Ty podle mě naopak přežijou všechno... pokud se bavíme o těch velkých a ne takových těch přenosných s motorem od sekačky v OBI. Ty naše 2000 kVA zrůdičky v práci mají už taky něco za sebou, nejstarší už je asi 15 let a šlape to jak hodinky. Zkusím zjistit jestli to někde na sebe práskne ty moto hodiny Ale každopádně u tohohle se počítá s tím, že to z toho taky pojede mnoho dní v kuse bez přestávky. Navíc se to obvykle zazdí v budovách kamsi do suterénu odkud se to už sakra špatně případně dostává pryčHonzaCZ píše:No nevím, např. takový záložní diesel agregáty podle mě nebudou mít moc velkou životnost...
Zajetí motoru
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Zajetí motoru
Re: Zajetí motoru
No dobrá, tak máte asi pravdu. Tak už by nám ale mohl prozradit, co tedy testují
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Zajetí motoru
testují turba motory jsou naprosto standartní, př. s otevřenou ECU.
nad 1000h už klesá výkon, ale ty motory jedou dost drastický cykly - full load, termální cyklus, vibrace...
nad 1000h už klesá výkon, ale ty motory jedou dost drastický cykly - full load, termální cyklus, vibrace...
- pavelotb2016
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 201
- Registrován: čtv kvě 12, 2016 9:59 pm
Re: Zajetí motoru
Tastovat se da cokoliv a mnoha zpusoby. Verim, ze v automotivu jsou kriteria testu casem proverena a existuje i historicka database realnych claimu, podle ktere ae daji testy zpetne hodnotit a upravovat.
Nicmene jak jsem nedavno resil, kdy vymenit prvni olej, tak jsem jel do C&K v Brne po 5k. Pan na prijmu se divil proc to chci takhle brzy menit a ze na to neni v servisce ani kolonka...o). Pri pozadavku na stav zaneseni DPF se uz na mne podival jako na skolaka a ujistil mne, ze je urcite "dobrej", coz take po vymene potvrdil....o) Vymena trvala asi 90 minut, tak verim, ze snad nechali stary olej poctive vytect. Olej dali MP 5W-30. Cetl jsem tu dlouhe tema na idealni olej, ale jak jsem pochopil idealni jeden neni a zalezi na mnoha faktorech. Tento je koneckoncu doporucen v technicke specifikaci. Celkove tahle legrace vcetne filtru, likvidace stareho, noveho tesneni vypustniho sroubu a 25% slevy na praci z duvodu koupi vozu u C&K stala 5592,-CZK. Docela ranec, ale zajimalo mne jak to probiha. Litr tohoto oleje si pocitaji 590,-CZK a OTB si jich vezme 6 litru. Dival jsem se na netu, ze tato specifikace se da sehnat za 1/2 ceny a pocitam, servis to ma tak za 1/4. S hodinovou sazbou 900CZK/hod je finalni cena logicka. Priste zjistim jestli alespon olej si mohu privezt, abych dostal razitko do servisky.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nicmene jak jsem nedavno resil, kdy vymenit prvni olej, tak jsem jel do C&K v Brne po 5k. Pan na prijmu se divil proc to chci takhle brzy menit a ze na to neni v servisce ani kolonka...o). Pri pozadavku na stav zaneseni DPF se uz na mne podival jako na skolaka a ujistil mne, ze je urcite "dobrej", coz take po vymene potvrdil....o) Vymena trvala asi 90 minut, tak verim, ze snad nechali stary olej poctive vytect. Olej dali MP 5W-30. Cetl jsem tu dlouhe tema na idealni olej, ale jak jsem pochopil idealni jeden neni a zalezi na mnoha faktorech. Tento je koneckoncu doporucen v technicke specifikaci. Celkove tahle legrace vcetne filtru, likvidace stareho, noveho tesneni vypustniho sroubu a 25% slevy na praci z duvodu koupi vozu u C&K stala 5592,-CZK. Docela ranec, ale zajimalo mne jak to probiha. Litr tohoto oleje si pocitaji 590,-CZK a OTB si jich vezme 6 litru. Dival jsem se na netu, ze tato specifikace se da sehnat za 1/2 ceny a pocitam, servis to ma tak za 1/4. S hodinovou sazbou 900CZK/hod je finalni cena logicka. Priste zjistim jestli alespon olej si mohu privezt, abych dostal razitko do servisky.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10654
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Zajetí motoru
Budou se na vlastní olej kroutit jak hadi a uslyšíš 50 důvodů proč to nejde. To víš, nechceš je nechat vydělat tak 2.500,- jen na marži na oleji. Pokud ti to fakt budou vykládat, prď na ně, ale bohužel Mija je ještě horší a jinej autrorizák tu není. Jinak olej všude jinde mění za 2 kila, filtr je za další 2. Akorát nám to kazí ti ekoteroristi, páč ekokogická likvidace filtru a oleje stojí asi ten zbylej ranec.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: Zajetí motoru
Vyjetý olej mužeš zdarma odevzdat ve sběrném dvoře, dělám to tak už nějaký pátek a nikdy nebyl problém
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24342
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zajetí motoru
Tu se to vůbec neřeší,většinou vytápí olejem mechoši svoje dílny,nebo jejich známí,nebo jednoduše si kdokoliv pro olej k nim přijede.Dřív měli všichni samo doma dělané kamna-kotlíky,dnes už mají hodně kupované,nebo za body,třeba Kelly má či měla takovou akci.
Samozřejmě něco by se na oko zlikvidovat mělo,měly by na to být spešl nádoby atd...
Taky je olej dobrá,grátis impregnace,když se to rozumně používá,na některé věci jo
Odevzdat to jde taky,to jo
Ale to je jak se dívám,kapku odbočka od zajetí motoru.
