
Nikdy sa nevzdávaj!
Mitsubishi Pajero II 3,5 6V
Jeep Grand Cherokee WG
Ex. Subaru Forester MY 2007 IM
Ex. TLC 90 +2" Ultimate suspension
Ex. THilux +2" OME
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od Slavek_xxx »

racmaster> pribrzdovani kol (jak se tomu dnes moderne rika "elektronickou uzaverku diferencialu" :-D ) ma i muj Outback z roku 2002. Ale nevim jestli to neni spis ke skode nez uzitku, aspon zdejsi kluci s autama s VDC ho ve snehu vypinaji a resi to stylem full-gas >B-) Ja tolik zkusenosti z terenu nemam, vzdy jsem s Outbackem projel at uz s VDC off nebo on...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od racmaster »

nesnazim sa precenovat elektroniku, to v ziadnom pripade. paci sa mi ale ked to tam je a mozes to skusit vypnut, alebo zapnut a sam zistis, ci to pomoze a nakolko. ono klasicke - lepsie to mat a nepotrebovat, ako nemat a potrebovat... B-)

je mi totiz jasne, ze su situacie, kedy to pomoze a su take kedy je to na skodu...

ked auto ma brzdy, ma abs, nevidim dovod, aby sa donho nedali styri senzory za 5 evri par kablikov a jeden plosak za 10 evri do ktoreho sa pripoja. najma ked auto stoji 50 000... a jeden on/off button za 10 centy, nech nezerem 8-?
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od VDC »

Racmaster už jsem doma. Takže ne 3 uzávěrky, ale jedna mezinápravová a pak hra na přibržďování kol, která zkrátka většinou úplně nefunguje. Neříkám, že nikdy, protože třeba u nových Forestrů funguje elektronika velmi slušně, ale nelze to nazývat třemi uzávěrkami.
Elektronické uzávěrky máme v našich H6, jak píše Slávek a když se dostaneme trochu do extrému, kdy kola prokluzujou hodně intenzivně, je ten systém schopen udusit i těch našich 209 kobyl. Pomůže jen VDC OFF a pořádně tomu naložit. A když jsou k tomu pneumatiky, funguje to.
A mám vyzkoušenu ještě jednu věc, H6 při zařazené 1. Rychlosti mění svornost mezinápravy, uzavírá ji. Ale už jsem se dostal do situace na sněhu, kdy lépe to jelo na D, kdy je mezináprava daleko víc otevřená a nápravy reagují nezávisleji.
To uvádím jen jako příklad, že ve ztížených podmínkách nemusí být uzávěrky vždy řešení.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od racmaster »

H6 myslis outback? vidis, to by som nepovedal, ze to ludia duria do takych extremov... ale je to zaujimave, hned vyvstava moznost porovnat na snehu v kopci mimo cesty forestra I a II bez tejto elektroniky, s kusok vyssim podvozkom, redukciou (to outbacky asi nemaju, ci?) a celkovo koncept auta menej offroadoveho a viac offroadoveho v uvodzokvach... su z jednej dielne, aj forest, aj outback, vsetko nizke stabilene taziska...

iste ste to uz kade tade na zrazoch skusali co sa snehu ladu a stupania tyka...??
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od Slavek_xxx »

Nazorna ukazka od HonzaCZ (sice mel 2.5ku, ale system pohonu stejnej - VTD+VDC):
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qDsPf9yaeuY[/youtube]
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1712
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od Cliffer »

Mám teď čertvý zážitek z neděle, kdy jsem s Outbackem kravil na uježděným sněhu, přepísknul zatáčku a bokem sklouznul do sněhu do škarpy. Na asi 3. pokus jsem se z ní vyhrábnul zpátky na cestu, i když při jsem v jedný chvíli byl křížem vyvěšený. Stačil mi k tomu rozjezd na cca půl-otáčku/otáčku kola (2,5i, manuál, bez VDC). Ani jsem si nemusel pomáhat brzdou. A dle různých videí co jsem viděl si myslím, že v tu chvíli by mě VDC spíš bránilo než pomáhalo.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od VDC »

H6 v první řadě nepotřebuje redukci. :-) Má koně.
Outback má v sérii samozřejmě podstatně horší nájezdové úhly, i přechodový úhel, protože je delší. To lze částečně vyřešit podložkami nad tlumiče a většími koly. Má i nepraktičtěji řešený přední nárazník, takže ačkoli mám v současnosti +45mm vepředu a 55 vzadu, v terénu furt reju držkou v zemi. :-) Ale ve sněhu je to jedno.
Takže ačkoli má Outback proti Forestru své nevýhody, přesto bych neměnil, protože Forester H6 s VTD neexistuje. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od racmaster »

cize toto bolo so zapnutym elektronickym dobrzdovanim? ten uplny pokles otacok pred vrchom kopca bol umysel sofera, alebo vysledok prilisneho dobrzdovania systemu?

toto som mal problem aj s forestrom, podobny svah, ale o to tazsi, ze zhruba 45 stupnova plynula zatacka 30-40 metrov do prudkeho svahu. bez toho, aby som ho rozkuril, rozbehol a drzal na plyne sa proste hore casto nevladal dostat. prazdny este ako tak, ale nalozeny hoci len 5 ludi s batozinou uz proste parkrat nevladal a to aj na suchu. cize redukcia zasa problem... alebo silnejsi motor...

jedina sanca, ze nestratil cely cas ani kusok trakcie... problem ale je, ze cesta spat nevedie... uzky zavoz, na jednej strane roklinka, na druhej 3m stena par centy vedla auta... cize musi to vyjst na prvykrat, ziadne spokojne cuvanie a druhy, pripadne treti pokus... 8()
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Forester vs Vitara vs Jeep vs Pajero

Příspěvek od Traveller »

Přihodím svou trošku do mlýna. ;-D
Na forejsovi SJ s MT ty "elektronické uzávěrky" fungují opravdu výborně a pokud za něco stojí řidič (což asi nebude úplně můj případ :-DDD ), tak to vyjede nesmysl.

Pokud se nechá VDC zapnuté, tak to sice přibržďuje jednotlivá kola dle potřeby, ale chybí-li trakce, tak to prostě omezí výkon motoru tak, aby k žádnému prokluzu nedocházelo a skoro nikam se člověk nevyhrabe.
Pokud se VDC vypne, tak to také přibržďuje jednotlivá kola dle potřeby, ale výkon motoru zůstává neomezen a pak to samozřejmě za částečného hrabání fakt vyjede nesmysl. ,,,,| (*_^) |,,,,

S ohřevem kotoučů nemám zkušenost, protože do takových dobrodružství, kde by k tomu došlo, se fakt nepouštím. ;-D ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Odpovědět

Zpět na „Forester“