brzdové kotouče + destičky

Odpovědět
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od dethroned »

mám bremba vepředu kotouče i destičky a rozhodně nepískají. a to jsem ani nedával ty tlumící plíšky ani pastu. ale je pravda že práší hodně...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Juras
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 766
Registrován: čtv bře 04, 2010 7:42 am

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od Juras »

Já mám zkušenost s vrtanejma takovou, že praskají a už to na autě nechci.
Subaru IMPREZA 2.0GT MY95 300hp 25/100 - funny car
Peugeot 205 1.7GRD MY92 60hp 4/100 - EX a už i R.I.P (kovoschrot)
Citroën C5 2.2 HDi MY02 133hp 6/100 - daily car
Ducati Multistrada 1000 DS MY04 - funbike?
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od VDC »

Všichni, co tu kdy měli vrtaný kotouče nakonec psali, že to praská.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od HonzaCZ »

Dozadu dej hlavně něco, co bude brzdit hůř než předek :) Myslím v danym poměru. Třeba EBC doporučuje, když dáš dopředu GreenStuff, tak dozadu dát obyčejný (Ultimax). Jestli teda neplánuješ následně řešit i předek.

Já teda měl taky vždycky pocit z mdlýho projevu brzd jenom do tý doby, než jsem vyměnil přední brzdy (chápej kotouče + desky). Ono jo, u subaru se na to musí trochu víc šlapat, což může člověk zvyklýho na koncern nebo ford, kde stačí o brzdovej pedál zavadit a spouští se ABS, trochu odradit nebo mu to připadat mdlý. Ale když se tam daj pořádný komponenty, tak se na brzdy dá rozhodně spolehnout.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od ybrcek »

já měl ted poslední dvě auta Vectru B 2,5V6 a Vectru C 1,9cdti a ty brzdily obě super a neměly přecitlivělé pedály jak škodovky apod
ta béčková Vectra s ATE power uměla ze 100kmh zastavit na 35metrech, céčko bylo těžší ale dávalo to tak cca 38metru

na Forestru není regulátor brzdnýho účinku na zadní nápravě? aby se ta zadní náprava nepřebžďovala?
se omlouvám za stupidní dotazy, ale přeci jen to subaru je proti GM uplně jiný
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od spm »

mam desky bremba vsude a piskalo to dost. ale popravde nevim, co je pod nima za kotouce, ty tam zustavaly jeste puvodni. Paradoxne je to mozna tim, ze moc nebrzdim. Piska to jenom pri pomalym pribrzdovani a kdyz se nekde zabrzdi fest, tak to da nejakou dobu pokoj.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od Traveller »

ybrcek píše:já měl ted poslední dvě auta Vectru B 2,5V6 a Vectru C 1,9cdti a ty brzdily obě super a neměly přecitlivělé pedály jak škodovky apod
ta béčková Vectra s ATE power uměla ze 100kmh zastavit na 35metrech, céčko bylo těžší ale dávalo to tak cca 38metru

na Forestru není regulátor brzdnýho účinku na zadní nápravě? aby se ta zadní náprava nepřebžďovala?
se omlouvám za stupidní dotazy, ale přeci jen to subaru je proti GM uplně jiný
Myslím, že jsme tu před pár měsíci řešili, že tam regulátor je. Zrovna tuším Honza k tomu měl co říct. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od HonzaCZ »

ybrcek: Je tam. Podle modelu, tedy spíš ročníku, buďto konstantní omezovač tlaku nebo novější mají brzdovýho asistenta a ten si tlak už řídí přímo.

Taky to je daný konstrukcí brzd, kdy zadní mají přecijen menší třecí plochu a jeden pístek. Ale pořád to je celkově nastavený, že to počítá s originál komponentama, což budou mít přední i zadní desky stejnou směs. Takže když se dozadu dají lepší, tak pak ten zadek může být přebrzděný až to musí chytat ABS, aby se neblokoval. Samozřejmě mám na mysli nějaké větší brzdění, ne při normální jízdě. Ale zase je dobrý to ani nepodcenit, aby pak auto nemělo tendenci se při prudkym brzdění stáčet zadkem dopředu. Chce to vyladit.

