Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Tak to já "nesekám", páč mě je "sekání" z podstaty nepříjemný. V manuálu taky neřadím rychle. Proto taky nepoužívám P, páč mi leze na nervy rychle šoupat voličem z D na N,R,P a zase zpátky. :-)
A kvůli tomu taky to "sekání", aby při pomalém přeřazování P-R-N-D převodovka nestihla zařadit zpátečku, neutrál, vpřed.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od M a r c e l »

EDIT:
jj, presne tak, "sekat" se ma, aby nestihla zaradit R/N nez dotahnes paku volice z P na D.

Ja osobne sednu do auta: nastartuju a necham ohrat, P-RN-D, jedu celou dobu D-3-2 (R, kdyz je potreba B-)), P tam dam maximalne, kdyz si jdu koupit piti na benzinku a to to vetsinou ani nechcipam, pokud netankuju.
Prijedu na misto, stojim na brzde, zatahnu parkovaci brzdu, D-NR-P, necham vychladnout, chcipnu, odchazim z auta. N jsem snad jeste nikdy nepouzil, P opravdu jen na parkovani, kdyz odchazim od auta.
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne ned srp 28, 2016 6:16 pm, celkem upraveno 1 x.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

No já P nepoužívám proto, protože zastavím, zatáhnu ručku, pověsím to na brzdy a pak bych tam teoreticky mohl dát P. Ale protože to stejně visí na ručce, už je zbytečný tam to P dávat, když jsem schopen na N vyndat klíč ze spínačky. Tak proto. Takže chci dopředu tak N->D dozadu N->R. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od M a r c e l »

Aha, pouzivas N na parkovani misto P aby se to do toho neopiralo? Taky pouzivam rucku, ale pred zarazenim P. To dneska zkusim B-), ale ja dost casto parkuju v kopci, tak snad radsi to P a rucka je jistejsi volba, nez jen rucka a N.

Ja do toho soupisu zapomnel napsat "... na misto, stojim na brzde, zatahnu parkovaci brzdu, D-NR-P, necham vychladnout, chcipnu..."
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od JackeOb »

HonzaCZ píše:Stát na brzdě se zařazeným D ničemu nevadí. Samozřejmě myslím na volnoběh.
Kdesi jsem před pořízením AT četl dlouhé pojednání o tom co a jak a jak s tím zacházet. Myslím, ze link jsem měl z fora.

Pochopil jsem, ze při držení brzdy na D sice dochází k opotřebení něčeho, ale je to naprosto minimální a hlavně je na to převodovka konstruována. Nicméně nějaké opotřebení tam je (jen jeho vliv na životnost je jaksi relativní a minimální, řekneme zanedbatelný). Ale přeřazení na N nebo na P třeba právě v koloně nebo na světlech je pro převodovku větší opotřebení (opět je to relativní pojem). Jako člověk AT tehdy neznalý, bych jinak při čekání dával P nebo N a vlastně tím převodovku zbytečně "osoupaval". Taky proto ji ve městě natvrdo dam za tři a vyřešeno.

PS: když zastavím, dávám rovnou P a pak rucku a až pak pouštním brzdu. Jen když jsem v prudsim kopci, dávám N, rucku, pustím brzdu a na P. Ale jinak se s tím moc nemazlím.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Správně to auto má viset na brzdě a ne na P. Čili zastavíš, zatáhneš ručku, povolíš pedál brzdy a pak dáš P. Není to jako u manuálu, kde je v zásadě jedno, že auto parkuje se zařazeným kvaltem.
Automatu vůbec nedělá dobře, když visí na parkovacím kolíku. A protože je nezbytné, aby dobře fungovala ručka, neřeším P a používám jen ručku.

Jo a při zařazeným D a stání na brzdě se jen míchá kapalina v měniči. Což je podstatně menší namáhání, než jízda do kopce s odemčeným měničem...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od cerv »

Zase budu v opozici,ale s tím co píšes o pouzivani P nesouhlasim.Nikdy jsem od nikoho neslysel,ze by s tím byl problém,vždy jsem pouzival P přesně tak jak pises,ze se nemá pouzivat a nikdy nic...i ostatni moji známí,kteří mají automaty uz několik desítek let od ruznych znacek nikdy neměli problém,ze by P nemělo být pouzivano jako parkovani.Odkud to máš?
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od M a r c e l »

Stepane, brachovi na mercedes ML to treba blbne, kdyz se to pri parkovani "opre" o P, tak potom nejde vyradit, musi to delat presne jak popisuje Tomas, N - rucka - povolit pedal provozní brzdy - P,
ja to teda flakam a delam to P - rucka - povolit pedal provozni brzdy...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Nepsal jsem, že se P nemá používat. Proto taky u novějších aut nelze vyndat klíč ze spínačky, aby používáno být muselo. Ale že by auto nemělo svojí vahou viset na blokovacím kolíku, to je pravda. A že to tak lidi používají, to je asi taky pravda. Kouřit ve stohu se taky dá dlouhodobě a nemusí shořet. :-)
Já P nepoužívám, páč nemusím. Kdybych nevyndal klíč ze spínačky, byl bych nucen tuhle polohu používat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od cerv »

Tak ja budu dal kourit ve stohu...:-)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

JackeOb: Jediný, co se opotřebovává při stání na D, je ATF olej. A to zcela nepatrně víc, než by se opotřebovával na N.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od JackeOb »

Ok. Takže se proste shodneme :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

JackeOb píše:Ok. Takže se proste shodneme


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo, asi jo :) Jen třeba pro laika bych to určitě zjednodušil, že se neopotřebovává nic. :)

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od spm »

Konec konců od toho je to taky automat. Když chce někdo furt šmrdlat šaltpákou, tak je lepší si pořídit manuál :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Lukas_McPraask
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 637
Registrován: ned zář 19, 2010 4:31 pm
Jméno a příjmení: Lukáš Jeništa
Bydliště: Žamberk

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Lukas_McPraask »

Hoj,
dneska jsem byl s autem v servise a byl jsem pokárán jakou jakou plečku jsem si to zase přivezl. Konkrétně se jim nelíbilo řazení. Že prej když se zařadí D, tak má auto okamžitě vystřelit dopředu. Já musím čekat cca 2-3 vteřinky, než se převodovka vzpamatuje a zařadí. Je to běžné Subaru chování? Mě to teda příjde OK na nějak bych to neřešil...
SUBARU FORESTER 2,5 XT dailycar
SUBARU LEGACY 2.0 sedan MY 93 LPG enjoy the trip
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“