Topení a klimatizace

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od goha »

Taky se mi moje klima nějak nezdá. Mám Forejse 2.0X 92kW, 11/03, to abyste věděli o čem mluvím. Po zapnutí klima chladí, ale po cca 20 min. začíná foukat teplý vzduch a už to tak zůstane až do dalšího startu po několika hodinách stání auta. Koukal jsem na ten odtok co tu uvádíte a nezjistil jsem, jestli je či není ucpaný, neb je to hadice o vnitřním průměru cca 10mm, takže ani nevím, jak by se mohla ucpat. Nicméně jsem se jí snažil pročistit silnou silonovou strunou a nic z ní nešlo (co by jí ucpávalo).
Nenapadá vás, čím by to mohlo být, že to po tom časovém úseku přestává chladit,
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od pleswi »

Málo chladiva, měl jsem to stejně. Kus cesty chladí pak slábne a pak už nic. Postupem času nebo když to necháš stát na slunci to ani chladit pořádně nezačne. Me utikalo chladivo skoro rok, stalo me to mraky peněz protože to kazdej "opravil" a ono se to opakovalo teď mám téměř vše nové tak doufam,ze ted uz to bude dobrý. Doporučuji řešit co nejdřív a dát to někomu kdo si dá tu práci a projde opravdu poctivě celý okruh.
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od goha »

pleswi: A mohl bys mi někoho spolehlivýho doporučit?
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od dvahrnce »

Mě to chladí dobře a stále (zatím?), ale v posledním týdnu jsem si dvakrát všiml mlhy bez chuti a zápachu, která vychází z levého ofuku co je vedle schránky u palubního pc.
Vzduch fouká chladný ze všech 4 výstupů, ale jen z toho jednoho je vidět.
Má někdo pls tucha co se mi to tam děje za nepravosti?
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od goha »

Tak jsem si byl nechat nafouknout klimu. Moc toho nechybělo, vyčerpalo se 517g a plnit se má 550-650g. Problém proč to zlobí je prý v tom, že je ucpaný vysoušeč. Klima chvilku běží a po cca 15min. přestává chladit. Kompresor se sice snaží, tlakuje až na 17at. kdy ho už ale vypne pojistný ventil ... pracovní tlak je prý cca 12 at.
Kdybyste někdo věděl, kde ten vysoušeč sehnat za rozumnou cenu, dejte mi prosím vědět. :bp:
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od pleswi »

Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od goha »

Díky, mám to tedy na SGčko, ale díky za tip ... snad to bude ono.
http://autodily.mjauto.cz/subaru/forest ... izace.html
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od pleswi »

Ja to měl ze záložek když jsem to řešil. Klidně jim cinkni pan je ochotnej poradi když tak.
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
goha
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1862
Registrován: pon srp 10, 2015 3:37 pm
Bydliště: Hradec Králové

Re: Topení a klimatizace

Příspěvek od goha »

Ještě jednou díky.
Forejs SG, 11/03, 2.0 92kW + nové LPG.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od sima »

HonzaCZ píše: sima : Tak kompresor spíná jen na tak dlouho, aby se vysokotlaký okruh natlakoval a pak se medium odpařuje ve výparníku v nízkotlaké části. Nemá smysl, aby to jelo furt. Interval se samozřejmě liší podle rozdílu teplot na výparníku a chladiči. Ne řízeně, ale dle fyzikálních zákonů. Docela by mě zajímalo, jak mohl u Xantie jet kompresor furt. To je asi blbost, ne?

spm : Jo, zkus to nejdřív závitníkem. Je to myslím 14×1,25, ale radši si to ověř.
Honzo,všiml jsem si tvé reakce až teď.Ne není to blbost,opravdu na xantii jel kompresor furt,nekecám,vím to,fááákt,mám to ověřeno,mimo jiné už jen tím,že jsem s tím jezdil a to prostě poznáš...výkon je furt nižšší a taky nikdy nevypne kompresor.Taky konzultováno na foru a s lidma co se v tom vyznají.Některé novší xantie už měli kompresor aut,odepínatelný,ale to to byly myslím ty poslední,ročník 2001-2002.
Jinak to co jsi napsal ohledně spínání kompíku v subaru taky tak beru a chápu,ale přijde mě,že interval je furt stejný,jen se možná malilinko protáhl,když už byly teploty rozdílnější,tj logické vím,jenže ten rozdíl je tak sotva vteřina,to mě zarazilo,ale uvidíme no,až přijdou fakt tropy =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od mnov »

No ono ti "Citróni" používají asi kompresor i na odpružení?
Já nevím, poslední Citroën co jsem zkoušel byl nějaký BX a to se zvedalo ovladačem z kabiny docela dost. Tak tam musel nějaký kompresor běžet. :-/
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od HonzaCZ »

No hádat se nebudu, ale je to dost zvláštní. Všechny auta mají spojku, novější auta mají kompresor třeba už i elektrický, takže to je fakt už jak lednička. Aby to běželo furt, to se mi fakt nezdá, tam bude nějaký háček...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od mnov »

Já se taky nehádám. Vůbec nevím, jak to tam fungovalo, ale prostě auto šlo zvedat a snižovat ovladačem v kabině a to to snad bylo dokonce 4x4.
Koukám, že je to v tomto vlákně [OFFTOPIC] . Tak se omlouvám.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od HonzaCZ »

To jo, ale tak přeci kompresor od klímy s tím nemá nic společnýho. Poslední Citroen s tímhle pérováním, co jsem nějak blíž viděl byl z nějakých 90. let a podle mě to mělo elektrický kompresor. Ovládalo se to takovým šoupákem mezi sedačkama.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: SPM - Outback H6

Příspěvek od sima »

Honzo nehádáme se,není proč,já vím na 100%,že to tak bylo.Xantie měly dva typy kompresorů-Delphi-ten uměl odepínat a pak Sandem a ten jel furt na 100%,bez pauzy.Vím to,protože jsem letitý xantiák a něco jsem se o tom načetl,samého mě to překvapilo,ale bylo to tak.Nicméně fungovalo to dobře,jen to bylo nedobré pro výkon auta a pro spotřebu,i když ne zas tak otravné,to zas ne.Jestli mě to nevěříš,dá se to vygooglit.
Jinak mnove,hydro podvozek tlakovalo hydročerpadlo,žádný kompresor,jak psal Honza.Ten podovozek byl vychytaný,u xanite už do maxima,vše bylo mechanické a nic se nesralo,u těch obyč podvozků už vůbec ne.Když se něco málo pokazilo,bylo to stářím-10-15 let provozu,ale dalo se to opravit doma,nebo za pár korun,když člověk věděl,kam to dát.Peřina za pár kaček jj,jen vyměnit hydro olej,ale většinou na to lidi srali a jezdili třá 200 000 km a pak z toho teklo bláto,od toho plynou ty pověry,že to nebylo spolehlivé...
Jinak jooo,máš pravdu,zvedlo se to mravně,já s xantií překonal fakt hodně špatný terén,až k neuvěření a ty zděšené pohledy,kam že to chci jet =) :-) No bx 4x4 to bylo dílo,těch aut není,není snad už žádné k mání,jen vyjímečně,lehoučkeé auto,tvrdé 4x4,nastavitelný podvozek,na silnici peřina,v terénu bagřík.
Mimochodem,pnojmatika se tam dala vyměnit bez heveru =) :-) Fakt luxus,měl jsem přezuto za chviličku,nez námahy (*_^) |,,,, A umělo to jezdit i jen na tři kola.Dorovnalo si to výšku a jelo dál,samozřejmě opatrně.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“