Tlak oleje STi
Tlak oleje STi
Zdravicko, chtel jsem se opat, jestli by nekdo nevedel jaky je u STi 05 tlak oleje. Me se zda, ze ho mam moc vysoko, ale treba se pletu.
Moje hodnoty:
Studeny motor na volnobeh i za jizdy: 6,5 - 7 baru.
Teply motor na volnobeh: 3,5 - 4 baru a za jizdy 6,5 - 6,9.
Moje hodnoty:
Studeny motor na volnobeh i za jizdy: 6,5 - 7 baru.
Teply motor na volnobeh: 3,5 - 4 baru a za jizdy 6,5 - 6,9.
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Tlak oleje STi
Vidím, že se do toho nikdo nežene, takže jsem Ti to zkusil najít, můj "olejový odpůrče".... :845: ::-DDD:
Mne hlavně zajímalo, jestli to STI má vyšší tlaky, než obyč. Legacy.....
Jak vidno, tak nemá....
Ale Ty ho máš vysoký asi příliš. :!: Volnoběh 1 atm, 5000 rpm 3atm při 80* C; při studeném motoru měření tlaku nemá účel, leda pro fukci redukčního ventilu. (Ten Ti asi nefunguje, protože má přepouštět při 6 atm. ) Jinak, pro info, ten manuál je zde, v levém soupci sekce "Ke stažení" http://subarufanclub.cz/modules.php?name=Downloads
tedy přesně zde, hned jako první. :pr: http://subarufanclub.cz/modules.php?nam ... oad&cid=10
Mne hlavně zajímalo, jestli to STI má vyšší tlaky, než obyč. Legacy.....
Jak vidno, tak nemá....
Ale Ty ho máš vysoký asi příliš. :!: Volnoběh 1 atm, 5000 rpm 3atm při 80* C; při studeném motoru měření tlaku nemá účel, leda pro fukci redukčního ventilu. (Ten Ti asi nefunguje, protože má přepouštět při 6 atm. ) Jinak, pro info, ten manuál je zde, v levém soupci sekce "Ke stažení" http://subarufanclub.cz/modules.php?name=Downloads
tedy přesně zde, hned jako první. :pr: http://subarufanclub.cz/modules.php?nam ... oad&cid=10
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: Tlak oleje STi
Ahoj Harry,
díky za odpověď, do manuálu jsem samozřejmě koukal, hodnoty mi přišly nějaké podezřele malé, proto jsem napsal do fóra, jestli by se tu někdo kdo má budík taky nemohl vyjádřit.
Buď mám špatné čidlo - dokonce jsem objednal nové a vyměnil, jenže hodnoty zůstaly stejné a nebo je na mém motoru jiná pumpa která tlačí víc, nevím, nedokážu si tento problém vysvětlit, jelikož auto jede skvěle, motor táhne skvěle, nic nevrže, neťuká, nikde olej neteče, tak nevím co si mám myslet...a servisem tohle nemá ani cenu řešit, jelikož nic nezjistí...
EDIT: Tady je http://www.youtube.com/watch?v=G6-t8rT0iFU taky vidět, že má uplně jiný tlak, než je psáno...má to prakticky stejný jako já.
díky za odpověď, do manuálu jsem samozřejmě koukal, hodnoty mi přišly nějaké podezřele malé, proto jsem napsal do fóra, jestli by se tu někdo kdo má budík taky nemohl vyjádřit.
Buď mám špatné čidlo - dokonce jsem objednal nové a vyměnil, jenže hodnoty zůstaly stejné a nebo je na mém motoru jiná pumpa která tlačí víc, nevím, nedokážu si tento problém vysvětlit, jelikož auto jede skvěle, motor táhne skvěle, nic nevrže, neťuká, nikde olej neteče, tak nevím co si mám myslet...a servisem tohle nemá ani cenu řešit, jelikož nic nezjistí...
EDIT: Tady je http://www.youtube.com/watch?v=G6-t8rT0iFU taky vidět, že má uplně jiný tlak, než je psáno...má to prakticky stejný jako já.
- poofy
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 131
- Registrován: čtv říj 15, 2009 10:28 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Praha
Re: Tlak oleje STi
ty tlaky jsou OK, porovnam-li to s tim co mi ukazuji budiky na mem GT -kde mas to cidlo? Me ho dali primo na blok motoru jinak se casto pouziva adapter pod olejovy filtr.
Kdysi jsem ty svoje hodnoty, ktere jsou cca stejne jak co pises porovnaval na US,UK forech a po prepoctu (PSI na BAR) mi to vyslo stejne jako jim.
edit:
http://bbs.scoobynet.com/general-techni ... tions.html
edit2:
ten datasheet co sem dal harry - tam se pise jen jakym tlakem tlaci olejova pumpa a ne jaky je tam realny tlak ne?
Kdysi jsem ty svoje hodnoty, ktere jsou cca stejne jak co pises porovnaval na US,UK forech a po prepoctu (PSI na BAR) mi to vyslo stejne jako jim.
edit:
http://bbs.scoobynet.com/general-techni ... tions.html
edit2:
ten datasheet co sem dal harry - tam se pise jen jakym tlakem tlaci olejova pumpa a ne jaky je tam realny tlak ne?
2006 Mitsubishi Lancer Evo IX 381k 510Nm
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
EX - 2004 Subaru Impreza WRX STI 327k 412Nm
EX - 1997 Subaru Impreza GT serie
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Tlak oleje STi
Ahoj s0uky! Video jsem prohlédl, vzlhedem k tomu, co píšeš, může být chyba buď v budíku, což musíš vědět Ty, zda je nový, nebo zda dříve ukazoval méně a najednou více, pak by v něm chyba nebyla....
Nejjednodušší je to změřit solidním manometrem. Ten ukáže pravdu. :!:
Manometrem bych ale napřed měřil opravdu studený motor, protože by mi hned ukázal dobrou či špatnou funkci redukčního ventilu. (Tlak by neměl stoupnout na 6 atm.)
Nebo si to změřit pouze ohřáté, to je práce kolem horkého motoru, ovšem ono je to víceméně na tom, kdo to bude dělat.....
Patrně by stačilo podložit závěrný šroub redukč. ventilu (1) dalším těsněním (2), tím se docílí menší tlak pružiny (3) na redukční (odlehčovací) ventil (4), a docílí se odpouštění při nižším tlaku. Ale tohle je jen vysvětlení. :845:
Já bych to ale nedělal, protože ty tlaky nejsou nijak vysoké.
Já bych to ani neměřil, nechal bych to být. :811:
O tak málo vyšší tlak je jen visitka dobrého motoru, nic víc. :826:
Škoda práce, a Bůh ví, za jak dlouho se pumpa opotřebí, a muselo by se to dávat zpátky.
U motorů obecně je důležité, aby teplý mazal ve volnoběhu alespoň 0,5 atm. To je to, co se musí hlídat! :845:
Nejjednodušší je to změřit solidním manometrem. Ten ukáže pravdu. :!:
Manometrem bych ale napřed měřil opravdu studený motor, protože by mi hned ukázal dobrou či špatnou funkci redukčního ventilu. (Tlak by neměl stoupnout na 6 atm.)
Nebo si to změřit pouze ohřáté, to je práce kolem horkého motoru, ovšem ono je to víceméně na tom, kdo to bude dělat.....
Patrně by stačilo podložit závěrný šroub redukč. ventilu (1) dalším těsněním (2), tím se docílí menší tlak pružiny (3) na redukční (odlehčovací) ventil (4), a docílí se odpouštění při nižším tlaku. Ale tohle je jen vysvětlení. :845:
Já bych to ale nedělal, protože ty tlaky nejsou nijak vysoké.
Já bych to ani neměřil, nechal bych to být. :811:
O tak málo vyšší tlak je jen visitka dobrého motoru, nic víc. :826:
Škoda práce, a Bůh ví, za jak dlouho se pumpa opotřebí, a muselo by se to dávat zpátky.
U motorů obecně je důležité, aby teplý mazal ve volnoběhu alespoň 0,5 atm. To je to, co se musí hlídat! :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Tlak oleje STi
Jak jsem si přečetl to fórum z odkazu, tak to jsou názory a zkušenosti uživatelů, nikoliv odborníků....poofy píše:ty tlaky jsou OK, porovnam-li to s tim co mi ukazuji budiky na mem GT -kde mas to cidlo? Me ho dali primo na blok motoru jinak se casto pouziva adapter pod olejovy filtr.
