Volnoběžný ventil
Volnoběžný ventil
Zdar!
Začal jsem mít problém s otáčkami. V případě vozidla v klidu neochotně padá volnoběh. Pokud je v pohybu, nespadne pod 1000 otáček, někdy po jízdě na neutrál bez plynu po delší době (20 sec+) pomalinku spadne, nikdy však na standardní volnoběžné otáčky. A i těch 1000 otáček hledá, tzn. po puštění plynu kolísá okolo pod i nad až se zastaví na tý tisícovce, pokud auto stojí, toto kolísání není, jen pomalu padá.
Chyba na diag žádná.
Dnes se podívám, co dělá škrtící klapka v době kolísání - doufám že najdu v ssm aktuální polohu škrtící klapky.
Co se chci zeptat, jestli u modelu 116 kw je také volnoběžný ventil, jako u modelů starších.
Ještě dodám, že jsem za klapku sání dodělal fleshlube, a mám pocit, jestli jsem jím něco nezahnojil, páč mi toho tam po startu nableje nějak moc...
díky!
Začal jsem mít problém s otáčkami. V případě vozidla v klidu neochotně padá volnoběh. Pokud je v pohybu, nespadne pod 1000 otáček, někdy po jízdě na neutrál bez plynu po delší době (20 sec+) pomalinku spadne, nikdy však na standardní volnoběžné otáčky. A i těch 1000 otáček hledá, tzn. po puštění plynu kolísá okolo pod i nad až se zastaví na tý tisícovce, pokud auto stojí, toto kolísání není, jen pomalu padá.
Chyba na diag žádná.
Dnes se podívám, co dělá škrtící klapka v době kolísání - doufám že najdu v ssm aktuální polohu škrtící klapky.
Co se chci zeptat, jestli u modelu 116 kw je také volnoběžný ventil, jako u modelů starších.
Ještě dodám, že jsem za klapku sání dodělal fleshlube, a mám pocit, jestli jsem jím něco nezahnojil, páč mi toho tam po startu nableje nějak moc...
díky!
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Volnoběžný ventil
A ciste nahodou, nesaje ti nekde kolem toho dodelavanyho flashlube falesnej luft? Da se to otestovat tak, ze kolem vstupu striknes trochu cistice na brzdy (ale ne moc, aby ti to neblaflo). Hasicak a kybl s vodou mej u sebe :845:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Volnoběžný ventil
Ocisti skrtiacu klapku... to je najcastejsi problem volnobehu , mne ked blbol volnobezny ventil hrozne tazko padali otacky
Subaru Legacy turbo 1992
Re: Volnoběžný ventil
projevilo se to delší dobu po montáži(skoro měsejc) Nevrtal jsem novou díru do sání, ale použil t-kus k již vyvrtanému otvoru sání/reduktor. To všechno by mělo bejt těsný, tim čističem zkontroluju těsnost plynovejch vstřiků, jestli tam to někde nesaje...
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Re: Volnoběžný ventil
škrtící klapka vyčištěna, právě, na místě se jim nechce padat, za jízdy nespadnou vůbec, a u toho kolísaj. Jen je všude umístění ventilu na starších modelech, tak odpo zkusim hlodat, teď nejsem u auta....
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
- Jméno a příjmení: Petr Menich
- Bydliště: Milovice,Chomutov
Re: Volnoběžný ventil
a co takhle čidlo neutrálu na převodovce? to taky dělá to že nepadaj otáčkyjantar píše:škrtící klapka vyčištěna, právě, na místě se jim nechce padat, za jízdy nespadnou vůbec, a u toho kolísaj. Jen je všude umístění ventilu na starších modelech, tak odpo zkusim hlodat, teď nejsem u auta....
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Re: Volnoběžný ventil
To můžu zkontrolovat. Předpokládám, že uvedené čidlo bude jen spínač....
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7827
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Volnoběžný ventil
Ano čidlo je jen spínač. Jeho stav je vidět v diagnostice (např. RomRaider).
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Volnoběžný ventil
Tak čidlo je v háji. Dle ssm náhodný dotek, měřákem prakticky nevede. Po rozkuchání je vnitřek v pořádku, ale izolace drátů se srazila, zřejmě dovnitř natekla voda a je problém s dotykem vodičů na kontakty spínače. Zítra jedu pro nový do subaru...
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Volnoběžný ventil
no když už sem byl v kuchání, ještě jsem sundal a vyčistil egr, ale skoro nic tam nebylo, trochu koroze uvnitř, ale zřejmě ho lpg tolik nešpiní... Akorát sem byl línej sundávat altik, tak mam ruce zedřený jak po boji s tygrem...
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
Re: Volnoběžný ventil
tak nevím, zdá se, že malinko méně kolísá. Stále ale během stání padají otáčky neochotně. Padají rychle, na cca 1100 se to zastaví a znatelně pomaleji klesají na volnoběžné.
Za jízdy rychle spadnou na 1000, pak vylezou na 1100, pak spadnou na nějakých 980 kde zůstanou. Jen při dlouhé jízdě na neutrál ještě o malinko poklesnou, na volnoběžné ale nikdy nespadnou :bp:
Za jízdy rychle spadnou na 1000, pak vylezou na 1100, pak spadnou na nějakých 980 kde zůstanou. Jen při dlouhé jízdě na neutrál ještě o malinko poklesnou, na volnoběžné ale nikdy nespadnou :bp:
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
- Jméno a příjmení: Petr Menich
- Bydliště: Milovice,Chomutov
Re: Volnoběžný ventil
To jsem zapomněl zmínit.Je docela důležitý udělat reset řídící jednotky jinak si to furt bude pamatovat staré hodnoty klapky čidel.nedávno jsem čistil klapku, měl jsem ji vyndanou dával nové těsnění a i ventil jsem čistil když jsem to namontoval zpět a nastartoval nestačil jsem se divit.po resetu si to načetlo nový údaje a vše ok.zkus to za to nic nedáš
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Re: Volnoběžný ventil
Tak jsem to zkusil resetovat, a nějak to nepomohlo. Zdála se mi divná komunikace s jednotkou.
Vyvolal jsem si chybu nastartováním motoru bez připojené váhy vzduchu a možná předtím i bez egr ventilu.
v záložce cruise control mám chybu 64, (code 64 : Engine sensor failure 1.) Při pokusu o smazání přez kkl kabel a ssm, ke smazání nedojde. Chyba se vůbec nesmaže, jen jakoby problikne.
Je možné, že prostě vyskočí ihned po smazání znovu, i když nedojde k nastartování, prostě milivteřinu po smazání, bez jakéhokoli jiného zásahu?
(mám podezření na nespolehlivou komunikaci pomocí kkl, občas ssm problém vůbec jednotku načíst...)
Nebo to mám zkusit smazat chybu za nastartovaného motoru?
děkuji za záchranu!
Vyvolal jsem si chybu nastartováním motoru bez připojené váhy vzduchu a možná předtím i bez egr ventilu.
v záložce cruise control mám chybu 64, (code 64 : Engine sensor failure 1.) Při pokusu o smazání přez kkl kabel a ssm, ke smazání nedojde. Chyba se vůbec nesmaže, jen jakoby problikne.
Je možné, že prostě vyskočí ihned po smazání znovu, i když nedojde k nastartování, prostě milivteřinu po smazání, bez jakéhokoli jiného zásahu?
(mám podezření na nespolehlivou komunikaci pomocí kkl, občas ssm problém vůbec jednotku načíst...)
Nebo to mám zkusit smazat chybu za nastartovaného motoru?
děkuji za záchranu!
Forester 2007, 2.0X LPG, manual
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 194
- Registrován: stř črc 24, 2013 1:55 pm
- Jméno a příjmení: Petr Menich
- Bydliště: Milovice,Chomutov
Re: Volnoběžný ventil
já resetuju jen odpojením baterky, jinej způsob jsem nezkoušel protože na to nemam instrumenty, tak ti neřeknu ale jestliže ti tam skáče chyba tak asi tam budeš mít něco v nepořádku, třeba tím to se to konečně projevilo. Ale plácám, zkušenější ti určo pomohou..
Impreza 2004, 92 nesmrtelných kW...než zapnu klimu
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor
Impreza 1999, 92kW ex
Citroen Xantia 2,1 td ex
Alfa Romeo 33 1,8 td ex...3 válec
Fiat Ritmo 1,9 td ex...všude jen rez a silnej motor