Samozřejmě něco by se na oko zlikvidovat mělo,měly by na to být spešl nádoby atd...
Taky je olej dobrá,grátis impregnace,když se to rozumně používá,na některé věci jo
Odevzdat to jde taky,to jo
Ale to je jak se dívám,kapku odbočka od zajetí motoru.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Zajetí motoru
Hlavně... to že to spálí v kamnech ještě neznamená, že ti nemůžou naúčtovat raketu za ekologickou likvidaci
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24342
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zajetí motoru
Pro mě to právě přesně tohle znamená,jezdím tam kde si žádné rakety neúčtujou,někde je svět ještě normální,někde jo... Za těch pár kaček co si vezmou za výměnu oleje,mě to absolutně nestojí za to,abych se tím zabýval sám.Lituju majitele nových aut a jejich neustálé "garanční" dilema,jak se nenechat zase tolik natáhnout.Někdo na to jednoduše má a neřeší to,ale spoustu lidí u toho skřípe zuby.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Zajetí motoru
Ide o princip a moralka nepustisima píše:... spoustu lidí u toho skřípe zuby.
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Zajetí motoru
I v některých autorizákách se ještě svět nezbláznil a olej stojí normálně. Třeba v AWD jsem za Motul (a předtím Castrol) 5W30 platil cca 300Kč/l a teď za Motul 10W60 rovných 350Kč s DPH.
Mhm, tím tedy nechci říct, že i s tím ostatním to nestojí dost, ale hned to o něco lépe vypadá, když si za olej nenaúčtují úplný nesmysl.
Mhm, tím tedy nechci říct, že i s tím ostatním to nestojí dost, ale hned to o něco lépe vypadá, když si za olej nenaúčtují úplný nesmysl.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19167
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Zajetí motoru
uz jsem to psal několikrát ...
nemaji na nem marzi ( aspoň tam, kde vim), nakupujou ho za danou cenu a splaceji tim vybaveni servisu, které jim ke smlouve o odberu oleju dana firma da ...
.. vlastne to pak splaci zakaznik ...
... a s donesenym olejem jsem problem nikdy nemel ...
nemaji na nem marzi ( aspoň tam, kde vim), nakupujou ho za danou cenu a splaceji tim vybaveni servisu, které jim ke smlouve o odberu oleju dana firma da ...
.. vlastne to pak splaci zakaznik ...
... a s donesenym olejem jsem problem nikdy nemel ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 520
- Registrován: ned bře 01, 2015 9:35 am
- Jméno a příjmení: Lukáš Vaněček
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Zajetí motoru
S tím olejem je to dost rozdílný. Když jsem nechával měnit olej v diferenciálech a v převodovce, tak si za litr Motulu GEAR300 naúčtovali kolem 300 Kč, přičemž na netu jsem se pak díval a nejlevnější co se dal sehnat byl za 350,- Jinak to byl servis MIJA v Brně, akorát teď už jezdím jinam když je potřeba (téměř celodenní výlet do Boxeru)
Re: Zajetí motoru
HonzaCZ píše:Tak s tím obrušováním kroužků se tě to vůbec netýká, protože ti nedělali výbrus, takže tam žádný "pilníky" na kroužky nemáš ::-DD:
Jinak zajíždění by mělo být zejména o změně otáček a režimů. Nedržet motor ve stále stejných otáčkách a zátěži. Samozřejmě zátěž i maximální dosahované otáčky zvyšovat pozvolna. Ale spíš bych jezdil na nižší převodové stupně, aby byly vyšší otáčky a motor měl menší absolutní zátěž.
Celkem bych nebyl proti několika výměnám oleje v prvních pár tisících. Klidně bych tam dal ze začátku i nějakej sračkovej olej za pár korun, protože ho stejně po chvíli vyleješ a on těch …
No jo bych právě ten olej nechal stejný už jen kvůli tomu že každý olej bude mít trochu jiné vlastnosti. Olej který tam dáš je dobrý tam dávat pořád
Re: Zajetí motoru
jestli to taky neni tím že ten motor už tu čočku dostal ve fabrice a ted je třeba aby si to sedlo a proto to tolik nenamáhat. Podle mě když s tím budeš jezdit normálně tak tomu nemůžeš ublížit.Problém je v tom že někteří lidi ( Češi ) si musí honit ega a ukazovat že mají nový auto. Pak asi když to bude držet v otáčkách dlouho a dávat tomu by se mohlo něco podělat. Olej bude třeba měnit kvůli vznikajícím šponám.Marty73 píše:Pro informaci je zde kuchařka z BA pro můj motor:
Informace k záběhu:
- hlavně nenafukovat a nepřetáčet, neakcelerovat na plný plyn.
- do 500 najetých km toč motor maximálně do 2500 ot/min.
- 500-1000 Km do 3000 ot/min
- 1000-1500 – do 3500 ot
- 1500-2000 – do 4000 ot
- 2000-2500 – normální ale rozumný režim
- 2500 najetých – výměna oleje, freezu
- každých cca 300 km kontroluj motorový olej a chladící kapalinu
- motor může lehce smrdět / kouřit – bude se vypalovat.
Jsem ted po GO a pístní kroužky jsem měnil. Nevím jak dlouho to teda běželo na volnoběh a kontrolovalo se jestli je vše ok. Podstatný je že s tím jezdím normálně a neřeším nic. Prvních 2 -3000 tomu nebudu dávat v kopcích tolik ale pak už jedu normál. Olej samo měnit budu. Jinak známej co mi dělal auta a byl jsem s ním vžy nad míru spokojenej.....Kolikrát mi někdo dal auto a když jsem mu ho vrátil tak mi říkal že to ted jezdí líp a on na to že s tím nemá jezdit jak důchodce a že to auto potřebuje taky čočku.