Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Fitipaldi: při běžném provozu nemáš pozapínaný všechno to, co jsi vyjmenoval, ale je fakt, že když mám slabě nabitou baterku a jen courám nebo postávám v koloně, tak se snažím omezovat spotřebiče, aby se baterka líp dobila. Laicky si to zdůvodňuju, možná blbě, tím, že na volnoběh nedává altík tolik A jako při vyšších otáčkách a tak je zbytečné ten proud spotřebovávat a raději ho uložím do baterky :o))
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
yeti píše:Fitipaldi: při běžném provozu nemáš pozapínaný všechno to, co jsi vyjmenoval, ale je fakt, že když mám slabě nabitou baterku a jen courám nebo postávám v koloně, tak se snažím omezovat spotřebiče, aby se baterka líp dobila. Laicky si to zdůvodňuju, možná blbě, tím, že na volnoběh nedává altík tolik A jako při vyšších otáčkách a tak je zbytečné ten proud spotřebovávat a raději ho uložím do baterky :o))
Jednoduchý vzorec:
P = Mk x omega
Jinými slovy, bez otáček není výkon.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7858
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Za jak dlouho se dobije jeden start jsme tu řešili již zde.
To nabíjení na volnoběh si lze snadno ověřit připojením voltmetru. U mého auta to ukazuje stále 14V a otáčky na to nemají vliv.
Proč má řemenice na alternátoru asi tak malý průměr?
To nabíjení na volnoběh si lze snadno ověřit připojením voltmetru. U mého auta to ukazuje stále 14V a otáčky na to nemají vliv.
Proč má řemenice na alternátoru asi tak malý průměr?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tak jinak.mnov píše:Za jak dlouho se dobije jeden start jsme tu řešili již zde .
To nabíjení na volnoběh si lze snadno ověřit připojením voltmetru. U mého auta to ukazuje stále 14V a otáčky na to nemají vliv.
Proč má řemenice na alternátoru asi tak malý průměr?
P = U x I
Výkon je dán součinem napětí a proudu.
Podle Tvých představ je proud 75-90 A při volnoběžných otáčkách motoru ?
Přikládám graf průběhu proudu z alternátoru na Forda, jiný jsem nenašel.
SUBARU Impreza 2.0D MT MY 2010
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
mnov: těch 14.6V je tam proto, že to reguluje regulátor. Při 5tis otáček tam taky není 20V. Myslím si, že záleží hlavně na A, protože tam dopravují ty V. Takže se baterka dobije rychleji, když proud bude 5A, než když bude 1A. A ampér je tam podle otáček - míň otáček, míň A. viz. Fitipaldiho graf.
Proto taky auto s vybitou baterkou na volnoběh chcípá a blbě svítí.
Proto taky auto s vybitou baterkou na volnoběh chcípá a blbě svítí.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7858
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Vždyť z toho grafu je krásně vidět, že na volnoběh to má již dostatečný výkon.
Jinak v autě se nabíjí metodou konstantního napětí. Proud se tedy nereguluje. Prostě vybitá baterka si vezme větší proud a pokud je nabitá, tak do ní teče minimální proud.
Jinak v autě se nabíjí metodou konstantního napětí. Proud se tedy nereguluje. Prostě vybitá baterka si vezme větší proud a pokud je nabitá, tak do ní teče minimální proud.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23043
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Z tohohle pohledu ano, nicméně pokud z toho alternátoru odeberu víc energie, než kolik vyrobí, tak to napětí půjde dolů. Nicméně tady se zase nabízí otázka, jestli to není nějak ošetřeno, aby si nepotřebné věci nebraly víc energie, než je možno - třeba aby se uměle nezaškrtilo třeba právě nabíjení baterie, když je výkonu málo, právě kvůli tomu, aby radši tomu autu vůbec běžel motor nebo aby svítilo.yeti píše:mnov: těch 14.6V je tam proto, že to reguluje regulátor. Při 5tis otáček tam taky není 20V.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23043
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Jinak klimatizace třeba zrovna si myslím, že elektriku prakticky žrát nebude - kompresor klimačky je typicky poháněnej mechanicky přímo od motoru a pak už je tam zase jenom větrák a nějaké drobnosti.
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10679
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
No já jel dnes večer a měl jsem zapnutý prakticky vše, mimo vnitřních světel a je fakt, že při zastavení mi sám vyběhl volnoběh nahoru. Takže při vyšším odběru si to samo přidává. Vlastně ono si to přidává vždy při zapnutí klimy, takže ten odběr asi málo nebude.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23043
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tak připne to kompresor k motoru, ten obvykle pár kW brát bude. Takže na volnoběhu to být vidět může a samozřejmě to ten motor celkem značně zatíží. Nicméně zatěžuje to přímo motor a není to napájeno elektrikou, takže to nebere výkon z alternátoru. AFAIK se každý trochu novější motor bude snažit minimálně udržet ty volnoběžné otáčky. Takže ikdyž se v tom volnoběhu zatíží (ať tím, že se pustí klima nebo se pozapínají elektrické blbosti), tak se bude snažit ten volnoběh držet tím, že bude přidávat. Něco takového jde pozorovat i na PP toho koncernu, co je doma - tam mi teda přijde, že otáčky drží sice stejné, nicméně okamžitá spotřeba se při stání na volnoběh celkem liší podle toho, jestli klima jede nebo ne (ale nezkoušel jsem teda, jak moc to ovlivňujou světla, vyhřívání, atd).Mira píše:Vlastně ono si to přidává vždy při zapnutí klimy, takže ten odběr asi málo nebude.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Zapnutá klima zrovna s elektrikou opravdu moc nesouvisí. Klimakompresor je spotřebič jako kráva, mechanickej. Třeba u Previe jsem klimošku v kopcích vypínal, kolik to žere výkonu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Možná sem to přehlédl..ale nezkoušel někdo poptat v servise originální baterii pro své auto? Já jen,že u mého 10 letého forestra je pořád originální a stále šlape. Klidně si i připlatím,když budu vědět,že mám opět tu samou.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Tipuju si, ze nesezenes. V legu byla baterie panasonic a ta se v evrope, podle me, sehnat neda ...
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Ten kdo menil u forestra SG 2.5XT 2005-2007 baterii,jakou jste dali? Jde mi o to,aby mi odpovidala presne velikost. Nikde nemohu dohnat presne rozmery originalni autobaterie. Diky. Mam vybrano Blue vartu nebo exide,ale obe maji celkem rozdilne rozmery.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7858
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Výběr nového AKUmulátoru/autobaterie
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT