Jak vlastně nivo tlumič pracuje?
Jak vlastně nivo tlumič pracuje?
Dnešní zkušenost. Dali jsme do kufru OTB asi 160-170 kg dlaždiček. Zadek si pěkně sedl a nezměnilo se to ani po 3km jízdy z prodejny domů. Po vyndání nákladu zadek zase vyjel nahoru. Takže OK. Myslel jsem ale,že se podvozek srovná hned . Jak to tedy funguje?
fajfka
Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22768
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?
Otázka jestli tahle váha už na kufr není moc... je lepší to rozložit po celém autě, když to jde... jedno auto jsem už takhle málem zlikvidoval; nějak mi to nedošlo a taky jsem to narval všechno do kufru (bylo jich ještě víc). Na dálnici byl problém to auto vůbec udržet v jednom pruhu...
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?
Myslím že 150 kilo nemůže autu ublížit. Ve foryskovi vozim v kufru pořád 80 kilo Agi a pokud tam sedí spolu s Antou tak je to 160 kilo a ani se to moc dolu nehne. Tak nevim.
Ten tlumič by se měl jízdou sám dopumpovat a držet výšku pokud poklesne.
Ten tlumič by se měl jízdou sám dopumpovat a držet výšku pokud poklesne.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?
cca 175-200kg a taky jsem byl docela sklamaný , na druhou stranu 200kg není zrovna málo a auto mohlo mít 180tkm a u niveláků se říká že vydrží max 200tkm
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?
Na naší skandinávský cestě mělo auto dohromady nejmíň 2 tuny (tzn víc jak 400 kg po celým autě) a sice trochu víc sedělo ale nic hroznýho. Vzdálenost kolo-podběh tak na 75% normálu (můj hrubý odhad).
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?
Mně to u OTB fungovalo poměrně dobře a to měl přes 200t. Podle mě se ta životnost řeší hlavně u Foresterů, který maj ten systém asi jinej, nebo nevím. Mělo by to fungovat čistě na mechanickym principu. Jak auto jede a pohupuje se, tak pokud se pohupuje pod danou vejškou, tak se tam pravděpodobně nějaký ráčnovým mechanismem "vyheveruje" doraz pružiny a tím se vykompenzuje víc zmáčknutá pružina při nákladu. Když naopak se pohupuje nad danou vejškou, tak to ten mechanismus zase spustí zpět. Ale teda podle mě to za 3 km nebylo... spíš tak 5, možná dokonce 10.
Vybavuji si to, když jsem poprvé vezl 4 lidi, tedy 5 lidí celkem a ještě náklad, tak pak, když jsme vystoupili, tak to vzadu vypadalo jako předsedův Outback Pak stačilo zase cca 10 km a bylo to zpět v normální výšce. Taky záleží na tom, jak se to moc pohupuje - vlastně to pohupování je ta jediná energie, kterou se ta světlá výška mění.
Prohlásil jsem to za funkční a tím pádem to bral tak, že se o to nemusím starat a dál to nesledoval.
Vybavuji si to, když jsem poprvé vezl 4 lidi, tedy 5 lidí celkem a ještě náklad, tak pak, když jsme vystoupili, tak to vzadu vypadalo jako předsedův Outback Pak stačilo zase cca 10 km a bylo to zpět v normální výšce. Taky záleží na tom, jak se to moc pohupuje - vlastně to pohupování je ta jediná energie, kterou se ta světlá výška mění.
Prohlásil jsem to za funkční a tím pádem to bral tak, že se o to nemusím starat a dál to nesledoval.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?
Našel jsem popis fungování nivelačních tlumičů pro Volvo (mají vše v jedné trubce), ale v podstatě funkční princip je obdobný:
http://www.brakeandfrontend.com/nivomat ... rol-units/
Pak ještě zde přímo nivo tlumič v řezu pro Forester, který má vyrovnávací/přepouštěcí nádobku:
http://offroadsubarus.com/showthread.php?t=4189
http://www.brakeandfrontend.com/nivomat ... rol-units/
Pak ještě zde přímo nivo tlumič v řezu pro Forester, který má vyrovnávací/přepouštěcí nádobku:
http://offroadsubarus.com/showthread.php?t=4189
Re: Jak vlastně nivo tlumič pracuje?
Zajímavý.
Mě by spíš zajímal rozdíl mezi těma u Outbacků a těma u Foresterů... jedny se moc nekazej, druhý spíš dost.
Mě by spíš zajímal rozdíl mezi těma u Outbacků a těma u Foresterů... jedny se moc nekazej, druhý spíš dost.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno