Servis Subaru = alfa omega všeho.

Odpovědět
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od HonzaCZ »

.dundee. píše: Na Legacy jsem na tom byl podobně. V 70.000km měněn komplet zadek.
To mi chcete říct, že ty zadní, co se dělaly v 160k už byly druhý?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2869
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od .dundee. »

Vůbec by mě to nepřekvapilo.
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od VDC »

No ale asi spíš proto, že to bylo vyrezlý, než sjetý, ne ? Já jsem před vánoci měnil zadní destičky a nechával jsem stočit kotouče a právě díky vyrezlinám jsme se dostali až na limit. Příští kotouče musím dát povrchově upravené...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od Kolben »

Nene, sjety to bylo.. A v autě sem jezdil sám. Takže nalozenim kufru to rozhodně nebylo.


Sent from my iPad mini 4 using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2389
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od newli »

A co presne zpusobuje, ze to nalozeny brzdi vzadu vic nez nenalozny?
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od draconis »

Traveller píše:Proto jsou přece přední kotouče a hlavně desky zhruba 2-3 násobně silnější/větší než zadní, protože předek prostě vytváří většinu brzdného účinku auta.
Logicky bych řekl, že nejvíc kinetické energie jde při brždění samozřejmě na předek a také, že předek tahá váhu motoru neustále, kdežto kufr může být prázdný a na zadních sedadlech taky nikdo jezdit pořád nemusí. Obecně tedy přední brzdy musí být více namáhané než zadní, pokud nevozím stále na zadní nápravě bůhvíjaký náklad.
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od Traveller »

newli píše:A co presne zpusobuje, ze to nalozeny brzdi vzadu vic nez nenalozny?
Dobrý dotaz!!! :826: Trochu by mě to taky zajímalo, i když celkem věřím, že by na tom u těch dnešních aut, plných elektroniky, něco mohlo být a nezpochybňuji to. :811: :845:
HonzaCZ: To jo. Tak jsme se dobrali k nějakému závěru, že předek brzdí každopádně více. :supeer: Jenom malé nedorozumění. Já mám pocit, že ve škole nám říkali, že na předek jde "standardně" okolo 70%, pokud se dá o standardu mluvit. I když je mi jasný, že to bylo tvrzení poplatné době..., 25 let zpátky. :10125: ::-DDD: To ještě na Škodě 110L tolik elektroniky nebylo. ::-DDD: ::-DDD: ::-DDD:

Ale jinak teda nevím, co s těmi brzdami děláte?!?!?!? :655: :713: Já jsem teď dával nové desky na předek v 80.000km kvůli tomu klepání (zatím je to O.K., i když si myslím, že na ty třmeny stejně dojde) a desky měly ještě okolo 5-6mm. A když jsem se nějaký čas zpátky bavil u Chalupů a v AWD o zadních brzdách, tak mi bylo sděleno, že "mě přežijou". A zatím to tak vypadá. Kotouče hezky oleštěné a téměř bez opotřebení a desky taky. Zatím ten zadek typuji tak min. na 150.000km. :811:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od romull »

Na zadní nápravě je regulátor tlaku ( podobný bazmek jako třena na nivelaci xenonů ), když jedeš prázdný, tak je tlak v zadním okruku vcelku mizerný, jinak by se při brždění zadní brzdy pořád blokovali a taky se při něm zadní náprava oproti přední odlehčuje. Jak si dozadu sednou třeba dva lidi, nebo strčíš něco těžšího do kufru, zapřáhneš vozík a pod, tak si zadek trošku sedne, regulace s dostane do jiné polohy a tlak v zadním okruhu zvýší .....teď se ale drbu na hlavě :655: a přemýšlím jak je to když jsou tam samoniveláky a zadek je pořád ve stejné poloze.......
Jinak po zadních brzdách se toho opravdu nechce tolik co předních, to už je vidět na tom, že jsou tam menší kotouče a většinou i nevětrané i mizernější desky. Já zadek měnil až ve 220 kkm, ale to byly už rezavý jak lišky i sjetý pod minimálně přípustnou tloušťku kotoučů :850:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od SCOOTER »

Pokud mám správné informace tak vozidla vybavené ABS žádný regulátor brzdného účinku nemají...vše si řídí jednotka ABS sama!!!.Minulý týden jsem řešil něco podobného na služebním autě.Nech co nejdříve zkontrolovat celý brzdový system ať je to co je to!!!.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od VDC »

Miloši to člověče nevim, jestli máš úplně správné informace, protože si pamatuju, že se tu kdysi řešil myslím na nějakém SG Forestru, zatuhlý právě ten zátěžový bazmek, který je myslím na zadní nápravě...
Ale můžu si to samozřejmě blbě pamatovat...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od SCOOTER »

Tome jak jsem psal bylo mi to takhle vysvětleno u nového Transita...před tím jsem najezdil X set tis.s LT a ten byl bez ABS a měl regulátor brzdného účinku.Třeba je to u SUBARU jinak...ale abych řekl pravdu na svém Fozzym jsem nic vzadu nenašel??.
Naposledy upravil(a) SCOOTER dne ned led 31, 2016 12:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od HonzaCZ »

Mechanický regulátor zadní nápravy byl, u aut, co jsem měl, naposled u žigulíka.

U OTB 2001 je konstantní mechanický omezovač tlaku, tedy na zadek jde už omezený tlak. Jemnou doregulaci asi řeší ABS.

U Lega 2007 je EBD = elektronická distribuce brzdné síly a tam je to už plně v režii jednotky ABS/VDC.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od draconis »

Kua, člověk se pořád učí. Doteď jsem neměl ponětí, že něco takového na autech existuje... :670:
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od VDC »

Ha, teď mě napadlo, nemá Forejs na zadní nápravě něco, co automaticky šteluje sklon světel ? Já mám prostě v hlavě, že se tu někdy řešilo něco takovýho a já to teda asi smíchal s brzdama... :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Servis Subaru = alfa omega všeho.

Příspěvek od SCOOTER »

VDC píše:Ha, teď mě napadlo, nemá Forejs na zadní nápravě něco, co automaticky šteluje sklon světel ? Já mám prostě v hlavě, že se tu někdy řešilo něco takovýho a já to teda asi smíchal s brzdama...
Tome to je jiná...svět se nezboří.
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Odpovědět

Zpět na „Ze světa Subaru“