motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

zdravim vospolok,

v poslednej dobe sa mi zacala diat cudna vec. po rokoch jazdy z chalupy dole a hore mi v poslednej dobe forestik pri zjazde so zaradenou jednotkou redukovanou auto proste nebrzdi, resp len velmi malo. kusok prudsie svahy musim dobrzdovat brzdou, co je uplne zle, najma ak za chvilu pride lad a sneh... proste akoby sa riadiaca jednotka rochodla drzat vyssi volnobeh.

robi to aj za tepla, aj za studena. syticom to nebude, vyskusal som to uz rozne a stale musim brzdit na miestach, kde som si predtym spokojne schadzal zaveseny na redukcii pomalicky, pekne...

inak sa to sprava normalne, volnobeh drzi jak ma, nekolise, motor sa sprava normalne, nic nevsedne som si nevsimol.

olej som menil pred 2 tyzdnami, skontroloval som aj vzduchovy filter. vsetko ok... mam tam LPG, tak som myslel, ci to neni tym, ale robi to iste na plyne aj na benzine. uz som skusal aj povypinat zufalo vsetky elektrospotrebice, ci tam neni nejaka zataz na alternator a motor sa to snazi dorovnavat, ale nic nic nic. tak uz neviem. [FUCK PC]
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od mnov »

Nevím přesně o jaký motor se jedná, ale obecně to klidně špatné nastavení LPG může dělat. ECU si dělá nějaké korekce a podle toho vytváří mapy spalování. Nějaké krátkodobé přepnutí na benzín na vyzkoušení nebude stačit. Prostě to pak jede na benzín podle toho co se vytvořilo na LPG.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

motor 2.0 90kW. skusim nabuduce nechat po nastartovani bezat v kuse na benzine az kym sa nezohreje motor a otacky neklesnu na normal... ci to bude stacit.

stve ma to, lebo vela brzdim motorom, v podstate brzdami len zastavujem, pripadne v nepredvidanych situaciach... a teraz ked automaticky podradim, aby som zabrzdil, auto si veselo ide dalej, akoby ziadne brzdenie motorom neexistovalo...
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od Slavek_xxx »

Nevim ted presne, jakej ma tenhle motor volnobeznej ventil, ale zacal bych tim. A taky vycistit klapku - z obou stran.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od mnov »

Tak bych udělal, to co psal Slavek_xxx.
Volnoběžný ventil to má určitě klasického pindoura. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od Slavek_xxx »

mnov> ja mam prave pocit, ze na 90kW je jeste starej - nepindourovatej :-/
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=781242
Obrázek
Jo a nez ho vyndas, kup si to gumovy tesneni, protoze zpatky uz ho nedostanes ;-D
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od mnov »

No jo to mě ani nenapadlo tento volnoběžný systém. Automaticky uvažuji, že mám starý krám a nikdo nemůže mít starší. :-)
To tam pak ani nemusí mít sekvenční LPG, ale třeba centrální sání s podtlakovou regulací?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

dakujem skusim zistit, co s tym volnobeznym ventilom, kde to je a ci to zvladnem.

klapku rozoberiem, precistim, to zvladnem.

a plyn je tam asi ten podtlakovy, klasicky, co zo splynovaca ide hadicka za vzduchovy filter a namiesto vzduchu tym padom motor saje uz zmes propanbutanu so vzduchom.
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od Slavek_xxx »

racmaster> tak v tom pripade zkontroluj, jestli tam nemas nekde netesnost a nesaje ti to falesnej vzduch. Idealne ten smesovac uplne odpoj a poradne vstup utesni - jen pro test.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

cize odpojit hadicku, utesnit dieru po odpojenej plynovej hadicke a skusit len na benzin?

napadlo ma, ze by to slo aj tak, ze odpojit komplet vzduchovy filter, na chvilu by to nemalo vadit a skusit mu celkom upchat sanie pred skrtiacou klapkou vzduchu. pokial je niekde netesnost, motor by mal bezat dalej, pokial nie, tak by mal zdochnut... co vy na to? nie je to prilis brutalny test? [FUCK PC]
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od mnov »

Netěsnost v prostoru co je směšovač nebude vadit, je to před škrtící klapkou. Vadila by netěsnost za škrtící klapkou.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

jasne. a mozem to zistit tak, ze ju zapcham za volnobehu?
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od mnov »

Pokud ucpeš škrtící klapku, tak by to mělo chcípnout. Předpokládám, že kanál pro volnoběžný ventil je těsně před klapkou a bude ucpaný také.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od racmaster »

zdravim, tak som rozobral sanie, vybral klapku, rozmontoval volnobezny ventil a vycistil z tade spustu ciernej spiny. podla plomb na srobkach to asi este nikto predomnou tomuto 98 forestrovi nerobil, takze si viete predstavit ten sajrajt co tam bol... zajtra idem s autom do terenu, tak uvidim, ci to pomohlo.

no a slavek mal pravdu, gumicka z tade vyliezla a zazracne narastla, co som dost cumel. samozrejme, ze som ju nemal, takze som ju tam nazad len nejako zimprovizoval a zhanam nahradu. bohuzial, vsetky forestre uz asi maju ten cudlikovy ventil a jedine, co som nasiel je tak isto vyzerajuca gumicka z imprezy wrx. tak neviem, ci to bude pasovat... mate niekto skusenost?

https://www.amazon.com/Subaru-22659AA12 ... automotive

http://www.ebay.com/itm/Genuine-Subaru- ... xy0aBRo1yP
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7829
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: motor ide do otacok, redukcia nebrzdi

Příspěvek od mnov »

Já bych originál těsnění nesháněl. Dal bych tam motorový silikon. Sice není odolný benzínu, nabobtnává to, ale to to originál těsnění dělá také. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“