BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
RdF
Nováček
Nováček
Příspěvky: 22
Registrován: úte led 12, 2016 2:06 pm
Jméno a příjmení: Jarek B
Bydliště: Ostrava

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od RdF »

Mam chut to auto zapalit
Subaru Outback 2.0D 2011
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od romik »

Fitipaldi to tady popisuje správně a vylučovací metodou by se dalo zjistit příčina. Chybí mi tady ale nějaké základní informace, možná jsem přehlédl výše.
Jaké jsou teploty při vypalování na sezorech DPfka.
Jaká je délka vypalování a intervaly v km.
Máš výfuk černý od sazí, nebo ne?
Ukáže se po startu studeného motoru za autem větší množství bílého dýmu?
Smrdí to nezvykle z výfuku po startu?
Kolik máš tlak na turbu, když sešlápneš na plno pedál na 2. r.s., případně 3.r.s.
Napiš čísla chyb, které to vypisuje z řídící jednotky.
Může tam být nejenom chyba s naředěným olejem, ale také zaplněnost filtru nad určitou mez, kdy je třeba provést nucené vypalování.
Ale ani to nucené vypalování se nemusí podařit a zaplněnost filtru neklesne pod patřičnou mez, aby řádně zmizela chyba.
Pak následně následuje přesný postup s jinou (upravenou) verzí SW řídící jednotky, co s tím dělat, ale to Ti udělá opravdu jenom ten, kdo ten postup zná.
Podotýkám, že bez opětovného vyndání DPFka.

Jakou metodou Ti vyplachovali DPFko a hlavně, provedli v řídící jednotce operaci "Výměna DPF filtru".
Může být již zaplněný DPF popílkem a ty tlaky pracují s malým prostorem pro regeneraci, tj. opakovaná regenerace.
Může se Ti i stát, že regenerace bude trvat i 30 minut, než se pak ustálí na standardních cca 13 minutách.
To se děje v případě vadného EGR ventilu, nebo v případě netěsnosti hadice vedoucí ke klapce, nebo hadice od vzduchového filtru k mezichladiči.
Praskají tam spony a pak to špatně a často regeneruje.

Všechny tyto příznaky jsem měl já na svém autě a byla to souhra výše popsaných problémů, EGR a prasklé hadice.
Pokud jsou vstřikovače v pořádku, vyčistil bych klapku a EGR, případně pak vypálení DPFka, ne proplach.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

RdF píše:Mam chut to auto zapalit
https://subdiesel.wordpress.com

Sekce DPF
Tam se píše, jak se to chová při vypalování DPF.

m.j. se tam píše, že pro Euro 4 se nahrávala

DPF Light Patch
resp.
Diesel ECU Patch v1.

Já nejsem SUBARU servis, takže ty opravné PATCHe by měli nahrávat v servisu.

Skoro to tak vypadá. Protože ty obtíže s blikající kontrolkou DPF se projevuje na uzavřeném typu DPF. A to jsou modely určitě 2011 a výš.
https://subdiesel.wordpress.com/2011/06 ... -patch-v1/

Dokonce jsem našel seznam toho, co pro jednotlivé modely a r.v. by mělo být instalováno.

https://subdiesel.wordpress.com/ecu-def ... 010_2011E5

A ještě jsem našel seznam Stock ROM List pro jednotlivé modely, které jdou nahrát v ROMRAIDERu.
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?p=94399
Mě kdysi dávno nahrávali opravnou PATCH kvůli spojce, aby se neodpálila,
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Ještě na adresu oleje Millers oils s nano přísadou. Je to znát. Auto žere méně. Počítám možná reálně až 0.4 L /100 méně.
Na druhou stranu olej je drahý, jak sviňa. Skoro 2x tolik, než normální, obyč.
Ale asi pro CHATRNÝ motor částečné oddálení totálního kolapsu .

Možná ten Millers oils s nano vyrábějí tak, že zajdou s kýblem do Liqui Moly, tam nalijou/nasypou do kýble nano částice, pak si to odnesou
a smíchají normální syntetický olej s nano částicemi a prohlásí máme olej s nano částicemi.

Liqui moly to cpe pro povolovače zarezlých šroubů s keramickými nano částicemi a s podchlazením.
To používám, je to jedna z mála věcí, která funguje.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Kdyby někdo náhodou potřeboval novou klikovku, tak tady je.

https://scandes.en.alibaba.com/product/ ... shaft.html
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Uživatelský avatar
Komanche
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 395
Registrován: čtv srp 11, 2016 6:50 pm
Jméno a příjmení: Erik Komanec
Bydliště: ČR

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Komanche »

za kolik ji maj? A je to ta posledni? Ja ji nasel nejlip v Polsku: http://allegro.pl/wal-korbowy-subaru-di ... 78207.html
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od SCOOTER »

Když si to tak čtu tak se Ti ani nedivim že to chceš zapálit!!!....už bych se toho dávno bohužel zbavil.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Komanche píše:za kolik ji maj? A je to ta posledni? Ja ji nasel nejlip v Polsku: http://allegro.pl/wal-korbowy-subaru-di ... 78207.html
Nevím proč, ale cena u toho není.
Jedná se možná o kovanou kliku (forged crankshaft).
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Uživatelský avatar
ferorev
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 149
Registrován: sob bře 05, 2016 9:33 pm
Jméno a příjmení: Fero Rev
Bydliště: Praha

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od ferorev »

Zdravim Subarakov! Mam dotaz, ake mate realne skusenosti s Dieslom po roku 2012? Ma tu uz niekto rozumny (vacsi ako 150k km) najazd? Naozaj sa vyriesili hlavne problemy? Je to motor do ktoreho by ste isli?
Ja som sa zbavil svojho Forestra 2.0D (MY2009) v roku 2012, po tom ako mi v 60k odisli vstreky a chceli za to 80k CZK. A samozrejme po tom ako som tu travil skoro kazdy den a cital (chodil som tu hlavne "na kukacku") skusenosti ostatnych naftakov. Subaru pozitiv som ale ostal - manzelke som kupil imprezu 1.5i v automate na jazdu po meste, aby som zalepil to prazdne miesto :-) .
Kedze sa znova pozeram po subaru, tak som popri servise imprezy v AWD otvoril aj temu spolahlivosti Boxer Dieslov a pan Merta mi hovoril, ze vsetky problemy uz boli v 2012 vyriesene (velmi podobne na to reagovali aj v ALM Praha), ze uz ziadne z tych problemov co riesili predtym tam nemali. Pozeram sa samozrejme po Lineartronicu.

Cele vlakno mam viac menej precitane, aj ked s casovymi pauzami.

Dakujem za skusenosti a radu.
Outback 2.5i Comfort CVT MY2016 : Spotreby.cz
Tribeca B9 3.0 AT MY2007
Ex: Impreza 1.5i AT MY2008
Ex: Forester 2.0D MY2010
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od quickly »

ferorev: vítej u nás na SFC *_*=*_* , proč chceš dehet ? Byl jsem dost dlouho zastáncem dehta, ale teď mám v benzínu MY13 najeto 140 tkm a osobně dehet už nechci. Ano, dehet má větší krouťák, ale stačí natankovat méně kvalitní naftu a máš zaděláno na problém. U benzínu takové problémy neřešíš. U dehta MY13+ nemáme zprávy, že se kazí, takže by to mělo být bez problémů.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Kolben »

Moje bejvaly Legacy 2012 v dieselu má aktuálně 150.000km a motor funguje naprosto bez problému. V 80sati odešly zhavici svíčky. Vyměněno na záruku.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
catana
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3258
Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Jizni Australie

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od catana »

Moje byvale auto, Impreza, ma co vim najeto uz pres 120kkm a funguje stale bez problemu (informace z lonskeho roku). Nepocitam tedy zasah kroupami, ktere chudak auto u noveho majitele muselo protrpet. A to jsem nekdy ve 20kkm tam nahral Ecutek, tzn. min 100 tisic kilometru ma vykon zvednuty na 180 koni. Z toho bych bral ze od MY2012 bys mel mit s dieslem v klidu.

Nicmene jak uz pisi ostatni. Ja bych velmi hodne premital zdali zpatky diesel a v mem aktualnim nastaveni ne. Opruzy s vypalovanim DPF, obavy ze spatne nafty, zamrzani nafty ve velkych mrazech... Treba v Alpach se mi to DPF vypalovalo snad co 100 km, coz me sralo.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
Fitipaldi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 190
Registrován: stř kvě 05, 2010 12:02 pm

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Fitipaldi »

Můžeš mi poradit, co mám dělat, pokud ten motor klekne ?
Mám sice model 2010, ale vyrobili ho 2009.
Něco v něm cinká, chrastí, paradoxně po zahřátí. Pořídil jsem si i stetoskop. I tak se těžko detekuje, odkud to chrastění jde.
Vyměnil jsem zatím volnoběžku u alternátoru i řemen, a teď ještě budu měnit napínak řemene, ten stetoskopem je slyšet hodně.
Když to nepomůže, tak to znamená co ? že už se někde otírá ojnice od vyosené kliky ?

Pokud to časem vyleze ven ? Mám jít do servisu, tam jim říct, kvůli konstrukční chybě Vám vracím vůz ?
Nebo budou dělat mrtvého brouka, jako, že životnost je max 100 tis. km ?
Nemám najeto ani 70 tis.
Spíš se s takovým autem začínám bát jezdit, že zůstanu někde viset, to jsem naposledy zažil jen s Peugeotem před 20-ti lety.
Připadám si , jak ve špatném snu.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Traveller »

Najeté kilometry nikoho nezajímají. Byly tu i případy, že opravený generálkovaný motor kleknul znovu po několika tisících kilometrů a stejně se ničeho není možno domoci. >>:-@@ >>:-@@
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Komanche
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 395
Registrován: čtv srp 11, 2016 6:50 pm
Jméno a příjmení: Erik Komanec
Bydliště: ČR

Re: BOXER DIESEL - zkušenosti s provozem

Příspěvek od Komanche »

Nekomu to cinkani ukazovalo problem s loziskem na klice... Hledej, bylo to tu na foru :)

Jinak ja mam taky model 2009 a zatim (klep klep na drevo) asi dobry, najeto 160tis...
Dodge Ram 5.9 V8 1998
Subaru Forester SJ 2.0 XT 2015
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“