Baterie
Baterie
Nevíte, jaké minimální parametry má autobaterie v legacy/outbacku 2.0D MY2008?
Dožila mně 60 Ah / s.p. 390A a myslím, že není důvod nevyměnit ji třeba za 70 Ah / 500+ A
Dožila mně 60 Ah / s.p. 390A a myslím, že není důvod nevyměnit ji třeba za 70 Ah / 500+ A
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Re: Baterie
viz stare vlakno a muj prispevek v nem: http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic ... =30#p89485
resil jsem to skoro tyden
resil jsem to skoro tyden
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Re: Baterie
Tak můžeš tam dát největší, co se tam vejde. Já tam dal přesně takovou, jaká tam má být...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Baterie
Pozor na altík, aby to stíhal dobíjet. A na skladbě cest. Velkou baterku to nemusí stíhat dobíijet při cukačkách po městě a pak to tu baterku rychle vycuká. Proto někomu baterka vydrží 2 roky a někomu 8.
Re: Baterie
Mira: To je pěkná blbost. Se zamysli nad tím, cos' napsal...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49210
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
to jo
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Baterie
Skončí tam asi 70 Ah a 630 A startovací proud. Osobně jsem velice zvědavý, co to provede se startováním, protože auto takříkajíc "nechytá na ťuknutí", ale musím víc točit a někdy tomu pomoct i plynem. Jako nové se tak nechovalo.
Největší mysterie ale je, že vůbec netuším, kde a kdy (!) se v mém autě vzala baterie Banner, když origo tam byla Panasonic. Buď ztráta paměti u mě v hlavě i ve finanční evidenci nebo nevím... záhada :655:
Největší mysterie ale je, že vůbec netuším, kde a kdy (!) se v mém autě vzala baterie Banner, když origo tam byla Panasonic. Buď ztráta paměti u mě v hlavě i ve finanční evidenci nebo nevím... záhada :655:
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Baterie
Můžete mi "Prosím" vysvětlit proč je to co napsal Mira ŠPATNĚ.
Nehraju si na chytráka bo elektrice nerozumím a nechápu ji. A to od doby když jsem zapojoval nový kabely v traktoru na učňaku a krasně to vyhořelo.
Nehraju si na chytráka bo elektrice nerozumím a nechápu ji. A to od doby když jsem zapojoval nový kabely v traktoru na učňaku a krasně to vyhořelo.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Re: Baterie
No jasně, tak jestli je načatej článek, tak to má větší vnitřní odpor a tím pádem velký pokles napětí při startovacích proudech.npeter píše:Skončí tam asi 70 Ah a 630 A startovací proud. Osobně jsem velice zvědavý, co to provede se startováním, protože auto takříkajíc "nechytá na ťuknutí", ale musím víc točit a někdy tomu pomoct i plynem. Jako nové se tak nechovalo.
To je vtipný, že by se spletli v servisu? Nebo třeba nespletli ::-DD: Já bych původní Panasonic za nic neměnil, dokud by točila... v OTB vydržela skoro 10 let. V mym Legu už byla taky nějak podezřele brzo (po 6 letech) Banner a po roce jsem jí musel vyměnit, takže už tam nějakou dobu byla. Ty origo Panasonic baterky budou asi v kurzu.npeter píše:Největší mysterie ale je, že vůbec netuším, kde a kdy (!) se v mém autě vzala baterie Banner, když origo tam byla Panasonic. Buď ztráta paměti u mě v hlavě i ve finanční evidenci nebo nevím... záhada
Protože max. proud, který dává alternátor je pevně daný. Akumulátor s větší kapacitou trvá akorát delší dobu nabít tak, aby byl nabitý. Ale toho náboje do něj dostaneš +/- stejně, ať je kapacita malá nebo velká. Takže naopak do velkého akumulátoru při delších cestách dostanu víc náboje, tím pádem pak na cukačky po městě mám větší rezervu. Pokud při startování sežeru větší náboj, než tam za tu následnou cestu vrátím, tak samozřejmě náboj uložený v aku klesá. Čím víc ho tam bylo na začátku, tím větší šance, že zase pojedu delší cestu, kdy se to dobije na maximum.kiti píše:Můžete mi "Prosím" vysvětlit proč je to co napsal Mira ŠPATNĚ.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Baterie
Děkuji za vysvětlení.
Takže aš na ten alternátor to Mira napsal dobře.
Takže aš na ten alternátor to Mira napsal dobře.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Re: Baterie
Ne, nenapsal. "Velká" baterka se v tomto kontextu - tedy rozdíl v max. pár desítkách procent kapacity - nenabíjí obtížněji než "malá". Takže když jedu jednou týdně na chalupu dlouhou cestu a v týdnu skáču po městě, tak je lepší mít větší kapacitu. Vlastně mě nenapadá důvod, proč by nebylo vhodné mít co největší baterku, co se tam vejde.kiti píše:Děkuji za vysvětlení.
Takže aš na ten alternátor to Mira napsal dobře.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Baterie
Tak to bys zase z toho udělal elektromobil tou velikou baterkou tedy vlastně akumulátorem.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Re: Baterie
Jinak když vezmu, že altík tlačí už při 2500 ot/min cca 90A a je na něj převod minimálně 2:1 z řemenice, tedy tlačí tolik při otáčkách motoru 1250, tak to by člověk musel hodně startovat, aby si to vybil
Jeden start máme 400A po dobu řekněme 3sec, tedy nějakých 1200C = cca 0,33Ah. A pokud řekneme, že režie provozu auta je 50A (světla, zapalování, informační systémy atd), tak nám zbývá 40A, které tečou do baterky. Když vezmeme účinnost otevřeného Pb akumulátoru 80 %, tak tedy 1200C / 40A / 0,8 = 37,5sec. Tolik vteřin trvá, než se do baterky natlačí náboj, který se spotřeboval při startu.
Jeden start máme 400A po dobu řekněme 3sec, tedy nějakých 1200C = cca 0,33Ah. A pokud řekneme, že režie provozu auta je 50A (světla, zapalování, informační systémy atd), tak nám zbývá 40A, které tečou do baterky. Když vezmeme účinnost otevřeného Pb akumulátoru 80 %, tak tedy 1200C / 40A / 0,8 = 37,5sec. Tolik vteřin trvá, než se do baterky natlačí náboj, který se spotřeboval při startu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Baterie
Me ten "zazracny" panasonic vydrzel jen 3 roky. Ale jezdil jsem dost kratke trasy a vyuzival v zime webasto.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98