Já mám vpředu EBC obyč kotouče a GreenStuff desky a vzadu ATE kotouče a desky nějaký obyč, myslím Textar. A funguje to moc pěkně.

EDIT: Takže tím chci říct, že pokud dopředu neplánuješ nějaký RedStuff, YellowStuff, DS Performance nebo tak něco, tak dozadu dej normální kvalitní brzdy. Třeba ATE/ATE. A s povrchovou úpravou, aby hned neorezly. To je pak hnusný. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od Slavek_xxx »

A hlavne - kazdou vymenu oleje vsechny brzdy nechat vycistit a namazat - vlastni zkusenost. Jinak to nebrzdi a rezne >:-&
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18904
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od hamoun »

HonzaCZ píše:Dozadu dej hlavně něco, co bude brzdit hůř než předek
ja mel nejlepší zkušenost s uplne stejnyma sadama predek/zadek ...
auto bylo u brzdeni lip "vyvazene", neslo tak na cumak, lip se při brzdeni ridilo ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od HonzaCZ »

hamoun píše:ja mel nejlepší zkušenost s uplne stejnyma sadama predek/zadek ...
auto bylo u brzdeni lip "vyvazene", neslo tak na cumak, lip se při brzdeni ridilo ...
Ano, proto jsem tam psal "Myslím v danym poměru." :) To znamená, že hůř absolutně, ne relativně. Ono do toho zasahuje spousta parametrů, od typu auta až po řidičský nároky a styl jízdy. Každopádně vždycky je lepší, když zadek bude brzdit trochu hůř i relativně, než kdyby brzdil moc. Ono se takový univerzální doporučení dost blbě konstruuje. :) To si musí každej vyzkoušet. Ale já mám pocit, že kdybych dal dozadu taky GreenStuff, tak to už bude moc.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 18904
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od hamoun »

ja jezdil yellowstuff na obou nápravách ...
ale to chce zkouset ... a pokud clovek moc nebrzdi, na nic neprijde, není potřeba nic resit a jezdit klasiku ...
ja když menil +- 2 sady do roka, jsem to zvladal i porovnávat ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od ybrcek »

Ještě se zeptám výměna zadních desek. Je tam nějaký zádrhel? Něco jako u nových GM zadních trmenu třeba že se pistek musí při zatlačení do brzdice ještě otáčet. A podobný špeky. Díky

posláno z sgs6
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od HonzaCZ »

hamoun: No jo, tak to je jasný. Když měníš sadu 2x ročně, to se to laboruje. :)

ybrcek: Hh, to má GM teď nově? Fordy to měly od 80. let... kvůli ruční brzdě, která brzdila deskama na kotouči. Subaru má vzadu kotouč kombinovanej s bubnem a na ručku je tam ta bubnová brzda. Takže jen pokud bys měnil kotouče, tak je potřeba nejdřív povolit stavěcí šrouby a pak teprve sundavat kotouč. Jinak si můžeš vytrhnout vodící trny paken.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
ybrcek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5315
Registrován: sob lis 12, 2016 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Vetyška
Bydliště: Půlpánov u Štatlu
Kontaktovat uživatele:

Re: brzdové kotouče + destičky

Příspěvek od ybrcek »

GM to má od 2003 tuším kdy vyjela Vectra C , Vectra B měla ještě bubnokotouč, nebo kotoučobuben jak kdo chce

to byl jen příklad, jde mi o to abych se na něčem nezasekl
AUDI quattro A6 Avant 2,7V6 TDI
ex Tribeca 3,6 H6
ex Forester 2,5 XT SG9
ex VeCe GTS 1,9CDTI
ex VeBe CC 2,5V6
ex Kadett GSi 2,0i
ex Škoda 100
ex Škoda 110R

http://www.drkteam.cz/team_member/martin-vetyska/
KTM 950 SuperEnduroR
Odpovědět

Zpět na „Brzdy“