Kdysi jsem ty svoje hodnoty, ktere jsou cca stejne jak co pises porovnaval na US,UK forech a po prepoctu (PSI na BAR) mi to vyslo stejne jako jim.
edit:
http://bbs.scoobynet.com/general-techni ... tions.html
edit2:
ten datasheet co sem dal harry - tam se pise jen jakym tlakem tlaci olejova pumpa a ne jaky je tam realny tlak ne?
To ovšem není na škodu.
Ty údaje z manuálu (tlaky ve volnoběhu a v otáčkách), poněvadž jsou bez rozsahu, :!: by podle mne měly platit jako minimální, nebo ideální, či informativní....(?) Těžko někdo bude měřit průtok za minutu..... :655: ::-DD:
Ten údaj o přepouštěcím/redukčním, či odlehčovacím ventilu (relief valve) je dán jako pevný, což neznamená, že nemůže být nějaká menší (10 %) úchylka..... :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: Tlak oleje STi
Diky za odpovedi.
Necham to byt, jelikoz ten tlak je (podle vseho co jsem se dozvedel) opravdu spravne.
Mam danej mezikus pod olejovym filtrem.
Jak rika Harry, lepsi je kdyz pumpa tlaci vic, nez kdyby tlacila malo :657:
Necham to byt, jelikoz ten tlak je (podle vseho co jsem se dozvedel) opravdu spravne.
Mam danej mezikus pod olejovym filtrem.
Jak rika Harry, lepsi je kdyz pumpa tlaci vic, nez kdyby tlacila malo :657:
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Tlak oleje STi
s0uky!
Jenom závěrečný dotaz: Jaká je spotřeba oleje? (Že nikde neteče, to vím.) :845:
Jenom závěrečný dotaz: Jaká je spotřeba oleje? (Že nikde neteče, to vím.) :845:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
Re: Tlak oleje STi
Harry budeš se divit, ale 5W-30 který stále používám dělá divy. Dolejvám cca 350-400ml cca 1000km před výměnou a výměnu jsem dělal každých 15 000, od minulé výměny to budu dělat každých 10 000 - takže možná nebudu dolévat vůbec ::-DDD:
- Harry
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1517
- Registrován: ned srp 02, 2009 12:00 am
- Bydliště: Pražská 605, Dobřichovice
Re: Tlak oleje STi
No, s0uky, to se opravdu divím, tohle jsem nečekal. :!:s0uky píše:Harry budeš se divit, ale 5W-30 který stále používám dělá divy. Dolejvám cca 350-400ml cca 1000km před výměnou a výměnu jsem dělal každých 15 000, od minulé výměny to budu dělat každých 10 000 - takže možná nebudu dolévat vůbec ::-DDD:
(Já dolévám tak půl litr po 5 tis,..... ale Bůh ví, kdo to auto měl přede mnou, a co s ním prováděl. Je dovezené ze Švýcar, a tady jsem 4. majitel.... :655: Proto tam liji, to, co tam liji. ::-DD: )
Ale když jsem kdysi studoval přepečlivou "Servisní knížku" kolegy Albiho, http://www.subaruclub.cz/car_detail.php ... ers_events jeho spotřeba oleje, byla v podstatě horší, než moje....
S ohledem na skutečnost že si koupil auto nové, je to zarážející. :655:
Albi zkoušel různé oleje, a největší spotřebu měl na 5W40.
Jenže on jezdí enormně dlouhé štreky (Praha - Řím a pod., jeho nejkratší trasa je asi Praha - Železná Ruda.... ::-DDD:) a jezdí dost rychle. (Ani se mu nedivím, určitě každý rok objede zeměkouli..... ::-DD: )
Já nechtěl probírat volbu oleje, (a kdyby byla větší, dělat na Tebe "kyš - kyš", ) mne pouze zajímalo, zda Tvůj motor nemá spotřebu oleje enormně velkou, a tato informace mi scházela, (protože pak by bylo nutné snížit tlak oleje na redukčním ventilu, :!:) jak vidím, má ji naopak enormně malou.
Tyto skutečnosti, tedy zvláště nízká spotřeba oleje, navíc oleje 5W30, a zároveň tlaky oleje, nasvědčují (podle mne pouze) tomu, že jsi měl šťastnou ruku, a koupil si auto s velmi solidním ("povedeným") :845: motorem! :supeer:
Toť vše. :pr:
Harry / Jindra
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!
LEGACY II BG, H4 2,5/110 kW STW, model GX MY 96/97 AT
Veritas omnia vincit!